9 najlepszych chatbotów HR dla lepszego zaangażowania pracowników

Rola zasobów ludzkich ewoluowała w związku z ekspansją kultur pracy zdalnej i hybrydowej. W tym scenariuszu chatboty HR oparte na sztucznej inteligencji stały się potężnymi narzędziami pomagającymi firmom zarządzać działaniami HR.

Cele każdego działu HR są proste. Szybko wypełniaj wnioski rekrutacyjne, komunikuj się z pracownikami, aby rozwiązywać konflikty dotyczące listy płac, świadczeń i miejsca pracy oraz utrzymuj zaangażowanie pracowników w cele rozwoju firmy.

Podczas gdy Twój obecny zespół HR może sobie dobrze radzić, możesz zwiększyć jego produktywność o wiele razy, jeśli uzyskasz najlepszego chatbota HR ze sztuczną inteligencją. Oparty na sztucznej inteligencji chatbot HR zmniejsza obciążenie menedżerów HR i kadry kierowniczej. Dzięki temu Twój zespół HR może poświęcić więcej czasu na rozwiązywanie złożonych problemów.

Czytaj dalej, aby poznać najlepsze chatboty do zarządzania zasobami ludzkimi z konwersacyjną sztuczną inteligencją i podnieść zaangażowanie pracowników w Twojej organizacji na wyższy poziom.

Co to jest chatbot HR?

Chatbot HR wykorzystuje generatywną sztuczną inteligencję, przetwarzanie języka naturalnego (NLP), uczenie maszynowe (ML), głębokie uczenie się i technologie sieci neuronowych. Chatbot wykorzystuje takie techniki obliczeniowe, aby zapewnić szybką pomoc w kwestiach HR, takich jak świadczenia, zasady urlopów, onboarding, oceny i programy wzrostu.

Oprócz zaawansowanej obsługi sztucznej inteligencji, chatboty HR są również wyposażone w łączniki danych i integracje oprogramowania do automatyzacji procesów HR. Możesz połączyć wewnętrzną bazę danych zasad, procesy rekrutacyjne i inne narzędzia HR z chatbotem AI, aby mógł automatycznie przetwarzać powtarzalne zadania.

Nie wspominając o tym, że chatboty HR to doskonałe narzędzia do gromadzenia nieograniczonej liczby opinii, ankiet i danych ankietowych w zorganizowany sposób. Później możesz użyć dowolnego narzędzia do analizy danych AI, aby uzyskać szczegółowe informacje na temat działań z takich nieprzetworzonych danych.

W jaki sposób HR Chatbot pomaga w interakcjach HR-pracownik?

Jeśli Twoja firma ma pracowników zdalnych, hybrydowych i lokalnych, utrzymanie zaangażowania wszystkich jest trudnym zadaniem. Kontakt z działem HR w celu rozwiązania problemów związanych z działem kadr lub uzyskania odpowiedzi może być naprawdę trudny dla pracowników zdalnych, frontowych i hybrydowych.

Z drugiej strony, gdy liczba pracowników na miejscu znacznie rośnie, istniejący personel działu HR może nie być w stanie obsłużyć wszystkich przychodzących zgłoszeń. Oto chatbot HR wyszkolony przez sztuczną inteligencję.

Może łączyć się z aplikacjami biznesowymi, systemem HRMS, narzędziami rekrutacyjnymi i innymi bazami danych. Następnie pojawi się jako konwersacyjny chatbot AI w firmowych intranetach, witrynach internetowych, aplikacjach mobilnych lub narzędziach zwiększających produktywność.

Pracownicy mogą zadawać pytania chatbotowi AI w języku naturalnym i uzyskiwać szybkie odpowiedzi bez przeszkadzania prawdziwemu HR. Jeśli problem jest złożony i wymaga rzeczywistej interwencji ludzkiego HR, może on stworzyć zgłoszenie i przekazać je do następnego poziomu.

Zasadniczo chatboty HR są po to, aby zmniejszyć obciążenie zespołu HR, tak aby ludzie HR mogli wykonywać bardziej złożone i strategiczne obowiązki niż odpowiadanie na powtarzające się prośby o listy płac, świadczenia itp.

Poniżej znajdziesz inne godne uwagi zalety korzystania z chatbota AI HR:

  • Chatboty HR wprowadzają robotyczną automatyzację procesów w męczących procesach HR
  • Zmniejsz zapotrzebowanie na personel HR, gdy liczba pracowników rośnie
  • Szybko rozpowszechniaj informacje o polityce kadrowej, liście płac, świadczeniach, rozwoju kariery itp
  • Przetwarzanie świadczeń, urlopów, listy płac itp. staje się szybsze i bardziej przystępne
  • Dział HR może szybciej rekrutować i wdrażać pracowników
  • Możesz udostępnić wsparcie HR 24 na 7 przez 365 dni
  • Udzielaj bezstronnych, dopracowanych i spersonalizowanych odpowiedzi na zapytania pracowników dotyczące procesów HR

Przeczytaj także: Zwiększ zaangażowanie na swoich stronach docelowych za pomocą Chatbota

# 1. Rejestracja korzyści

Chatboty konwersacyjne oparte na sztucznej inteligencji mogą pomóc pracownikom zrozumieć i zapisać się na korzyści firmowe, takie jak ubezpieczenie zdrowotne, plany emerytalne itp.

#2. Wdrażanie pracowników

Takie narzędzia mogą przeprowadzić nowych pracowników przez cały proces onboardingu. Narzędzie dostarcza im niezbędnych informacji i dokumentów. Odpowiada również na ich pytania związane z procesem.

#3. Trening i rozwój

Chatboty mogą rekomendować programy szkoleniowe i zasoby edukacyjne w oparciu o role pracowników i cele zawodowe.

#4. Rozwiązanie konfliktu

Chatboty HR mogą również oferować wskazówki i zasoby, które pomogą pracownikom rozwiązywać konflikty w miejscu pracy.

#5. Zgodność i Etyka

Te narzędzia konwersacyjne AI mogą edukować pracowników w zakresie zasad firmy i wytycznych etycznych.

#6. Wsparcie rozwoju kariery

Inteligentne chatboty AI dla HR mogą pomóc pracownikom w odkrywaniu możliwości awansu zawodowego w organizacji.

#7. Wyjdź z wywiadów

Sztuczna inteligencja czatu HR może przeprowadzać wywiady końcowe i zbierać informacje zwrotne od odchodzących pracowników, aby poprawić retencję i zidentyfikować potencjalne problemy.

#8. Ankiety pracownicze i informacje zwrotne

Chatboty HR mogą przeprowadzać ankiety w celu zebrania opinii pracowników na temat różnych aspektów ich doświadczenia zawodowego.

#9. Zarządzanie czasem wolnym

Chatboty mogą również usprawnić proces ubiegania się o urlop i zatwierdzania go, zapewniając zgodność z politykami firmy.

#10. Zarządzanie wydajnością

Sztuczna inteligencja na czacie generatywnym ze specjalistami HR może pomóc w ustalaniu celów wydajnościowych, przeprowadzaniu ocen i przekazywaniu informacji zwrotnych pracownikom.

Do tej pory poznałeś powody, dla których warto wybrać chatbota HR opartego na sztucznej inteligencji do zarządzania procesami HR w organizacji lub agencji outsourcingowej HR.

Teraz znajdź poniżej popularne narzędzia, które robią szum na rynku, niezawodnie obsługując pytania HR i automatyzację dla każdej branży:

Sztuczna inteligencja Paradoksu

Jeśli jesteś rekruterem, który nienawidzi spędzać godzin na wykonywaniu przyziemnych, powtarzalnych zadań, musisz zacząć korzystać z Paradox AI. To konwersacyjne oprogramowanie rekrutacyjne automatyzuje proces prowadzenia rozmów z kandydatami i pomaga szybciej zatrudnić odpowiednie osoby.

Oferuje wiele opcji dostosowania chatbota do potrzeb biznesowych. Możesz również użyć tego do zautomatyzowania harmonogramu rozmów kwalifikacyjnych. Funkcja oceny wizualnej ułatwia podejmowanie decyzji. To rozwiązanie obsługuje ponad 30 języków, więc możesz go używać do zatrudniania pracowników z całego świata.

Chatbot Paradox AI może łatwo znaleźć najbardziej odpowiednią pracę dla kandydata, korzystając z jego lokalizacji, wznowienia dopasowania krzyżowego i kontekstu konwersacji. Oferuje również osobiste doświadczenia osobom na podstawie ich zapytań i odpowiedzi.

Po ludzku

Po ludzku to właściwy konwersacyjny chatbot oparty na sztucznej inteligencji dla organizacji, które chcą zatrudniać i zatrzymywać pracowników na dużą skalę. Oferuje połączenie zautomatyzowanych interakcji na czacie i wirtualnej analizy wywiadów AI. Unowocześnia Twoje zaangażowanie w kontakt z kandydatami, czyniąc proces efektywnym.

Ten chatbot HR wykorzystuje różne kanały zaangażowania, takie jak czat, SMS-y, media społecznościowe i kody QR, i można go zintegrować z istniejącym ATS i CRM, aby usprawnić interakcję z kandydatami. Może zadać wnioskodawcom odpowiedni zestaw pytań, aby je przejrzeć bez żadnych uprzedzeń.

Po ludzku może również zasugerować, abyś zadał kandydatom właściwe pytanie kulturowe. Pomaga również zmierzyć potencjalną wartość życiową kandydata poprzez uczenie się predykcyjne. Automatyzacja planowania i selekcji, wirtualny asystent wywiadu i sprawdzanie referencji to kolejne cechy tego rozwiązania.

Landbot

Jeśli chcesz otrzymać chatbota HR z ludzkim podejściem, wybierz Landbot. To rozwiązanie nie tylko usprawni proces pozyskiwania talentów w Twojej firmie, ale także zaoferuje aplikantom wspaniałe doświadczenie onboardingowe.

Na tej platformie nawet profesjonaliści nietechniczni mogą łatwo tworzyć i wdrażać niestandardowe chatboty za pomocą kreatora chatbotów bez użycia kodu. Możesz także sprawić, by używał zmiennych do gromadzenia, przechowywania, pobierania i organizowania danych w czasie rzeczywistym. W ten sposób możesz mieć pewność, że bot oferuje obiektywne, oparte na danych i spersonalizowane odpowiedzi na zapytania, aby zwiększyć przejrzystość.

Landbot umożliwia organizacjom łączenie chatbotów HR z istniejącymi narzędziami w celu usprawnienia przepływu pracy i usprawnienia procesów wewnętrznych. Jego inteligentna integracja obsługuje Slack, Mailchimp, Airtable, Calendly, Dragonflow, Zapier i Google Analytics.

Phia

Phia to oparty na sztucznej inteligencji chatbot HR, który pozwala oferować swoim pracownikom zdefiniowane na nowo doświadczenie. Ten inteligentny asystent może pomóc firmom we wstępnym wejściu na pokład, często zadawanych pytaniach, wdrożeniu, zaangażowaniu i dziale pomocy HR.

Oferuje pracownikom całodobową pomoc w czasie rzeczywistym i generuje zgłoszenia HR, które są automatycznie przypisywane do właściwej osoby lub działu. Możesz nawet załadować dane dotyczące zasad Twojej firmy i związanych z nimi zgodności do Phia. Może nawet generować kontekstowe odpowiedzi z długich dokumentów, aby odpowiedzieć na zapytania.

Dzięki Phia zaangażowanie pracowników będzie interaktywne i zabawne – dzięki kampaniom pomysłowym, ankietom, wyróżnieniom, zadaniom i sugestiom generowanym przez nią. Obsługuje również integrację z różnymi kanałami komunikacji, takimi jak Slack i MS Teams. Jego konwersacyjny interfejs jest również idealny do sprawdzania kalendarzy urlopowych, sald urlopowych itp.

Rezolve.ai

Rezolve.ai to innowacyjne rozwiązanie, które może wzmocnić Twoje biuro HR. Jego automatyzacja i funkcje samoobsługi zwiększają efektywność zespołu HR, jednocześnie utrzymując zaangażowanie i produktywność pracowników. Wirtualnego asystenta tego rozwiązania opartego na sztucznej inteligencji można zintegrować z Microsoft Teams i Slack.

Może odpowiadać na ogólne pytania FAQ i tworzyć przepływy pracy dla HR. Rezolve.ai automatyzuje również wdrażanie, przydziela szkolenia i odpowiada na pytania nowych członków. Utrzymuje również zaangażowanie pracowników w ankiety, testy i quizy.

Sztuczna inteligencja konwersacyjna DRUID

Sztuczna inteligencja konwersacyjna DRUID wirtualny asystent bezproblemowo pełni wiele ról HR. Możesz zintegrować go z witryną firmową, intranetem i aplikacją mobilną, aby przetwarzać zadania HR. Zadania, które może wykonać, obejmują odpowiadanie na typowe pytania HR, publikowanie rekrutacji, wdrażanie nowych rekrutów, przeprowadzanie wywiadów dotyczących zatrzymania pracowników i wyłączanie pracowników.

Jeśli potrzebujesz wdrożyć konwersacyjną sztuczną inteligencję, aby pomóc wewnętrznym pracownikom lub zewnętrznym wykonawcom, biblioteka rozwiązań DRUID może ci w tym pomóc. Ma ponad 500 umiejętności HR opartych na sztucznej inteligencji. Umiejętności są mieszane i dopasowywane w łatwych do wdrożenia szablonach.

Jego konwersacyjne narzędzie AI jest obsługiwane przez standardowe technologie branży AI, takie jak NLP i NLU. Chatbot ma ponad 99% dokładność podczas odpowiadania na pytania pracowników. Może to osiągnąć dzięki integracji z firmowymi bazami danych i systemami.

Leena AI

Uznany przez firmę Gartner, Leena AI jest zaufanym dostawcą rozwiązań związanych z wirtualnymi asystentami HR, oprogramowaniem rekrutacyjnym i systemami wdrażania nowych rekrutów. Ponadto Leena AI jest niezawodnym dostawcą orkiestratorów technologicznych w zakresie doświadczenia pracowników, głosu pracownika i zintegrowanego zarządzania usługami HR.

Zawiera kompleksowe rozwiązanie HR, które może obsłużyć każde zadanie od zatrudnienia pracownika do przejścia na emeryturę. Chatbot HR jest popularnie znany jako Leena AI WorkLM. Cztery podstawowe moduły tego chatbota AI są następujące:

  • Dostawa usług HR
  • Ogłoszenia obejmujące całą organizację lub spersonalizowane
  • Zaangażowanie pracowników
  • Zarządzanie wiedzą organizacji

WorkLM jest wstępnie przeszkolony w zakresie standardowych informacji o procesach HR. Możesz łatwo zintegrować się z intranetem, stronami internetowymi, WhatsApp, aplikacją mobilną, kanałami Slack itp. Ponadto Leena AI WorkLM obsługuje ponad 100 języków.

Sztuczna inteligencja CoRovera

Sztuczna inteligencja CoRovera może być chatbotem Twoim i Twoich pracowników, który odpowiada na wszelkiego rodzaju pytania dotyczące wsparcia HR, ponieważ narzędzie jest oparte na najnowocześniejszych rozwiązaniach AI i ML, oferując automatyzację wsparcia HR w zakresie zaangażowania pracowników i zarządzania doświadczeniem.

Chatbot HR może akceptować tekst, głos i wideo z kilku mediów, takich jak WhatsApp, Facebook, Google Business Messages itp. Jego VIdeoBot jest zasilany przez integracyjnego cyfrowego bliźniaka.

Zróżnicowana i wielokanałowa integracja to jedna z jego najlepszych funkcjonalności. Może synchronizować dane z większości biznesowych CRM, ERP, oprogramowania baz danych, kont w mediach społecznościowych, e-maili i innych. Co więcej, pozwala również integrować z nim systemy za pomocą wywołań API.

ONLIM

ONLIM pozwala w pełni wykorzystać konwersacyjną sztuczną inteligencję, aby zaoferować futurystyczne doświadczenie HR w procesach rekrutacji, wdrażania i administrowania pracownikami. Ten chatbot HR jest również przydatny do wszelkiego rodzaju komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej z Twoimi pracownikami i kandydatami do pracy.

Gdy Twoja firma zacznie korzystać z tego rozwiązania, Twój zespół HR będzie wolny od wykonywania codziennych, prozaicznych zadań. Ponieważ mogą bardziej skupić się na złożonych zadaniach i rozmowach, poprawia się wydajność procesów biznesowych.

ONLIM zapewnia dokładne, spersonalizowane i natychmiastowe odpowiedzi Twoim kandydatom 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, jednocześnie informując ich o statusie ich wniosku. Ułatwia szybki onboarding, co skutkuje wyższym wskaźnikiem satysfakcji wśród aplikujących. Ponadto firmy mogą łączyć to rozwiązanie ze źródłami danych, takimi jak bazy wiedzy, aby odpowiadać na złożone pytania.

Ostatnie słowa

Włączenie i regularne wdrażanie chatbotów HR w miejscu pracy ma udowodnione korzyści. Te konwersacyjne narzędzia sztucznej inteligencji oferują spersonalizowane wsparcie w przystępnej cenie. Pracownicy zdalni, lokalni i hybrydowi mogą teraz szybko uzyskać online pomoc związaną z HR.

Wypróbuj już teraz wyżej wymienione chatboty HR i wybierz ten, który odpowiada potrzebom i budżetowi Twojej firmy.

Następnie sprawdź niestandardowe kreatory chatbotów obsługiwane przez ChatGPT dla Twojej witryny.