9 najlepszych alternatyw Airtable do zarządzania danymi i tworzenia aplikacji

Świat, w którym dzisiaj żyjemy, napędzany jest przez ogromną ilość danych generowanych każdego dnia.

Do 2025 roku ilość danych publikowanych każdego dnia sięgnie 463 eksabajty na całym świecie. W związku z tym rośnie zapotrzebowanie na gromadzenie, analizowanie i zabezpieczanie danych.

Z drugiej strony dobrze zorganizowane dane umożliwiają szybki dostęp do informacji, podejmowanie trafnych decyzji i wydajne wykorzystywanie ich do analizy biznesowej.

Airtable przydaje się, jeśli szukasz prostego arkusza kalkulacyjnego z połączeniem z bazą danych, w którym możesz śledzić projekty lub tworzyć wykresy.

Połącz moc prostoty arkusza kalkulacyjnego i skalowalności bazy danych w jednej platformie współpracy o nazwie Airtable. Ma te komórki zwane polami lub atrybutami, do których oprócz liczb i tekstu można dodawać obrazy i dokumenty.

Dlaczego potrzebujesz alternatywy dla Airtable?

Ale jak każde inne narzędzie, Airtable ma swoje wady. Nie pasuje, gdy potrzebujesz zaawansowanych rzeczy do zarządzania projektami lub chcesz współpracować przez Zoom.

Zasadniczo, jeśli tworzenie i prowadzenie całego projektu, od początku do końca, na jednym narzędziu jest czymś, co Cię intryguje, Airtable może nie być dla Ciebie.

cennik

Airtable Plus zaczyna się od 12 USD na osobę miesięcznie, a plan Pro kosztuje 20 USD na osobę na miesiąc. Posiadanie dużego zespołu oznacza, że ​​wydatki będą się sumować. Więc poszukaj alternatyw Airtable, jeśli potrzebujesz tańszych opcji w ramach swojego budżetu.

Ograniczone opcje integracji

Chociaż Airtable jest elastyczny, może brakować mu zaawansowanych możliwości integracji z innymi narzędziami lub aplikacjami. Najgorsze jest to, że nie obsługuje integracji Zoom ani Teams. Ponadto w przypadku problemów z rozwiązywaniem problemów z integracją możesz zbadać alternatywy Airtable.

Nie radzi sobie z dużymi danymi

Airtbale nie sprawdza się dobrze w przypadku dużych zbiorów danych. Co więcej, zapytanie ich jest nawet trudne. Dlatego jeśli przez cały czas pracujesz nad ogromnymi danymi, poszukaj konkurenta Airtable, który może skalować twoje dane.

Narzędzie działające tylko w chmurze

Airtable to podstawowe narzędzie oparte na chmurze, do którego można uzyskać dostęp online z dowolnego urządzenia, ale nie obsługuje synchronizacji offline. Oznacza to, że narzędzie jest dostępne tylko online i nie można edytować jego zawartości bez Internetu.

Dlatego tutaj przedstawiamy najlepsze alternatywy Airtable, które możesz wybrać w zależności od potrzeb.

Tadabase

Nie pozwól, aby przestarzałe systemy i arkusze kalkulacyjne hamowały rozwój Twojej firmy, ponieważ TadabaseInnowacyjna technologia firmy jest tutaj, aby pomóc Ci skalować Twój biznes.

Analizując platformy baz danych bez kodu, należy rozważyć Tadabase jako konkurencyjną alternatywę dla Airtable.

Ponadto umożliwia członkom zespołu łatwe organizowanie, analizowanie i uzyskiwanie dostępu do danych. Niezależnie od tego, jakiego narzędzia innej firmy używasz, czy to do migracji danych, czy do współpracy, Tadabase zapewnia ponad 1500 dostępnych opcji integracji.

Najważniejsze funkcje:

  • Przeciągnij i upuść gotowe komponenty narzędzia, aby stworzyć idealną, niestandardową aplikację.
  • Połącz nieograniczoną liczbę użytkowników na niestandardowych portalach.
  • Dzięki Tadabase możesz tworzyć osie czasu, wykresy, raporty i wykresy na swoich danych.
  • Narzędzie automatyzuje powtarzalne zadania i typowe przepływy pracy.
  • Oferuje dodatki i opcje eksportu jednym kliknięciem.

Dryg

Knack to najwyżej oceniana alternatywa Airtable, która nie zastępuje programistów, ale ma moc rozwiązywania problemów.

To proste narzędzie może przekształcić Twoje wiarygodne dane w solidną internetową bazę danych, do której masz zdalny dostęp.

Dzięki Knack wystarczy 3 proste kroki (zdefiniowanie bazy danych, zbudowanie interfejsu i wdrożenie aplikacji), aby utworzyć niestandardową aplikację bazodanową.

Jeśli w przeszłości miałeś problemy z planami cenowymi Airtable, powinieneś rozważyć niedrogie opcje cenowe Knack. Oferuje dwumiesięczną bezpłatną subskrypcję, gdy płacisz im za rok.

Najważniejsze funkcje:

  • Niezależnie od tego, czy tworzysz bazę danych od podstaw, czy modyfikujesz istniejące szablony, to narzędzie pozwala dokładnie zdefiniować funkcje odpowiadające Twoim potrzebom.
  • Możesz kontrolować, kto może wyświetlać, uzyskiwać dostęp lub modyfikować Twoje dane.
  • Superszybkie wyszukiwanie i elastyczne filtry narzędzia umożliwiają błyskawiczne pobieranie wymaganych danych.
  • Możesz dodawać formularze, kalendarze, tabele, mapy i inne elementy, aby stworzyć niestandardowy interfejs.
  • Niestandardowe pulpity nawigacyjne narzędzia i elastyczne raporty pozwalają zobaczyć trendy w czasie rzeczywistym.

Rowy

Uprość sposób tworzenia potężnych funkcji backendowych w chmurze i zarządzania bazą danych w płynnym interfejsie użytkownika arkusza kalkulacyjnego Rowy platforma niskokodowa.

Jeśli masz istniejącą bazę danych, nie musisz tworzyć nowej, ponieważ narzędzie może bezpośrednio wchodzić w interakcje z bieżącą bazą danych i manipulować nią.

Narzędzie umożliwia przechowywanie i obsługę danych z ponad 30 różnych typów pól, takich jak tekst, liczby, obrazy i inne.

Ponadto możesz napisać niestandardową logikę lub użyć wbudowanych szablonów dla zaplecza.

Najważniejsze funkcje:

  • Nie musisz wydawać ani grosza na to narzędzie; to wszystko jest open-source i dostępne na GitHub.
  • Rowy jest tak prosty, że osoby nietechniczne z doświadczeniem w arkuszach kalkulacyjnych mogą go wykorzystać do tworzenia baz danych i zarządzania nimi.
  • Oprócz udostępniania platformy współpracy, narzędzie pozwala kontrolować, kto może przeglądać i edytować Twoje dane.
  • Narzędzie obsługuje szeroką gamę frameworków, w tym Vue.js, Flutter, NodeJs, React i Swift.
  • Intuicyjny interfejs zapewnia bezproblemową nawigację po narzędziu.

Baserow

Baserow jest open-source’owym zamiennikiem Airtable. Oferuje większość funkcji dostępnych w Airtable. Wystarczy wiedzieć, jak działa arkusz kalkulacyjny, aby zacząć korzystać z Baserow.

Ta współpracująca platforma baz danych bez kodu oferuje szereg funkcji zarządzania danymi. Zespół jest tak aktywny, że co miesiąc narzędzie otrzymuje nowe funkcje lub aktualizacje.

Tworzenie niestandardowych wtyczek za pomocą Baserow jest proste dla programistów i wykonalne dla przeciętnych techników.

Wspaniałą rzeczą w tym narzędziu jest to, że każda jego funkcja jest dostępna jako interfejs API, dzięki czemu integracja z innymi narzędziami jest znacznie łatwiejsza i łatwiejsza w zarządzaniu.

Najważniejsze funkcje:

  • Nawet przy nieograniczonej liczbie wierszy do przechowywania danych szybkość wyszukiwania, filtrowania, wysyłania zapytań i obsługi ogólnych danych jest zaskakująco szybka.
  • Możesz zarządzać klientami, produktami, samolotami i prawie każdym projektem za pomocą jednego interfejsu.
  • Możesz zainstalować narzędzie na własnym serwerze lub hostować jego wersję SaaS.
  • Wiele bezproblemowych integracji z wieloma innymi narzędziami.
  • Oferuje szereg gotowych, konfigurowalnych szablonów dla każdego projektu, od marketingu po finanse.

NocoDB

Zaufało nam ponad 2000 organizacji, NocoDB to platforma typu open source bez kodu, która może zbudować biznesowy przepływ pracy w ciągu kilku minut. Możesz połączyć narzędzie z istniejącą bazą danych, taką jak MySQL, Postgres lub Oracle, i przekształcić je w inteligentny arkusz kalkulacyjny.

Narzędzie pozwala przypisywać role i prawa dostępu członkom zespołu, zwiększając prywatność danych.

Dodatkowo połącz swoje ulubione aplikacje, takie jak Teams, Discord, Slack i Email, z NocoDB, aby zautomatyzować procesy biznesowe.

Najważniejsze funkcje:

  • Obsługuje szeroką gamę baz danych, w tym MySQL, Oracle, SQL Server, SQLite, PostgreSQL i inne.
  • Dzięki NocoDB łatwiej jest wyszukiwać, sortować i filtrować dane.
  • Narzędzie obsługuje popularną platformę typu open source, swagger, w celu udostępniania interfejsów API REST.
  • NocoDB pokazuje te same dane w różnych widokach, w tym w tabelach, wykresach, galeriach, siatkach i formularzach.
  • Narzędzie ma wbudowany magazyn integracji do łączenia i pobierania danych z różnych aplikacji innych firm.

Mathesar

Szybko analizuj swoje dane za pomocą Mathesarinterfejs sieciowy typu open source, który działa na bazie Twojej bazy danych.

Dzięki Mathesarowi proces filtrowania, strukturyzacji i organizowania danych jest niezwykle szybki i wydajny.

Narzędzie daje Twojemu zespołowi bezpośredni dostęp do jednej z najpopularniejszych baz danych – PostgreSQL. Zasadniczo każda konfiguracja, którą wykonasz w interfejsie użytkownika narzędzia, bezpośrednio odzwierciedla się w połączonej bazie danych PostgreSQL.

W ten sposób członkowie Twojego zespołu, bez względu na to, czy znają się na technologii, czy nie, będą spędzać mniej czasu na tworzeniu niestandardowych raportów.

Najważniejsze funkcje:

  • To samoobsługowe narzędzie zapewnia pełną kontrolę nad danymi i integracjami.
  • Do pracy z bazą danych za pośrednictwem interfejsu Mathesara nie są wymagane żadne umiejętności techniczne.
  • Dzięki Mathesar tworzenie niestandardowych raportów i ręczna aktualizacja danych to pestka dla członków zespołu.
  • Oprogramowanie jest całkowicie bezpłatne i nie ma innych powiązanych płatnych planów, jak wiele innych narzędzi.
  • To narzędzie to rozwiązanie umożliwiające jednym kliknięciem zmianę schematu i migrację danych.

Budibase

Budibase może być najszybszym sposobem tworzenia narzędzi, które bezproblemowo integrują się z dowolnym przepływem pracy. Możesz połączyć się z zewnętrzną bazą danych i rozpocząć jej analizę lub zacząć od zera, korzystając z wbudowanej bazy danych narzędzia.

Nie jest wymagane żadne kodowanie! Ponieważ Budibase oferuje komponenty typu „przeciągnij i upuść” oraz gotowe bloki, które umożliwiają błyskawiczne projektowanie formularzy, narzędzi wewnętrznych i aplikacji.

Możliwości wdrożenia są szersze – Budibase Cloud, Docker, Kubernetes i DigitalOcean.

Najważniejsze funkcje:

  • Możesz dostosować dostarczalne narzędzia wewnętrzne, aby idealnie pasowały do ​​urządzeń mobilnych, tabletów i komputerów stacjonarnych.
  • Nie tylko alternatywa Airtable, możesz podłączyć Budibase do Airtable i pozwolić im współpracować.
  • Dostępne są bezpłatne szablony dla różnych projektów rozwojowych, w tym systemu biletowego, systemu śledzenia, zatwierdzania podróży i portalu konta klienta.
  • Budibase usprawnia operacje biznesowe i automatyzuje przepływ pracy.
  • Możesz zainstalować narzędzie lokalnie lub użyć Budibase Cloud do jego hostowania.

Arkusz Zoho

Tworzenie wspólnych arkuszy kalkulacyjnych i opartych na chmurze obszarów roboczych staje się niezwykle wydajne Arkusz Zoho.

Oprócz możliwości dodawania spersonalizowanych komentarzy do pojedynczej komórki lub zakresu komórek, narzędzie wykorzystuje również @mentions do powiadamiania docelowych użytkowników o tych komentarzach.

Funkcja ścieżki audytu narzędzia śledzi, kto edytował dokument, kiedy był aktualizowany i jakie zmiany zostały wprowadzone. Jego funkcja automatycznego zapisywania zapewnia, że ​​wszelkie wprowadzone zmiany lub zmiany są zapisywane automatycznie.

Ponadto narzędzie przechowuje historię wersji arkusza kalkulacyjnego, aby w razie potrzeby umożliwić powrót do starszej kopii.

Najważniejsze funkcje:

  • Współpraca w czasie rzeczywistym za pośrednictwem funkcji czatu grupowego i komentarzy narzędzia.
  • Możesz zdecydować, kto może uzyskać dostęp do Twojego arkusza i jaki ma poziom kontroli nad nim.
  • Narzędzie oferuje wbudowane bloki, takie jak menu rozwijane, pola wyboru i selektory dat, które pomogą Ci zbudować dostosowywalną aplikację.
  • Posiada asystenta opartego na sztucznej inteligencji, który automatyzuje przetwarzanie i analizę danych.
  • Arkusz Zoho jest kompatybilny z głównymi arkuszami kalkulacyjnymi, takimi jak Arkusze Google i Excel.

Nieskończoność

Nie ma wątpliwości co do Airtable w efektywnej organizacji pracy, ale Nieskończoność oferuje dodatkowe funkcje do zaawansowanego zarządzania pracą.

To narzędzie jest doskonałą alternatywą dla Airtable, oferując jedną platformę do organizowania wszystkich projektów, przechowywania wszystkiego i współpracy z zespołem.

Płynnie przełączaj się między różnymi widokami tabel, kalendarzy, formularzy, wykresów, kolumn i list na tym samym ekranie.

Najważniejsze funkcje:

  • Uporządkuj swoje dane, dzieląc foldery na podfoldery.
  • Automatyzuj powtarzalne zadania i przepływy pracy w oparciu o wyzwalacze, warunki i akcje.
  • Okno przeglądu pokazuje wszystkie zadania, zaległości, projekty i archiwa w toku.
  • Oferuje ponad 50 szablonów dla różnych branż, w tym marketingu, projektów, sprzedaży i produktów.
  • Zapraszanie członków zespołu, komentowanie, konfigurowanie uprawnień ról i śledzenie dzienników aktywności to tylko niektóre funkcje narzędzia do współpracy w czasie rzeczywistym.

Wniosek

Airtable to prosta platforma o niskim kodzie do tworzenia aplikacji nowej generacji. Chociaż Airtable jest nadal wyjątkowy pod wieloma względami, znajdziesz różne narzędzia, które są tańsze i bardziej wyrafinowane niż Airtable.

Tak więc, gdy Airtable nie działa, nie masz pewności co do ceny lub chcesz więcej funkcji, których Airtable nie oferuje, możesz wybrać jedną z powyższych alternatyw, aby dopasować ją do swoich potrzeb.

Możesz także sprawdzić te najlepsze platformy z niskim kodem lub bez kodu, aby tworzyć niesamowite aplikacje.