Drukuj tylko Wybierz komórki w arkuszu, definiując obszar drukowania w programie Excel


Arkusz kalkulacyjny MS Excel może mieć tysiąc wierszy i tysiąc kolumn. Poziome i pionowe paski przewijania, pasek adresu komórki, nie wspominając o sterowaniu powiększeniem, ułatwiają nawigację po dużym arkuszu. Problem polega na tym, że im więcej wierszy i kolumn masz w arkuszu, tym trudniej będzie Ci go wydrukować. Zarządzanie drukowaniem dużego arkusza kalkulacyjnego Excel jest prawie niemożliwe. Podgląd wydruku nie oferuje zbyt wielu narzędzi ułatwiających i często trudno jest określić, które komórki pojawią się na jednej stronie, a które zostaną przeniesione na następną. Połącz to z dużą liczbą wierszy i kolumn, a będziesz miał bałagan na dłoni. Jeśli masz duży arkusz kalkulacyjny programu Excel, z którego chcesz wydrukować tylko niewielką część, ale bez większych kłopotów, oto, jak możesz nakazać programowi drukowanie tylko wstępnie zdefiniowanych komórek.

MS Excel zawiera narzędzie zwane „obszarem drukowania”. Jest dostępny w MS Excel 2007 i nowszych wersjach i umożliwia zdefiniowanie komórek do wydrukowania. Aby to skonfigurować, zaznacz komórki, które chcesz wydrukować. Przejdź do karty Układ strony i poszukaj menu rozwijanego „Obszar drukowania” w zestawie narzędzi „Strona”. Z menu rozwijanego po prostu kliknij opcję „Ustaw obszar drukowania”. Obszar drukowania zostanie ustawiony na wybrane komórki. Wokół nich pojawi się szary kontur.

excel-print-area

Możesz zmieniać definicję obszaru drukowania tyle razy, ile chcesz, ale warto wspomnieć, że jeśli obszar drukowania jest duży, po wydrukowaniu wiersze i kolumny będą nadal przelewać się na inne strony. To rozwiązanie, które sprawdza się, gdy musisz wykonać szybki wydruk. Aby zresetować obszar drukowania, po prostu wybierz opcję „Wyczyść obszar drukowania” z tego samego menu rozwijanego, co pokazano na powyższym zrzucie ekranu.