Ponad 20 statystyk TikTok, których nie można zignorować w świecie marketingu

Prezentowanie statystyk TikTok, które każdy marketer powinien znać!

TikTok, wcześniej Musical.ly, to najpopularniejsza platforma mediów społecznościowych pod względem czasu, jaki ludzie spędzają na niej każdego dnia. Ale co sprawia, że ​​TikTok jest tak popularny?

TikTok jest pionierem we wprowadzaniu krótkich treści wideo. Co więcej, inne statystyki TikToka, takie jak to, jak stał się jednym ze światowych liderów w branży aplikacji społecznościowych zdominowanej przez meta, są niesamowite!

Marki i firmy uwielbiają TikTok, ponieważ ma on jedną z najwyższych pobrań aplikacji w historii, a ludzie cały czas korzystają z TikTok. To dobre miejsce, aby dotrzeć do następnego klienta lub ponownie dotrzeć do starszego klienta za pomocą treści, które są powiązane, wciągające i zabawne.

Jeśli chcesz, aby Twoja gra marketingowa była silna, nie możesz ignorować potęgi TikTok. Aby naprawdę zrozumieć władzę, jaką TikTok ma nad firmami i markami, spójrz na te 26 niesamowitych statystyk TikTok:

Spis treści:

Miłośnicy Millenialsów

Millenialsi uwielbiają TikTok, 2,3 razy częściej tagują marki

Millenialsi kochają TikTok i są 2,3 razy większe prawdopodobieństwo aby oznaczyć markę lub utworzyć post. Może to być recenzja posta o produkcie, filmu zza kulis lub filmu z rozpakowywania. Niezależnie od treści, milenialsi wchodzą w interakcję z Twoją marką znacznie częściej niż inne platformy sieciowe.

W rzeczywistości 62% millenialsów publikuje posty po wejściu w interakcję z zabawnymi lub rozrywkowymi treściami. Jeśli chcesz dotrzeć do największej grupy na TikToku, która ma obecnie największą siłę nabywczą, postaw na zabawny głos marki i twórz zabawne treści.

Dlatego też obsługa klienta w mediach społecznościowych nabiera obecnie ogromnego znaczenia, gdyż zdecydowaną większość nabywców marki można znaleźć w Internecie.

Gwałtowny wzrost liczby pobrań

TikTok osiągnął ponad 313,53 mln pobrań w 2020 r

Źródło: Statysta

TikTok uruchomił format krótkich filmów, który stał się obecnie tematem przewodnim w mediach społecznościowych. Uruchomiony przez ByteDance, TikTok powstał jako Douyin w 2016 roku.

Ale światową sławę zyskał w 2020 roku dzięki 313,53 miliona pobrań w pierwszym kwartale 2020 r. To największa do tej pory liczba rekordów kwartalnych, jakie TikTok wygenerował.

W rzeczywistości jest to nie lada wyczyn, ponieważ jest pierwszą aplikacją inną niż Meta, która osiągnęła 3 miliardy pobrań na całym świecie, zwłaszcza w czasie, gdy była zakazana na jej największym rynku – Indiach. Ponadto należy wziąć pod uwagę konkurencyjnego YouTube, który później w 2020 r. wypuścił filmy krótkometrażowe w YouTube.

Myślę, że popularność TikToka gwałtownie wzrosła w 2020 r., ponieważ pandemia zamknęła wszystkich w domach, a oni chcieli bawić się TikTokiem – oglądając i tworząc te krótkie filmy.

W drugim kwartale 2020 r. odnotowano 291,99 mln pobrań, co stanowi drugi najwyższy wynik w historii TikTok w ciągu jednego kwartału. Następnie liczba pobrań spadła i wynosiła od 161,65 do 244,23 mln pobrań w każdym kwartale w okresie od trzeciego kwartału 2020 r. do czwartego kwartału 2020 r.

Od 2023 r. liczba pobrań na całym świecie będzie stopniowo rosnąć. Liczba pobrań TikTok na całym świecie wyniosła 239,29 mln w pierwszym kwartale 2023 r., wzrosła do 257,93 mln w drugim kwartale i obecnie wynosi 272,7 w trzecim kwartale 2023 r.

Uwaga: 272,7 mln pobrań (odnotowanych w trzecim kwartale 2023 r.) to trzeci co do wielkości pobrań na świecie, jaki TikTok kiedykolwiek wygenerował od jego powstania.

Codzienne użytkowanie

Ludzie korzystają z TikToka średnio 1,5 godziny dziennie

Źródło: Wieża czujników

Ludzie spędzają codziennie najwięcej czasu na TikToku – spędzili masę czasu Średnio 95 minut w 2022 r. Jest to szczególnie interesujące, ponieważ TikTok jest nadal zakazany w Indiach od 2020 r.

Dzieje się tak dlatego, że tracą swój największy rynek, który pochodzi głównie z tego kraju i obejmuje Instagram, YouTube lub Facebook.

Nie miało to jednak tak naprawdę wpływu na TikToka, ponieważ w pierwszym kwartale 2020 r. miał on najwyższą liczbę instalacji – 313,53 mln+. To duże osiągnięcie, biorąc pod uwagę, że nie należy do rodziny Meta, a mimo to pozostawia ją w tyle pod względem liczbowym.

Według statystyk mediów społecznościowych drugie miejsce zajmuje YouTube z 74 minutami spędzonymi dziennie, a trzecie miejsce zajmuje Instagram z 51 minutami dziennie.

29% globalnych odbiorców TikTok otwiera aplikację codziennie. W rzeczywistości TikTok odnotowuje drugie co do wielkości zaangażowanie po Instagramie, lider zaangażowania z 39%.

Zapytania generowane przez reklamy

74% użytkowników pokolenia Z zapyta o reklamę

TikTok to świetne miejsce dla marketerów, ponieważ przyciąga przedstawicieli pokolenia Z, którzy wchodzą w interakcję z treścią reklam. W rzeczywistości, według Biblioteki Materiałów 2022 Globalne badanie produktów reklam produktowych TikTok Marketing Scienceponad 74% użytkowników pokolenia Z poprosi o więcej informacji, gdy zobaczą reklamę dynamiczną.

Chociaż marketerzy (afiliacyjni i płatni) potwierdzają, że reklamy w mediach społecznościowych to świetny sposób na zwiększanie świadomości marki i konwersji, dlaczego reklamy dynamiczne TikTok są popularne? Czym się różnią?

Dynamiczne reklamy prezentacyjne to niestandardowe reklamy wideo tworzone w czasie rzeczywistym z myślą o docelowych odbiorcach. Są spersonalizowane i pomagają marketerom wyświetlać odpowiednim odbiorcom wyłącznie produkty znajdujące się w magazynie, co pozwala na skuteczną segmentację klientów. W ten sposób kierują reklamy do klientów lub retargetują ich na podstawie określonego zachowania lub zainteresowań.

Obecnie widzowie, zwłaszcza wschodzące pokolenie Z, potrafią rozpoznać, która publiczność jest fałszywa, a która zbyt dobra, aby mogła być prawdziwa. Dlatego reklamy dynamiczne to dla marketerów świetny sposób na dotarcie do określonych odbiorców i przekształcenie ich w klientów.

Rosnąca baza użytkowników

Przewidywana liczba 955,3 mln użytkowników TikTok w 2025 r

TikTok odnotował największy rozwój na początku 2020 roku wraz z najwyższe kwartalne pobrania jakie kiedykolwiek widziało. Kiedy mówimy o całkowitej liczbie zastosowań, rok 2020 rozpoczął się od 465,7 miliona użytkowników TikTok, co oznacza wzrost z roku na rok.

Co więcej, w 2021 r. liczba użytkowników TikToka wzrosła do 655,9 mln, a rok później, w 2022 r., ponownie do 755 mln użytkowników.

W 2023 r. wyniesie 834,3 mln użytkowników i przewiduje się wzrost rok do roku, który przyniesie 900,7 mln użytkowników w 2024 r., a następnie 955,3 mln użytkowników w 2025 r.

Imponujące przychody

Przychody TikToka osiągnęły 500 milionów dolarów w 2020 roku w samych Stanach Zjednoczonych

TikTok radzi sobie wyjątkowo dobrze pod względem przychodów. Jak inaczej wytłumaczyć TikTok, który przynosi o 205 milionów dolarów więcej niż Meta, Snapchat i Twitter (obecnie X) razem wzięte?

Mówimy oczywiście o zakupach w aplikacji. Ta chińska aplikacja znalazła się w centrum uwagi dzięki tworzeniu nowego doświadczenia wideo, które sprawia, że ​​ludzie są przyklejeni do ekranów, a inne firmy z branży mediów społecznościowych zbyt wcześnie kopiują tę formę!

TikTok jest pionierem – zarówno pod względem formy, jak i przychodów – od lat 2019–2020. Dobrym tego przykładem jest rok 2019, kiedy TikTok zarobił na całym świecie aż 200–300 milionów dolarów, podczas gdy zaledwie rok później wszystko miało przynieść 500 dolarów z samych Stanów Zjednoczonych.

Przodują w szczególności zakupy w aplikacji TikTok. W trzecim kwartale 2023 r. przychody z zakupów w aplikacji TikTok były najwyższe w historii i wyniosły 680,74 mln. Od 2021 r. jest to stopniowy, niewielki wzrost rok do roku.

Po raz pierwszy w IV kw. 2021 r. przychody wzrosły z 407,01 mln w III kw. do 606,34 mln w IV kw.

Przeczytaj także: Ciekawe fakty z YouTube, o których mogłeś nie wiedzieć

Fundusz Twórców

TikTok podobno oferuje fundusz dla twórców o wartości 500 dolarów

Wraz z rozwojem marketingu influencerskiego wszystkie sieci mediów społecznościowych, w tym TikTok, Instagram, Facebook, X i Pinterest, oferują zachęty do przyciągania influencerów. Różne platformy mediów społecznościowych przyjęły różne podejścia, aby przyciągnąć więcej wpływowych osób i twórców wysokiej jakości, aby zwiększyć ich przychody i zaangażowanie.

TikTok jest oferując swoim twórcom 500 dolarów. Podobno zaprasza nowych wpływowych twórców z funduszem dla twórców o wartości 500 dolarów do tworzenia treści na ich rynku twórców. Jestem pewien, że to działa, bo platforma rozwija się w niesłabnącym tempie.

Pinterest udostępnił także dwie tury wniosków o Fundusz Twórców, aby motywować twórców i wspierać ich wysiłki. Instagram oferuje także premie za bębny, programy motywacyjne dla twórców IG i inne narzędzia monetyzacji, takie jak wypłaty na Instagramie, które nagradzają świetne treści, stałą kreatywność i motywują twórców do dalszego tworzenia.

Użytkownicy TikTok kupują, aby poprawić swój nastrój

Globalna ścieżka sprzedaży detalicznej TikTok Marketing Science (2021) ujawnia, jacy są użytkownicy TikTok 1,3x większe prawdopodobieństwo do zakupu produktu, który poprawi ich samopoczucie. To dość istotna statystyka TikToka, zwłaszcza w porównaniu z innymi platformami sieciowymi, takimi jak Instagram czy LinkedIn czy Facebook.

Są to świetne statystyki, które warto sprawdzić dla marketera afiliacyjnego lub marketera cyfrowego. Jest to jeden z głównych powodów, dla których TikTok zyskał na popularności w ciągu ostatnich pięciu lat.

Przychody TikToka z iOS

41% przychodów TikTok z iOS pochodzi z USA

Stany Zjednoczone są jednym z wiodących rynków TikTok pod względem przychodów. Fakt, że jego gospodarka wygenerowała 39,4 mln dolarów w 2022 r dla TikTok jest wystarczającym dowodem.

Nie mówię tu jednak o całkowitych przychodach. To tylko przychody z systemu iOS wygenerowane w sklepie Apple App Store.

Kolejnym krajem pod względem przychodów z iOS jest Arabia Saudyjska, w której w 2022 r. wygenerowano 18 mln dolarów.

Przychody z Google Play

Największe przychody TikToka z Google Play pochodzą z USA, Niemiec i Francji

Stany Zjednoczone są nie tylko największym źródłem przychodów TikTok z systemu iOS, ale są także największym źródłem przychodów z zakupów dokonanych w Sklepie Google Play w 2022 r. W rzeczywistości Stany Zjednoczone pomogły TikTokowi wygenerować 41 milionów dolarów w 2022 rokuco stanowi 34% całkowitych przychodów Google Play.

Niemcy są na drugim miejscu z prawie 18 milionami dolarów przychodów z Google Play dla TikTok, podczas gdy Francja zajmuje trzecie miejsce z 6,81 milionami dolarów dla TikTok.

Najwyższy minimalny czas spędzony

Ludzie spędzają 197,8 miliona godzin na TikToku

Omawiałem już, w jaki sposób TikTok rejestruje najwyższy minimalny czas spędzony w porównaniu do innych platform mediów społecznościowych. Utrzymuje rekord w nienaruszonym stanie, będąc jednocześnie głównym pretendentem do czasu spędzonego w aplikacji przez wszystkich użytkowników w ciągu dnia.

Obecnie, jak podaje „Wall Street Journal”, użytkownicy TikToka wydają 197,8 miliona godzin codziennie na platformie. Będziesz w stanie zrozumieć, jak duża jest to liczba w porównaniu z 17,6 milionami godzin spędzonych codziennie na Instagramie. Widzisz ogromną różnicę?

To wyjaśnia, dlaczego TikTok jest najpopularniejszą platformą mediów społecznościowych, która charakteryzuje się większym zaangażowaniem niż wszystkie platformy Meta razem wzięte. Nic więc dziwnego, że społecznościowy CRM ma obecnie tak pierwszorzędne znaczenie.

Preferowanie treści marki

Milenijni użytkownicy TikTok uwielbiają zabawne treści związane z marką

Millenialsi, urodzeni w latach 1981–1996, mają obecnie około 20 lub 30 lat. Są największymi konsumentami większości rozwiązań reklamowych w mediach społecznościowych, produktów afiliacyjnych i nie tylko. Dlatego marketerzy chcą dotrzeć do millenialsów, aby sprzedawać szybciej.

TikTok to idealna platforma do docierania do millenialsów. Dzieje się tak dlatego, że 1 na 2 milenialsów na platformie uważa ją za rozrywkę. To duży plus dla marek, które chcą zwiększyć wykrywalność swoich witryn lub zwiększyć zaangażowanie.

A teraz, jakiego rodzaju treści powinny tworzyć marki na TikToku, aby przyciągnąć wyższe pokolenia millenialsów, ponieważ to oni mają obecnie największą siłę nabywczą? 40% millenialsów użytkowników TikTok którzy podróżują po modzie, wolą treści związane z marką, które są zabawne i zabawne, i są gotowi zapłacić!

Największa publiczność w USA

Stany Zjednoczone mają największą publiczność TikTok

Wspomniałem już, że Stany Zjednoczone generują najwyższe przychody (generowane za pośrednictwem Apple App Store i Google Play Store). Ma więc sens tylko to, że kraj ma największą publiczność TikTok 143 miliony użytkowników w październiku 2023 r.

Następna jest Indonezja, mały kraj wyspiarski w Azji, który ma aż 106 milionów użytkowników TikTok. Jest to szczególnie interesujące, biorąc pod uwagę, że Indie, pochodzące z Azji, były głównym rynkiem dla TikToka, dopóki nie został zakazany w tym kraju w 2020 roku w wyniku sporów politycznych.

Brazylia znajduje się na trzeciej pozycji z 95 milionami użytkowników w kraju kochających TikTok.

Szybko twórz treści tekstowe

Największym identyfikatorem reklamy TikTok jest tekst

37% wszystkich użytkowników TikToka Uważam, że najważniejszym elementem identyfikującym reklamę TikTok jest tekst. Możesz korzystać z TikToka Inteligentny tekstnarzędzie do generowania tekstu, umożliwiające szybkie tworzenie odpowiednich treści tekstowych.

Zawiera także Asystenta tłumaczeń, który może pomóc w przetłumaczeniu tekstu reklamy na ponad 50 języków, aby dotrzeć do szerszego grona odbiorców.

Jednak Smart Text nie jest dostępny do użytku w USA (największy rynek TikTok) i Kanadzie. Główne języki, w których Smart Text tworzy treści, to angielski, niemiecki, rosyjski, francuski i wietnamski, ale są też inne języki, na które można przetłumaczyć.

Wszyscy kochają TikToka

Kto częściej korzysta z TikToka? Mężczyźni i kobiety?

Nie ma jasnej odpowiedzi. Wszyscy kochają TikToka. Jednak w niektórych przypadkach kobiety przodują w liczbach, podczas gdy w innych mężczyźni. Więc przypuszczamy, że to już blisko!

Choć różnica jest niewielka, w przypadku kobiet TikTok tak było 18,2% w porównaniu do 18% mężczyzn którzy stanowili grupę demograficzną użytkowników TikTok w wieku od 18 do 24 lat.

Gdy jednak przejdziemy do kolejnej grupy wiekowej pomiędzy 25 a 34 rokiem życia, na TikToku dominują mężczyźni z 16,6%, podczas gdy kobiety – 16,3%.

W obu przypadkach różnice w przypadku raportu z października 2023 r. są niewielkie.

Więcej zabawnych reklam

Bardziej rozrywkowe reklamy TikTok cieszą się o 25% większą miłością do marki

Globalne badanie reklam rozrywkowych TikTok Marketing Science z 2022 r. pokazuje, że milenialsi to wykazują Marka wyższa o 25%. Uwielbiam reklamy TikTok, które są bardziej zabawne. Millenialsi uważają tę platformę za rozrywkę i zabawę, dlatego TikTok jest najpopularniejszą platformą w tej grupie wiekowej.

Jest to również ważna statystyka TikTok dla marketerów, ponieważ mogą docierać do millenialsów za pomocą zabawnych reklam i skłonić ich do zakupu większej liczby produktów. Dzieje się tak dlatego, że milenialsi mają obecnie około 20 i 30 lat i mają największą siłę nabywczą, która pozwala im zachęcać do impulsywnych zakupów, gadżetów technologicznych i popularnych produktów na TikTok.

Moc kont osobistych

Konta osobiste generują więcej wyświetleń na TikTok

Na TikToku konta firmowe nie są tak popularne, szczególnie w porównaniu z kontami osobistymi. Konta osobiste generują większą liczbę wyświetleń na platformie.

Co więcej, konta osobiste na TikToku generują średnio 30 100 wyświetleń w porównaniu do 17 500 wyświetleń z kont firmowych. Dlatego firmy powinny współpracować z wpływowymi osobami i twórcami, aby zaprezentować swoje produkty. Mogą spodziewać się lepszych wyników w wyniku współpracy z twórcami niż bezpośrednia sprzedaż lub publikowanie na kontach firmowych.

Najlepsze miejsce na zakupy

Pokolenie Z o 1,8 częściej robi zakupy na TikToku

Pokolenie Z, wschodzące pokolenie ze swoim fajnym żargonem i siłą nabywczą, to właśnie jest 1,8 razy większe prawdopodobieństwo, że zrobi zakupy na TikToku zamiast bezpośrednich rynków. Dzieje się tak dlatego, że na ich decyzje zakupowe wpływa społeczność – co kupują inni ludzie w ich otoczeniu, co jest trendy na TikToku lub Instagramie.

Tak naprawdę większość pokolenia Z odkrywa wiele produktów na TikToku, zanim odkryje je bezpośrednio lub w ogóle.

Dobry zwrot z inwestycji marketingowych

TikTok zapewnia 16% ROI dla marketerów B2B

TikTok to idealne miejsce dla marketerów B2B, ponieważ jest najlepszą platformą mediów społecznościowych pod względem zaangażowania. Ponadto zapewnia 16% zwrot z inwestycji (ROI) dla marketerów B2B. Drugie miejsce zajmuje Instagram.

Facebook jest pod tym względem najlepszą platformą mediów społecznościowych. Ma najwyższy ROI w marketingu B2B w maju 2023 roku, z 22%.

Innowacyjna reklama

2/5 użytkowników pokolenia Z uważa, że ​​reklamy TikTok Lead Gen są bardziej innowacyjne

TikTok to idealna platforma do docierania do użytkowników pokolenia Z, ponieważ 2 na 5 użytkowników pokolenia Z twierdzi, że reklamy TikTok są bardziej innowacyjne niż inne platformy. To ogromny plus, jeśli celem Twojej marki jest generowanie leadów i zwiększanie konwersji.

Generowanie leadów to jeden z celów reklamy TikToka, który polega na tym, że jeśli użytkownik dotknie CTA w reklamie generującej leady, otworzy się natychmiastowy formularz lub przekieruje go do Twojej witryny. Za pomocą formularza błyskawicznego możesz zbierać informacje o użytkownikach, rezerwować miejsca, zdobywać informacje o swojej firmie lub produkcie i nie tylko.

Marketing: B2B i B2C

ROI TikToka wynosi 16% w przypadku marketingu B2B i B2C

TikTok zapewnia 16% zwrotu z inwestycji nie tylko w działania marketingowe B2B na platformach, ale także w przypadku marketingu B2C. Łączy się z Instagramem i YouTube na drugim miejscu w wynikach tego badania marketingowego.

Facebook pozostaje najpopularniejszym portalem Meta Ads i Facebook Marketplace 22% zwrotu z inwestycji.

Jeśli myślisz o LinkedIn, ma on zwrot z inwestycji na poziomie 7%. Jest to jednak doskonały wybór zarówno dla marketerów B2B, jak i B2C, ponieważ wydatki na reklamę są niskie w porównaniu do innych. Zobacz, jakie inne statystyki sprawiają, że LinkedIn jest platformą idealną dla marketerów B2B.

Zabawna treść

62% millenialsów korzystających z TikTok korzysta z rozrywkowych treści

Wspomniałem już, że każdy 1 na 2 milenialsów korzystających z TikTok kojarzy tę platformę ze wszystkim, co sprawia przyjemność i rozrywkę. W efekcie kupują więcej marek, które ich zdaniem są zabawne lub rozrywkowe.

Aby uzupełnić ten tok myślenia, warto o tym pamiętać 62% millenialsów na TikToku chętniej wchodzą w interakcję z treściami, które są zabawne i zabawne.

Zasięg USA

TikTok ma 150 milionów osób w USA i 5 milionów amerykańskich firm

Stany Zjednoczone stały się wiodącym rynkiem dla TikTok w latach 2020–2023. W rzeczywistości dyrektor generalny TikTok, Shou Zi Chew, ujawnił w Film z TikToka że w 2023 r. z TikTok będzie korzystało 150 milionów Amerykanów. Jest to liczba aktywnych użytkowników (miesięczna) i jest to szczególnie uderzające, ponieważ stanowi to około połowę populacji kraju.

Co więcej, TikTok jest domem dla 5 milionów firm ze Stanów Zjednoczonych. Większość z nich to małe i średnie firmy, co pokazuje, że TikTok to świetna platforma do sprzedaży online i bycia widocznym dla odbiorców!

Znajdowanie połączeń

74% użytkowników TikTok znajduje osoby, z którymi mogą się utożsamić

Co sprawia, że ​​sieć społecznościowa jest bardziej popularna niż inne? Można tu myśleć o wielu rzeczach, ale myślę, że jest to społeczność. To właśnie sprawia, że ​​TikTok przewyższa wszystkich innych konkurentów, ponieważ 74% użytkowników mogą znaleźć na TikToku osoby, z którymi mogą się utożsamić.

Sieć ta opiera się na najpotężniejszym znanym nam połączeniu: powiązaniu ludzkim i pomaga markom je wykorzystać, zapewniając jednocześnie autentyczność i wierność swoim odbiorcom i sobie.

Wierzę, że to właśnie sprawia, że ​​TikTok jest tak potężny, dzięki krótkim filmom i zabawnym treściom.

TikTok zmienia życie

Treści TikToka stały się wyjątkowo popularne, ponieważ uczą trików, których nie nauczyłeś się w szkole i upraszczają skomplikowaną logikę. Robi to wszystko w zabawny i zabawny sposób. To właśnie sprawia, że ​​jest tak ujmujący dla użytkowników. Ponieważ jest tak popularny wśród użytkowników, marki czują się zmuszone do korzystania z TikTok.

Jeśli jesteś marketerem B2B lub B2C i zastanawiasz się, jak pozycjonować swoją markę na TikTok, wybierz zabawne i zabawne treści, z którymi większość ludzi może się utożsamić; zwiększysz wykrywalność, konwersje i sprzedaż.

Następnie, skoro już przeczytałeś o TikTok, po co uczyć się, jak wyświetlać filmy z TikTok na Androidzie, iOS i Windows?