9 najlepszych narzędzi sprzedaży opartych na sztucznej inteligencji, które podniosą Twoje dochody

Sztuczna inteligencja (AI) to przyszłość, która zakłóca i automatyzuje wiele operacji biznesowych.

Począwszy od IT i obsługi klienta po zasoby ludzkie (HR) oraz sprzedaż i marketing, sztuczna inteligencja stała się integralną częścią zwiększania szybkości i wydajności operacyjnej oraz osiągania potencjalnych możliwości odniesienia sukcesu.

W tym artykule szczegółowo omówiono różne narzędzia sprzedaży AI. Zapewnienie spójnej sprzedaży i wyników może być trudne, ponieważ wymaga analizy zmieniających się potrzeb klientów, prowadzenia znaczących rozmów i znajdowania odpowiednich potencjalnych klientów, którzy mogą nawrócić się na Twoją firmę.

W tym miejscu w sprzedaży pojawia się sztuczna inteligencja, która automatyzuje procesy, które w innym przypadku wymagają ogromnej ilości czasu.

AI w sprzedaży może pomóc przedstawicielom handlowym:

✅ Oszczędzaj wysiłek i czas, automatyzując zadania, których wykonanie zwykle zajmuje wiele godzin.

✅ Wyeliminuj powtarzające się kontakty z klientami i wiadomości uzupełniające, wysyłając spersonalizowane i zautomatyzowane wiadomości.

✅ Analizuj wyniki sprzedaży, aby znaleźć sposoby na ulepszenie potoku sprzedaży.

Obecnie prawie jeden na cztery zespoły sprzedażowe wykorzystuje sztuczną inteligencję w swojej codziennej pracy.

W tym artykule dowiemy się, czym są narzędzia sprzedażowe AI, w jaki sposób mogą pomóc zespołom sprzedaży i przedstawicielom oraz różne narzędzia, które możesz wypróbować, aby zautomatyzować operacje sprzedaży i podnieść produktywność i przychody zespołu sprzedaży na dach.

Czym są narzędzia sprzedaży AI?

Narzędzia sprzedażowe AI lub narzędzia wirtualnego asystenta to oprogramowanie, które pomaga przedstawicielom handlowym zautomatyzować określone zadania, takie jak interakcja z klientem, w celu zwiększenia sprzedaży i wydajności.

Działy sprzedaży i marketingu wykorzystują narzędzia asystenta sprzedaży AI, aby zaoszczędzić czas na rutynowych i zbędnych zadaniach. To pozwala im wykorzystać więcej czasu, skupiając się na wyższych poziomach i złożonych czynnościach.

Narzędzia sprzedaży AI można podzielić na dwie podstawowe kategorie:

  • Skoncentrowane na sprzedaży wewnętrznej: te narzędzia AI koncentrują się na konwersacyjnych interfejsach sprzedaży, pomagając zespołom sprzedaży w znajdowaniu odpowiedzi na temat potencjalnych klientów i analiz poprzez zadawanie pytań w języku naturalnym.
  • Boty sprzedażowe: te narzędzia to chatboty, które koncentrują się na automatyzacji procesu docierania do potencjalnego klienta lub kwalifikowania potencjalnych klientów.

Tak więc, niezależnie od tego, czy chodzi o automatyzację rozmów i docieranie do potencjalnych klientów, czy też sortowanie kwalifikujących się potencjalnych klientów, narzędzia asystenta sprzedaży AI ułatwiają życie zespołom sprzedaży.

Czego szukać w narzędziu AI Sales Assistant?

Każde narzędzie sprzedażowe AI na rynku jest unikalne i ma określone cechy.

Oto kilka niezbędnych czynników, które należy wziąć pod uwagę przy wyborze idealnego narzędzia sprzedaży AI:

  • Zautomatyzuj rozmowy sprzedażowe: narzędzia sprzedażowe AI pomagają prowadzić rozmowy z potencjalnymi klientami i klientami za pośrednictwem chatbotów, oszczędzając czas przedstawiciela.
  • Pomoc w generowaniu potencjalnych klientów: narzędzia sprzedażowe oparte na sztucznej inteligencji powinny pomagać w skutecznym identyfikowaniu i kwalifikowaniu potencjalnych potencjalnych klientów, ustalaniu ich priorytetów i śledzeniu ich postępów.
  • Pomoc w analityce: narzędzia sprzedażowe AI powinny być w stanie wykorzystać analitykę danych do analizy wcześniejszych informacji o firmie, takich jak ceny, pomyślne wiadomości od klientów i zaangażowanie klientów, aby zalecić najlepszą strategię na przyszłość.
  • Pomoc w zawieraniu transakcji: narzędzia sprzedażowe oparte na sztucznej inteligencji powinny skutecznie pomagać w szybszym zawieraniu transakcji, zapewniając zasoby i informacje wymagane do konwersji.
  • Popraw obsługę klienta: Asystenci sprzedaży AI powinni być w stanie śledzić rozmowy z klientami, aby znaleźć możliwości poprawy obsługi klienta poprzez dostarczanie prawidłowych i spersonalizowanych informacji o klientach.
  • Ocena potoku: narzędzia sprzedażowe AI zapewniają bardziej znaczący wgląd w lejek sprzedaży i szybciej przenoszą potencjalnych klientów przez lejek sprzedaży, rozmawiając z właściwymi nabywcami we właściwym czasie.

To powiedziawszy, spójrzmy na najlepsze narzędzia sprzedaży AI wraz z ich funkcjami.

Oliv AI

Oliv AI to asystent sprzedaży AI, który pomaga menedżerom sprzedaży monitorować wdrażanie procesu sprzedaży.

Tworzy zwinny zespół przychodów, który:

  • Uważnie analizuje i wyciąga wnioski z godzin rozmów sprzedażowych.
  • Ma dostęp do zaktualizowanych praktyk wygrywania.
  • Na co dzień przestrzega najlepszych praktyk sprzedażowych.
  • Ma jasną widoczność we wszystkich procesach i działaniach sprzedażowych.

Oliv AI analizuje godziny nagrań sprzedaży, identyfikując najskuteczniejsze połączenia odkrywające oraz typowe obiekcje i zapytania klientów w celu wygenerowania wyselekcjonowanych spostrzeżeń.

Zachęca sprzedawców i przedstawicieli handlowych do przeprowadzenia kompleksowego badania przed rozmową. Ponadto zapewnia sprzedawcom wgląd w rozmowy na żywo, kierując ich do kolejnych inteligentnych kroków w celu zapewnienia klientom spójnego doświadczenia zakupowego.

Oliv AI dba również o higienę CRM, aktualizując Salesforce, dzięki czemu aktualizacje CRM są dziecinnie proste. Ponadto łączy wszystkie narzędzia sprzedażowe, w tym CRM, rejestratory spotkań, wideokonferencje i systemy treści, aby zapewnić sprzedawcom łatwe i przyjemne doświadczenie.

Pipedrive

Asystent sprzedaży Pipedrive oparty na sztucznej inteligencji analizuje Twoje wyniki sprzedaży w przeszłości, aby powiadomić Cię o wskazówkach dotyczących tego, kiedy podjąć następne działanie, aby zwiększyć przychody i wyniki sprzedaży.

Pełni funkcję osobistego mentora sprzedaży, który nieustannie dostarcza wskazówek i sugestii opartych na wynikach, aby znaleźć skuteczne sposoby usprawnienia przepływu pracy.

Możesz przeglądać wszystkie alerty i powiadomienia w jednym miejscu, w kanale Sales Assistant, poprawiając przejrzystość i współpracę w zespole oraz ułatwiając utrzymanie wszystkich członków zespołu na tej samej stronie.

Zapewnia również regularne aktualizacje postępów, umożliwiając przeglądanie zmian w wynikach i wydajności w porównaniu z poprzednim tygodniem. Porównując wyniki za pomocą wygodnych wykresów, możesz łatwo przeanalizować, czy jesteś w tyle, czy też osiągasz wysokie wyniki, co ułatwia podążanie za celami.

Tym samym asystent sprzedaży Pipedrive AI pełni rolę zautomatyzowanego eksperta ds. sprzedaży lub inteligentnego systemu powiadomień, który pomaga:

  • Usprawnij procesy sprzedaży.
  • Oblicz przychody ze sprzedaży.
  • Przypominaj lub powiadamiaj o brakujących i potencjalnych możliwościach, tworząc strategie generowania leadów.
  • Zaproponuj przydatne funkcje, aby zakwalifikować potencjalnych klientów i zwiększyć retencję.

Regie AI

Regie AI to w pełni spersonalizowane narzędzie AI do obsługi sprzedaży, które pomaga dostarczać klientom odpowiednie komunikaty sprzedażowe w ciągu kilku sekund.

Jest idealny dla przedstawicieli ds. rozwoju sprzedaży, tworząc hiperspersonalizowane zimne e-maile 10 razy szybciej dla dowolnej ręcznej sekwencji łańcucha e-mail, aby zwiększyć liczbę przychodzących odpowiedzi na leady, współczynniki otwarć e-maili i rezerwację spotkań.

Optymalizuje przepływy pracy Twoich menedżerów konta, w tym generowanie jednorazowych wiadomości e-mail w celu utrzymywania transakcji, tworzenie spersonalizowanych skryptów rozmów i wiadomości LinkedIn InMail oraz wstawianie zatwierdzonych przez firmę zabezpieczeń do wiadomości za pomocą jednego kliknięcia.

Oprócz automatyzacji sprzedaży, Regie AI może pomóc Twojemu zespołowi przychodów w generowaniu angażujących treści na dużą skalę, w tym wpisów na blogach i w mediach społecznościowych, sekwencji e-maili oraz wydarzeń i zaproszeń.

Oferuje również system zarządzania treścią, który odwołuje się do treści historycznych i zapewnia dostęp do wcześniejszych studiów przypadku, filmów, stron, referencji i nie tylko. Ułatwia to włączanie już znanych treści i zachowanie spójności między zespołami.

Cresta

Cresta to narzędzie wspomagające sprzedaż oparte na sztucznej inteligencji, które pomaga zwiększyć skuteczność i wydajność sprzedaży dzięki algorytmom generatywnej sztucznej inteligencji.

Oferuje zintegrowane produkty analityczne dla centrów kontaktowych, które przekształcają spostrzeżenia w czasie rzeczywistym w działania w czasie rzeczywistym oparte na wynikach. Niektóre z oferowanych przez nią inteligentnych rozwiązań contact center obejmują:

  • Lepszy wgląd w trendy biznesowe i spostrzeżenia, aby podejmować szybsze i mądrzejsze decyzje biznesowe.
  • Popraw wydajność i efektywność agentów sprzedaży, wyposażając ich w coaching oparty na sztucznej inteligencji i pomoc, aby zwiększyć ich wydajność.
  • Włącz solidny coaching i zapewnianie jakości, szkoląc luki w wydajności i mierząc wydajność zespołu w przypadku 100% konwersji.
  • Automatyzacja zwiększająca efektywność poprzez strategiczne znajdowanie i zastępowanie powtarzających się rozmów chatbotami wspieranymi przez informacje o klientach.

Cresta oferuje zintegrowany pakiet inteligentnych produktów, w tym Cresta Agent Assist, Cresta Director, Cresta Insights i Cresta Virtual Agent. Narzędzia te sprawiają, że każdy agent jest bardziej skuteczny i osiąga najwyższe wyniki, zwiększając produktywność.

ZoomInfo Chór

Chorus firmy ZoomInfo to jeden z najszybciej rozwijających się produktów Conversation Intelligence, wspierany przez 14 patentów technologicznych wykorzystujących uczenie maszynowe (ML).

Oto kilka funkcji Chorus, które sprawiają, że liczy się każda interakcja z klientem i firmą:

  • Analiza rozmów sprzedażowych: Chorus pomaga zespołom sprzedaży zorientowanym na wydajność przechwytywać i analizować rozmowy, e-maile i spotkania z klientami, aby zapewnić natychmiastowy dostęp do spostrzeżeń i transkrypcji rozmów. Pomaga zwiększać widoczność, wygrywać zachowania i wprowadzać zmiany procesowe, aby wywrzeć lepszy wpływ.
  • Stymuluj wydajność zespołu: pomaga identyfikować zwycięskie zachowania, które podnoszą umiejętności zespołów i pracowników, zwiększają przestrzeganie metodologii, skracają czas wprowadzania nowych pracowników i zwiększają wydajność zespołu.
  • Zdobądź informacje o konkurencji, takie jak głosy klientów, aby lepiej zrozumieć trendy i zwycięskie zachowania. Zrozumienie języka klienta w treściach i kanałach komunikacji umożliwia podejmowanie strategicznych decyzji w całej bazie klientów.

W ten sposób Chorus pomaga zaoszczędzić 75% czasu poświęconego na oceny i poprawia szybkość, efektywność i przychody procesów sprzedaży.

Dryf

Sprzedaż konwersacyjna Drift zapewnia skoncentrowane na kupujących podejście do zespołów sprzedaży i marketingu, umożliwiając im szybkie rozpoczynanie rozmów, budowanie wysokiej jakości rurociągu sprzedaży i zwiększanie prędkości sprzedaży dzięki cennym wglądom w czasie rzeczywistym i komunikacji wielokanałowej.

To sprawiło, że Drift wywarł cenny i znaczący wpływ na sukces sprzedażowy przedsiębiorstwa.

W rzeczywistości, zgodnie z badaniem Total Economic Impact (TEI), konwersacyjne rozwiązanie sprzedażowe Drift zaoferowało przedsiębiorstwom i firmom następujący zwrot z inwestycji (ROI):

  • 670% ogólnego zwrotu z inwestycji (RoI).
  • Średnio 50% wzrost wydajności i produktywności przedstawiciela handlowego.
  • 30% średni wzrost szybkości sprzedaży.
  • 20% średni wzrost wskaźnika wygranych.
  • 18% wzrost średniej wartości zamówienia (AOV).

Oto najlepsze cechy Drift, które pomagają osiągnąć ten zwrot z inwestycji dla firm:

  • Docieraj do potencjalnych klientów i dopracuj je, zbierając sygnały zakupowe z całego stosu technologii. Dzięki temu przedstawiciele handlowi mogą zidentyfikować najbardziej zaangażowanych klientów oraz tych, którzy stanowią komitet zakupowy.
  • Dostarczaj alerty i powiadomienia w czasie rzeczywistym o potencjalnym zaangażowaniu przedsiębiorstwa za pośrednictwem czatu lub wideo.
  • Zapewnij przedstawicielom handlowym ocenę zaangażowania AI, określając najbardziej angażujące konta, które prawdopodobnie dokonają zakupu, na podstawie interakcji ich z marką, w tym witryny, intencji konwersacji, aktywności e-mail i wideo, danych ze spotkań i stanowiska.
  • Szybko planuj spotkania w Kalendarzach Google i Microsoft bezpośrednio za pomocą bota.
  • Promuj zaangażowanie wideo i przyspieszaj rozmowy, wysyłając atrakcyjne i spersonalizowane filmy i GIF-y do potencjalnych klientów za pośrednictwem poczty e-mail, czatu lub wiadomości LinkedIn.
  • Korzystaj z aplikacji mobilnej w podróży, umożliwiając sprzedawcom tworzenie filmów i czatowanie z potencjalnymi klientami z dowolnego miejsca i o każdej porze.
  • Zapewnij kupującym czat na żywo, umożliwiając im pominięcie formularza i rozpoczęcie rozmowy międzyludzkiej w czasie rzeczywistym.

Najlepsze w tym narzędziu do sprzedaży AI jest to, że oferuje ponad 50 natywnych integracji z aplikacjami takimi jak Salesforce, Slack, Zoom, Outreach i SalesLoft. Ponadto rozszerza również połączenie Zapiera na ponad 500+ aplikacji.

Bezproblemowa sztuczna inteligencja

Seamless AI to oparta na sztucznej inteligencji wyszukiwarka potencjalnych klientów B2B w czasie rzeczywistym, zapewniająca 5-10-krotny średni zwrot z inwestycji (RoI) i średni wzrost możliwości o 350%.

Ta wyszukiwarka pozwala sprzedawcom łączyć się bezpośrednio z ich potencjalnymi klientami, ułatwiając budowanie potoku sprzedaży, skracając cykl sprzedaży i zawierając więcej transakcji.

Jego rozwiązanie do poszukiwania potencjalnych klientów pozwala sprzedawcom znaleźć odpowiednie osoby, z którymi można się skontaktować, oraz zbudować lukratywną i dokładną listę potencjalnych klientów, co pozwala im spędzać mniej czasu na tworzeniu listy potencjalnych klientów, a więcej na sprzedaży.

Możesz także pobrać bezpłatne rozszerzenie do przeglądarki Seamless AI do przeglądarki Chrome, aby łatwo wyszukiwać e-maile i numery telefonów potencjalnych klientów w przeglądarce Chrome. Co więcej, funkcja wzbogacania danych pozwala sprzedawcom uzupełnić brakujące szczegóły i informacje na niekompletnej liście kontaktów lub potencjalnych klientów, przekształcając ją w listę wysokiej jakości.

Tak więc, jeśli chcesz się rozwijać i tworzyć dokładną listę potencjalnych klientów, aby szybciej zamykać więcej transakcji i skalować swoje przychody, Seamless AI jest właściwym narzędziem sprzedaży AI.

Sejsmiczny

Seismic oferuje rozwiązania ułatwiające sprzedaż zespołom handlowym, które mają trudności z podejmowaniem szybkich decyzji, budowaniem silnych relacji z klientami i uzyskiwaniem całościowego obrazu tego, co działa na skalę sukcesu.

Oferuje kilka produktów i rozwiązań, takich jak Sales Content Management i AI Guided Selling, oferując zasoby, które pomagają przedstawicielom handlowym zrozumieć, w jaki sposób sztuczna inteligencja przekształca sprzedaż i zarządzanie klientami w dzisiejszych czasach.

Oto jak te rozwiązania pomagają zespołom sprzedaży na całym świecie:

  • AI Guided Selling zapewnia sprzedawcom wysokiej jakości kontekstowe rekomendacje treści, pomagając szybciej sprzedawać i wygrywać transakcje.
  • Nauka i coaching Zasoby Lessonly umożliwiają przedstawicielom handlowym korzystanie z jednego centrum treści i nauki, co pozwala im podejmować lepsze decyzje, prowadzić lepsze rozmowy z klientami i zwiększać ich zadowolenie.
  • Zmaksymalizuj produktywność sprzedawcy, pozwalając mu spędzać więcej czasu na łączeniu się i interakcji z kupującymi oraz na dokonywaniu sprzedaży zamiast na znajdowaniu potencjalnych klientów i przygotowywaniu się do rozmów telefonicznych.
  • Umożliwia przedstawicielom handlowym podejmowanie decyzji opartych na danych dzięki praktycznym wglądom Seismic w najlepsze praktyki, które zwiększają sukces sprzedaży.

Seismic oferuje również wgląd i rekomenduje odpowiednie kanały cyfrowe, aby dotrzeć do konkretnych potencjalnych klientów, prowadzić spersonalizowane rozmowy i wygrywać więcej transakcji.

Veloxy

Veloxy to rozwiązanie sprzedażowe wykorzystujące sztuczną inteligencję, które pomaga przedstawicielom handlowym i zespołom poprawiać relacje z klientami, zwiększać przychody i skalować z ogromną szybkością.

Konsekwentne zaangażowanie i satysfakcja klientów to najważniejsze aspekty udanej sprzedaży i utrzymania.

Bez rozwiązania Sales AI przedstawiciele handlowi muszą spędzać 66% swojego czasu na zarządzaniu połączeniami i e-mailami, znajdowaniu odpowiednich potencjalnych klientów, rejestrowaniu działań, wprowadzaniu danych do Salesforce i ręcznym planowaniu działań następczych.

Z drugiej strony, Sales AI Veloxy automatyzuje i eliminuje czynności niezwiązane ze sprzedażą, które nie generują sprzedaży i przychodów, pozwalając przedstawicielom handlowym spędzić 95% swojego czasu:

  • Komunikuj się z klientami wirtualnie.
  • Spotkaj się z klientami osobiście.
  • Bycie doradcą potencjalnych klientów i potencjalnych klientów.
  • Zbadaj działalność konkurencyjną.
  • Odkryj i zaadresuj punkty bólu.

Ponadto skraca cykl sprzedaży. Usprawnia zaangażowanie klientów dzięki AI Guided Selling, która wysyła inteligentne powiadomienia o tym, do którego klienta zadzwonić lub wysłać e-mail i kto jest bardziej skłonny do zakupu, ułatwiając i przyspieszając zaangażowanie w sprzedaż.

Tak więc, jeśli chcesz wyeliminować powolne i rzadkie zaangażowanie klientów, spędzać więcej czasu na sprzedaży, poprawiać satysfakcję klientów i generować większą sprzedaż, Veloxy Sales AI to właściwy wybór narzędzia sprzedaży AI.

Ostatnie słowa

Prowadzenie skutecznych kampanii sprzedażowych może być wyzwaniem i czasochłonnym procesem. W związku z tym inwestowanie w narzędzia sprzedażowe oparte na sztucznej inteligencji może pomóc uprościć, zautomatyzować i usprawnić proces sprzedaży, zwiększając produktywność i zwiększając przychody.

Jeśli chcesz zmaksymalizować efektywność swojego zespołu sprzedażowego i przynosić zyski, powyższe narzędzia pomogą Ci osiągnąć cele sprzedażowe w tym roku.

Następnie zapoznaj się ze zwycięskimi strategiami sprzedaży, które pomogą lepiej zawierać transakcje.