3 sposoby skontaktowania się ze sprzedawcą Amazon

Kupując produkty sprzedawane przez zewnętrznych sprzedawców na Amazon, nierzadko masz pytania dotyczące szczegółów produktu, opcji dostosowywania lub procesu wysyłki.

Niezależnie od tego, jakie jest Twoje pytanie lub problem, nawiązanie bezpośredniej komunikacji ze sprzedawcą może szybko uzyskać odpowiedź lub rozwiązanie problemu. Na szczęście Amazon oferuje użytkownikom wiele sposobów kontaktowania się ze sprzedawcami przed i po zakupie produktów.

1. Skontaktuj się ze sprzedawcą za pośrednictwem strony z listą produktów Amazon

Jeśli kupujesz przedmiot od zewnętrznego sprzedawcy na Amazon, musisz sprawdzić sekcję Sprzedawane według, którą znajdziesz pod przyciskiem Kup teraz po prawej stronie listy produktów. Następnie wykonaj następujące kroki:

  • Kliknij nazwę sprzedawcy.
  • Na przekierowanej stronie kliknij Zadaj pytanie. Spowoduje to przejście do strony asystenta sprzedawcy Amazon.
  • Kliknij Przedmiot na sprzedaż i wybierz przedmiot, z którym potrzebujesz pomocy.
  • Następnie wybierz konkretny problem lub kliknij Inne.
  • Teraz możesz wpisać pytanie do sprzedającego. Możesz także dołączyć obraz; może to być pomocne, jeśli chcesz sprawdzić, czy sprzedawca może dostosować produkt do twoich upodobań.
  • 2. Skontaktuj się ze sprzedawcą za pośrednictwem strony zamówień Amazon

    Jeśli kupiłeś już produkt na Amazon, możesz skontaktować się ze sprzedawcą w celu uzyskania wsparcia po zakupie, korzystając ze strony Zamówienia. Oto, co musisz zrobić:

  • Odwiedź Amazon i kliknij opcję Zwroty i zamówienia w prawym górnym rogu strony.
  • Przewiń w dół do konkretnego zamówienia, w sprawie którego chcesz skontaktować się ze sprzedawcą.
  • Kliknij Zostaw opinię sprzedawcy, jeśli chcesz udostępnić recenzję. Jeśli masz pytanie, kliknij Wyświetl szczegóły zamówienia.
  • Na stronie, na którą zostaniesz przekierowany, kliknij nazwę sprzedawcy. Znajdziesz to w sekcji Adres wysyłki i Metoda płatności.
  • Na następnej stronie kliknij Zadaj pytanie.
  • Zostaniesz teraz przekierowany na stronę asystenta sprzedawcy Amazon. Musisz kliknąć złożone przeze mnie zamówienie lub przedmiot na sprzedaż i postępować zgodnie z wyświetlanymi instrukcjami, aby skontaktować się ze sprzedawcą.
  • 3. Skontaktuj się ze sprzedawcą za pośrednictwem Centrum wiadomości Amazon

    Jeśli już nawiązałeś komunikację ze sprzedawcą i chcesz kontynuować swoje zapytanie, możesz skorzystać z Centrum wiadomości Amazon. Oto, co należy zrobić:

  • Gdy jesteś na stronie głównej Amazon, kliknij przycisk Konta i listy w prawym górnym rogu strony.
  • Na następnej stronie kliknij kafelek Twoje wiadomości (zwykle znajduje się on w trzecim rzędzie kafelków wyświetlanych na tej stronie).
  • Kliknij Wiadomości kupującego/sprzedającego, aby wyświetlić poprzednią komunikację ze sprzedawcami zewnętrznymi.
  • Wybierz wątek konwersacji, którego szukasz, aby wpisać nowe pytanie lub wysłać załącznik do sprzedającego.
  • Co zawrzeć w wiadomości do sprzedawcy Amazon

    Gdy kontaktujesz się ze sprzedawcą Amazon, pamiętaj o podaniu w wiadomości następujących informacji, aby szybko znaleźć rozwiązanie:

  • Nazwa interesującego Cię produktu
  • Powód Twojej wiadomości
  • Wszelkie inne istotne informacje
  • Najlepiej nie podawać w wiadomościach żadnych danych osobowych, w tym numeru kontaktowego, adresu e-mail, adresu zamieszkania ani numeru karty kredytowej.

    Gdy prześlesz pytanie lub zgłosisz problem sprzedawcy, odpowiada on zazwyczaj na Twoją wiadomość w ciągu 48 godzin. Jeśli jednak sprzedawca ma do czynienia z dużą liczbą wiadomości, spodziewaj się opóźnienia w czasie odpowiedzi.

    Jeśli masz problem z produktem i chcesz go rozwiązać przed zamknięciem okresu zwrotu lub wymiany, możesz spróbować skontaktować się z działem obsługi klienta Amazon.

    Podobnie, jeśli kupiłeś produkt od zewnętrznego sprzedawcy na Amazon, ale jeszcze go nie otrzymałeś i nie otrzymałeś odpowiedzi od sprzedawcy, najlepiej jest skontaktować się z obsługą klienta Amazon w sprawie brakującej paczki.