10 najlepszych narzędzi badawczych konkurencji do szpiegowania jak profesjonalista

Badanie konkurencji to proces zbierania i analizowania informacji o konkurencji. Badanie to ma na celu uzyskanie wglądu w strategie biznesowe i podejmowanie decyzji. Aby ta analiza konkurencji była skuteczna, firmy wykorzystują narzędzia do badania konkurencji, aby znaleźć obszary wymagające poprawy i luki, które wymagają uwagi, aby dopasować się do trendów rynkowych i spełnić wymagania klientów.

W tym artykule dowiemy się, czym jest badanie konkurencji i jak może pomóc w rozwoju Twojej firmy online w celu lepszej analizy luk w treści. Ponadto wymieniliśmy najlepsze narzędzia badawcze konkurencji, abyś mógł w pełni wykorzystać swoją cyfrową obecność!

Co to jest badanie konkurencji?

Badanie konkurencji to proces sprawdzania konkurencyjnej niszy w Twojej branży online. Proces obejmuje zbieranie informacji o wskaźnikach organicznych konkurenta, jego strategiach realizacji i analizie jego pozycji rynkowej.

Obejmuje czynności takie jak audyt ich stron internetowych, badanie ich SEO, sprawdzanie profilu linków zwrotnych oraz korzystanie z ich produktów i usług w celu zrozumienia wymagań klientów.

Oceniając swoją konkurencję SEO i analizując odkryte informacje, możesz poprawić optymalizację swojej witryny pod kątem wyszukiwarek. W rezultacie możesz wspinać się w rankingach organicznych. Pilnowanie swojej pozycji jest ważne dla budowania widoczności cyfrowej; w związku z tym korzystanie ze śledzenia pozycji i narzędzi słów kluczowych pomoże Ci w pełni wykorzystać badania konkurencji.

Jak pomaga w rozwoju Twojej firmy?

Aby wyprzedzić konkurencję w wynikach wyszukiwania, najlepiej jest zastosować inżynierię wsteczną tego, co robią dobrze. Pomaga znaleźć ich mocne i słabe strony, obecność w Internecie, taktyki marketingowe i inne istotne statystyki.

Oto jak analiza konkurencji może Ci pomóc:

Znajomość produktów: korzystanie z produktów konkurencji pozwala dokładnie zrozumieć ich ofertę, oferowane funkcje, ceny produktów oraz powody, dla których klienci kupują ich produkty lub usługi.

Obecność online: uzyskasz głęboki wgląd w ich dystrybucję treści, posty w mediach społecznościowych, jakość treści i strategie marketingu treści. Pomoże Ci to lepiej manewrować zarządzaniem treściami w mediach społecznościowych.

Recenzje i opinie klientów: Możesz sprawdzić recenzje Trustpilot i recenzje G2 swojego konkurenta i zrozumieć opinie klientów, które otrzymują. Poznasz też podstawowe funkcje, za które płaci większość klientów.

Marketing: Analiza kampanii marketingowych konkurencji pomoże Ci wymyślić pomysły na wiadomości. Pomaga także być na bieżąco z trendami rynkowymi w Twojej branży i identyfikować pojawiające się możliwości.

Nowy w marketingu cyfrowym? Nie martw się! Oto wszystko, co musisz wiedzieć o marketingu cyfrowym!

Znaczenie narzędzi badawczych konkurencji

Istnieje wiele sposobów przeprowadzania analizy konkurencji. Możesz to zrobić ręcznie, sprawdzając zawartość ich stron internetowych, rodzaje stron docelowych, powtarzające się słowa kluczowe, sprawdzając ich posty w mediach społecznościowych i tak dalej.

Jeśli jednak Twój krajobraz biznesowy jest mocno konkurencyjny, musisz skorzystać z internetowych narzędzi do analizy konkurencji, aby uzyskać szczegółowe raporty z badań. Większość z tych narzędzi jest prosta w użyciu i wystarczy wpisać adres URL witryny konkurencji, aby uzyskać szczegółowe informacje na temat SEO.

Możesz wykorzystać te spostrzeżenia z badań konkurencji, aby uzyskać informacje na temat swoich strategii marketingowych, rozwoju produktu, decyzji cenowych i ogólnego planowania biznesowego. W końcu właściwe badanie słów kluczowych to tylko wierzchołek góry lodowej SEO🧊! Niektóre z tych konkurencyjnych narzędzi są bezpłatne, podczas gdy inne są dostępne do użytku za niewielką opłatą.

Zacznijmy odkrywać niektóre z najlepszych narzędzi do wyszukiwania konkurencji, aby szpiegować jak profesjonalista.

SEMrush

Od czasu założenia przez Olega Shchegoleva w 2008 roku SEMRush stał się czołowym narzędziem SAAS do szpiegowania płatnych i organicznych kampanii marketingowych konkurencji. Jest to narzędzie premium, które zaspokaja większość Twoich potrzeb SEO, pomagając śledzić działania konkurencji.

SEMRush ma potężne narzędzie do przeglądania domen, które dostarcza szczegółowych informacji na temat wydajności witryny Twojego konkurenta, profilu linków zwrotnych, ruchu z wyników organicznych, ruchu płatnego i ukierunkowanych słów kluczowych używanych w PPC. Te informacje są wystarczające, aby pomóc Ci zrozumieć strategię treści konkurencji i zidentyfikować potencjalne słowa kluczowe dla organicznego wzrostu Twojej witryny.

Jeśli chcesz monitorować wyniki swojego konkurenta w mediach społecznościowych, możesz użyć narzędzia do śledzenia mediów społecznościowych SEMRush. Obsługuje popularne platformy, takie jak Twitter, Facebook, Instagram, Pinterest, YouTube i LinkedIn. Przekonasz się, że jest to niezbędne, ponieważ zapewnia dane dotyczące mediów społecznościowych, takie jak liczba obserwujących, wskaźniki zaangażowania, popularne hashtagi i inne.

Możesz zapisać domeny konkurencji jako projekty, aby mieć wszystko pod ręką na pulpicie nawigacyjnym SEMRush. Możesz przeglądać informacje o konkurencji na pierwszy rzut oka i pobierać dane w formacie PDF. Aby uzyskać więcej informacji na temat SEMrush, możesz sprawdzić to: Dlaczego firma, w której pracujesz, potrzebuje Semrush?

PodobneWeb

Podobneweb to narzędzie do analityki internetowej i wydajności ruchu internetowego, które jest wyposażone w wiele funkcji analizy konkurencji. Platforma pomaga sprawdzić szacowany ruch na stronie, jej pozycję w kraju, pozycję globalną i wiele powiązanych statystyk SEO.

Możesz zacząć korzystać z usługi podobnej sieci, zakładając bezpłatne konto logowania i wprowadzając nazwę domeny konkurencji. Następnie znajdziesz podstawowe dane firmy, całkowitą liczbę odwiedzających miesięcznie, liczbę stron na wizytę, współczynnik odrzuceń i średni czas, jaki odwiedzający spędza na stronie konkurencji.

Podobneweb pokazuje również dane demograficzne ruchu, kierowanie na kraj, płeć, rozkład wiekowy i inne podobne witryny w niszy konkurencji. Możesz sprawdzić ich najskuteczniejsze słowa kluczowe i opracować strategię treści wokół słów kluczowych konkurencji, aby przewyższyć w organicznych wynikach SERP.

Zdezorientowany między podobnymi stronami internetowymi i SEMRush? Jesteśmy z Tobą! Przeczytaj: Semrush vs podobne sieci: dokładniejsze narzędzie do prognozowania ruchu w 2023 r.?

Ahrefy

Ahrefs to kompleksowe rozwiązanie do śledzenia ruchu organicznego w witrynie, takiego jak pozycja słowa kluczowego, tekst zakotwiczenia, linki zwrotne, uszkodzone linki, luki w treści oraz liczba linków zwrotnych uzyskanych z różnych źródeł.

Korzystając z narzędzia Site Explorer firmy Ahref, możesz monitorować wskaźniki wydajności witryny konkurencji, takie jak ruch w wynikach wyszukiwania, najwyżej oceniane słowa kluczowe, odsyłające linki zwrotne, najlepsze strony i najczęściej udostępniane treści. Uzyskanie lepszego wyobrażenia o preferencjach treści pomoże Ci poprawić czytelność treści. Co więcej, możesz także skorzystać z funkcji Konkurujących stron Ahref, aby znaleźć strony konkurencji, które zajmują najwyższe pozycje w rankingu i zidentyfikować luki w treści pomiędzy Twoimi konkurencyjnymi stronami.

Inną popularną funkcją jest narzędzie do audytu witryny. Możesz go użyć do sprawdzenia swojej witryny i rozwiązania wszelkiego rodzaju problemów technicznych. Naprawa uszkodzonych linków, stron 404 i kanonicznych adresów URL stopniowo poprawi wydajność SEO Twojej witryny i pomoże Ci uzyskać lepszą pozycję w wynikach wyszukiwania.

Ranking SE

Dzięki SE Ranking możesz śledzić słowa kluczowe konkurencji, śledzić linki zwrotne, przeprowadzać audyty SEO i raportować wydajność witryny na stronach wyników wyszukiwania dla wszystkich potrzebnych narzędzi związanych z SEO.

Możesz zacząć od wpisania nazwy domeny konkurencji w narzędziu SE Ranking Competitive Research. Po kliknięciu przycisku analizy otrzymasz listę słów kluczowych, dla których twoi konkurenci są w rankingu, ich strony o najwyższej pozycji w rankingu oraz subdomeny, które przynoszą im ruch. Narzędzie pomaga również zidentyfikować bezpośrednich konkurentów w SERP i możesz ręcznie wybrać swoich konkurentów z listy sugerowanych stron internetowych.

Dodatkowo możesz przeprowadzić badanie konkurencji PPC, aby dowiedzieć się, na jakie słowa kluczowe celują Twoi konkurenci. Dzięki temu odkryjesz, jakie typy reklam najlepiej się sprawdzają, i stworzysz lepsze dla swojej kampanii.

Raven Tools to oparta na chmurze cyfrowa platforma marketingowa z SEO i automatycznymi narzędziami do raportowania. Oferuje funkcje analizy konkurencji, takie jak śledzenie pozycji, badanie słów kluczowych, badanie konkurencji, narzędzia do audytu witryn internetowych, badanie linków zwrotnych i funkcje raportowania w celu śledzenia niezbędnych wskaźników optymalizacji pod kątem wyszukiwarek.

Narzędzie do analizy konkurencji Raven pozwala zobaczyć, jak twoi konkurenci są w rankingu, na jakie słowa kluczowe celują i skąd pochodzą ich linki zwrotne. Łączy trzy narzędzia analityczne w jedno, aby sprawdzać wskaźniki SEO konkurencji i metryki witryny, takie jak szybkość witryny i czas ładowania.

Narzędzia analizy konkurencji są od dawna wykorzystywane do badania konkurencji, ale teraz, dzięki mediom społecznościowym, śledzenie staje się bardziej złożone. Raven Tools dba o to, pokazując również liczbę polubień na Twitterze, udostępnień na Facebooku, udostępnień na LinkedIn oraz wskaźników zaangażowania w treści, w tym polubień i komentarzy.

SpyFu

SpyFu, pierwotnie nazwany GoogleSpy, pokazuje analizę słów kluczowych Google Adwords dla stron internetowych. Jego funkcja badania konkurencji SEO zapewnia pełny raport historii słów kluczowych, historii rankingu stron, linków zwrotnych w mediach społecznościowych i śledzenia wyświetleń słów kluczowych w rankingu.

Funkcja badania konkurencji PPC firmy SpyFu obejmuje zrzuty ekranu kampanii reklamowych konkurencji. Pokazuje również sugestie dotyczące kupowania najnowszych słów kluczowych dla reklam displayowych. Wyświetla również sferyczny diagram Venna o nazwie Kombat, który przedstawia dane konkurentów.

Ponadto pokazuje wiele ważnych czynników, takich jak koszt kliknięcia słowa kluczowego reklamy i współczynnik konwersji. Możesz nawet przejrzeć całą historię kampanii Google Ad konkurencji i przeprowadzić test porównawczy, które słowa kluczowe były dla nich skuteczne.

Czy wiesz, że możesz także szpiegować reklamy na Facebooku? Dzięki narzędziom szpiegowskim Facebook Ads możesz mieć oko na swoich konkurentów.

Serpstat

Dzięki Serpstat możesz analizować linki zwrotne, wyszukiwać słowa kluczowe, konkurować z konkurencją i przeprowadzać audyt witryny oprócz analizy linków zwrotnych.

Korzystając z narzędzia do głębokiej analizy konkurencji SEO, możesz znaleźć najwyżej oceniane słowa kluczowe konkurencji w SERP i porównać wyniki ze swoimi stronami docelowymi. Znajdziesz kilka typowych słów kluczowych i odkryjesz brakujące słowa kluczowe oraz ich najlepsze strony za pomocą odsyłających linków zwrotnych.

Narzędzie do badania konkurencji Serpstat pomaga również w reklamie konkurencji i ewentualnych informacjach. Możesz przeanalizować słowa kluczowe używane przez konkurencję w reklamach PPC i porównać je z kosztem kliknięcia.

Niektóre inne funkcje obejmują analizę partii słów kluczowych, w której porównujesz dane z pięciu baz wyszukiwania i sprawdzasz widoczność słowa kluczowego na podstawie różnych parametrów, takich jak częstotliwość, koszt, liczba wyników, konkurencja w niszy i tak dalej.

Hoth

Hoth to bezpłatne narzędzie do badania konkurencji w systemie płatności za kliknięcie obsługiwane przez SEMRush. Za pomocą tego narzędzia możesz sprawdzić, na jakie słowa kluczowe konkurenci kierują reklamy w Google w swoich płatnych reklamach.

Narzędzie jest proste w użyciu. Wszystko, co musisz zrobić, to wpisać adres URL domeny konkurencji i przejść weryfikację reCaptcha. Teraz znajdziesz listę słów kluczowych PPC wraz z pozycją reklamy, liczbą wyszukiwań, procentem kliknięć, wartością kliknięć w dolarach amerykańskich i odpowiednim adresem URL strony docelowej. Pomaga to w tworzeniu strategii dotyczących treści, ponieważ możesz sprawdzić interaktywne i angażujące pomysły na treści stosowane przez konkurencję.

The Hoth to agencja marketingu cyfrowego, która świadczy usługi SEO, linków zwrotnych i PPC. Możesz użyć ich innych bezpłatnych narzędzi; jest to jednak agencja, która dba o Twoje wymagania biznesowe w oparciu o dedykowane plany cenowe.

Ubersugeruj

Ubersuggest autorstwa NeilPatel to narzędzie SEO do badania słów kluczowych i uzyskiwania wglądu w statystyki słów kluczowych, takie jak liczba, trudność słów kluczowych, CTR i tak dalej. To bezpłatne narzędzie z ograniczonymi wynikami wyszukiwania; możesz jednak uzyskać dostęp do funkcji premium, kupując ich plany Pro.

Aby rozpocząć korzystanie z UberSuggest, musisz wejść na stronę konkurencji i nacisnąć przycisk wyszukiwania. Platforma da ci przegląd ruchu, taki jak organiczne słowa kluczowe, organiczny miesięczny ruch, autorytet domeny twojego konkurenta i kilka linków zwrotnych, w tym linki zwrotne bez śledzenia.

Otrzymujesz również najczęściej odwiedzane strony, ich linki zwrotne oraz pozycję najlepszych stron konkurencji na stronie wyników wyszukiwania. Jednak Ubersuggest zapewnia ograniczone dane w porównaniu z innymi darmowymi narzędziami. Aby uzyskać dostęp do podstawowych informacji, możesz zacząć od utworzenia bezpłatnego konta i uaktualnienia do planu miesięcznego, jeśli znajdziesz platformę odpowiednią do Twoich potrzeb SEO.

moz

Moz to popularna witryna z zasobami do nauki marketingu online i optymalizacji pod kątem wyszukiwarek. Jest to strona internetowa, która oferuje wiele bezpłatnych narzędzi, takich jak narzędzia do analizy linków zwrotnych, narzędzia do badania słów kluczowych i szpiegowanie konkurentów za pomocą konkurencyjnych narzędzi badawczych.

Korzystając z narzędzia eksploratora linków Moz, możesz sprawdzić linki do witryny konkurencji, wprowadzając nazwę domeny. Daje szeroki wgląd w liczbę linków zwrotnych, jakość linków zwrotnych, linki w tekście zakotwiczenia i domeny odsyłające. Wszystkie te spostrzeżenia pomogą Ci opracować strategie budowania linków.

Moz zapewnia również bezpłatne narzędzie do wyszukiwania słów kluczowych, w którym należy wprowadzić nazwę witryny konkurencji. Dostarczy przydatnych informacji na temat najwyżej ocenianych słów kluczowych konkurencji, liczby wyszukiwań, trudności słów kluczowych i prawdopodobnych współczynników klikalności dla różnych słów kluczowych.

Wszystkie te spostrzeżenia pomogą Ci określić ich strategię dotyczącą treści i typ klientów, do których są kierowani. Możesz znaleźć lukę w treści i wykorzystać możliwości ulepszenia własnej strategii dotyczącej treści. W końcu integralną częścią marketingu cyfrowego jest uczenie się na podstawie kampanii marketingowych konkurencji.

Ujęcie autora

Obserwowanie konkurencji jest niezbędnym działaniem, aby dopasować się do rynku i wyprzedzić swoją niszę.

Powinieneś obserwować konkurentów, aby uzyskać inspirację i ulepszyć swoje strategie. Nie zaleca się odrzucania dotychczasowego przepływu pracy pod wpływem nowych działań konkurencji.

Najlepszym sposobem jest ciągłe ulepszanie systemów i tworzenie zaległości dla działań, które możesz podjąć po zakończeniu badań.

Jeśli uznasz ten artykuł za pomocny, czytaj dalej o najlepszych narzędziach do słuchania w mediach społecznościowych, które pomogą Ci rozwinąć firmę.