14 sposobów naprawienia braku synchronizacji zdjęć iCloud na komputerze Mac

Czy wszystkie Twoje urządzenia Apple synchronizują zdjęcia przez iCloud, z wyjątkiem komputera Mac? To irytujące. Może to powodować wiele przyczyn, takich jak niepoprawnie skonfigurowane ustawienia, błędy lub usterki, uszkodzenie biblioteki zdjęć i tak dalej.

Zatem bez zbędnych ceregieli przyjrzyjmy się, co możesz zrobić, aby naprawić brak synchronizacji Zdjęć iCloud na komputerze Mac.

1. Sprawdź stan synchronizacji

Jeśli zdjęć i plików wideo na komputerze Mac nie można zsynchronizować ze Zdjęciami iCloud, nie wyłączaj jeszcze tej funkcji. Zdjęcia iCloud mogą wstrzymać synchronizację z wielu powodów. Najlepszym sposobem rozwiązania problemu jest sprawdzenie komunikatu o stanie w aplikacji Zdjęcia.

Aby to sprawdzić, otwórz aplikację Zdjęcia i wybierz Bibliotekę na pasku bocznym. Wybierz kartę Wszystkie zdjęcia od góry. Przewiń w dół, aby zobaczyć stan synchronizacji iCloud. W tym miejscu może pojawić się komunikat „Oczekiwanie na synchronizację”, co oznacza, że ​​nie masz aktywnego połączenia internetowego, lub „Przesyłanie do iCloud wstrzymane”, jeśli w połowie utracisz połączenie.

2. Aktywuj Zdjęcia iCloud

Jeśli właśnie skończyłeś konfigurować komputer Mac, Twoje zdjęcia nie zostaną zsynchronizowane, chyba że aktywujesz Zdjęcia iCloud. Oto jak to zrobić:

  • Otwórz aplikację Zdjęcia.
  • Z paska menu wybierz Zdjęcia > Ustawienia.
  • Przejdź na kartę iCloud i zaznacz pole obok Zdjęcia iCloud.
  • Następnie możesz przełączać się między opcjami podrzędnymi Pobierz oryginały na ten komputer Mac i Optymalizuj pamięć masową Mac. Pierwsza opcja pobiera wszystkie oryginalne kopie biblioteki zdjęć na komputer Mac, natomiast druga wykorzystuje elementy zastępcze o niskiej rozdzielczości, aby zaoszczędzić miejsce na dysku. Synchronizowanie biblioteki zdjęć iCloud z komputerem Mac po raz pierwszy może zająć trochę czasu, więc nie spodziewaj się, że zdjęcia pojawią się od razu.

    Możesz także wyłączyć i ponownie włączyć Zdjęcia iCloud, aby wymusić synchronizację zdjęć z iCloud. Proces jest taki sam jak powyżej.

    3. Sprawdź swój Apple ID

    Czy korzystasz z wielu kont Apple? Dobrym pomysłem jest sprawdzenie, czy jesteś zalogowany na komputerze Mac przy użyciu tego samego konta, którego używasz na innych urządzeniach, z którymi chcesz synchronizować zdjęcia.

    Aby to zrobić, przejdź do menu Apple > Ustawienia systemowe z paska menu. Kliknij nazwę swojego Apple ID u góry, aby sprawdzić, czy adres e-mail jest zgodny z adresem znajdującym się na innych Twoich urządzeniach. Możesz także przewinąć w dół tego menu, aby zobaczyć listę urządzeń korzystających z konta.

    Na urządzeniach iOS lub iPadOS otwórz aplikację Ustawienia i dotknij swojego profilu, aby wyświetlić swój Apple ID.

    Jeśli jesteś zalogowany na innym Apple ID na swoim Macu, przewiń w dół i kliknij Wyloguj się. Następnie zaloguj się ponownie przy użyciu tego samego Apple ID, którego używasz na innych urządzeniach.

    4. Wymuś zamknięcie aplikacji Zdjęcia

    Czasami aplikacja Zdjęcia na macOS może przestać synchronizować się bez powodu. Wymuszenie zamknięcia aplikacji i ponowne jej otwarcie zwykle pomaga rozwiązać ten problem. Oto jak:

  • Kliknij menu Apple i wybierz Wymuś zakończenie.
  • Wybierz Zdjęcia i kliknij Wymuś zamknięcie.
  • Uruchom ponownie aplikację Zdjęcia z Docka lub Launchpada i sprawdź, czy ponownie rozpocznie synchronizację zdjęć.
  • Możesz także uzyskać dostęp do tego okna, naciskając Command + Opcja + Esc.

    5. Sprawdź swoje połączenie internetowe

    Aby synchronizować zdjęcia i filmy z serwerami w chmurze Apple oraz pobierać pliki iCloud na swoje urządzenia, potrzebujesz połączenia z Internetem. Jeśli więc w aplikacji Zdjęcia zobaczysz komunikat o stanie Oczekiwanie na synchronizację, przed wznowieniem synchronizacji z iCloud upewnij się, że Twoje urządzenie ma stabilne połączenie internetowe.

    Aby sprawdzić, czy nadal masz połączenie z Internetem, otwórz Safari lub dowolną inną przeglądarkę i spróbuj załadować stronę internetową, ponieważ możliwe, że Twój Mac jest podłączony do Wi-Fi bez połączenia z Internetem.

    6. Wyłącz tryb niskiego zużycia energii

    Tryb niskiego zużycia energii może być kolejnym potencjalnym powodem, dla którego Twój Mac nie synchronizuje Zdjęć iCloud. Tryb niskiego zużycia energii zmniejsza zużycie energii komputera Mac i minimalizuje działania w tle, w tym synchronizację z iCloud. Jeśli w aplikacji Zdjęcia zobaczysz komunikat o stanie trybu niskiego zużycia energii, kliknij obok niego opcję Synchronizuj teraz, aby wznowić synchronizację na godzinę.

    Alternatywnie możesz wyłączyć tryb niskiego zużycia energii, przechodząc do Ustawień systemowych i wybierając Bateria na pasku bocznym. Wybierz odpowiednią opcję z menu rozwijanego obok opcji Tryb niskiego zużycia energii.

    7. Naładuj swoje urządzenie

    Oprócz trybu niskiego zużycia energii Twój Mac wyłączy także czynności w tle, takie jak synchronizacja z iCloud, jeśli Twoje urządzenie będzie miało niski poziom energii.

    W aplikacji Zdjęcia może pojawić się komunikat o stanie synchronizacji Oszczędzanie energii baterii lub może on utknąć w komunikacie o stanie „Synchronizacja”. [number] elementów do iCloud lub synchronizacja z iCloud. Jeśli tak, przed wznowieniem synchronizacji podłącz komputer Mac do źródła zasilania.

    8. Sprawdź status systemu iCloud

    Dobrym pomysłem jest również sprawdzenie, czy po stronie serwera wszystko jest w porządku ze Zdjęciami iCloud. Aby to zrobić, otwórz Strona stanu systemu Apple i sprawdź status obok Zdjęcia. Jeśli na liście pojawią się jakieś problemy, musisz poczekać, aż Apple je rozwiąże.

    9. Uruchom ponownie komputer Mac

    Ponowne uruchomienie komputera Mac może rozwiązać przypadkowe problemy związane z aplikacjami i siecią. Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś, otwórz menu Apple i wybierz Uruchom ponownie. Usuń zaznaczenie pola Otwórz ponownie okna po ponownym zalogowaniu, zanim klikniesz Uruchom ponownie.

    10. Zwolnij trochę miejsca do przechowywania

    Jeśli Twojemu Macowi kończy się wolne miejsce, zwolnienie trochę miejsca w systemie macOS może sprawić, że zdjęcia przechowywane w iCloud będą ponownie prawidłowo synchronizowane.

    Sekcja Pamięć w Ustawieniach systemu to doskonałe miejsce na początek. Przejdź do Ustawień systemowych > Ogólne > Pamięć i przejrzyj każdy element wymieniony w sekcji Zalecenia, zanim przejdziesz do kategorii pamięci na pasku bocznym.

    Jeśli jednak zdjęcia przechowywane na komputerze Mac nie synchronizują się z usługą iCloud, możesz także sprawdzić miejsce na dysku iCloud, co możesz zrobić, przechodząc do opcji Ustawienia systemowe > [Your Name] > iCloud i kliknij Zarządzaj u góry. Możesz stąd usunąć stare kopie zapasowe i inne dane aplikacji lub w razie potrzeby uaktualnić swój plan dyskowy iCloud.

    11. Opróżnij pamięć podręczną DNS

    Uszkodzona lub przestarzała pamięć podręczna DNS (usługi nazw domen) może uniemożliwić komputerowi Mac połączenie się z serwerami Apple iCloud. Na szczęście usunięcie pamięci podręcznej DNS zmusza komputer Mac do rozpoznawania każdego adresu internetowego od zera. Oto jak możesz to zrobić:

  • Uruchom aplikację Terminal na komputerze Mac, korzystając z wyszukiwania Spotlight (Command + Spacja).
  • Wpisz następujące polecenie:
     sudo killall -HUP mDNSResponder 
  • Naciśnij klawisz Return.
  • 12. Napraw bibliotekę zdjęć

    Jeśli żadne z powyższych rozwiązań nie pomoże, czas naprawić potencjalne błędy w bibliotece zdjęć. Aplikacja Zdjęcia firmy Apple jest w stanie samodzielnie je wykryć i poprawić. Możesz jednak zrobić to samo ręcznie, wykonując następujące kroki:

  • Wyjdź z aplikacji Zdjęcia. Jeśli aplikacja wygląda na zawieszoną, wymuś jej zamknięcie.
  • Naciśnij jednocześnie klawisze Option i Command, a następnie kliknij dwukrotnie ikonę Zdjęcia w Docku lub Launchpadzie.
  • Na wyświetlonym ekranie wybierz opcję Napraw.
  • W zależności od wielkości biblioteki naprawa aplikacji Zdjęcia może zająć trochę czasu. Sprawdź, czy po tym zaczęła się synchronizacja zdjęć.

    13. Usuń indeks synchronizacji

    Możesz także spróbować usunąć pliki indeksu zawierające dane synchronizacji aplikacji Zdjęcia. Spowoduje to, że Twój Mac zsynchronizuje całą bibliotekę zdjęć od zera. Jeśli chcesz kontynuować, oto jak to zrobić:

  • Zamknij aplikację Zdjęcia.
  • Kliknij Idź > Idź do folderu na pasku menu. Wpisz Obrazy i kliknij wynik, aby przejść do folderu Obrazy.
  • Kliknij z klawiszem Control plik biblioteki zdjęć i wybierz opcję Pokaż zawartość pakietu.
  • Przejdź do folderów oznaczonych jako zasoby > cpl > CloudSync.noindex.
  • Usuń wszystkie pliki z folderu CloudSync.noindex.
  • Teraz wystarczy ponownie uruchomić aplikację Zdjęcia, aby ponownie zsynchronizować całą bibliotekę.

    14. Zaktualizuj macOS

    Aktualizacja systemu operacyjnego komputera Mac pomaga złagodzić problemy spowodowane błędną instancją aplikacji Zdjęcia. Jeśli Zdjęcia iCloud nadal nie synchronizują się, spróbuj to zrobić teraz, wybierając Ustawienia systemowe > Ogólne > Aktualizacja oprogramowania. Jeśli dostępna jest nowa wersja systemu macOS, kliknij opcję Aktualizuj teraz.

    Pobierz aplikację Zdjęcia na komputerze Mac, aby ponownie przeprowadzić synchronizację

    Powyższe poprawki powinny pomóc aplikacji Zdjęcia w normalnym rozpoczęciu synchronizacji zdjęć na komputerze Mac. Jeśli ponownie napotkasz ten sam problem, pamiętaj o zastosowaniu szybszych rozwiązań opisanych powyżej innym razem.

    Na przykład wymuszenie zamknięcia aplikacji Zdjęcia, ponowne uruchomienie komputera Mac lub naprawienie biblioteki zdjęć może w większości przypadków sprawić, że sprawy potoczą się we właściwym kierunku.