9 sposobów rozwiązania problemu „Nie można wyjść z trybu S” w systemie Windows 11 lub 10

  • Jeśli nie możesz wyjść z trybu Windows S, może to być spowodowane problemami z serwerami Microsoft.
  • Uruchom ponownie usługę wauserv w Menedżerze zadań, aby naprawić wszelkie usterki usługi Microsoft Update, która obsługuje zadania związane z aktualizacjami na Twoim komputerze.
  • Spróbuj wylogować się ze sklepu Microsoft Store i zalogować ponownie przed ponowną próbą wyjścia z trybu Windows S.

Windows S Mode to ograniczona wersja systemu Windows 11 i 10, w której można instalować aplikacje wyłącznie ze sklepu Microsoft Store, nie można uzyskać dostępu do rejestru ani Edytora zasad grupy, a domyślną przeglądarką jest Bing. Aby zainstalować aplikację niedostępną w sklepie Microsoft Store, należy wyjść z trybu S systemu Windows i dokonać aktualizacji. Czasami jednak nie można wyjść z trybu S z powodu błędu.

Wypróbuj te dziewięć poprawek, aby na dobre wyjść z trybu Windows S.

1. Sprawdź stan serwerów Microsoft

Tryb Windows S ma swoje zalety i wady; jedynym sposobem na wyjście z niego jest skorzystanie ze sklepu Microsoft Store. Jeśli jednak serwery Microsoft przestaną działać z powodu jakichkolwiek problemów, napotkasz problemy podczas próby wyjścia z trybu S. Sprawdź więc urzędnika Stan usługi Microsoft stronie internetowej lub w sklepie Microsoft Store strona X do raportów o przestojach.

Możesz także sprawdzić strony internetowe stron trzecich, takie jak Detektor w dół. W takim przypadku cierpliwie poczekaj, aż Microsoft naprawi problem. Jeśli korzystasz z usługi VPN na swoim komputerze, tymczasowo rozłącz się z nią, a następnie spróbuj ponownie wyjść z trybu S.

2. Sprawdź usługę instalacji sklepu Microsoft Store

Usługa Microsoft Update obsługuje wszystkie zadania związane z aktualizacjami na Twoim komputerze. W przypadku jakiejkolwiek usterki należy go uruchomić ponownie, aby ponownie zaczął działać.

  • Naciśnij Ctrl + Shift + Esc, aby otworzyć Menedżera zadań.
  • Kliknij Usługi.
  • Znajdź usługę wauserv na liście i kliknij ją prawym przyciskiem myszy. Wybierz opcję Uruchom ponownie.
  • Wyjdź z Menedżera zadań.
  • 3. Wyloguj się i zaloguj ponownie

    Możesz spróbować wylogować się ze sklepu Microsoft Store, a następnie zalogować się ponownie. Następnie możesz ponowić próbę wyjścia z trybu S.

  • Uruchom sklep Microsoft.
  • Kliknij Profil > Wyloguj się.
  • Zamknij i uruchom ponownie aplikację Microsoft Store.
  • Kliknij Profil > Zaloguj się > Wybierz swoje konto Microsoft i kliknij Kontynuuj.
  • Wprowadź PIN swojego komputera, a następnie zakończ proces logowania.
  • Spróbuj ponownie wyłączyć tryb S.
  • 4. Zaktualizuj wszystkie aplikacje sklepu

    Nieaktualne aplikacje, w tym Microsoft Store, mogą powodować problemy podczas próby wyjścia z trybu S. Musisz zaktualizować je wszystkie, korzystając z sekcji aktualizacji Microsoft Store. Nawet aktualizacja aplikacji Microsoft Store jest dostępna tutaj.

  • Uruchom aplikację Microsoft Store.
  • Przejdź do lewego dolnego rogu i kliknij ikonę Biblioteki.
  • Kliknij przycisk Pobierz aktualizacje, aby sprawdzić dostępność wszystkich dostępnych aktualizacji.
  • Kliknij przycisk Aktualizuj wszystko.
  • Poczekaj na zainstalowanie aktualizacji, a następnie zamknij aplikację Microsoft Store.
  • Uruchom ponownie komputer.
  • 5. Ustaw prawidłową datę i godzinę

    Nieprawidłowe ustawienia daty i godziny na komputerze mogą powodować problemy podczas instalowania lub usuwania funkcji systemu Windows. Dlatego musisz ręcznie zsynchronizować ustawienia daty i godziny z serwerami Windows.

  • Przejdź do obszaru powiadomień w zasobniku systemowym i kliknij prawym przyciskiem myszy ikonę Data i godzina.
  • Kliknij opcję Dostosuj datę i godzinę.
  • Przewiń w dół do sekcji Ustawienia dodatkowe i kliknij przycisk Synchronizuj teraz.
  • Zamknij aplikację Ustawienia.
  • 6. Zmień nazwę folderu SoftwareDistribuiton

    Folder SoftwareDistribution zawiera tymczasowe pliki aktualizacji systemu Windows. Zmień nazwę folderu, jeśli występują problemy z aplikacją lub aktualizacjami systemu Windows. System Windows odtworzy folder podczas próby sprawdzenia i pobrania aktualizacji.

  • Otwórz okno wiersza poleceń jako administrator.
  • Wpisz następujące polecenia i naciśnij klawisz Enter, aby zatrzymać usługę Windows Update i usługę inteligentnego transferu w tle:
     net stop wuauserv
    net stop bits
  • Wykonaj następujące polecenie, aby zmienić nazwę folderu SoftwareDistribution:
     rename %windir%\SoftwareDistribution SoftwareDistribution.bak 
  • Wykonaj następujące polecenia, aby ponownie uruchomić usługę Windows Update i usługę inteligentnego transferu w tle:
     net start wuauserv
    net start bits

  • Zamknij okno wiersza poleceń.
  • Uruchom ponownie komputer.
  • 7. Zresetuj sklep Microsoft

    Aplikacja Microsoft Store może przestać działać poprawnie z powodu uszkodzonych plików pamięci podręcznej. Musisz więc zresetować sklep Microsoft Store za pomocą Ustawień lub terminala.

    8. Zarejestruj ponownie wszystkie aplikacje systemowe

    Jeśli zresetowanie sklepu Microsoft Store nie rozwiąże problemu, należy ponownie zarejestrować wszystkie aplikacje systemowe, w tym sklep Microsoft Store. Oto jak to zrobić:

  • Otwórz PowerShell jako administrator.
  • Wpisz następujące polecenie i naciśnij klawisz Enter, aby je wykonać:
     Get-AppXPackage -AllUsers |Where-Object {$_.InstallLocation -like "SystemApps"} | Foreach {Add-AppxPackage -DisableDevelopmentMode -Register "$($_.InstallLocation)\AppXManifest.xml"} 

  • Zamknij okna wiersza poleceń i uruchom ponownie komputer.
  • 9. Wykonaj aktualizację lokalną

    Aby wyjść z trybu S, możesz przeprowadzić aktualizację w miejscu na komputerze z systemem Windows. Jest to lepsze niż resetowanie komputera z systemem Windows, ponieważ aktualizacja na miejscu zachowuje wszystkie pliki, aplikacje i dane przechowywane na dysku C.

    Pozbądź się trybu Windows S

    Rozwiązanie problemu, dlaczego nie można wyjść z trybu S na komputerze z systemem Windows, nie jest trudne. Sprawdź usługi Microsoft, zaktualizuj aplikację Microsoft Store, a następnie wyloguj się i zaloguj ponownie. Następnie zmień nazwę folderu SoftwareDistribution, zresetuj wszystkie aplikacje systemowe i wykonaj aktualizację na miejscu, aby rozwiązać problem, jeśli wszystko się nie powiedzie.