6 sposobów wykorzystania Arkuszy Google do analizy danych

  • Użyj wykresów i wykresów w Arkuszach Google, aby wizualnie analizować dane i porównywać liczby w stosunku do siebie. Oferuje różne typy wykresów i możliwość rysowania wykresów z dwiema osiami Y.
  • Formatowanie warunkowe w Arkuszach Google umożliwia łatwe śledzenie danych i trendów poprzez zmianę stylu komórek w zależności od ich zawartości. Może akceptować niestandardowe formuły, co czyni go potężnym narzędziem do analizy danych.
  • Skorzystaj z funkcji filtrowania w Arkuszach Google, aby szybko znaleźć określone informacje w swoim zbiorze danych. Porządkuje i filtruje dane, ułatwiając ich analizę i zrozumienie.

Arkusze Google to popularna, bezpłatna i wydajna alternatywa dla programu Microsoft Excel. Może zrobić prawie wszystko, co robi ten ostatni, w tym analizę danych.

Jak więc używać Arkuszy Google do analizowania danych? Przyjrzyjmy się różnym formułom i innym technikom analizy danych, których możesz używać w Arkuszach Google.

1. Korzystaj z wykresów i wykresów

Ludzie są wzrokowcami i najlepszym sposobem porównywania liczb jest umożliwienie im spojrzenia na siebie nawzajem. Jeśli więc pracujesz ze zbiorami danych, Arkusze Google oferują różne typy wykresów, takie jak wykresy liniowe, warstwowe, kolumnowe i kołowe.

Jeśli wiesz, jak efektywnie korzystać z wykresów Arkuszy Google, możesz je tworzyć na podstawie swoich danych i natychmiast sprawdzać trendy danych. Co więcej, w Arkuszach Google możesz wykreślić wykres z dwiema osiami Y, co pozwala porównać dwie zmienne na podstawie innej wartości. Możesz wtedy zobaczyć ich związek, nawet jeśli ich wartości mają różne skale.

2. Wykorzystaj moc formatowania warunkowego

Łatwiej jest śledzić dane i trendy, gdy widzisz wyraźne zmiany w zestawie danych. Wykresy i wykresy najlepiej nadają się do śledzenia danych, gdy wszystkie dane zostały już zebrane. Ale co, jeśli pracujesz z danymi dynamicznymi?

W tym miejscu pojawia się formatowanie warunkowe. Formatowanie warunkowe nie zmienia danych, ale zmienia styl komórek w oparciu o ich zawartość. Na przykład, jeśli używasz Arkuszy Google do śledzenia daty ważności produktu, możesz użyć tej funkcji, aby zmienić kolor komórki na jaskrawoczerwony oraz pogrubić i zmienić czcionkę na białą.

Dzięki temu natychmiast zobaczysz, które dane wymagają Twojej uwagi, bez konieczności przeglądania każdego wpisu w zestawie danych. Arkusze Google zawierają kilka szablonów formatowania jednokolorowego i warunkowego w skali kolorów, dzięki czemu możesz szybko rozpocząć korzystanie z tej funkcji.

Jednak tym, co czyni tę funkcję potężnym narzędziem do analizy danych, jest jej zdolność do akceptowania niestandardowych formuł. Jeśli więc znasz logikę danych, które chcesz wyświetlić, możesz używać formatowania warunkowego w Arkuszach Google, aby lepiej zrozumieć prezentowane informacje.

3. Skorzystaj z filtrów

Szukając określonych informacji w swoich punktach danych, możesz użyć funkcji SORTOWANIE w Arkuszach Google, aby je uporządkować i ułatwić ich znalezienie. Jednak nadal będziesz musiał ręcznie szukać potrzebnych informacji.

Zamiast więc przeglądać setki lub tysiące wierszy, powinieneś użyć funkcji Filtruj w Arkuszach Google. Ta funkcja zapewnia wiele wyników pasujących do wyszukiwanych danych. W ten sposób wystarczy użyć tylko jednej funkcji, aby wszystkie pasujące wyniki znalazły się w osobnej sekcji arkusza.

Co więcej, możesz łatwo utworzyć filtr, jeśli masz już duży zbiór danych. Po prostu kliknij prawym przyciskiem myszy dowolną komórkę w wierszu nagłówka i wybierz opcję Utwórz filtr. Po prawej stronie każdej komórki pojawi się strzałka skierowana w dół — kliknij ją, aby zobaczyć różne sposoby szybkiego filtrowania i sortowania zestawu danych, co ułatwia analizę danych.

4. Różne sposoby korzystania z funkcji SUMA w Arkuszach Google

Większość z nas może używać Arkuszy Google do wykonywania podstawowych operacji dodawania. Ale czy wiesz, że SUMA to coś więcej niż tylko dodanie wszystkiego do siebie? Za pomocą funkcji SUMA w Arkuszach Google możesz dodawać liczby, komórki, a nawet macierze.

Funkcja SUMA wykracza jednak poza dodawanie liczb. W rzeczywistości możesz wiele zrobić dzięki różnym funkcjom SUM oferowanym przez Arkusze Google. Oto kilka przykładów:

  • SUMA: Dodaje liczby lub komórki.
  • SUMA.JEŻELI: Dodaje komórki na podstawie warunku ustawionego w formule.
  • SUMSQ: Dodaje kwadrat wybranych wartości.
  • SUMY: Dodaj komórki na podstawie wielu kryteriów podanych we wzorze.
  • SUMXMY2: Odejmuje wartości sąsiednich komórek w dwóch różnych tablicach, podnosi je do kwadratu, a następnie dodaje wszystkie obliczone wartości do siebie.
  • SUMX2MY2: Podnosi do kwadratu wartości komórek pierwszej tablicy, odejmuje kwadrat wartości sąsiednich komórek drugiej tablicy, a następnie dodaje wszystkie obliczone wartości do siebie.
  • SUMX2PY2: Podnosi do kwadratu wartość każdej komórki w pierwszej tablicy, dodaje ją do kwadratu wartości sąsiedniej komórki w drugiej tablicy, a następnie sumuje wszystkie obliczone wartości.
  • SUMPRODUCT: Mnoży wartości komórek w tym samym wierszu każdej tablicy, a następnie sumuje wszystkie obliczone wartości.

Te zaawansowane funkcje sumowania są wykorzystywane do celów statystycznych, średnich ważonych i innych typów analiz danych. Korzystanie z tych formuł oznacza, że ​​nie trzeba już ręcznie obliczać tych wartości, co pozwala zaoszczędzić dużo czasu i wysiłku.

5. Naucz się korzystać z funkcji COUNT, COUNTIF i innych funkcji COUNT

Oprócz samego patrzenia na dane, liczenie punktów danych ma wartość w analizie danych. Jeśli wiesz, jak używać funkcji COUNT i COUNTIF w Arkuszach Google, możesz określić, ile wpisów masz w tablicy lub ile wpisów mieści się w parametrach ustawionych w COUNTIF.

Ale oprócz tych dwóch powszechnie używanych funkcji COUNT, Arkusze Google oferują także kilka innych:

  • COUNT: Zlicza liczbę komórek zawierających wartości liczbowe.
  • COUNTA: Zlicza liczbę komórek zawierających wartości.
  • COUNTIF: Zlicza liczbę komórek zawierających wartość ustawioną w formule.
  • COUNTIFS: Zlicza liczbę komórek zawierających wartości w oparciu o kryteria określone w formule.
  • LICZ.PUSTE: Zlicza liczbę pustych komórek w zaznaczeniu.
  • COUNTUNIQUE: Zlicza liczbę unikalnych wartości w wybranych komórkach.
  • COUNTUNIQUEIFS: Zlicza liczbę unikalnych wartości na podstawie kryteriów określonych w formule w wybranych komórkach.

Te różne funkcje COUNT pomogą Ci sprawdzić, ile masz punktów danych. Ma to kluczowe znaczenie, zwłaszcza jeśli pracujesz z danymi nienumerycznymi.

6. Elastyczność sumy częściowej

Jeśli spojrzysz na SUBTOTAL poza Arkuszami Google, możesz pomyśleć, że jest to po prostu funkcja SUMA o innej nazwie. Jednak funkcji SUMA CZĘŚCIOWA w Arkuszach Google używa się inaczej niż do tego, do czego wielu jest przyzwyczajonych.

Po pierwsze, możesz użyć SUBTOTAL, aby utworzyć sumy częściowe w częściach zbioru danych. Następnie, aby obliczyć całkowitą wartość zbioru danych, należy ponownie użyć funkcji SUBTOTAL zamiast funkcji SUMA. Dzieje się tak, ponieważ funkcja SUMA CZĘŚCIOWA ignoruje inne formuły SUMA CZĘŚCIOWA, dzięki czemu dane nie zostaną zliczone dwukrotnie.

Ale poza sumą, suma częściowa ma kilka innych funkcji, takich jak ŚREDNIA, COUNT, COUNTA, MAX, MIN, PRODUCT, STDEV, STDEVP, VAR i VARP. Ta funkcja może nawet pomóc Ci zaoszczędzić wysiłek, ponieważ nie musisz tworzyć indywidualnych, niestandardowych formuł, aby uzyskać dane — po prostu użyj SUMY CZĘŚCIOWEJ, a będziesz mógł uzyskać potrzebne informacje w sekcjach i dla całego zestawu danych, nie martwiąc się o podwójne -rachunkowość.

Arkusze Google to bezpłatna i zaawansowana aplikacja do analizy danych

Jeśli masz dostęp do Arkuszy Google, możesz przetwarzać i analizować swoje dane bez konieczności kupowania aplikacji i płacenia za subskrypcję. Niezależnie od tego, czy prowadzisz nową firmę, czy chcesz zwiększyć efektywność swoich działań, możesz korzystać z Arkuszy Google, aby zaoszczędzić na kosztach.

Co więcej, chociaż funkcje, które omówiliśmy, są już potężne, możesz je mieszać i dopasowywać między sobą. Umożliwi to stworzenie jeszcze bardziej zaawansowanych funkcji, które dostarczą niezbędnych informacji potrzebnych do podejmowania właściwych decyzji.