8 poprawek dla iPhone’a, który utknął w trybie słuchawek

Naprawa sytuacji, w której iPhone utknął w trybie słuchawkowym, potrafi być irytująca, zwłaszcza gdy dźwięk nie jest odtwarzany przez głośniki, mimo odłączenia słuchawek. Na szczęście istnieje kilka prostych metod, które pomogą Ci wyłączyć ten tryb.

1. Rozłącz słuchawki Bluetooth

iPhone umożliwia odłączanie oraz rozparowywanie urządzeń Bluetooth, takich jak słuchawki, za pomocą aplikacji Ustawienia. Jeśli podejrzewasz, że Twój iPhone jest wciąż połączony ze słuchawkami Bluetooth, wykonaj poniższe kroki, aby je odłączyć:

  • Uruchom aplikację Ustawienia i wybierz opcję Bluetooth.
  • Kliknij ikonę informacji (i) znajdującą się obok nazwy słuchawek Bluetooth.
  • Wybierz polecenie „Rozłącz”. Alternatywnie, możesz wybrać „Zapomnij to urządzenie”, aby usunąć słuchawki z listy sparowanych urządzeń.

2. Podłącz i odłącz słuchawki przewodowe

Czasami tymczasowe błędy w systemie iOS mogą zakłócić działanie mechanizmu wykrywania słuchawek przez iPhone’a. Jeśli problem jest jednorazowy, zazwyczaj wystarczy podłączyć i odłączyć słuchawki, aby go rozwiązać.

Podłącz słuchawki do złącza 3,5 mm lub portu Lightning/USB-C w swoim iPhonie, a następnie je odłącz. Później otwórz Centrum sterowania, przesuwając palcem w dół od prawego górnego rogu ekranu (lub przesuwając w górę od dołu, jeśli korzystasz z iPhone’a z przyciskiem Początek). Sprawdź, czy ikona słuchawek nadal widnieje na suwaku regulacji głośności.

3. Zmień wyjście audio

Podczas odtwarzania muzyki czy filmów iPhone pozwala na wybór różnych urządzeń wyjściowych audio. Uruchom Centrum sterowania i dotknij oraz przytrzymaj ikonę AirPlay w prawym górnym rogu panelu odtwarzacza muzyki. Z listy wybierz iPhone’a, aby ustawić go jako domyślne urządzenie wyjściowe.

4. Oczyść port słuchawek

Nagromadzenie się zanieczyszczeń, kurzu lub włókien w złączu słuchawkowym 3,5 mm, porcie Lightning lub USB-C iPhone’a może być przyczyną nieprawidłowego rozpoznawania słuchawek jako podłączonych, nawet jeśli w rzeczywistości tak nie jest. Sprawdź uważnie porty w iPhonie pod kątem obecności jakichkolwiek zabrudzeń. Jeśli je znajdziesz, konieczne będzie ich usunięcie.

Zaleca się wyłączenie iPhone’a przed podjęciem jakichkolwiek działań w obrębie jego portów, aby uniknąć ryzyka zwarcia lub wprowadzenia ładunku elektrostatycznego. Po wyłączeniu urządzenia, użyj wacika kosmetycznego lub wyprostowanego spinacza do papieru, aby delikatnie wyczyścić port z zalegającego brudu i innych zanieczyszczeń. Dodatkowe wskazówki można znaleźć w naszym poradniku na temat czyszczenia iPhone’ów.

Brent Dirks/MakeUseOf

Apple odradza korzystanie ze sprężonego powietrza i aerozoli do czyszczenia iPhone’a, dlatego lepiej unikać tych metod. Podczas czyszczenia portów należy zachować ostrożność, aby nie uszkodzić delikatnych elementów wewnętrznych.

5. Sprawdź, czy nie doszło do uszkodzenia przez wodę

Jeśli porty iPhone’a są czyste, a problem z trybem słuchawkowym nadal występuje, przyczyną mogą być uszkodzenia spowodowane działaniem wody. Może to być konsekwencją zalania iPhone’a kawą lub subtelniejszego czynnika, jak pot przedostający się wzdłuż kabla słuchawek.

Aby sprawdzić, czy doszło do kontaktu z cieczą, skontroluj wskaźniki kontaktu z cieczą (LCI) w swoim iPhonie. Otwórz tackę karty SIM i poszukaj małej naklejki w jej wnętrzu. Zwykle jest ona biała lub srebrna, ale jeśli iPhone miał styczność z wilgocią, wskaźnik LCI powinien przybrać kolor czerwony lub różowy.

Dokument wsparcia Apple potwierdza, że iPhone’y, które obsługują wyłącznie karty eSIM, nie mają zewnętrznych wskaźników kontaktu z cieczą. Wskaźniki te znajdują się wewnątrz urządzenia, więc ich lokalizacja wiąże się z koniecznością rozłożenia urządzenia, czego zdecydowanie nie zalecamy.

Apple

Jeśli Twój iPhone niedawno miał kontakt z cieczą, najlepiej działać szybko, aby usunąć wilgoć i zapobiec dalszym uszkodzeniom. Należy unikać umieszczania telefonu w ryżu, ponieważ może to pogorszyć sytuację, poprzez pozostawienie szkodliwych osadów lub zatkanie portów. Zamiast tego skorzystaj z naszego przewodnika na temat ratowania telefonu uszkodzonego przez wodę, aby postępować we właściwy sposób.

6. Zainstaluj aktualizacje systemu iOS

Istnieje niewielka szansa, że problem z trybem słuchawkowym w iPhonie jest spowodowany błędem w oprogramowaniu. W takim przypadku Apple zazwyczaj szybko udostępnia poprawkę w formie aktualizacji oprogramowania.

Przejdź do Ustawienia > Ogólne > Uaktualnienia, aby sprawdzić, czy dostępne są nowe aktualizacje. Jeśli dostępne są jakiekolwiek uaktualnienia, pobierz je i zainstaluj na swoim iPhonie.

7. Uruchom ponownie iPhone’a

Choć może wydawać się to banalne, ponowne uruchomienie iPhone’a może rozwiązać tymczasowe problemy, które powodują, że urządzenie utyka w trybie słuchawkowym. Dlatego nie pomijaj tego prostego kroku.

Naciśnij i przytrzymaj przycisk boczny oraz jeden z przycisków głośności (lub sam przycisk boczny w modelach iPhone’a z przyciskiem Home) do momentu, gdy pojawi się suwak wyłączania. Przeciągnij suwak w prawo i zaczekaj, aż iPhone całkowicie się wyłączy. Następnie ponownie naciśnij i przytrzymaj przycisk boczny, aby ponownie włączyć telefon. Sprawdź, czy dźwięk jest odtwarzany przez wbudowane głośniki.

8. Przywróć ustawienia fabryczne iPhone’a

Jeśli instalacja aktualizacji iOS nie przyniosła rezultatu, możesz rozważyć przywrócenie iPhone’a do ustawień fabrycznych. Ten proces usunie wszystkie dane i przywróci domyślne ustawienia, przywracając iPhone’a do stanu początkowego.

Pamiętaj, aby najpierw utworzyć kopię zapasową swojego iPhone’a, aby chronić swoje dane. Następnie zapoznaj się z naszym poradnikiem, aby dowiedzieć się, jak przywrócić ustawienia fabryczne iPhone’a.

Jeśli żadne z powyższych rozwiązań nie przynosi efektu, a Twój iPhone wciąż jest objęty gwarancją, możesz umówić się na wizytę w autoryzowanym serwisie Apple, aby technik mógł dokonać diagnozy i naprawy urządzenia. Jeśli problem leży po stronie oprogramowania, Apple pokryje koszty naprawy, pod warunkiem że iPhone jest jeszcze objęty gwarancją.

W przypadku uszkodzeń fizycznych, koszty naprawy mogą być wysokie, chyba że wykupiłeś pakiet AppleCare+ obejmujący uszkodzenia mechaniczne. Nie próbuj szukać oszczędności poprzez naprawę urządzenia w nieautoryzowanym serwisie, ponieważ spowoduje to utratę gwarancji.