8 niezwykłych narzędzi do śledzenia reklam dla marketerów

Skuteczne narzędzie do śledzenia reklam to najskuteczniejszy sposób śledzenia i mierzenia skuteczności kampanii.

Reklama cyfrowa polega na zwiększaniu obecności w internecie, świadomości marki i nieustannym ulepszaniu sposobów docierania do potencjalnych klientów. Narzędzia do śledzenia reklam pomagają firmom uzyskać przydatne informacje, zoptymalizować kampanie i osiągnąć wyższy zwrot z inwestycji.

Co to są narzędzia śledzenia reklam?

Narzędzia do śledzenia reklam oferują wszechstronną platformę do uzyskiwania wglądu w dane demograficzne i wyświetlenia oraz pomagają zwiększyć sprzedaż firmy. Narzędzia te dostarczają cennych informacji umożliwiających identyfikację nowych możliwości marketingowych, budowanie ukierunkowanych kampanii marketingowych, zarządzanie relacjami z klientami i pozyskiwanie potencjalnych klientów.

Oto kilka zalet narzędzi do śledzenia reklam:

  • Pomaga w ulepszaniu treści i kampanii.
  • Pozwala ci dowiedzieć się i zrozumieć więcej o swoich klientach.
  • Pozwala firmom na konwersję i zwiększanie przychodów z reklam.

Rodzaje śledzenia reklam

Śledzenie reklam to bardzo szerokie pojęcie, a różne narzędzia i platformy pomagają firmom je śledzić. Oto różne typy śledzenia reklam:

Śledzenie linków

Jest to najprostszy, ale najbardziej przydatny do śledzenia. Pomaga firmom śledzić, kto kliknął lub udostępnił Twoje linki, i uzyskać przydatne informacje.

Śledzenie linków afiliacyjnych

Ten formularz jest używany w programach afiliacyjnych, zapewniając źródło śledzenia udostępnianych linków i nagradza sieci afiliacyjne.

Śledzenie pikseli

Piksel śledzący dostarcza informacji o zachowaniu klientów, liczbie osób oglądających Twoje reklamy, czasie ich przeglądania oraz liczbie kliknięć.

Śledzenie reklam na Facebooku

Piksel Facebooka pomaga oferować cenny wgląd w reklamy na Facebooku i pomaga tworzyć bardziej ukierunkowane i trafne reklamy. Zwiększa ROI z reklam na Facebooku.

Ciasteczka

Pliki cookie gromadzą aktywność lub zachowanie użytkownika na stronie internetowej i pomagają tworzyć retargetowane reklamy.

Jak wykonać śledzenie reklam na platformie mediów społecznościowych?

Aby reklamować się na różnych platformach społecznościowych, trzeba jasno określić, jakie cele chce się osiągnąć. Pamiętaj o różnych czynnikach, zanim wybierzesz platformę reklamową i jak najlepiej wykorzystasz swój budżet.

Facebook

Facebook to najlepsza i najbardziej preferowana platforma reklamowa. Pomaga dotrzeć do maksymalnej liczby docelowych odbiorców i wpływać na nich poprzez Facebook Ads. Rozważając Facebook Ads jako platformę reklamową, poczuj jej unikalną funkcję targetowania, taką jak lookalike audience. Platforma pozwala użytkownikom wybrać, kto może oglądać Twoje reklamy, na podstawie ich kraju, języka, wieku, miasta, kodu pocztowego i wielu innych.

Instagram

Podobnie jak Facebook (jego firma macierzysta), Instagram oferuje różne opcje segmentacji. Jednak ze względu na stosunkowo małą liczbę użytkowników, podzieleni na segmenty odbiorcy stają się coraz mniejsi. Jeśli chcesz dotrzeć do internautów w wieku 18-49 lat poprzez kreatywne zdjęcia i filmy, to jest to idealna platforma dla Ciebie.

LinkedIn

LinkedIn jest najczęściej preferowany jako platforma reklamowa B2B, ponieważ platforma służy do profesjonalnego networkingu. LinkedIn to idealna platforma reklamowa do kierowania do określonych profesjonalnych odbiorców, takich jak menedżerowie HR w Nowym Jorku. Ich sponsorowany InMail to jeden z najatrakcyjniejszych formatów reklamowych.

Błędy, których należy unikać w śledzeniu reklam

Identyfikacja i unikanie typowych błędów to klucz do stworzenia skutecznej i skutecznej kampanii reklamowej. Poniżej znajdziesz niektóre błędy, których należy unikać w reklamach śledzących:

  • Brak zdefiniowania grupy docelowej: Jeśli chcesz dotrzeć do grupy docelowej i zwiększyć ROI, zdefiniowanie właściwej grupy docelowej jest koniecznością. Pomoże Ci wybrać, kto zobaczy Twoją reklamę na podstawie danych demograficznych, lokalizacji i zainteresowań.
  • Nieprawidłowe śledzenie konwersji: oddziel każdą kampanię i używaj odpowiedniego narzędzia do zarządzania i dostarczania dokładnych danych.
  • Używanie niewłaściwych słów kluczowych i typów dopasowania: zdefiniowanie słów kluczowych i typów dopasowania pomaga wyświetlać reklamy osobom wyszukującym powiązane słowa kluczowe.
  • Brak definiowania wykluczających słów kluczowych: równie ważne jak definiowanie słów kluczowych jest określenie, których słów kluczowych należy unikać w reklamach.

Najlepsze narzędzia do śledzenia reklam

Oto niektóre z najpopularniejszych i najskuteczniejszych narzędzi do śledzenia reklam:

Objętość

Voluum umożliwia śledzenie wszystkich kampanii cyfrowych z jednego oprogramowania. To oprogramowanie pomaga śledzić, co działa i która kampania jest najskuteczniejsza.

Kluczowe cechy:

  • Umożliwia ponad 40 integracji oprogramowania z innymi platformami
  • Pomaga zidentyfikować podejrzane kliknięcia i wizyty w raportach
  • Voluum ma intuicyjny UX i nowoczesny design
  • Funkcja rozproszonej sztucznej inteligencji w Voluum analizuje dane codziennie i wysyła ruch do kampanii, ofert, stron docelowych itp., które mają najlepsze wyniki.

Oprogramowanie śledzi wydajność linków i jest doskonałym narzędziem do zarządzania programami partnerskimi.

Kometa

Cometly to oprogramowanie do śledzenia reklam służące do śledzenia, analizowania, optymalizacji i skalowania kampanii reklamowych. Pomaga firmom dzięki lepszej atrybucji reklam, analizom i wglądom w podejmowanie decyzji.

Kluczowe cechy:

  • Dokładnie śledzi każdą sprzedaż do właściwej reklamy i wykorzystuje dane do poprawy skuteczności reklamy.
  • Oferuje integrację z ClickBank, Instagram, Facebook i Shopify.
  • Platforma udostępnia filmy szkoleniowe, które pomogą użytkownikom rozpocząć pracę z platformą.
  • Inne kluczowe funkcje Cometly to modelowanie atrybucji, atrybucja Multi-touch, śledzenie ROI, śledzenie konwersji i atrybucja w wielu kanałach.

Cometly oferuje bezproblemową integrację z największymi platformami reklamowymi i sprzedażowymi za pomocą jednego kliknięcia.

BeMob

BeMob to oprogramowanie do raportowania danych i śledzenia reklam w czasie rzeczywistym dla kupujących media i marketingowców stowarzyszonych.

Kluczowe cechy:

  • Platforma to kompleksowe rozwiązanie do śledzenia, zarządzania, optymalizacji i analizy ruchu reklamowego.
  • Pomaga analizować kampanie i zwiększać ROI.
  • Posiada funkcję bezpiecznego śledzenia, aby bezpiecznie przechowywać dane w chmurze bez konieczności korzystania z innego serwera lub oprogramowania.
  • Wprowadził cotygodniowe ulepszenia w celu optymalizacji pracy i zwiększenia produktywności.
  • Zapewnia powiadomienia za pośrednictwem poczty e-mail, aby pomóc użytkownikom być świadomym wszystkich zmian w kampanii reklamowej, zapobiegając w ten sposób potencjalnym stratom.
  • BeMob oferuje funkcje marketingu afiliacyjnego, takie jak śledzenie kliknięć w czasie rzeczywistym, zarządzanie kampanią, inteligentne linki, obsługa wielu urządzeń i analiza wydajności (program partnerski)

Platforma oferuje pulpit nawigacyjny w wielu językach, takich jak angielski, chiński, hiszpański i rosyjski.

Plat

Plat oferuje rozwiązania do śledzenia reklam nastawione na wydajność dla firm i nabywców mediów.

Kluczowe cechy:

  • Plat oferuje alerty wydajności 24/7, aby być zawsze na bieżąco.
  • Oferuje śledzenie danych w czasie rzeczywistym i pomaga pobierać szczegółowe dane z dzienników ruchu organicznego i wyświetleń reklam.
  • Platforma oferuje szczegółowe raporty wydajności w celu optymalizacji kampanii i aktualizacji zestawów reguł.
  • Umożliwia niestandardowe śledzenie konwersji, ręczną optymalizację kampanii, dystrybucję ruchu i łatwą integrację z innymi platformami w celu monitorowania i zarządzania wszystkimi kampaniami.

Plat ma intuicyjny interfejs i wszechstronną funkcję dostosowywania, aby oferować kompleksowy marketing efektywnościowy.

Madgicx

Madgicx to oparta na chmurze platforma marketingowa oferująca różne funkcje dla każdej potrzeby biznesowej.

Kluczowe cechy:

  • Platforma oferuje elastyczne ceny oparte na wydatkach, co oznacza, że ​​firmy muszą płacić za narzędzia lub funkcje, z których chcą korzystać.
  • Posiada funkcję uruchamiania reklam jednym kliknięciem, która pomaga tworzyć reklamy za pomocą wizualizacji wydajności, istniejących reklam i postów na Facebooku lub Instagramie.
  • Pomaga uruchomić reklamy dostosowane do konkretnych odbiorców.
  • Inne kluczowe funkcje Madgicx to zarządzanie treścią, śledzenie konwersji, monitorowanie mediów społecznościowych i zarządzanie kampaniami.

Platforma oferuje miesięczne, kwartalne lub roczne plany i obsługę klienta za pośrednictwem czatu na żywo, bazy wiedzy i często zadawanych pytań.

AdsBridge

AdsBridge to rozwiązanie do śledzenia reklam dla różnych rodzajów firm, które pomaga im zwiększyć zyski z kampanii marketingowych.

Kluczowe cechy:

  • Platforma umożliwia dostęp wielu użytkownikom i pokazuje logi, aby kontrolować zmiany.
  • Pomaga w dystrybucji ruchu i kieruje go do najskuteczniejszych kampanii.
  • Oferuje statystyki z danymi i problemami w czasie rzeczywistym.
  • AdsBridge oferuje kontrolę jakości ruchu przychodzącego, aby w jak największym stopniu uniknąć oszustw reklamowych.

Platforma zapewnia doskonałą obsługę klienta poprzez centrum wsparcia, helpdesk i zespół wsparcia.

Meta Pixel, formalnie znany jako Facebook Pixel, to kod JavaScript, który umożliwia śledzenie aktywności odwiedzających po dodaniu do witryny. To narzędzie analityczne pomaga uzyskać doskonałe informacje i poprawić konwersje kampanii reklamowych.

Kluczowe cechy:

  • Meta Pixel oferuje jedną z najpotężniejszych możliwości kierowania i buduje niestandardowych odbiorców.
  • Pomaga zbudować podobną publiczność, aby dotrzeć do bardziej odpowiednich i dostosowanych odbiorców.
  • Może śledzić kluczowe wskaźniki skuteczności, aby na bieżąco sprawdzać skuteczność reklam na Facebooku.
  • Pozwala zoptymalizować konwersje w oparciu o Twoje potrzeby biznesowe, zarówno rejestracje, jak i zakupy.

Firmy powinny zainstalować Meta Pixel na swojej stronie internetowej, nawet jeśli nie korzystają z Facebook Ads, ponieważ zacznie on zbierać dane odwiedzających witrynę, co pomoże później uruchomić Facebook Ads.

Bitly

Bitly jest powszechnie używany do skracania adresów URL. Firmy lub osoby zajmujące się marketingiem o stosunkowo niskich budżetach mogą śledzić linki i kliknięcia za pomocą platformy.

Kluczowe cechy:

  • Oferuje najlepsze funkcje skracania i dostosowywania linków.
  • Platforma umożliwia tworzenie wielu krótkich linków jednocześnie.
  • Bitly zapewnia małym firmom jedną z najlepszych funkcji śledzenia linków.
  • Pulpit nawigacyjny z danymi pozwala użytkownikom uzyskać wgląd w współczynnik klikalności, historię linków, instalację aplikacji, skuteczność kampanii itp.

Bitly obsługuje platformy innych firm, takie jak komunikacja SMS, Salesforce, Twilio i Adobe.

Wniosek

Skuteczne narzędzie do zarządzania reklamami jest niezbędne dla firm, aby działania związane z zakupem mediów przebiegały płynniej przez dłuższy czas. Przeprowadź badania i znajdź odpowiedni, który spełni Twoje potrzeby i cele biznesowe. Możesz tworzyć, optymalizować i raportować kampanie w czasie rzeczywistym, korzystając z narzędzi do śledzenia reklam wymienionych we wpisie.

Możesz również zapoznać się z niektórymi alternatywami Google Analytics, aby zmierzyć dane analityczne i wydajność swojej witryny.