8 sposobów na zarabianie pieniędzy przez blogowanie

Blogowanie to doskonały sposób na przekształcenie swojej pasji w pełnoprawny biznes.

Tak, to możliwe!

Potężny internet pobłogosławił nas nowym wymiarem, w którym możesz zarabiać pieniądze online różnymi metodami, w tym blogowaniem.

Według Forbes, znane witryny, takie jak HuffPost, Moz, TechCrunch i inne, zarabiają ogromne pieniądze, publikując wysokiej jakości treści w swoich witrynach. HuffPost zarabia średnio 14 000 000 USD miesięcznie. Ten odnoszący sukcesy blog zarabia na sponsorowanych reklamach, takich jak banery, posty i inne metody. HuffPost powstał w 2005 roku i do dziś jest odporny, a reszta to już historia.

Wszystkie dobre rzeczy wymagają czasu, a blogowanie wymaga również dużej dozy konsekwencji i cierpliwości, zanim przyniesie Ci wspaniałe zarobki.

Dlatego jeśli chcesz, aby Twój blog odniósł sukces, musisz zbudować autorytet swojego bloga i zbudować silną bazę odbiorców, publikując wysokiej jakości treści, które mogą edukować i inspirować odbiorców.

Wielu zadaje jednak to pytanie:

Po co blogować, gdy masz media społecznościowe?

Największy powód – nie jesteś właścicielem 😎!

Możesz mieć konto, na którym możesz publikować rzeczy, ale nie masz pełnej kontroli nad swoim kontem. Jeśli serwis społecznościowy zostanie zamknięty na dobre, Twoje konto zostanie z nim połączone, podobnie jak Twoje posty. Wszystkie zainwestowane wysiłki i czas idą na marne.

Ale jeśli masz własnego bloga, jesteś jego właścicielem. To jak kupowanie miejsca w świecie Internetu i budowanie na nim domu. Blogi również pozostają widoczne przez dłuższy czas, w przeciwieństwie do postów w mediach społecznościowych, w których co sekundę zmienia się Twój kanał. Dlatego zawsze wolałbym najpierw blogować.

Jeśli masz bloga i zastanawiasz się, jak na nim zarabiać, ten artykuł może ci pomóc.

Wspomniałem tutaj o różnych metodach zarabiania na swoim blogu.

Przyjrzyjmy się im!

Sieci reklamowe

Sieci reklamowe mogą pomóc Ci zarobić dobre pieniądze, wyświetlając reklamy w swojej witrynie.

Czy widziałeś długie banery reklamowe na górze lub na dole posta na blogu?

Albo jakieś reklamy wideo na pasku bocznym witryny?

Wszystko to są kampanie reklam displayowych. Obecnie niektórzy blogerzy współpracują bezpośrednio z firmą i tworzą dla nich reklamy displayowe. Większość blogerów decyduje się na współpracę z sieciami reklamowymi w tych kampaniach reklam displayowych, które najlepiej pasują do obu stron.

Niektóre przykłady firm z sieci reklamowej to Google Adsense, Adthrive itp.

Ale jak one działają?

Dopasowują reklamodawców do treści Twojego bloga i odwiedzających witrynę.

Tutaj marki licytują o miejsce w Twojej witrynie na podstawie danych demograficznych lub typu witryny. Sieci reklamowe są również odpowiedzialne za tworzenie i monitorowanie reklam, które zmieniają się w zależności od odwiedzających, pory dnia i treści artykułów.

Jeśli więc chcesz współpracować z siecią reklamową, zarejestruj się w niej, zainstaluj kilka linijek kodu (wiele z nich wyjaśnia, jak to zrobić), a następnie wybierz obszar, w którym chcesz wyświetlać reklamy w Twojej witrynie.

Jednak ciężko pracuje się z dużymi sieciami reklamowymi, chyba że masz doskonałe statystyki witryny do wyświetlenia.

Wiele czynników sprawia, że ​​blog jest reklamowy, takich jak ruch w witrynie, projekt bloga, rodzaj treści lub nisza oraz stabilność witryny. Jeśli uważasz, że wyróżniasz się tymi parametrami, możesz przyciągnąć poważnych reklamodawców do swojego bloga w tej samej niszy.

Oto kilka sieci reklamowych i ich minimalny ruch:

  • Google AdSense: Nie potrzebujesz dużego ruchu; dlatego wybrało go wielu nowych blogerów. Nie ma minimalnego ruchu, ale jeśli jest mniejszy, zarobisz mniej pieniędzy. Pomaga tworzyć ukierunkowane reklamy i zarabiać dzięki kosztowi kliknięcia (CPC) i CPM (kosztowi za milę lub kosztowi tysiąca wyświetleń)
  • Rozwijaj się: wymaga ponad 100 000 unikalnych użytkowników miesięcznie, ale nie oznacza to najlepszej wypłaty niż pozostałe sieci reklamowe. Chociaż świetnie się z nim pracuje.
  • Mediavine: jest to jedna z najlepszych sieci reklamowych i wymaga ponad 50 tys. odsłon miesięcznie.
  • Ezoic: Wymaga ponad 10 000 wyświetleń strony miesięcznie i oferuje lepszą wypłatę niż Google Adsense.

Wybierz dowolną sieć, ale weź pod uwagę liczbę wyświetleń strony oraz plusy i minusy każdej z sieci reklamowych.

Marketing afiliacyjny

Jednym z najbardziej lubianych i najłatwiejszych sposobów zarabiania pieniędzy na blogu jest marketing afiliacyjny. Ta metoda zarabiania polega na sprzedawaniu produktów lub usług innych osób za pośrednictwem postów na blogu i uzyskiwaniu z tego prowizji.

W tej metodzie dodajesz link do produktu w poście na blogu i polecasz go swoim czytelnikom. A kiedy ktoś kliknie ten link i kupi produkt, możesz zarobić prowizję.

Ale jak zdobyć ten specjalny link?

W tym celu dołącz do programu partnerskiego firmy.

Możesz wyszukiwać takie firmy w Internecie, używając słów kluczowych, takich jak nazwa firmy, a następnie „program partnerski”. Niektóre firmy mają swoje programy partnerskie na swoich stronach internetowych, podczas gdy inne dołączają do sieci, w której wymienione są również inne firmy.

Przykłady świetnych programów partnerskich do zarabiania pieniędzy:

  • Amazonka: Rozpoczęcie tego jest bardzo proste, a pieniądze też są dobre. Może nie przyniesie największych zarobków, ale biorąc pod uwagę sławę Amazona na całym świecie, można oczekiwać przyzwoitego dochodu.
  • GetYourGuide: Jeśli Twój blog służy branży turystycznej i hotelarskiej, jest to świetny sposób. Oferują również usługi w wielu częściach świata, dzięki czemu potencjał zarobkowy może być całkiem niezły. Możesz także wypróbować Booking.com i Viator.
  • Skimlinki: Jeśli nie lubisz zagłębiać się w szczegóły techniczne lub jesteś nowy w blogowaniu, możesz to zrobić. Dostarczą Ci kod, który musisz osadzić na swojej stronie, który automatycznie zamienia link wstawiony na blogu w link partnerski. Jest również wyposażony w rozszerzenie Chrome.
  • Połączenie Komisji: Jest to również świetna firma marketingu afiliacyjnego z tysiącami różnych marek wymienionych tutaj, obsługujących różne branże. Niektóre z podobnych witryn, które możesz wypróbować, to Avantlink, Pepperjam i Awin.

Sprawdź ten post, aby poznać program partnerski 35+, do którego możesz dołączyć już dziś.

Wskazówka dla profesjonalistów: Rozważ wybór wysokiej jakości produktów lub usług partnerskich związanych z niszą Twojego bloga. Pozwoli ci to uniknąć denerwowania czytelników przypadkowymi produktami, które nie mają żadnego związku z tym, co piszesz na blogu, tylko dlatego, że dobrze ci to płaci.

Lokowanie produktu

Czy zauważyłeś Coca-Colę i KFC w filmie Superman z 1980 roku podczas sekwencji walki pomiędzy Supermanem a generałem Zodem?

zrobiłem 😊

Te nazwy marek nie pojawiły się w filmie przez pomyłkę.

Stało się to w konkretnym celu – pochłonąć publiczność.

Jest to forma reklamy znana pod nazwą product placement, która pomaga zwiększyć sprzedaż produktu poprzez zwiększenie jego widoczności przed szerszą publicznością.

Podobnie jak w przypadku filmów i telewizji, Ty jako bloger możesz również skorzystać z lokowania produktu. W kontekście blogowania lokowanie produktu ma miejsce, gdy marka zwraca się do Ciebie, aby zaprezentować swoje produkty/usługi w treści Twojego bloga.

Może to być recenzja produktu, gratisowa promocja, sugerowana pozycja na liście lub element w narracji posta. W każdym razie produkt/usługa musi bezproblemowo wpasować się w kontekst opowieści, zapewniając, że brzmi naturalnie.

Psychologia stojąca za lokowaniem produktu polega na tym, że gdy odwiedzający czyta interesujący, wartościowy artykuł na Twoim blogu z lokowaniem marki, jego mózg zauważa ten produkt.

A kiedy Twoi lojalni czytelnicy rzeczywiście uznają Twój artykuł za wart przeczytania ze wszystkimi informacjami, w tym dotyczącymi produktu, tworzy to w ich umysłach korzystną skłonność do produktu.

W rezultacie konsumenci prawdopodobnie kupią produkty, które mogą kojarzyć z czymś, co im się podoba, w tym przypadku z Twoim blogiem. W ten sposób spełniony jest cel stojący za lokowaniem produktu.

Ale jak wygrać lokowanie produktu?

Dzieje się tak, gdy konsekwentnie tworzysz na swoim blogu wysokiej jakości treści, które mogą przyciągnąć uwagę marek. Pokaż swoją wiedzę w tej dziedzinie za pomocą dogłębnych, pouczających artykułów skupiających się na korzyściach dla konsumentów i samodzielnie dodaj trochę lokowania produktu.

Kiedy robisz to regularnie, marki z Twojej niszy mogą kontaktować się z Tobą, aby zaprezentować swoje produkty w Twoich artykułach. To wtedy wygrywasz możliwości lokowania produktu i pobierasz je w zamian.

To sytuacja korzystna dla Ciebie i powiązanej marki.

Sprzedawanie produktów

Jeśli korzystasz z sieci reklamowej lub produktów afiliacyjnych, to dobrze, ale otrzymujesz tylko niewielką prowizję z produktu.

Aby zmaksymalizować swoje zarobki, możesz zacząć sprzedawać własne produkty i usługi. W tej sekcji porozmawiamy o tym, jak możesz zarabiać na sprzedaży produktów.

Tak, tworzenie, wprowadzanie na rynek i sprzedaż produktów wymaga czasu i wysiłku, ale wynik jest tego wart. Ponadto nawiązuje bezpośrednią więź z klientami, którzy są również Twoimi czytelnikami. Jednocześnie, jeśli Twoje produkty dobrze sobie radzą wśród konsumentów, Twój ruch również wzrośnie, a przychody pójdą.

Więc jakie wszystkie produkty możesz sprzedać?

Odpowiedź brzmi – zarówno produkty cyfrowe, jak i fizyczne.

Digital: Produkty cyfrowe są obecnie bardzo poszukiwane, ebooki, kursy online, raporty czy oprogramowanie.

2020 raport mówi, że światowy przemysł ebooków został wyceniony na 18,13 mld USD i szacuje się, że do 2026 r. osiągnie 23,12 mld USD.

Inne raport podkreśla, że ​​do 2025 r. rynek edukacji online osiągnie około 319 miliardów USD, przy wzroście o 9,23% w porównaniu z rynkiem z 2019 r. wynoszącym około 187 USD.

Podobnych tendencji oczekuje się w przypadku produktów typu oprogramowanie jako usługa (SaaS) i raportów online.

Dlatego te produkty cyfrowe mogą przynosić Ci dobre dochody.

Przede wszystkim zastanów się, jak przygotować którykolwiek lub wszystkie z tych produktów, co wymaga dużo czasu i ciężkiej pracy. Twórz produkty w oparciu o swoją niszę i badaj, czym mogą zainteresować się Twoi czytelnicy. Możesz przeprowadzić ankietę wśród odbiorców, aby zrozumieć ich problemy i preferencje. A potem twórz e-booki, kursy online i inne rzeczy.

Gdy będziesz gotowy, możesz sprzedawać produkty na swojej stronie internetowej z dobrą stroną sprzedażową i bogatymi elementami doświadczenia użytkownika. Możesz również sprzedawać je na znanych platformach handlowych, takich jak Amazon, Udemy, Envato itp., aby zaoszczędzić czas na promocję produktów. Jednak spowoduje to poniesienie pewnego procentu Twoich zarobków.

Produkty fizyczne: produkty fizyczne będą zawsze dostępne na żądanie. Możesz sprzedawać towary, takie jak dzieła sztuki, koszulki, kubki z nadrukiem i inne. Wraz z czasem i wysiłkiem wiąże się to również z inwestycjami kapitałowymi, a ponadto musisz być gotowy na konkurencję ze strony najlepszych marek, w tym Amazon.

Ale jeśli pomysł jest świetny, Twoi klienci pokochają go, a Ty możesz na tym zarobić. Jednym z najlepszych przykładów jest Gary Vaynerchuk ze swoim sklepem internetowym.

Jeśli jesteś programistą, możesz zbudować interfejs API i sprzedawać na rynku.

Sponsorowanie artykułu

Jeśli nie jesteś zainteresowany wyświetlaniem reklam na swojej stronie, podpowiem Ci ciekawą metodę zarabiania na swoim blogu.

Możliwe, że nie chcesz denerwować czytelników reklamami, ponieważ wielu czytelników używa blokad reklam lub obraża się nimi.

Możesz wybrać artykuły sponsorowane, posty na blogu lub recenzje.

Treści te są tworzone z konkretnym zamiarem dzięki partnerstwu między Tobą a firmą, której produkty lub usługi możesz opowiadać lub promować w swoich artykułach. A w zamian mogą ci dobrze zapłacić.

Proszę jednak nie mylić tego z marketingiem afiliacyjnym.

W podmiotach stowarzyszonych zarabiasz, gdy ktoś kliknie i/lub kupi połączony produkt/usługę. Więcej konwersji to większe zarobki. Ale w artykułach sponsorowanych otrzymujesz od firmy płatność z góry za opublikowanie artykułu przedstawiającego jej produkty/usługi.

Właściwie uwielbiam tę metodę, a potencjał zarobkowy może wynosić 100-1000 USD lub więcej za artykuł. Ogólnie rzecz biorąc, firmy docierają do uznanego blogera z dobrą bazą czytelników, więc ich historia pojawia się wcześniej i mogą czerpać z tego korzyści.

Ale możesz także przekazać im swoją intencję lub dołączyć do sponsorowanej sieci postów, takiej jak Blog Meets Brand, Clever, TapInfluence i innych. Prezentuj statystyki swojej marki i kluczowe informacje cenne dla firmy i bądź przygotowany na dostarczanie wartości poprzez swój post z motywem zapewnienia im zwrotu z inwestycji.

Pomyśl o sponsorowaniu marki jako strategii marketingowej, w której jako bloger będziesz współpracować z innymi firmami i agencjami, aby promować ich markę na swoim blogu i zarabiać pieniądze.

To partnerstwo wykracza poza artykuły sponsorowane. Wygeneruje wzajemnie korzystne relacje z markami, firmami i wpływowymi osobami w Twojej branży i niszy, jednocześnie otwierając drzwi do wielu możliwości i współpracy.

Sponsorowanie marki obejmuje konfigurację, w której opublikujesz określoną treść, aby promować produkt firmy lub napisać pełną recenzję.

Wygrywanie sponsorowania marki obejmuje prawie ten sam proces, co sponsorowanie artykułów. Musisz mieć dobry ruch w witrynie i autorytet swojego bloga na rynku. Może wygrać pieniądze od 100 do 5000 dolarów.

Ale nie daj się przytłoczyć!

Pamiętaj o kilku rzeczach, zanim rozważysz sponsorowanie marki, aby nadal osiągać dobry ruch w witrynie.

  • Naucz się mówić NIE produktom, które nie dodają wartości do Twojego bloga, branży lub czytelników
  • Pracuj z markami, których produkty naprawdę Ci się podobają i możesz o nich mówić w sposób przejrzysty, ponieważ Twoi odbiorcy Ci w tym ufają.

Wskazówka dla profesjonalistów: spróbuj użyć produktu/usługi, aby uzyskać szerszy pomysł i opracować naturalnie brzmiący post, o którym możesz śmiało rozmawiać i polecać swoim czytelnikom.

Ordynacyjny

Doradztwo to kolejna dobra metoda zarabiania na blogach, a ludzie obecnie to rozważają. Aby rozpocząć, możesz konsekwentnie blogować o swojej wiedzy i niszy.

Kiedy regularnie publikujesz wysokiej jakości, wartościowe blogi na dany temat, stajesz się autorytetem w oczach odbiorców. Będziesz postrzegany jako ekspert, a Twoi odbiorcy zaczną poważnie traktować Twoją markę.

W rezultacie wielu przychodziło do Ciebie z pytaniami i wątpliwościami dotyczącymi tematu, aby dostarczyć rozwiązania.

Na tym polega doradztwo. Możesz konsultować się z innymi i otrzymywać wynagrodzenie w zamian za swój czas i energię na pomaganie innym i rozwiązywanie ich problemów.

Zacznij oferować płatne konsultacje na swoim blogu, tworząc stronę. Musi zawierać niezbędne informacje i formularz, który Twoi odbiorcy mogą wypełnić i umówić się z Tobą na rozmowę konsultacyjną.

Nie wspominając o dołączeniu wyraźnego CTA, aby mogli odwiedzić tę stronę i poprosić o konsultację.

Wskazówka dla profesjonalistów: Możesz zacząć oferować bezpłatne konsultacje na początku i narazić się na osoby ze zróżnicowanymi pytaniami i problemami. Pomoże Ci to stać się bardziej pewnym siebie, a następnie stopniowo przestawić się na płatne doradztwo.

Usługi

Masz już bloga i regularnie publikujesz wysokiej jakości treści na swojej stronie internetowej wokół niszy. Oznacza to, że masz pewien poziom wiedzy w tym temacie.

Co powiesz na oferowanie swoich umiejętności jako usługi i zarabianie pieniędzy?

Brzmi dobrze, prawda!

W oparciu o swoje umiejętności możesz oferować niezależne usługi, takie jak niezależne pisanie, projektowanie, tworzenie stron internetowych lub aplikacji i nie tylko.

Najlepsze jest to, że niekoniecznie wiąże się to z żadną inwestycją — wystarczy laptop i połączenie Wi-Fi (które zakładam, że musisz prowadzić swojego bloga).

Otóż ​​to!

Możesz stworzyć stronę w swoim blogu z zakresem usług, które chciałbyś świadczyć z CTA. Zacznij promować swoje usługi za pośrednictwem samego bloga lub wykorzystaj swoje kanały mediów społecznościowych.

Więcej metod monetyzacji

Poza wszystkimi wyżej wymienionymi 8 metodami, masz również wiele innych opcji:

  • Możesz skorzystać z okazji do wystąpień publicznych jako influencer, gdy zbudujesz swoją markę i otrzymasz za nią zapłatę.
  • Treść płatnego członkostwa
  • Fora prywatne
  • Płatny katalog firm
  • Prowadź płatne webinaria
  • newsblog.pl
  • Sklep dropshipping
  • Przyjmuj darowizny
  • Sprzedaj swojego bloga (co jest ostatnią rzeczą, jakiej byś sobie życzył, ale jeśli masz wiele blogów, możesz rozważyć tę opcję)

Wniosek

Wraz z pojawieniem się Internetu zwiększyły się możliwości w tym nowym wymiarze. Stworzenie bloga to wspaniały krok, który już zrobiłeś, ale jeśli zastanawiasz się, jak zmaksymalizować jego potencjał zarobkowy, przeczytaj ten artykuł do ostatniego punktu.

Możesz wybrać dowolną lub wiele metod zarabiania na blogu, które Cię interesują, w zależności od Twojego wyboru.

Mam nadzieję, że ten artykuł pomoże Ci zarobić trochę pieniędzy 💰 za pośrednictwem swojego bloga.