Współcześnie istnieje wiele aplikacji, które mają na celu ułatwienie ludziom odkrywania ciekawych zajęć, nawiązywania nowych znajomości czy wyszukiwania odpowiednich restauracji. Jednym z najnowszych graczy na tym rynku jest Facebook. Co istotne, zamiast tworzyć nową aplikację, firma postanowiła wykorzystać już istniejący interfejs oraz swoją rozbudowaną bazę danych miejsc, aby pomóc użytkownikom w odnalezieniu restauracji, hoteli, barów, kawiarni, atrakcji turystycznych, siłowni, szkół, teatrów i innych obiektów. W tym celu uruchomiono specjalną stronę pod nazwą Miejsca na Facebooku, gdzie wystarczy wpisać nazwę miasta, aby otrzymać listę dostępnych opcji, posegregowanych według kategorii.
Aby skorzystać z tej funkcji, odwiedź Miejsca na Facebooku (link znajdziesz na końcu tekstu) i wpisz nazwę interesującego cię miasta. Ciekawym rozwiązaniem jest to, że Facebook nie zakłada, iż chcesz szukać atrakcji w swoim aktualnym miejscu pobytu, co daje możliwość odkrywania nowych rzeczy również podczas podróży do innych miast. To narzędzie może okazać się niezwykle przydatne, gdy planujesz wizytę w nieznanym regionie i chcesz znaleźć dobrą restaurację.
Wyniki wyszukiwania pokazują najpierw miejsca z najwyższymi ocenami, jednak istnieje możliwość kliknięcia opcji „Zobacz wszystko”, aby uzyskać pełną listę dostępnych obiektów w danej kategorii. Dodatkowo, na górze strony znajdują się kategorie, które pozwalają szybko przefiltrować wyniki według poszukiwanego rodzaju miejsca. Nie trzeba chyba dodawać, że recenzje i oceny poszczególnych obiektów mają kluczowy wpływ na to, jak będą one wyświetlane w wynikach. Miejsca, które odwiedzili lub ocenili twoi znajomi, zyskują większą widoczność, a ich recenzje są dostępne do przeczytania.
Miejsca na Facebooku to znakomite rozwiązanie dla tych, którzy poszukują dobrego miejsca na posiłek. Dodatkowo zachęca to właścicieli firm do starań o lepsze recenzje i oceny na swoich profilach. Facebook skutecznie przekształcił swoją bazę danych miejsc w narzędzie wspierające rozwój biznesu, co dla użytkowników końcowych może być postrzegane jako nowoczesny odpowiednik żółtych stron, natomiast dla właścicieli firm to kolejny algorytm, na którym warto się skupić, aby uzyskać lepszą widoczność. Choć można filtrować wyniki, obecnie brakuje opcji filtrowania według ocen, co byłoby przydatne.
newsblog.pl