W skali od 1 do 10, jak trudno jest trafić e-mailem do skrzynki odbiorczej subskrybenta? – Jedenaście!
Jeśli Twoje e-maile często lądują w spamie, a wyniki kampanii osiągnęły dno, jesteś we właściwym miejscu.
W tym artykule omówimy wszystkie możliwości dostarczania wiadomości e-mail, najlepsze praktyki utrzymywania wskaźników dostarczania oraz listę narzędzi dostarczania wiadomości e-mail, które pomogą Ci wykonać zadanie bez wysiłku.
Spis treści:
Co to jest dostarczalność wiadomości e-mail?
Dostarczalność e-maili mierzy, ile razy Twoje e-maile bezpiecznie lądują w skrzynce odbiorczej odbiorcy.
Chociaż może to nie wydawać się wielką sprawą, 75% marketerów uważa „Współczynnik dostarczalności” za ważny KPI (Key Performance Indicator) przy mierzeniu sukcesu kampanii e-mailowych.
Oczywiście mają ku temu wszelkie powody.
Jak dostarczalność wpływa na e-mail marketing?
Dostarczalność wiadomości e-mail ma bezpośredni wpływ na powodzenie Twoich kampanii e-mailowych. Poniżej podano kilka konsekwencji słabego wskaźnika dostarczalności wiadomości e-mail.
Spadek współczynnika otwarć i kliknięć
Ponieważ Twoje e-maile nie zostały jeszcze dostarczone, nie ma mowy o otwarciach i kliknięciach. Najprawdopodobniej dobrze napisany e-mail znajduje się w folderze ze spamem i nigdy nie zostanie zauważony.
Niższy wskaźnik dostarczalności zawsze utrudnia podstawowe wskaźniki zaangażowania, tj. współczynniki otwarć i współczynniki klikalności. W rezultacie oczekiwane liczby są dalekie od osiągnięcia.
Obniża Twoje współczynniki konwersji
Konwersje są bezpośrednio związane z – otwarciami, kliknięciami i dostarczalnością – przegapisz jedną, a Twoje wskaźniki konwersji spadają.
Niższe wskaźniki dostarczalności zmniejszają szanse subskrybentów na działanie na podstawie Twoich wiadomości e-mail, co skutkuje mniejszą liczbą konwersji i utratą potencjalnych przychodów dla Twojej firmy.
Zmniejsza zaangażowanie odbiorców
Słaba dostarczalność e-maili sprawia, że subskrybenci kwestionują Twoją wiarygodność. Widzisz, prowadzenie kampanii e-mailowej przez folder ze spamem nie jest dobrym pomysłem.
Rozsądny wskaźnik dostarczalności e-maili gwarantuje, że Twoje e-maile będą stale trafiać do skrzynek odbiorczych subskrybentów. Teraz pomaga to na dwa sposoby:
Po pierwsze, Twoi subskrybenci z pewnością będą otrzymywać Twoje e-maile w regularnych odstępach czasu. A następnie chętnie się angażują, ponieważ często znajdują Cię w skrzynce odbiorczej.
Czynniki wpływające na dostarczalność wiadomości e-mail
# 1. Reputacja nadawcy
Jednym z głównych powodów, dla których Twoje e-maile nie docierają, jest zła reputacja nadawcy. Co to jest?
Dostawcy usług internetowych (ISP) przypisują firmom określone wyniki. Podobnie jak punktacja kredytowa, ocena nadawcy z przedziału od 0 do 100 wskazuje na kondycję i wiarygodność Twojego programu pocztowego.
Przed dostarczeniem wiadomości e-mail dostawcy usług internetowych przeprowadzają kontrolę reputacji, aby zrozumieć, na ile jesteś uprawniony jako nadawca.
Lepszy wynik oznacza lepszą reputację domeny, co prowadzi do lepszych wskaźników dostarczalności i dobrego umiejscowienia skrzynki odbiorczej.
#2. Jakość listy kontaktów
Bądźmy szczerzy; budowanie listy e-mail wymaga czasu i technik. Poleganie na skrótach, takich jak kupowanie listy z drugiej ręki, może pogorszyć wyniki kampanii.
Ogólnie rzecz biorąc, wysokiej jakości lista e-mailowa ma subskrybentów, którzy wyrażają zgodę na otrzymywanie wiadomości e-mail. Z drugiej strony, kiedy wysyłasz e-maile do subskrybentów niespodziewanie, zwykle albo anulują subskrypcję, albo zgłaszają Twój e-mail.
Tak więc wydawanie $$ na gotową listę e-mailową nie będzie skuteczne na dłuższą metę.
Następnie sprawdź kontakty, które nie odpowiadały przez długi czas; wielokrotne wysyłanie e-maili do tych kontaktów może utrudnić dostarczalność.
#3. Dedykowany a współdzielony adres IP
Biorąc pod uwagę, że wysyłasz kampanie, a nie e-maile on-off, dedykowany adres IP zapewni Ci lepszą kontrolę nad procesem.
Dedykowane adresy IP są przeznaczone do wysyłania wyłącznie Twoich e-maili. Dzięki temu typowi adresu IP możesz wysyłać e-maile z adresu, który należy wyłącznie do Ciebie, co oznacza, że masz pełną kontrolę nad reputacją nadawcy.
Współdzielony adres IP jest inny. Tutaj udostępniasz swój adres IP innym nadawcom, a Twoja reputacja może ucierpieć z powodu złośliwych działań innych nadawców.
Poniższy schemat pomoże Ci w wyborze odpowiedniego rodzaju adresu IP.
Źródło obrazu: Litmus
#4. Pułapki spamu
Pułapki spamowe to adresy e-mail używane przez dostawców usług internetowych (ISP) i operatorów list zablokowanych do identyfikowania nadawców, którzy nie przestrzegają najlepszych praktyk w zakresie poczty e-mail.
Mówiąc najprościej, te e-maile działają jak przynęta do łapania spamerów.
Na przykład, jeśli jeden z Twoich kontaktów dostałby pracę w nowej firmie, jego stary służbowy adres e-mail stałby się nieważny. Dostawcy usług wykorzystują następnie te wiadomości e-mail do monitorowania zdrowych praktyk marketingu e-mailowego firm.
Jeśli złapie Cię pułapka spamu, prawdopodobnie Twoja domena lub adres IP mogą zostać zablokowane. Lub możesz zobaczyć swoje e-maile kierowane do folderu śmieci.
Najlepsze praktyki poprawiające dostarczalność wiadomości e-mail
# 1. Prowadź higieniczną listę e-mailową
Listy e-mailowe nie są jednorazowym materiałem. Musisz je często skanować i aktualizować, aby być na bieżąco ze wskaźnikiem dostarczalności. Teraz możesz prowadzić higieniczną listę e-mail na trzy sposoby:
Wyszukiwarki poczty e-mail innych firm: zbieranie e-maili ze stron internetowych nie jest dobrym pomysłem. Istnieje wiele wyszukiwarek poczty e-mail innych firm, które pomagają w natychmiastowym znalezieniu legalnego adresu e-mail. Te narzędzia mają wbudowane modele weryfikacyjne, które mogą pomóc Ci zebrać i opracować zdrową listę e-mailową za pomocą jednego kliknięcia.
Segmentacja e-maili: Jednym z głównych powodów problemów z dostarczalnością jest brak personalizacji. Segmentacja listy e-mailowej na podstawie gustów odbiorców, danych demograficznych i preferencji może być nową rzeczą do zrobienia.
Funkcja Double opt-in: Double opt-in dodaje dodatkową warstwę bezpieczeństwa do sprawdzania poprawności wiadomości e-mail. W tym przypadku link potwierdzający jest wysyłany do identyfikatora. Tylko ci, którzy zweryfikują swoją autentyczność, otrzymują kolejne e-maile.
Innym sposobem na obejście tego problemu jest użycie narzędzi do weryfikacji adresu e-mail w celu bezproblemowego wyczyszczenia listy e-mail.
#2. Skonfiguruj SPF i DKIM
SPF (Sender Policy Framework) i DKIM (DomainKeys Identified Mail) to dwa integralne elementy systemu nazw domen (DNS).
Mówiąc najprościej, rekordy DNS pokazują światu, że jesteśmy świadomi naszej reputacji domeny i naszej reputacji jako nadawcy.
Ustawienie SPF i DKIM pomoże Ci chronić dobrą reputację Twojej domeny, a tym samym poprawić dostarczalność Twoich e-maili.
Na szczęście większość narzędzi dostarczania wiadomości e-mail pomaga skonfigurować rekordy DNS. (więcej na ten temat poniżej)
#3. Linie tematyczne
Tak, jedna linia może zmienić przebieg Twojego e-maila. W rzeczywistości 69% odbiorców oznacza e-maile jako spam po przeczytaniu tematu.
Źródło
Więc co możesz zrobić? Oto kilka rzeczy, które sprawią, że temat będzie brzmiał wiarygodnie.
- Nie używaj wielkich liter w wierszu tematu
- Unikaj używania znaków interpunkcyjnych w temacie (takich jak wykrzykniki)
- Unikaj słów wywołujących spam, takich jak „Bezpłatny”, „Gwarancja” i innych
- Wpisz temat, biorąc pod uwagę treść wiadomości e-mail
Poza tym wiersze tematyczne testów A/B mogą zwiększyć ROI nawet o 28%.
#4. Uprość proces rezygnacji z subskrypcji
Zgodnie z ustawą CAN-SPAM nadawca musi podać jasny i oczywisty sposób rezygnacji z otrzymywania każdego e-maila.
Dołączenie przycisków rezygnacji z subskrypcji do wiadomości e-mail zapewnia dobre stosunki z dostawcami usług internetowych. Co najważniejsze, pokazuje odbiorcom, że szanujesz ich, ich dane osobowe i ich potrzeby.
Zobacz na przykład, jak Sparkian, dedykowana platforma publikacji gier online, dodaje przycisk rezygnacji na dole wiadomości e-mail.
#5. Monitoruj zawartość e-maili
Treść wiadomości e-mail jest istotnym czynnikiem wpływającym na dostarczalność i zwiększającym szanse na oznaczenie jako spam. Przed naciśnięciem przycisku wyślij upewnij się, że jest kilka rzeczy.
Po pierwsze, większość dostawców usług poczty e-mail nie zezwala na przeglądanie multimediów, takich jak Flash czy pliki wideo. Tak więc dodawanie treści wideo do wiadomości e-mail jest bezsensowne, ale spamerskie; zamiast tego użyj obrazu swojego odtwarzacza wideo, który zawiera linki do multimediów na stronie internetowej.
Po drugie, nie używaj zbyt wielu obrazów lub linków; ESP podejrzewają, że jest to praktyka spamerska. SpamAssassin zaleca dodanie co najmniej 60% tekstu i maksymalnie 40% obrazów w wiadomościach e-mail.
Następnie powstrzymaj się od osadzania w nim jakichkolwiek formularzy. Zamiast tego dodanie wezwania do działania w celu przekierowania użytkowników do formularza lub strony docelowej jest zawsze lepsze.
I na koniec użyj sprawdzania pisowni, aby sprawdzić treść przed wysłaniem.
#6. Bądź konsekwentny z głośnością
Prowadzenie kampanii e-mailowych bez znaczących spadków lub skoków ma kluczowe znaczenie dla budowania dobrej reputacji. Nieprawidłowości w wysyłanym wolumenie mogą zaalarmować dostawców usług internetowych o podejrzeniu Twoich e-maili.
Najlepszym sposobem na zachowanie spójności jest trzymanie się listy e-mailowej i wysyłanie kampanii w określone dni. Według monitora kampanii:
- E-maile wysyłane w poniedziałki uzyskują najwyższy współczynnik otwarć wynoszący 22%.
- Środy i wtorki uzyskują najwyższe wskaźniki kliknięć, aby otworzyć, wynoszące 10,8%.
- Współczynniki klikalności oscylują między 2,1% a 2,4% dla wszystkich dni, z sobotami i niedzielami na najniższym poziomie i we wtorki na najwyższym poziomie.
Jednak liczby różnią się w zależności od rodzaju działalności i branży. Zawsze lepiej jest przygotować kilka eksperymentów i znaleźć najlepszy czas na e-maile firmowe.
Poniżej znajduje się lista najlepszych narzędzi do dostarczania wiadomości e-mail, które wykorzystują sztuczną inteligencję i unikalne algorytmy w celu zwiększenia dostarczalności wiadomości e-mail.
Przepływ poczty
MailFlow to łatwe w użyciu, ale bogate w funkcje narzędzie wspomagające dostarczanie wiadomości e-mail, które pomaga natychmiast poprawić dostarczalność wiadomości e-mail. Narzędzie jest bezpłatne i współpracuje z Gmailem, Outlookiem i innymi dostawcami usług internetowych w celu poprawy dostarczalności wiadomości e-mail.
Kluczowe cechy
- Pomaga w konfiguracji rekordu DNS; weryfikuje i konfiguruje niezbędne komponenty DNS, takie jak SPF i DKIM
- Monitoruje blisko 100 zablokowanych list, więc będziesz pierwszym, który się dowie, jeśli któraś z nich zdecyduje się umieścić Cię na liście
- Wbudowane narzędzie Auto-warmer pomaga poprawić dostarczalność wiadomości e-mail, automatycznie wysyłając i odpowiadając na wiadomości e-mail
- Łatwo śledź i monitoruj reputację nadawców u różnych dostawców pod jednym dachem i jednym kliknięciem
Ponadto na platformie pojawią się niektóre funkcje, które wkrótce będą dostępne, takie jak alerty w czasie rzeczywistym o uszkodzonych lub niedostępnych linkach oraz analiza wiadomości e-mail.
sprzedawca
Saleshandy to narzędzie do automatyzacji poczty e-mail, które najlepiej nadaje się do przyspieszenia procesów generowania leadów w zimnych wiadomościach e-mail przy jednoczesnym zachowaniu dostarczalności. Narzędzie zawiera kilka zaawansowanych funkcji, którym zaufały firmy takie jak GoDaddy, Content Studio i inne.
Kluczowe cechy
- Ma asystenta pisania opartego na sztucznej inteligencji, który tworzy spersonalizowane kopie wiadomości e-mail i sprawdza, czy nie zawiera spamu
- Z łatwością przeglądaj wiadomości e-mail i dwukrotnie sprawdzaj adresy przed wysłaniem; stosuj rozgrzewkę e-mailową, aby stopniowo poprawiać reputację domeny
- Wbudowana funkcja Bounce Guard, która automatycznie wstrzymuje sekwencje po wskazaniu odbić
- Zaawansowana funkcja Email Ramp Up, aby skalować dzienną częstotliwość wysyłania i poprawiać reputację domeny w miarę upływu czasu
Saleshandy oferuje również funkcje automatyzacji zimnych wiadomości e-mail, takie jak automatyzacja dalszych lub sekwencyjnych wiadomości e-mail. Pomaga także stworzyć do 26 różnych wariantów kopii e-maili, gotowych do wypłaty na żądanie.
Co najlepsze, Saleshandy oferuje 7-dniowy okres próbny bez ryzyka, dzięki czemu możesz samodzielnie odkrywać narzędzie.
GlockApps
GlockApps zawiera zestaw narzędzi, produktów i profesjonalnych usług, które pomagają firmom dostać się bezpośrednio do skrzynek odbiorczych odbiorców.
Kluczowe cechy
- Korzystaj z narzędzia do sprawdzania spamu w wiadomościach e-mail, aby wiedzieć, jaki procent wiadomości e-mail ląduje w skrzynkach odbiorczych odbiorców, uzyskuj raporty i spostrzeżenia dotyczące dostarczalności w czasie rzeczywistym
- Ma wbudowany kontroler DMARC do wykrywania, eliminowania i zapobiegania niepożądanym cyberincydentom w domenie
- Otrzymuj powiadomienia i alerty w czasie rzeczywistym o wszelkich problemach, które powodują wąskie gardła w kampaniach e-mailowych i utrudniają dostarczalność
- Ma „Gappie”, bota AI, który łatwo integruje się ze Slackiem lub Telegramem i informuje Cię o stanie i bezpieczeństwie Twojej domeny
GlockApps jest darmowy do użytku osobistego. Jeśli jesteś nowicjuszem, jest to doskonałe narzędzie do przyspieszenia kampanii e-mailowych. Oprócz tego GlockApps oferuje modele cen premium dla małych firm i niestandardowe wyceny dla dużych przedsiębiorstw.
Nigdy nie odbijaj
NeverBounce jest wiodącym dostawcą rozwiązań do weryfikacji i czyszczenia wiadomości e-mail, których celem jest poprawienie dostarczalności wiadomości e-mail. Platforma obsługuje ponad 100 000 klientów, w tym najlepsze marki, takie jak Uber, Indeed, Dell i inne.
Kluczowe cechy
- Ponad 80 integracji z największymi ESP i CRM, takimi jak HubSpot, MailChimp i innymi, aby łatwo importować i eksportować listy, dane i nie tylko
- Łatwe przeciąganie i upuszczanie list e-mailowych z zestawów danych innych firm; korzystaj z masowego czyszczenia list e-maili, aby usuwać duplikaty i wiadomości e-mail o złej składni oraz pobierać podzielone listy, a wszystko to z ujednoliconego pulpitu nawigacyjnego
- Natychmiastowa weryfikacja adresu e-mail z każdego punktu wejścia za pośrednictwem Enterprise API, JavaScript lub Zapier w celu weryfikacji adresu e-mail w czasie rzeczywistym
- Oferuje bezpłatną natychmiastową analizę odrzuceń, która pomaga oszacować współczynniki odrzuceń i odpowiednio zaplanować kampanie
NeverBounce działa zgodnie z modelem płatności zgodnie z rzeczywistym użyciem, dzięki czemu narzędzie jest dostępne dla małych i dużych przedsiębiorstw. Co najlepsze, ceny stają się niższe, gdy zweryfikujesz więcej.
Folderowo
Folderly to kompleksowe oprogramowanie do dostarczania wiadomości e-mail, które pozwala utrzymać zdrową skrzynkę pocztową i zmaksymalizować zyski z marketingu e-mailowego.
Kluczowe cechy
- Funkcja dostarczalności zapewnia pełny wgląd w to, gdzie trafiają Twoje e-maile — do skrzynki odbiorczej, spamu lub innych folderów
- Uzyskaj szczegółowe raporty dotyczące wyniku Folderly i dostarczalności za jednym kliknięciem
- Oferuje pulpit nawigacyjny szablonów wiadomości e-mail do tworzenia niestandardowych szablonów wiadomości e-mail i zarządzania nimi, analizowania ich pod kątem potencjalnych wyzwalaczy spamu
- Integruje się z głównymi ESP, CRM i platformami oprogramowania marketingowego, takimi jak Amazon Google Workspace, AWS, Office 365 i inne
Wkrótce Folderly wymyśla funkcje Spam Trigger, które podają dokładny powód, dla którego Twoje e-maile trafiają do folderu ze spamem.
Ciepły
Warmy to oparte na sztucznej inteligencji narzędzie do dostarczania wiadomości e-mail, które pomaga udoskonalać, śledzić i monitorować kampanie e-mailowe w celu poprawy dostarczalności. Użytkownicy Warmy, zwłaszcza agencje, mogą tworzyć spersonalizowane pulpity nawigacyjne do monitorowania wejść i wyjść oraz utrzymywać zespoły na tej samej stronie.
Kluczowe cechy
- „Adeline”, silnik sztucznej inteligencji firmy Warmy, pomaga zautomatyzować cały proces – od analizy wiadomości e-mail przez setki parametrów po tworzenie automatycznych odpowiedzi w Twoim imieniu
- Wymieniaj wstępne wiadomości e-mail z prawdziwymi ludźmi i dowolnym głównym dostawcą poczty e-mail, w tym z Gmailem, Google WorkSpace, Microsoft 365, Outlook, Zoho, a nawet niestandardowym SMTP
- Bezpłatne narzędzia, takie jak kalkulator zwrotu z inwestycji, narzędzie do sprawdzania stanu poczty e-mail, narzędzie do sprawdzania szablonów i test rozmieszczania, pomagają mierzyć postępy
- Integruje się z popularnymi witrynami i oprogramowaniem, takim jak Zapier, HubSpot, Salesforce, Shopify, Monday.com i nie tylko
Warmy cieszy się zaufaniem ponad 2500 użytkowników i do tej pory pomogło im wygenerować 8 milionów dolarów przychodów.
Wyślij pocztę
SendPost to pierwszy CRM dostarczania wiadomości e-mail, który zapewnia programistom, firmom i dostawcom usług internetowych narzędzia i wsparcie potrzebne do regularnego dostarczania, mierzenia i optymalizowania wiadomości e-mail.
Kluczowe cechy
- Z łatwością zintegruj ze swoją witryną lub aplikacją za pomocą zestawów API SDK dostępnych w ponad 14 różnych językach programowania lub połącz się za pomocą przekaźnika SMTP
- Skorzystaj z interfejsu API walidacji lub usługi walidacji masowej, aby chronić skrzynkę odbiorczą poczty e-mail przed złymi lub nieprawidłowymi wiadomościami e-mail
- Segmentuj swoje e-maile na subkonta i grupy jednym kliknięciem; uzyskaj szczegółowe statystyki dostarczalności i wgląd w określone grupy za pośrednictwem analiz w czasie rzeczywistym
- Skonfiguruj automatyczne alerty i powiadomienia za pośrednictwem Slacka i poczty e-mail, gdy dostarczalność spadnie o ustalony próg
SendPost wysyła codziennie ponad 400 milionów e-maili. Narzędzie jest idealne dla nadawców dużych wolumenów i ESP, którzy komunikują się z dziesiątkami tysięcy klientów za pośrednictwem poczty elektronicznej.
Podsumowanie
77% marketerów odnotowało znaczny wzrost wskaźników zaangażowania w e-maile w ciągu ostatnich 12 miesięcy.
Nic dziwnego, że firmy zaczęły improwizować sposoby generowania zaangażowania i potencjalnych przychodów.
Pytanie brzmi: podczas gdy e-mail marketing staje się całkowicie konkurencyjny, czy możesz nie docierać do skrzynek odbiorczych subskrybentów?
Jeśli odpowiedziałeś NIE, może to być właściwy moment, aby wskoczyć na jedno z narzędzi do dostarczania wiadomości e-mail i wygrać grę.
Możesz także zapoznać się z najlepszymi narzędziami do testowania wiadomości e-mail, które można wykorzystać w kampaniach pocztowych.