Jotform i Typeform to dwa znakomite narzędzia do projektowania formularzy online, które mogą być wykorzystywane przez przedsiębiorstwa różnej wielkości i profilu. Umożliwiają one gromadzenie opinii, przeprowadzanie ankiet internetowych, tworzenie quizów oraz generowanie leadów.
Dane pozyskane za pomocą formularzy mogą stanowić nieocenione źródło informacji, które pomoże w opracowaniu strategii rozwoju firmy, zrozumieniu dynamiki rynku i preferencji klientów, a także realizacji innych celów.
Chociaż tworzenie formularzy jest możliwe ręcznie, proces ten bywa czasochłonny i żmudny. Współcześni odbiorcy preferują interaktywne formy kontaktu.
W tym kontekście oprogramowanie do projektowania formularzy okazuje się niezwykle przydatne!
Jednakże, wybór odpowiedniego rozwiązania spośród wielu dostępnych opcji na rynku może stanowić wyzwanie. Dwa rozwiązania, które zasługują na szczególną uwagę to Jotform i Typeform.
Przyjrzyjmy się bliżej Jotform i Typeform, aby ustalić, który z nich okaże się lepszym kreatorem formularzy!
Jotform kontra Typeform: istota narzędzi
Czym jest Jotform?
Jotform to aplikacja internetowa do konstruowania formularzy online, pozwalająca użytkownikom tworzyć intuicyjne i przyjazne dla odbiorców formularze. Interfejs „przeciągnij i upuść” ułatwia tworzenie niestandardowych formularzy, które mogą służyć do pozyskiwania leadów czy rejestracji na wydarzenia.
Jotform zostało założone w 2006 roku przez Aytekina Tanka. W 2011 roku udostępniono narzędzie Wishbox, przeznaczone do zbierania opinii. Do roku 2012 za pomocą Jotform opublikowano ponad dwa miliony formularzy. W czerwcu 2015 roku firma wprowadziła widget Adobe Document Cloud eSign, umożliwiający umieszczanie podpisów elektronicznych w formularzach.
Za pomocą Jotform można tworzyć formularze online do rejestracji na wydarzenia, ankiety, quizy, formularze kontaktowe, zamówienia, formularze pozyskiwania potencjalnych klientów i inne, bez konieczności znajomości programowania. Dostępnych jest wiele szablonów, które można dostosować do własnych potrzeb. Możliwe jest także łatwe dodawanie funkcji takich jak przesyłanie plików, integracje z innymi aplikacjami, logika warunkowa i wiele innych.
Nawet osoby o podstawowych umiejętnościach obsługi komputera mogą korzystać z Jotform i tworzyć unikalne formularze. Niezależnie od tego, czy jesteś właścicielem firmy, nauczycielem czy innym użytkownikiem, Jotform umożliwia projektowanie formularzy online z wykorzystaniem swoich unikatowych funkcji. Możliwe jest również zbieranie płatności za pośrednictwem Square, Stripe, PayPal i innych systemów.
Jotform to nie tylko platforma do tworzenia formularzy, ale również narzędzie do generowania plików PDF i arkuszy kalkulacyjnych. Formularze można stylizować, wykorzystując własne fonty, kolory i logo firmy, za pomocą internetowego kreatora Jotform. Niezależnie od tego, czy sprzedajesz swoje produkty, zbierasz datki, czy przyjmujesz płatności, Jotform pozwala na łatwe otrzymywanie środków.
Czym jest Typeform?
Typeform to zaawansowane narzędzie do tworzenia formularzy online, które umożliwia projektowanie atrakcyjnych wizualnie formularzy. Użytkownicy najczęściej wykorzystują to narzędzie do tworzenia interaktywnych ankiet, w których pytania są formułowane w sposób zachęcający respondentów do udzielania szybkich i łatwych odpowiedzi.
Typeform został założony przez Davida Okunieva i Roberta Muñoza w 2012 roku i w tym samym roku wypuszczono wersję alfa tego narzędzia. W roku następnym uruchomiono wersję beta, a oficjalna premiera Typeform miała miejsce w 2014 roku.
Typeform służy do projektowania różnorodnych formularzy, takich jak koszyki, listy kontaktów, quizy i wiele innych. Dane można gromadzić tak jak w arkuszu kalkulacyjnym. Dzięki logice skoków możliwe jest tworzenie złożonych formularzy, w których kolejne pytania zależą od wcześniejszych odpowiedzi.
Przykładowo, jeśli respondent zaznaczy opcję „Sukienka” w kategorii wyboru, system automatycznie przekieruje go do pytań dotyczących konkretnej sukienki, takich jak kolor, krój, długość rękawa, rozmiar itp. Automatyzacja ta znacznie usprawnia proces uzyskiwania precyzyjnych odpowiedzi.
Typeform to intuicyjne narzędzie, które umożliwia łatwe tworzenie formularzy online i gromadzenie danych. Jest to aplikacja oparta na chmurze, która oferuje szeroką gamę funkcji i szablonów do wykorzystania. Dostępne są szablony dostosowane do konkretnych potrzeb biznesowych, takie jak gromadzenie opinii, generowanie leadów i inne.
Co więcej, interfejs Typeform przypomina notatnik. Umożliwia wpisywanie pytań i szeregu możliwych odpowiedzi, co pozwala respondentom na szybkie i sprawne udzielanie odpowiedzi. Pytania wyświetlane są w formie slajdów, dzięki czemu ankietowani mogą z łatwością odpowiadać na każde z nich. Dodatkowo, za pomocą logo i kolorów marki, można spersonalizować wygląd slajdów.
Jotform kontra Typeform: funkcjonalność
Funkcje Jotforma
Jotform zwiększa funkcjonalność formularzy online i automatyzuje procesy dzięki różnorodnym funkcjom, takim jak:
#1. Logika warunkowa
Dzięki logice warunkowej Jotform, formularze stają się bardziej inteligentne. System umożliwia konfigurację formularzy tak, aby wysyłały e-maile do użytkowników, wyświetlały różne komunikaty z podziękowaniami lub ukrywały bądź wyświetlały pola formularzy, w zależności od sposobu, w jaki użytkownicy wypełniają formularze.
- Pokaż/ukryj pola: pola w formularzach są wyświetlane tylko wtedy, gdy są odpowiednie w oparciu o wcześniejsze odpowiedzi użytkownika.
- Pola dodatkowe: W trakcie wypełniania formularza użytkownicy mogą potrzebować dodatkowych pól, zależnych od ich wcześniejszych odpowiedzi.
- Obliczenia: Logika warunkowa pozwala na przypisywanie wartości do pól formularza, co umożliwia użytkownikom łatwe przeprowadzanie skomplikowanych obliczeń.
- Pomiń strony: Użytkownicy mogą pomijać strony, które nie mają znaczenia dla ankiety lub opinii o zadowoleniu klienta.
- Wiadomości z podziękowaniami: Można budować relacje z klientami poprzez wysyłanie spersonalizowanej strony z podziękowaniami po wypełnieniu formularza.
- Potwierdzenia e-mail: Możliwe jest wysyłanie automatycznych potwierdzeń zamówień, biletów na wydarzenia, faktur w formacie PDF oraz innych informacji w oparciu o lokalizację, adres e-mail, język i inne dane.
#2. Zapisz i kontynuuj później
Zamień niekompletne zgłoszenia w potrzebne informacje. Użytkownicy mają możliwość zapisania swoich odpowiedzi i powrotu do wypełniania formularza w późniejszym czasie.
- Gromadzenie większej liczby zgłoszeń: Umożliwienie użytkownikom zapisywania postępów i zachęcanie ich do dokończenia przesyłania formularza prowadzi do zwiększenia liczby uzyskanych danych, dzięki automatycznemu wypełnianiu pól po powrocie użytkownika do formularza.
Dzięki temu Jotform nie tylko ułatwia tworzenie odpowiedniego formularza, ale także pomaga w gromadzeniu potrzebnych informacji.
#3. Tłumaczenie formularzy
Dzięki opcji tłumaczeń formularzy docierasz do szerszego grona odbiorców online, umożliwiając użytkownikom łatwe wypełnianie formularzy w ich ojczystym języku. Użytkownicy mogą wybrać preferowany język z rozwijanego menu, co czyni formularze bardziej dostępnymi.
Po przesłaniu danych kontaktowych i opinii, użytkownicy otrzymują wiadomość z podziękowaniami w wybranym przez siebie języku. Ponadto, możliwe jest utworzenie unikatowego szablonu wiadomości e-mail, w którym wyświetli się język preferowany przez klienta (obsługiwanych jest ponad 130 języków).
#4. Płatności ACH
Jotform umożliwia łatwe przyjmowanie płatności ACH bez dodatkowych opłat. Możliwe jest otrzymywanie bezpośrednich płatności z rachunków bankowych klientów, po dodaniu płatności Stripe ACH.
#5. Przeciągnij i upuść
Dzięki funkcji przeciągnij i upuść w Jotform, proces tworzenia formularzy jest szybki i intuicyjny. Za pomocą jednego kliknięcia można dodawać nowe obrazy lub pola, korzystać z widżetów i integracji, zmieniać kolory i wiele więcej. Użytkownik ma pełną kontrolę nad układem formularza.
Inne istotne funkcje:
- Formularze konwersacyjne: Zwiększ zaangażowanie, używając formularzy konwersacyjnych, które zadają jedno pytanie na raz.
- Formularze offline: Jotform Mobile Forms umożliwia zbieranie danych offline. Odpowiedzi są zapisywane offline i automatycznie synchronizowane z kontem użytkownika.
- Google Analytics: Dane z formularzy można analizować za pomocą Google Analytics i Menedżera tagów Google. Użytkownik ma wgląd w statystyki stron z podziękowaniami, pól formularzy i przesłanych danych.
- Niestandardowy CSS: Umożliwia dodanie kodu CSS do formularzy, co daje pełną kontrolę nad ich wyglądem.
- Osadzanie formularzy: Formularze online można osadzać na dowolnej stronie internetowej.
- Przesyłanie odpowiedzi: Wykorzystując logikę warunkową, można spersonalizować doświadczenie użytkowników, na przykład poprzez umieszczanie odpowiedzi z poprzednich pytań w tym samym formularzu.
- Integracje z CRM: Integracja z CRM pozwala zaoszczędzić czas na ręcznym wprowadzaniu kontaktów i skupić się na konwersji potencjalnych klientów.
- Google reCAPTCHA: Włączenie Google reCAPTCHA w formularzach online pomaga w blokowaniu spamerów, botów i hakerów.
- Weryfikacja e-mail: Weryfikacja e-mailem pomaga upewnić się, że otrzymywane dane są poprawne. Możliwe jest wysyłanie automatycznych e-maili do użytkowników potwierdzających przesłanie formularza.
Funkcje TypeForm
Funkcje Typeform obejmują:
#1. Potęga sztucznej inteligencji
Dzięki funkcjom opartym na sztucznej inteligencji w Typeform praca staje się bardziej wydajna. Funkcje te obejmują:
- Sugerowanie pytań: Sztuczna inteligencja Typeform może zasugerować lepszy sposób zadania pytania. Może również wygenerować pytania na życzenie użytkownika, co pomaga w uzyskaniu bardziej precyzyjnych odpowiedzi.
- Automatyczne generowanie: Sztuczna inteligencja Typeform analizuje elementy projektu strony i sugeruje odpowiednie integracje w oparciu o unikalne potrzeby. Dzięki temu możliwe jest automatyczne wygenerowanie pytań i brandingu, co znacznie upraszcza proces tworzenia formularza.
- Personalizacja: Typeform pozwala przekształcać dane w konkretne działania, a formularze można dostosowywać tak, aby zyskały bardziej osobisty charakter. Pomaga to w humanizacji formularzy i wywarciu trwałego wrażenia na respondentach.
- Funkcje e-mail: Umożliwia łatwą automatyzację, personalizację i segmentację kolejnych wiadomości e-mail na jednej platformie, co zwiększa produktywność i pomaga w utrzymaniu porządku.
#2. Kreator formularzy bez kodu
Brak wiedzy programistycznej nie jest przeszkodą w korzystaniu z Typeform. Narzędzie pozwala tworzyć zaawansowane i spersonalizowane formularze bez pisania ani jednej linii kodu.
Za pomocą funkcji „przeciągnij i upuść” można łatwo dodawać nowe pytania. Formularze można dostosowywać do własnych potrzeb, dodając obrazy, ikony, filmy i inne elementy interaktywne, bez konieczności pisania kodu.
#3. Rozgałęzianie logiczne
Jedną z najciekawszych funkcji Typeform jest rozgałęzianie logiczne. System umożliwia przeskakiwanie logiczne, dzięki czemu respondenci mogą pomijać pytania, na które nie chcą odpowiadać.
Typeform umożliwia skoki logiczne wielu gałęzi. Dzięki tej funkcji można przekierowywać respondentów tak, aby po wybraniu opcji w formularzu przechodzili do kolejnej strony.
#4. Wyświetlenia
Typeform umożliwia wizualizację danych w dwóch trybach: widoku tabeli i widoku skrzynki odbiorczej. Użytkownik ma możliwość wyboru, w zależności od potrzeb.
W widoku skrzynki odbiorczej platforma umożliwia filtrowanie odpowiedzi użytkowników według czasu przesłania odpowiedzi i wybranego pytania.
W widoku tabeli, Typeform ułatwia wizualizację danych w formacie tabelarycznym, wyświetlając odpowiedzi na podstawie osi czasu odpowiedzi.
#5. Konfigurowalne szablony
Typeform oferuje bogatą galerię szablonów, które ułatwiają rozpoczęcie pracy z formularzami bez konieczności tworzenia każdego z nich od zera. Dostępne są szablony ankiet, quizów, badań, interaktywnych historii, podań o pracę, satysfakcji klientów, kwestionariuszy stron internetowych, opinii o produktach, pracy zdalnej, generowania leadów, sukcesu klienta i celów edukacyjnych.
Szablony można łatwo dostosować do własnych wymagań i stylu marki. Do dyspozycji są opcje takie jak kolory, przyciski, fonty itp. W przypadku braku chęci korzystania z szablonów, możliwe jest tworzenie niestandardowych formularzy od podstaw.
#6. Zestawy marki
Zestawy marki pozwalają na zapewnienie spójnego wizerunku marki, co z kolei zwiększa świadomość, lojalność i zaangażowanie klientów. Użytkownik nie musi samodzielnie tworzyć zestawu marki, ponieważ Typeform oferuje gotowe rozwiązania.
#7. Kontroler dostępności
Dostępność jest kluczowa, ponieważ z witryny i formularzy mogą korzystać użytkownicy z całego świata, w tym osoby z niepełnosprawnościami.
Typeform dba o dostępność formularzy, oferując narzędzie do jej sprawdzania. Podkreśla ono elementy dostępności, takie jak kolory i tekst alternatywny, oraz problemy z nimi związane. Ułatwia to szybkie wprowadzanie poprawek i udostępnianie formularzy wszystkim, którzy chcą je wypełnić.
#8. Bloki adresowe i kontaktowe
Typeform pozwala od razu pytać o wymagane dane i wybrać potrzebne pola, ukrywając jednocześnie niepotrzebne elementy w obszarze wyników.
Możliwe jest również pozyskanie większej liczby odpowiedzi poprzez bezpośrednie pytania respondentów o ich dane kontaktowe.
#9. Współpraca
Współpraca jest niezbędna, dlatego Typeform umożliwia zapraszanie członków zespołu do korzystania z jednego narzędzia. Ułatwia to osiąganie celów projektowych i współpracę.
Typeform pozwala dodawać członków zespołu do obszaru roboczego, dzięki czemu mają oni dostęp do formularza i mogą go edytować. Użytkownicy mogą również przeglądać obszary robocze utworzone w przestrzeni organizacyjnej i prosić o dołączenie do nich.
W przypadku potrzeby rozszerzenia funkcjonalności współpracy, można zintegrować Typeform z oprogramowaniem do zarządzania projektami.
#10. Bezpieczeństwo
Typeform umożliwia szybkie tworzenie i udostępnianie formularzy, nie narażając przy tym bezpieczeństwa. Oferuje zaawansowane funkcje bezpieczeństwa, takie jak jednokrotne logowanie (SSO). Można dodawać pracowników jako osoby przeglądające lub nadawać im status redaktora czy administratora. Dzięki temu tylko uprawnione osoby mają dostęp do właściwych danych i mogą wprowadzać w nich zmiany.
#11. Zgodność z systemami operacyjnymi
Kreator formularzy powinien być kompatybilny z różnymi systemami operacyjnymi i przeglądarkami, ponieważ respondenci mogą korzystać z różnych urządzeń.
Typeform jest kompatybilny z systemami operacyjnymi Mac i Windows, oraz przeglądarkami internetowymi takimi jak Google Chrome, Microsoft Edge, Opera, Mozilla Firefox i Safari. Użytkownicy mogą uzyskiwać dostęp do formularza z laptopów, telefonów i za pośrednictwem różnych przeglądarek.
#12. Integracja
Integracja jest ważna, ponieważ pozwala na gromadzenie wszystkich niezbędnych narzędzi w jednym miejscu, bez konieczności przełączania kart i marnowania czasu.
Typeform oferuje integrację z różnymi narzędziami do zarządzania projektami, generowania leadów, współpracy, komunikacji, raportowania i innymi. Wśród nich znajdują się Microsoft Forms, Zoho Forms, Airtable, Webflow, Coda, Zoho Forms, Mailchimp, Salesforce, Slack, Google Drive, Streak, Eureka Surveys i wiele innych.
Na przykład, integracja Typeform z Mailchimp umożliwia automatyczne segmentowanie formularzy po ich wypełnieniu, i umieszczanie danych w Mailchimp. Ułatwia to pielęgnowanie potencjalnych klientów.
Jotform kontra Typeform: cennik
Ceny Jotform
Jotform oferuje bezpłatny plan z podstawowymi funkcjami do tworzenia formularzy online. Dostępne są również cztery płatne plany:
- Brązowy: kosztuje 34 USD miesięcznie przy rozliczeniu rocznym. Obejmuje 25 formularzy, 1000 zgłoszeń miesięcznie, 1 GB miejsca i 10 000 wyświetleń formularzy.
- Srebrny: kosztuje 39 USD miesięcznie przy rozliczeniu rocznym. Obejmuje 50 formularzy, 2500 zgłoszeń miesięcznie, 10 GB miejsca i 100 000 wyświetleń formularzy.
- Złoty: kosztuje 99 USD miesięcznie przy rozliczeniu rocznym. Obejmuje 100 formularzy, 10 000 zgłoszeń miesięcznie, 100 GB miejsca i 1 000 000 wyświetleń formularzy.
- Przedsiębiorstwo: Aby ustalić cenę, należy skontaktować się z działem sprzedaży. Obejmuje nielimitowaną liczbę formularzy, miejsca, widoków, miesięcznych zgłoszeń i wiele więcej.
W przypadku wątpliwości co do wyboru planu, zawsze można wypróbować plan startowy, aby przekonać się o wartości, jaką oferuje Jotform.
Ceny Typeform
Typeform oferuje bezpłatny plan, aby użytkownicy mogli zapoznać się z działaniem narzędzia. Dostępne są również cztery płatne plany:
- Podstawowy: kosztuje 25 USD miesięcznie przy opłacie rocznej. Obejmuje 100 odpowiedzi, 1 użytkownika oraz nielimitowaną liczbę typów formularzy i pytań.
- Plus: kosztuje 50 USD miesięcznie przy rozliczeniu rocznym. Obejmuje 1000 odpowiedzi, 3 użytkowników, wszystkie podstawowe funkcje, niestandardową subdomenę i możliwość usunięcia brandingu Typeform.
- Biznes: kosztuje 83 USD miesięcznie przy opłacie rocznej. Obejmuje 10 000 odpowiedzi, 5 użytkowników, wszystkie funkcje planu Plus, współczynnik porzuceń i śledzenie konwersji.
- Przedsiębiorstwo: Aby uzyskać wycenę, należy skontaktować się z zespołem sprzedaży. Obejmuje zaawansowane wsparcie i funkcje, w tym wszystkie funkcje innych planów, a także dostosowane limity reakcji, nielimitowaną liczbę stanowisk i wsparcie VIP.
Wybór odpowiedniego planu zależy od indywidualnych potrzeb i szacowanej skali wykorzystania narzędzia.
Który wybrać?
Jotform i Typeform to doskonałe narzędzia do tworzenia formularzy, każde z nich posiada unikalny zestaw zalet i wad. Obydwa rozwiązania nadają się dla małych, średnich i dużych firm, a także oferują szeroki zakres funkcji i konkurencyjne ceny.
Jeśli priorytetem jest personalizacja, rozbudowana lista funkcji, narzędzia do współpracy, kompatybilność z różnymi systemami i profesjonalne wsparcie, Jotform może okazać się lepszym wyborem.
Z kolei, jeśli kluczowe są szablony, integracje, automatyzacja oparta na sztucznej inteligencji i wysoki poziom bezpieczeństwa, Typeform może być bardziej odpowiedni.
Ostateczny wybór zależy od indywidualnych preferencji i potrzeb, ponieważ obydwa narzędzia są doskonałe.
Przejdźmy do omówienia najlepszych szablonów planowania strategicznego, które pomogą w podejmowaniu kolejnych decyzji biznesowych.
newsblog.pl
Maciej – redaktor, pasjonat technologii i samozwańczy pogromca błędów w systemie Windows. Zna Linuxa lepiej niż własną lodówkę, a kawa to jego główne źródło zasilania. Pisze, testuje, naprawia – i czasem nawet wyłącza i włącza ponownie. W wolnych chwilach udaje, że odpoczywa, ale i tak kończy z laptopem na kolanach.