6 najlepszych infrastruktury powiadomień dla nowoczesnych aplikacji

Nawet odkąd ludzkość wkroczyła w erę Internetu, powiadomienia stały się nieodłączną częścią naszego życia, dzięki czemu dostarczamy informacje o wydarzeniach w wirtualnym świecie.

Powiadomienia o oczekujących e-mailach, nadchodzących zamówieniach i otrzymanych wiadomościach wciąż lądują na naszych smartfonach i nie możemy pojąć, jak wiele stracimy, gdyby nie one.

Niewątpliwie Powiadomienia szybko dostarczają krytyczne informacje na nasze urządzenia i zapobiegają wymykaniu się ważnych zadań z naszych umysłów.

W szybko zmieniającym się świecie użytkownicy doceniają otrzymywanie alertów na kilku platformach, a nie tylko na jednej. Na przykład użytkownicy chcieliby otrzymywać powiadomienia o opóźnionym locie nie tylko za pośrednictwem wiadomości SMS, ale także e-maila. Ponieważ dla każdej platformy wymagane są indywidualne interfejsy API, lista stale rośnie w nadchodzących latach. Sprawy stają się nieprzyjemne dla programistów, ponieważ muszą integrować i zarządzać każdym interfejsem API osobno, co spowalnia przepływ pracy.

Ręczne tworzenie infrastruktury powiadomień to czasochłonny proces, który odciąga programistów od głównego projektu i może utrudnić istniejącą bazę kodu produktu.

Chociaż infrastruktura powiadomień w Twojej organizacji jest uciążliwym zadaniem, jej wdrożenie jest niezbędne, aby zapewnić bezproblemową obsługę bazy użytkowników i zwiększyć zaangażowanie użytkowników.

Aby rozwiązać ten problem dla deweloperów, dostępnych jest kilka gotowych infrastruktur powiadomień, które łączą kilka platform obsługi wiadomości za pomocą jednego interfejsu API.

Łatwe do wdrożenia i oferujące godne uwagi funkcje dostarczania powiadomień, takie jak automatyzacja, trasy i preferencje, mogą być najlepszym rozwiązaniem, jeśli chcesz zapewnić klientom wspaniałe wrażenia z powiadamiania bez zakłócania przepływu projektu.

Poniżej wymieniono najlepsze dostępne infrastruktury powiadamiania.

Novu

Novu to infrastruktura powiadomień o otwartym kodzie źródłowym, która wykorzystuje podejście skoncentrowane na programistach w celu uproszczenia komunikacji między systemem a jego użytkownikami.

Integruje się ze wszystkimi platformami komunikacyjnymi, takimi jak Twilio, SendGrid, MailChimp i innymi, za pomocą zunifikowanego interfejsu API, który skutecznie zarządza wszystkimi kanałami powiadomień, takimi jak e-mail, SMS, wiadomości bezpośrednie, push i Internet, i dostarcza preferowane powiadomienia użytkownikom.

API odgrywa również kluczową rolę w odczytywaniu konfiguracji szablonów, wyszukiwaniu kanałów i dostawców oraz wysyłaniu powiadomień.

Silnik zarządza regułami logicznymi, takimi jak priorytet, synchronizacja i wybór kanału, które są niezbędne do kierowania powiadomień. Zapewnia wbudowaną ochronę brakujących zmiennych, a jego intuicyjny system CMS obsługuje zaawansowane funkcje projektowania układu i zarządzania systemem.

Novu zawiera pulpit zarządzania i scentralizowane miejsce, w którym można dostarczać programistom aktualizacje w czasie rzeczywistym i usprawniać dostarczanie powiadomień. Będąc technologią open source, Novu jest darmowy i oferuje lepsze bezpieczeństwo i przejrzystość niż jego odpowiedniki.

Pukanie

Knock to najpotężniejszy system powiadomień, zdolny do skalowania zgodnie z wymaganiami użytkowników. Jego zunifikowane API bez wysiłku obsługuje najbardziej złożone przypadki użycia i oferuje elastyczność w zapewnianiu zaangażowania użytkowników, zarządzaniu przepływami pracy w wielu kanałach i wyborze preferencji powiadomień.

Knock jest zbudowany z serii prymitywów, które pomagają tworzyć logikę powiadomień i przesyłać powiadomienia o wysokiej trafności w czasie preferowanym przez użytkowników.

Kluczowe cechy Knock są następujące:

  • Grupowanie powiadomień grupuje wiadomości razem i powiadamia użytkownika raz, zamiast wysyłać powiadomienie dla każdej wiadomości.
  • Funkcja opóźnienia umożliwia wysyłanie warunkowych przypomnień, aby uniknąć spamowania użytkowników powiadomieniami o już przeczytanych wiadomościach.
  • Model preferencji pozwala użytkownikom ustawić preferencje powiadomień, o których chcą być powiadamiani.
  • Obiekty Knock ułatwiają przepływy pracy bez powiadomień dla źródeł danych według zasobów i integracji kanałów Slack.

Kurier

Courier zapewnia solidną infrastrukturę powiadamiania dla zespołów produktowych i inżynierskich, aby pomóc fascynującym powiadomieniom projektowym zaintrygować klientów. Oferuje najmądrzejszy i najbardziej bezproblemowy sposób tworzenia raportów wielokanałowych dla wszystkich platform, czy to – aplikacji internetowych, stacjonarnych i mobilnych.

Courier stosuje podejście Design Once Deliver to Many, które umożliwia projektowanie powiadomień za pomocą jednego interfejsu API i dostarczanie ich do kilku kanałów, takich jak powiadomienia push, bezpośrednie wiadomości na Slack lub Facebook Messenger, SMS i e-mail. Eliminuje to potrzebę integracji interfejsów API dla każdego dostawcy osobno.

Kurier oferuje następujące funkcje:

  • Studio projektowania powiadomień do definiowania znaczących powiadomień metodą „przeciągnij i upuść”.
  • Dzienniki danych i funkcje śledzenia zaangażowania w wielu kanałach zapewniają dogłębny wgląd w skuteczność powiadomień.
  • Użyj silnika reguł dostarczania, aby skierować wiadomości do kanału powiadomień, dla którego są przeznaczone.

SuprSend

SuprSend to kolejna infrastruktura na liście, która umiejętnie zarządza powiadomieniami o produktach w różnych kanałach. Oferując jedno API dla wszystkich kanałów, jest wyposażony w intuicyjny pulpit nawigacyjny, który umożliwia programistom wysyłanie powiadomień międzykanałowych do użytkowników końcowych i skalowanie zgodnie z wymaganiami.

Zaprojektowany dla zespołów inżynierskich i menedżerów produktów, jego kompleksowy moduł analizy danych zapewnia wielokanałowy, praktyczny wgląd w scentralizowaną lokalizację.

SuprSend oferuje następujące funkcje:

  • Niezawodna infrastruktura powiadomień o niewielkich opóźnieniach, która skaluje się wraz z Twoją firmą.
  • Przydatne informacje i dzienniki zmian, które pomagają debugować błędy kanału.
  • Oparta na zdarzeniach integracja jednego interfejsu API w celu emisji powiadomień w wielu kanałach.
  • Integracja powiadomień w wielu kanałach, takich jak SMS, e-mail, mobile i web push oraz slack.
  • Szablony graficzne pomagają projektować i edytować powiadomienia bez konieczności kodowania.
  • Zautomatyzowany węzeł dostarczania w celu optymalizacji procesu dostarczania powiadomień zamiast bombardowania użytkowników powiadomieniami.
  • Scentralizowany pulpit nawigacyjny do analizy, audytu i debugowania powiadomień z jednego miejsca.

Kruk

Raven to zaawansowana infrastruktura dla firm, które zamierzają projektować i zarządzać znaczącymi powiadomieniami, aby dostarczać swoim klientom najwyższej jakości powiadomienia w różnych kanałach, takich jak SMS, e-mail, Push, WhatsApp, Slack i wiele innych.

Platforma łączy w jednym interfejsie API ponad 40 aplikacji do przesyłania wiadomości, takich jak Twilio, Messagebird, Gupshup, SendGrid, Firebase i wiele innych, co upraszcza proces dostarczania powiadomień.

Jego wnikliwy pulpit nawigacyjny w ujednoliconej konfiguracji umożliwia uzyskanie praktycznych informacji na temat wydajności powiadomień w różnych kanałach wiadomości. Takie podejście upraszcza również zarządzanie szablonami, dziennikami i metrykami dostarczania, umożliwiając w ten sposób zespołom produktowym optymalizację dostarczania powiadomień i zmniejszenie nadmiarowości wiadomości.

Zarządzanie wszystkimi powiadomieniami aplikacji z jednego miejsca obniża całkowity koszt i zmniejsza ryzyko związane z procedurą dostarczania wiadomości poprzez powiadamianie menedżerów o nieudanym dostarczeniu. Raven zapewnia również historię powiadomień w różnych kanałach dzięki zaawansowanym filtrom, możliwa jest dogłębna analiza logów.

Usługa prostego powiadamiania Amazon

Na koniec nie zapominajmy o Simple Notification Service firmy Amazon, usłudze sieciowej, która obsługuje komunikację między aplikacjami (A2A) i aplikacja-osoba (A2P) między rozproszonymi środowiskami, mikrousługami i bezserwerowymi aplikacjami sterowanymi zdarzeniami.

Oferując funkcje, takie jak wiadomości typu pub/sub, SMS, e-mail i powiadomienia push na urządzeniach mobilnych, Amazon SNS automatyzuje komunikację typu „wiele do wielu” opartą na push w medium komunikacyjnym typu pub/sub A2A, aby zapewnić wysoką przepustowość.

Amazon SNS korzysta z Topics, logicznego punktu dostępowego, który działa jako kanał komunikacyjny do rozgłaszania wiadomości do wielu systemów abonenckich – do najważniejszych z nich należą kolejki Amazon SQS, funkcje AWS Lambda, punkty końcowe HTTPS i Amazon Kinesis Data Firehose.

Obsługuje grupowanie wiadomości, umożliwiając systemom wydawców wysyłanie dziesięciu notatek w jednym żądaniu API. Podobnie filtrowanie wiadomości dostarcza tylko te powiadomienia do klientów, których subskrybowali.

Amazon SNS minimalizuje utratę danych, przechowując dane wiadomości w wielu strefach dostępności. Usługa sieciowa jest bardzo ekonomiczna i stanowi najlepszą opcję wdrażania uproszczonej i taniej infrastruktury przesyłania wiadomości, zwłaszcza w scenariuszach przesyłania wiadomości mobilnych.

Ostatnie słowa

Znaczące powiadomienia są siłą napędową zaangażowania użytkowników nowoczesnych aplikacji, a kompleksowe infrastruktury powiadomień wymienione powyżej pomagają dostarczać je użytkownikom, jednocześnie zmniejszając złożoność inżynieryjną. Wybór odpowiedniej infrastruktury to nie lada wyzwanie, ale sprowadza się to do potrzebnych funkcji, dostępnych zasobów i budżetu.