11 najlepszych darmowych narzędzi e-mail marketingu do wysyłania biuletynów

Bez względu na to, jaki rodzaj działalności prowadzisz, e-maile odgrywają ważną rolę w rozwoju firmy.

Kampania marketingu e-mailowego to świetny sposób na pielęgnowanie potencjalnych klientów, generowanie sprzedaży i łączenie się z klientami. Jest to również jedna z najbardziej opłacalnych taktyk marketingowych.

W tym artykule omówimy niektóre z najlepszych bezpłatnych narzędzi marketingu e-mailowego do wysyłania biuletynów.

Czy e-mail marketing jest ważny dla firm?

Żyjemy w czasach, w których platformy wideo, takie jak Youtube, stały się najlepszą platformą marketingową. Ale czy e-mail marketing nadal działa?

A prosta odpowiedź brzmi: tak!

Marketing e-mailowy jest nadal skutecznym i spersonalizowanym sposobem marketingu.

Chociaż na platformach społecznościowych dostępne są zaawansowane funkcje, oto dwa proste powody, dla których e-mail marketing jest nadal jednym z najlepszych kanałów marketingowych.

Po pierwsze, poczta e-mail jest podstawową platformą komunikacyjną do użytku osobistego i zawodowego. Oznacza to, że nie zobaczysz zbyt wielu nieistotnych reklam, które odciągają Twoją uwagę.

Ponadto poczta e-mail jako medium zwiększa zaufanie, ponieważ Twoja wiadomość jest spersonalizowana i nie przypomina długich filmów na YouTube ani marnych rolek w mediach społecznościowych.

Krótko mówiąc, e-mail marketing działa i osiągasz imponujące wyniki.

Niezależnie od tego, czy jesteś nowicjuszem w marketingu e-mailowym, czy też jesteś wyjątkowym marketingowcem, słyszałeś o biuletynach e-mailowych.

Porozmawiajmy o newsletterach.

Co to jest biuletyn e-mailowy?

Mówiąc najprościej, biuletyn e-mail aktualizuje Twoją firmę dla subskrybentów. W rzeczywistości to znacznie więcej i wiele osób zastanawia się, co powinni napisać w swoich biuletynach.

Załóżmy, że w tym tygodniu masz wyprzedaż. Jak poinformowałbyś swoich klientów?

Świetny biuletyn e-mailowy!

Mając jasne zrozumienie biuletynów e-mailowych, możesz się zastanawiać, dlaczego są one niezbędne.

Cóż, biuletyny to świetny sposób na utrzymanie zaangażowania subskrybentów, ponieważ są to e-maile wrażliwe na czas, które są wysyłane w określonym dniu i o określonej godzinie.

Świetnie nadają się do sprawdzania poziomu zaangażowania Twoich odbiorców w Twoje produkty lub usługi. To świetny sposób na dostarczanie treści, które zainteresują subskrybentów. Pomyśl o swoim biuletynie e-mailowym jako o prywatnej platformie społecznościowej, a Twoi subskrybenci to Twoja wyłączna publiczność.

Czy marketing biuletynów e-mailowych jest bezpłatny?

Naprawdę odpowiedź na to, ile e-maili chcesz wysłać w ciągu dnia, tygodnia lub miesiąca.

Jeśli chcesz wysłać 40-50 e-maili dziennie, możesz to zrobić za pomocą konta Gmail, to nic nie kosztuje. Jeśli jednak wysyłasz ponad 50 e-maili dziennie do nieznanych połączeń, Twoje e-maile mogą lądować w folderze ze spamem.

Aby upewnić się, że Twoje e-maile nie trafią do folderu ze spamem, możesz użyć narzędzia do e-mail marketingu, które oferuje wysyłanie do 100-200 bezpłatnych e-maili dziennie. Niektóre z najlepszych bezpłatnych opcji marketingu e-mailowego omówimy w dalszej części tego artykułu.

Zanim przejdziemy do tej części, konieczne jest zrozumienie zalet i wad bezpłatnego marketingu e-mailowego.

Korzyści z bezpłatnego marketingu e-mailowego

  • Spersonalizowany zasięg: e-mail oferuje swobodę wysłania wiadomości do osoby, do której chcesz ją wysłać. W przeciwieństwie do innych kanałów mediów społecznościowych, w których masz uogólnioną grupę docelową.
  • Umiejętności techniczne nie są wymagane: Nie potrzebujesz umiejętności tworzenia ani edytowania multimediów, aby napisać dobrą kopię wiadomości e-mail. Możesz wyrazić siebie, dodając spersonalizowany akcent do swoich wiadomości.
  • Zbuduj grupę odbiorców: Z biegiem czasu e-mail marketing umożliwia tworzenie dedykowanych odbiorców. To są Twoi czytelnicy treści, którym zależy na tym, co mówisz.
  • Darmowy: Oczywiste jest, że e-mail marketing jest bezpłatny i nie potrzebujesz żadnych gadżetów, różnego rodzaju sprzętu ani żadnego oprogramowania, którego potrzebujesz w przypadku YouTube, Instagrama lub innych kanałów medialnych.

Chociaż e-mail marketing ma wiele zalet, jest kilka wad, o których chcielibyśmy wspomnieć.

Ograniczenia bezpłatnego marketingu e-mailowego

  • Spamowanie: wysyłanie setek e-maili bez zgody odbiorcy jest traktowane jako spam. To nie jest dobry znak, bo raczej irytuje klienta niż dodaje wartość.
  • Ta sama grupa docelowa: Zwykle e-maile są wysyłane do osób, które już są Twoimi klientami. Ale dzięki platformom mediów społecznościowych, takim jak Youtube, masz większy zakres generowania popytu i docierania do szerszej publiczności.
  • Projekt e-maila: Źle zaprojektowane e-maile zajmą Twój czas i nie przyniosą żadnych rezultatów. Problem z darmowym oprogramowaniem do marketingu e-mailowego polega na tym, że nie masz wystarczającej liczby szablonów projektantów dostępnych w ich planach premium.
  • Międzynarodowe przepisy dotyczące prywatności: jeśli Twoją grupą docelową są klienci międzynarodowi, musisz upewnić się, że naruszasz przepisy, takie jak RODO.

Jak wybrać bezpłatną platformę e-mail marketingu?

Przy tak wielu opcjach dostępnych na rynku wybór i rozliczenie się z platformą e-mail marketingu nie jest łatwe.

Oto kilka rzeczy, które należy wziąć pod uwagę przy wyborze platformy do e-mail marketingu:

Kluczowe wskaźniki: sprawdź liczbę e-maili, które możesz wysłać miesięcznie, oraz limit subskrybentów.

Automatyzacja: codzienne pisanie e-maili, a następnie odpowiadanie na wszystkie e-maile to czasochłonna i żmudna praca. Na szczęście wiele programów oferuje procesy automatyzacji w celu przyspieszenia powtarzalnych zadań.

Funkcje poczty e-mail: Każde oprogramowanie do marketingu e-mailowego powinno mieć kilka podstawowych funkcji, takich jak testy A/B, testy podzielone, segmentacja wiadomości e-mail i tagi umożliwiające personalizację wiadomości e-mail.

Szablony: interfejs typu „przeciągnij i upuść” z gotowymi szablonami wiadomości e-mail ułatwia małym firmom samodzielne wysyłanie wiadomości e-mail zamiast zlecania pracy agencjom.

Analytics: powinien zapewniać pulpit nawigacyjny do śledzenia niezbędnych wskaźników, które pomagają sprawdzać i optymalizować wydajność kampanii e-mailowych.

Wsparcie: na koniec koniecznie sprawdź, czy dostawca poczty e-mail, z którym się rozliczasz, oferuje szybkie wsparcie w przypadku problemów technicznych.

Ceny: Chociaż w tym artykule skupiamy się na bezpłatnych narzędziach marketingu e-mailowego, uważamy, że ceny są czynnikiem, którego nie można pominąć. Jeśli znajdziesz odpowiednie narzędzie, które odpowiada wymaganiom Twojej firmy, będziesz chciał dokonać aktualizacji, jeśli Twoja firma zacznie się rozwijać z czasem.

Zanim przejdziemy do bardziej szczegółowych informacji na temat bezpłatnego oprogramowania do marketingu e-mailowego, oto krótkie spojrzenie na to, co otrzymasz w ramach ich bezpłatnych planów.

ProviderDabily e -mail LimitMentowo e -mail limitsubScribery limitzoho50/dzień 6 000/miesiąc2000 Contactsendinblue300/day9000/miesiącUnlimitedMailChimp5002.500/miesiąc500/miesiącMailelerlite20012 000/miesiąc1000/miesiąc250/miesiąc 2010/miesiąc 2010/miesiąc 2010/miesiąc 2010/miesiąc. /miesiącSmartmail–Service Platform–Hubspot500/dzień2000/miesiąc–Sender–15 000/miesiąc2500/miesiąc

Kampanie Zoho

Zoho Campaigns to rozwiązanie do marketingu e-mailowego firmy Zoho, które zajmuje się Twoimi kampaniami e-mailowymi. Aby sprawdzić wydajność swoich kampanii e-mailowych, uzyskasz dostęp do funkcji, takich jak testy podzielone, raporty analityczne i inne.

Cechy:

  • Łatwy w użyciu edytor przeciągnij i upuść
  • Gotowe szablony biuletynów
  • Testy A/B
  • Segmentacja e-maili
  • Zarządzanie listą kontaktów

Możesz wysłać do 12 000 e-maili miesięcznie do 2000 kontaktów dzięki wiecznie darmowemu planowi Zoho. Jeśli jednak chcesz zautomatyzować proces marketingowy, musisz przejść na ich plany premium.

Wyślijinblue

Sendinblue to świetne darmowe oprogramowanie do marketingu e-mailowego, jeśli Twoja lista e-mailowa ma mniej niż 300 subskrybentów. Przestrzega zasad zgodnych z RODO i oferuje wtyczkę WordPress do śledzenia danych analitycznych.

Cechy:

  • Łatwy w użyciu edytor wiadomości e-mail typu „przeciągnij i upuść”.
  • Wsparcie dla e-mail marketingu
  • Zintegrowane oprogramowanie CRM do śledzenia interakcji z klientami
  • Oficjalna wtyczka WordPress do analiz

Dzięki bezpłatnemu planowi SendinBlue możesz wysłać 300 e-maili dziennie. Ich plany premium zaczynają się od planu cenowego lite, który umożliwia wysyłanie 20 000 e-maili miesięcznie za zaledwie 25 USD miesięcznej opłaty.

Mailchimp

Mailchimp to jedna z najpopularniejszych bezpłatnych platform marketingu e-mailowego, która pomaga małym firmom wysyłać profesjonalnie wyglądające wiadomości e-mail. Jest wyposażony w prosty program do tworzenia wiadomości e-mail, który zawiera wiele gotowych szablonów. Zasadniczo wszystko, co musisz zrobić, to dostosować te szablony wiadomości e-mail do wymagań biznesowych.

Cechy:

  • Marketingowy CRM
  • Segmentacja e-maili
  • Wtyczka WordPressa
  • Mnóstwo integracji
  • Darmowe strony docelowe

Dzięki bezpłatnemu planowi MailChimp możesz wysyłać do 500 e-maili dziennie z łącznym limitem 2500 e-maili miesięcznie. Bezpłatny plan zapewnia również ograniczony dostęp do funkcji segmentacji wiadomości e-mail, automatyzacji i pulpitu analitycznego.

MailerLite

MailerLite to stosunkowo nowe narzędzie w ekosystemie email marketingu. Jednak platforma zyskała dobrą przyczepność dzięki przejrzystemu projektowi interfejsu użytkownika, wysoce ukierunkowanym ustawieniom poczty e-mail oraz integracji z popularnymi narzędziami, takimi jak Zapier, Typeform, WordPress i inne.

Cechy:

  • Testy A/B, testowanie ustawień poczty e-mail i nie tylko
  • Biblioteka szablonów wiadomości e-mail
  • Funkcje osadzania wyskakujących okienek i formularzy

Korzystając z bezpłatnego konta, możesz przechowywać 1000 kontaktów i wysyłać do 12 000 e-maili miesięcznie. Możesz odblokować funkcje premium MailerLite, takie jak mapy popularności i całodobowe wsparcie na żywo, płacąc zaledwie 9 USD miesięcznie.

Omnisend

Omnisend obsługuje wiele kanałów marketingowych, takich jak marketing e-mailowy i SMS. Został zbudowany z wizją, aby pomóc sklepom eCommerce i dlatego zapewnia integrację jednym kliknięciem z platformami takimi jak Shopify, BigCommerce, WooCommerce i nie tylko.

Dzięki Omnisend możesz łatwo tworzyć zautomatyzowane przepływy pracy marketingowej, aby zbierać potencjalnych klientów za pomocą wyskakujących okienek i wysyłać e-maile, SMS-y lub powiadomienia push.

Cechy:

  • Gotowe szablony e-maili
  • Wyskakujące okienka opcji e-mail, strony docelowe, obracające się koła
  • Podział testów A/B dla kampanii e-mailowych
  • Formularze zgody RODO

Ich bezpłatny plan pozwala na wysyłanie tylko 500 e-maili miesięcznie, czyli stosunkowo mniej niż w przypadku innych narzędzi do marketingu e-mailowego.

Mailjet

Mailjet to popularne bezpłatne narzędzie do marketingu e-mailowego, znane z minimalistycznych szablonów wiadomości e-mail, narzędzia do tworzenia wiadomości e-mail typu „przeciągnij i upuść” oraz wielu gotowych modułów szablonów. Zaletą bezpłatnej wersji Mailjet jest dostęp do interfejsów API, przekaźnika SMTP i haków internetowych do różnych celów integracji.

Cechy:

  • Subskrypcja zgodna z RODO
  • Czyste i minimalistyczne szablony
  • Integracje z Prestashop
  • Brak limitu dodawania subskrybentów

Z dziennym limitem 200 e-maili, darmowy plan Mailjet oferuje 6000 e-maili co miesiąc. Plan premium kosztuje 15 USD miesięcznie, odblokowując wszystkie funkcje premium, takie jak segmentacja e-maili, sprawdzanie poprawności i obsługa klienta online.

E-mail Octopus

EmailOctopus to świetne narzędzie do marketingu e-mailowego dla małych firm. Założona w 2015 roku firma, której głównym celem jest oferowanie niedrogich rozwiązań do marketingu e-mailowego. Ich interfejs jest prosty i zawiera ponad 35 gotowych szablonów wiadomości e-mail, które mogą zaoszczędzić czas na tworzeniu wiadomości e-mail od zera.

Cechy:

  • Gotowe szablony
  • Zaawansowana segmentacja list e-mailowych
  • Kreator poczty e-mail
  • Integracja z ponad 47 aplikacjami

Dzięki bezpłatnemu planowi EmailOctopus możesz wysłać do 10 000 e-maili do 2500 kontaktów miesięcznie.

Sprytny zasięg

CleverReach to idealne narzędzie zarówno dla początkujących, jak i profesjonalistów zajmujących się e-mail marketingiem, którzy chcą osiągnąć szybki sukces. Prosta konfiguracja, sprytne funkcje i partnerska obsługa umożliwiają firmom bezpośrednią i osobistą komunikację z klientami.

Cechy:

  • Responsywne szablony e-maili
  • Wiele integracji innych firm
  • Przeciągnij i upuść edytor wiadomości e-mail
  • Marketing e-mailowy zgodny z RODO

Dzięki bezpłatnej usłudze Cleverreach możesz wysyłać 1000 bezpłatnych e-maili miesięcznie. Ich plany premium zaczynają się od 30 USD miesięcznie, oferując dostęp do nieograniczonej liczby e-maili.

Smartmail

Marketing e-mailowy SmartMail to w pełni zarządzana usługa „zrobiona dla Ciebie”, która pomaga firmom handlu elektronicznego maksymalizować zwrot z inwestycji. W przeciwieństwie do innych bezpłatnych narzędzi do marketingu e-mailowego, jest to usługa, która pomaga uzyskać maksymalny zwrot z wydatków na marketing e-mailowy.

Niektóre z oferowanych przez nich usług to zarządzanie kampaniami, budowanie list e-mailowych, konfigurowanie automatyzacji poczty e-mail, marketing SMS i inne.

Cechy:

  • Dedykowany strateg e-mailowy
  • Projekty szablonów dla marki
  • Tworzenie/kierowanie strategią
  • Ogromny zwrot z inwestycji
  • Segmentacja odbiorców

Ponieważ jest to platforma usługodawcy, musisz zaplanować spotkanie z ich kalendarza, aby rozpocząć spersonalizowane rozwiązanie do marketingu e-mailowego.

Hubspot

Hubspot to kompleksowa platforma do obsługi działań marketingowych. To bardziej platforma CRM, która łączy Twoje działania e-mailowe i odpowiedzi klientów w intuicyjnym pulpicie nawigacyjnym w celu lepszej komunikacji.

To narzędzie umożliwia tworzenie formularzy, stron docelowych i zgody na generowanie leadów.

Cechy:

  • Zarządzanie reklamami
  • Biblioteka formularzy rejestracyjnych, wyskakujących okienek i banerów
  • Wsparcie CRM
  • Dostęp do raportów analityki poczty e-mail
  • Czat na żywo i chatboty

Korzystając z bezpłatnego planu Hubspot, możesz wysyłać 2000 e-maili miesięcznie. Ponieważ jest to CRM, dobrą rzeczą jest to, że możesz sprawdzić wszystkie interakcje e-mailowe w dedykowanym pulpicie nawigacyjnym.

Nadawca

Nadawca na naszej liście bezpłatnych narzędzi do marketingu e-mailowego. Jest przeznaczony dla małych firm, które mają niski budżet na marketing, ale chcą wykorzystać moc marketingu e-mailowego. Pomimo niskich cen platforma zapewnia wszystkie niezbędne funkcje, takie jak kreator typu „przeciągnij i upuść”, analitykę poczty e-mail, segmentację i powiadomienia internetowe.

Cechy:

  • Wbudowana funkcja sprawdzania spamu
  • Przepływy pracy automatyzacji
  • Śledzenie wsparcia za pomocą Google Analytics
  • Mnóstwo wyskakujących formularzy, formularzy do osadzenia i formularzy zgody RODO
  • Wbudowana biblioteka obrazów i edytor obrazów

Dzięki bezpłatnemu planowi Sender otrzymujesz hojny limit subskrybentów wynoszący 2500 kontaktów i miesięczny limit wysyłania wynoszący 15 000 e-maili.

Streszczenie

Na tym blogu chcieliśmy podzielić się niektórymi kluczowymi platformami do marketingu e-mailowego. Jest kluczowym elementem marketingu online i jest używany przez firmy różnej wielkości.

Chociaż bezpłatne, przy odpowiednim planowaniu i realizacji, kampanie e-mail marketingowe mogą być bardzo skuteczne. Może służyć do przekazywania klientom informacji o nowych produktach, usługach czy ofertach specjalnych. Pozwala także na budowanie relacji z obecnymi klientami.

Jeśli ten artykuł Ci pomoże, zdecydowanie zalecamy przeczytanie naszego artykułu na temat narzędzi do marketingu e-mailowego klasy premium, które pomogą Ci rozwinąć firmę.