Bez względu na to, jaki rodzaj działalności prowadzisz, e-maile odgrywają ważną rolę w rozwoju firmy.
Kampania marketingu e-mailowego to świetny sposób na pielęgnowanie potencjalnych klientów, generowanie sprzedaży i łączenie się z klientami. Jest to również jedna z najbardziej opłacalnych taktyk marketingowych.
W tym artykule omówimy niektóre z najlepszych bezpłatnych narzędzi marketingu e-mailowego do wysyłania biuletynów.
Spis treści:
Czy e-mail marketing jest ważny dla firm?
Żyjemy w czasach, w których platformy wideo, takie jak Youtube, stały się najlepszą platformą marketingową. Ale czy e-mail marketing nadal działa?
A prosta odpowiedź brzmi: tak!
Marketing e-mailowy jest nadal skutecznym i spersonalizowanym sposobem marketingu.
Chociaż na platformach społecznościowych dostępne są zaawansowane funkcje, oto dwa proste powody, dla których e-mail marketing jest nadal jednym z najlepszych kanałów marketingowych.
Po pierwsze, poczta e-mail jest podstawową platformą komunikacyjną do użytku osobistego i zawodowego. Oznacza to, że nie zobaczysz zbyt wielu nieistotnych reklam, które odciągają Twoją uwagę.
Ponadto poczta e-mail jako medium zwiększa zaufanie, ponieważ Twoja wiadomość jest spersonalizowana i nie przypomina długich filmów na YouTube ani marnych rolek w mediach społecznościowych.
Krótko mówiąc, e-mail marketing działa i osiągasz imponujące wyniki.
Niezależnie od tego, czy jesteś nowicjuszem w marketingu e-mailowym, czy też jesteś wyjątkowym marketingowcem, słyszałeś o biuletynach e-mailowych.
Porozmawiajmy o newsletterach.
Co to jest biuletyn e-mailowy?
Mówiąc najprościej, biuletyn e-mail aktualizuje Twoją firmę dla subskrybentów. W rzeczywistości to znacznie więcej i wiele osób zastanawia się, co powinni napisać w swoich biuletynach.
Załóżmy, że w tym tygodniu masz wyprzedaż. Jak poinformowałbyś swoich klientów?
Świetny biuletyn e-mailowy!
Mając jasne zrozumienie biuletynów e-mailowych, możesz się zastanawiać, dlaczego są one niezbędne.
Cóż, biuletyny to świetny sposób na utrzymanie zaangażowania subskrybentów, ponieważ są to e-maile wrażliwe na czas, które są wysyłane w określonym dniu i o określonej godzinie.
Świetnie nadają się do sprawdzania poziomu zaangażowania Twoich odbiorców w Twoje produkty lub usługi. To świetny sposób na dostarczanie treści, które zainteresują subskrybentów. Pomyśl o swoim biuletynie e-mailowym jako o prywatnej platformie społecznościowej, a Twoi subskrybenci to Twoja wyłączna publiczność.
Czy marketing biuletynów e-mailowych jest bezpłatny?
Naprawdę odpowiedź na to, ile e-maili chcesz wysłać w ciągu dnia, tygodnia lub miesiąca.
Jeśli chcesz wysłać 40-50 e-maili dziennie, możesz to zrobić za pomocą konta Gmail, to nic nie kosztuje. Jeśli jednak wysyłasz ponad 50 e-maili dziennie do nieznanych połączeń, Twoje e-maile mogą lądować w folderze ze spamem.
Aby upewnić się, że Twoje e-maile nie trafią do folderu ze spamem, możesz użyć narzędzia do e-mail marketingu, które oferuje wysyłanie do 100-200 bezpłatnych e-maili dziennie. Niektóre z najlepszych bezpłatnych opcji marketingu e-mailowego omówimy w dalszej części tego artykułu.
Zanim przejdziemy do tej części, konieczne jest zrozumienie zalet i wad bezpłatnego marketingu e-mailowego.
Korzyści z bezpłatnego marketingu e-mailowego
- Spersonalizowany zasięg: e-mail oferuje swobodę wysłania wiadomości do osoby, do której chcesz ją wysłać. W przeciwieństwie do innych kanałów mediów społecznościowych, w których masz uogólnioną grupę docelową.
- Umiejętności techniczne nie są wymagane: Nie potrzebujesz umiejętności tworzenia ani edytowania multimediów, aby napisać dobrą kopię wiadomości e-mail. Możesz wyrazić siebie, dodając spersonalizowany akcent do swoich wiadomości.
- Zbuduj grupę odbiorców: Z biegiem czasu e-mail marketing umożliwia tworzenie dedykowanych odbiorców. To są Twoi czytelnicy treści, którym zależy na tym, co mówisz.
- Darmowy: Oczywiste jest, że e-mail marketing jest bezpłatny i nie potrzebujesz żadnych gadżetów, różnego rodzaju sprzętu ani żadnego oprogramowania, którego potrzebujesz w przypadku YouTube, Instagrama lub innych kanałów medialnych.
Chociaż e-mail marketing ma wiele zalet, jest kilka wad, o których chcielibyśmy wspomnieć.
Ograniczenia bezpłatnego marketingu e-mailowego
- Spamowanie: wysyłanie setek e-maili bez zgody odbiorcy jest traktowane jako spam. To nie jest dobry znak, bo raczej irytuje klienta niż dodaje wartość.
- Ta sama grupa docelowa: Zwykle e-maile są wysyłane do osób, które już są Twoimi klientami. Ale dzięki platformom mediów społecznościowych, takim jak Youtube, masz większy zakres generowania popytu i docierania do szerszej publiczności.
- Projekt e-maila: Źle zaprojektowane e-maile zajmą Twój czas i nie przyniosą żadnych rezultatów. Problem z darmowym oprogramowaniem do marketingu e-mailowego polega na tym, że nie masz wystarczającej liczby szablonów projektantów dostępnych w ich planach premium.
- Międzynarodowe przepisy dotyczące prywatności: jeśli Twoją grupą docelową są klienci międzynarodowi, musisz upewnić się, że naruszasz przepisy, takie jak RODO.
Jak wybrać bezpłatną platformę e-mail marketingu?
Przy tak wielu opcjach dostępnych na rynku wybór i rozliczenie się z platformą e-mail marketingu nie jest łatwe.
Oto kilka rzeczy, które należy wziąć pod uwagę przy wyborze platformy do e-mail marketingu:
Kluczowe wskaźniki: sprawdź liczbę e-maili, które możesz wysłać miesięcznie, oraz limit subskrybentów.
Automatyzacja: codzienne pisanie e-maili, a następnie odpowiadanie na wszystkie e-maile to czasochłonna i żmudna praca. Na szczęście wiele programów oferuje procesy automatyzacji w celu przyspieszenia powtarzalnych zadań.
Funkcje poczty e-mail: Każde oprogramowanie do marketingu e-mailowego powinno mieć kilka podstawowych funkcji, takich jak testy A/B, testy podzielone, segmentacja wiadomości e-mail i tagi umożliwiające personalizację wiadomości e-mail.
Szablony: interfejs typu „przeciągnij i upuść” z gotowymi szablonami wiadomości e-mail ułatwia małym firmom samodzielne wysyłanie wiadomości e-mail zamiast zlecania pracy agencjom.
Analytics: powinien zapewniać pulpit nawigacyjny do śledzenia niezbędnych wskaźników, które pomagają sprawdzać i optymalizować wydajność kampanii e-mailowych.
Wsparcie: na koniec koniecznie sprawdź, czy dostawca poczty e-mail, z którym się rozliczasz, oferuje szybkie wsparcie w przypadku problemów technicznych.
Ceny: Chociaż w tym artykule skupiamy się na bezpłatnych narzędziach marketingu e-mailowego, uważamy, że ceny są czynnikiem, którego nie można pominąć. Jeśli znajdziesz odpowiednie narzędzie, które odpowiada wymaganiom Twojej firmy, będziesz chciał dokonać aktualizacji, jeśli Twoja firma zacznie się rozwijać z czasem.
Zanim przejdziemy do bardziej szczegółowych informacji na temat bezpłatnego oprogramowania do marketingu e-mailowego, oto krótkie spojrzenie na to, co otrzymasz w ramach ich bezpłatnych planów.
ProviderDabily e -mail LimitMentowo e -mail limitsubScribery limitzoho50/dzień 6 000/miesiąc2000 Contactsendinblue300/day9000/miesiącUnlimitedMailChimp5002.500/miesiąc500/miesiącMailelerlite20012 000/miesiąc1000/miesiąc250/miesiąc 2010/miesiąc 2010/miesiąc 2010/miesiąc 2010/miesiąc. /miesiącSmartmail–Service Platform–Hubspot500/dzień2000/miesiąc–Sender–15 000/miesiąc2500/miesiąc
Kampanie Zoho
Zoho Campaigns to rozwiązanie do marketingu e-mailowego firmy Zoho, które zajmuje się Twoimi kampaniami e-mailowymi. Aby sprawdzić wydajność swoich kampanii e-mailowych, uzyskasz dostęp do funkcji, takich jak testy podzielone, raporty analityczne i inne.
Cechy:
- Łatwy w użyciu edytor przeciągnij i upuść
- Gotowe szablony biuletynów
- Testy A/B
- Segmentacja e-maili
- Zarządzanie listą kontaktów
Możesz wysłać do 12 000 e-maili miesięcznie do 2000 kontaktów dzięki wiecznie darmowemu planowi Zoho. Jeśli jednak chcesz zautomatyzować proces marketingowy, musisz przejść na ich plany premium.
Wyślijinblue
Sendinblue to świetne darmowe oprogramowanie do marketingu e-mailowego, jeśli Twoja lista e-mailowa ma mniej niż 300 subskrybentów. Przestrzega zasad zgodnych z RODO i oferuje wtyczkę WordPress do śledzenia danych analitycznych.
Cechy:
- Łatwy w użyciu edytor wiadomości e-mail typu „przeciągnij i upuść”.
- Wsparcie dla e-mail marketingu
- Zintegrowane oprogramowanie CRM do śledzenia interakcji z klientami
- Oficjalna wtyczka WordPress do analiz
Dzięki bezpłatnemu planowi SendinBlue możesz wysłać 300 e-maili dziennie. Ich plany premium zaczynają się od planu cenowego lite, który umożliwia wysyłanie 20 000 e-maili miesięcznie za zaledwie 25 USD miesięcznej opłaty.
Mailchimp
Mailchimp to jedna z najpopularniejszych bezpłatnych platform marketingu e-mailowego, która pomaga małym firmom wysyłać profesjonalnie wyglądające wiadomości e-mail. Jest wyposażony w prosty program do tworzenia wiadomości e-mail, który zawiera wiele gotowych szablonów. Zasadniczo wszystko, co musisz zrobić, to dostosować te szablony wiadomości e-mail do wymagań biznesowych.
Cechy:
- Marketingowy CRM
- Segmentacja e-maili
- Wtyczka WordPressa
- Mnóstwo integracji
- Darmowe strony docelowe
Dzięki bezpłatnemu planowi MailChimp możesz wysyłać do 500 e-maili dziennie z łącznym limitem 2500 e-maili miesięcznie. Bezpłatny plan zapewnia również ograniczony dostęp do funkcji segmentacji wiadomości e-mail, automatyzacji i pulpitu analitycznego.
MailerLite
MailerLite to stosunkowo nowe narzędzie w ekosystemie email marketingu. Jednak platforma zyskała dobrą przyczepność dzięki przejrzystemu projektowi interfejsu użytkownika, wysoce ukierunkowanym ustawieniom poczty e-mail oraz integracji z popularnymi narzędziami, takimi jak Zapier, Typeform, WordPress i inne.
Cechy:
- Testy A/B, testowanie ustawień poczty e-mail i nie tylko
- Biblioteka szablonów wiadomości e-mail
- Funkcje osadzania wyskakujących okienek i formularzy
Korzystając z bezpłatnego konta, możesz przechowywać 1000 kontaktów i wysyłać do 12 000 e-maili miesięcznie. Możesz odblokować funkcje premium MailerLite, takie jak mapy popularności i całodobowe wsparcie na żywo, płacąc zaledwie 9 USD miesięcznie.
Omnisend
Omnisend obsługuje wiele kanałów marketingowych, takich jak marketing e-mailowy i SMS. Został zbudowany z wizją, aby pomóc sklepom eCommerce i dlatego zapewnia integrację jednym kliknięciem z platformami takimi jak Shopify, BigCommerce, WooCommerce i nie tylko.
Dzięki Omnisend możesz łatwo tworzyć zautomatyzowane przepływy pracy marketingowej, aby zbierać potencjalnych klientów za pomocą wyskakujących okienek i wysyłać e-maile, SMS-y lub powiadomienia push.
Cechy:
- Gotowe szablony e-maili
- Wyskakujące okienka opcji e-mail, strony docelowe, obracające się koła
- Podział testów A/B dla kampanii e-mailowych
- Formularze zgody RODO
Ich bezpłatny plan pozwala na wysyłanie tylko 500 e-maili miesięcznie, czyli stosunkowo mniej niż w przypadku innych narzędzi do marketingu e-mailowego.
Mailjet
Mailjet to popularne bezpłatne narzędzie do marketingu e-mailowego, znane z minimalistycznych szablonów wiadomości e-mail, narzędzia do tworzenia wiadomości e-mail typu „przeciągnij i upuść” oraz wielu gotowych modułów szablonów. Zaletą bezpłatnej wersji Mailjet jest dostęp do interfejsów API, przekaźnika SMTP i haków internetowych do różnych celów integracji.
Cechy:
- Subskrypcja zgodna z RODO
- Czyste i minimalistyczne szablony
- Integracje z Prestashop
- Brak limitu dodawania subskrybentów
Z dziennym limitem 200 e-maili, darmowy plan Mailjet oferuje 6000 e-maili co miesiąc. Plan premium kosztuje 15 USD miesięcznie, odblokowując wszystkie funkcje premium, takie jak segmentacja e-maili, sprawdzanie poprawności i obsługa klienta online.
E-mail Octopus
EmailOctopus to świetne narzędzie do marketingu e-mailowego dla małych firm. Założona w 2015 roku firma, której głównym celem jest oferowanie niedrogich rozwiązań do marketingu e-mailowego. Ich interfejs jest prosty i zawiera ponad 35 gotowych szablonów wiadomości e-mail, które mogą zaoszczędzić czas na tworzeniu wiadomości e-mail od zera.
Cechy:
- Gotowe szablony
- Zaawansowana segmentacja list e-mailowych
- Kreator poczty e-mail
- Integracja z ponad 47 aplikacjami
Dzięki bezpłatnemu planowi EmailOctopus możesz wysłać do 10 000 e-maili do 2500 kontaktów miesięcznie.
Sprytny zasięg
CleverReach to idealne narzędzie zarówno dla początkujących, jak i profesjonalistów zajmujących się e-mail marketingiem, którzy chcą osiągnąć szybki sukces. Prosta konfiguracja, sprytne funkcje i partnerska obsługa umożliwiają firmom bezpośrednią i osobistą komunikację z klientami.
Cechy:
- Responsywne szablony e-maili
- Wiele integracji innych firm
- Przeciągnij i upuść edytor wiadomości e-mail
- Marketing e-mailowy zgodny z RODO
Dzięki bezpłatnej usłudze Cleverreach możesz wysyłać 1000 bezpłatnych e-maili miesięcznie. Ich plany premium zaczynają się od 30 USD miesięcznie, oferując dostęp do nieograniczonej liczby e-maili.
Smartmail
Marketing e-mailowy SmartMail to w pełni zarządzana usługa „zrobiona dla Ciebie”, która pomaga firmom handlu elektronicznego maksymalizować zwrot z inwestycji. W przeciwieństwie do innych bezpłatnych narzędzi do marketingu e-mailowego, jest to usługa, która pomaga uzyskać maksymalny zwrot z wydatków na marketing e-mailowy.
Niektóre z oferowanych przez nich usług to zarządzanie kampaniami, budowanie list e-mailowych, konfigurowanie automatyzacji poczty e-mail, marketing SMS i inne.
Cechy:
- Dedykowany strateg e-mailowy
- Projekty szablonów dla marki
- Tworzenie/kierowanie strategią
- Ogromny zwrot z inwestycji
- Segmentacja odbiorców
Ponieważ jest to platforma usługodawcy, musisz zaplanować spotkanie z ich kalendarza, aby rozpocząć spersonalizowane rozwiązanie do marketingu e-mailowego.
Hubspot
Hubspot to kompleksowa platforma do obsługi działań marketingowych. To bardziej platforma CRM, która łączy Twoje działania e-mailowe i odpowiedzi klientów w intuicyjnym pulpicie nawigacyjnym w celu lepszej komunikacji.
To narzędzie umożliwia tworzenie formularzy, stron docelowych i zgody na generowanie leadów.
Cechy:
- Zarządzanie reklamami
- Biblioteka formularzy rejestracyjnych, wyskakujących okienek i banerów
- Wsparcie CRM
- Dostęp do raportów analityki poczty e-mail
- Czat na żywo i chatboty
Korzystając z bezpłatnego planu Hubspot, możesz wysyłać 2000 e-maili miesięcznie. Ponieważ jest to CRM, dobrą rzeczą jest to, że możesz sprawdzić wszystkie interakcje e-mailowe w dedykowanym pulpicie nawigacyjnym.
Nadawca
Nadawca na naszej liście bezpłatnych narzędzi do marketingu e-mailowego. Jest przeznaczony dla małych firm, które mają niski budżet na marketing, ale chcą wykorzystać moc marketingu e-mailowego. Pomimo niskich cen platforma zapewnia wszystkie niezbędne funkcje, takie jak kreator typu „przeciągnij i upuść”, analitykę poczty e-mail, segmentację i powiadomienia internetowe.
Cechy:
- Wbudowana funkcja sprawdzania spamu
- Przepływy pracy automatyzacji
- Śledzenie wsparcia za pomocą Google Analytics
- Mnóstwo wyskakujących formularzy, formularzy do osadzenia i formularzy zgody RODO
- Wbudowana biblioteka obrazów i edytor obrazów
Dzięki bezpłatnemu planowi Sender otrzymujesz hojny limit subskrybentów wynoszący 2500 kontaktów i miesięczny limit wysyłania wynoszący 15 000 e-maili.
Streszczenie
Na tym blogu chcieliśmy podzielić się niektórymi kluczowymi platformami do marketingu e-mailowego. Jest kluczowym elementem marketingu online i jest używany przez firmy różnej wielkości.
Chociaż bezpłatne, przy odpowiednim planowaniu i realizacji, kampanie e-mail marketingowe mogą być bardzo skuteczne. Może służyć do przekazywania klientom informacji o nowych produktach, usługach czy ofertach specjalnych. Pozwala także na budowanie relacji z obecnymi klientami.
Jeśli ten artykuł Ci pomoże, zdecydowanie zalecamy przeczytanie naszego artykułu na temat narzędzi do marketingu e-mailowego klasy premium, które pomogą Ci rozwinąć firmę.