Jak naprawić Crackly Audio i inne problemy z dźwiękiem Mac

Problemy z dźwiękiem na komputerze Mac mogą wahać się od zacinającego się trzeszczącego dźwięku lub całkowitego braku dźwięku. Jeśli używasz starszej wersji systemu macOS, możesz częściej napotykać te problemy. Na szczęście naprawienie większości problemów z dźwiękiem Maca jest stosunkowo proste.

Brak dźwięku na komputerze Mac? Sprawdź preferencje dźwięku

Pierwszym miejscem, w którym należy sprawdzić, czy występują problemy z dźwiękiem, są preferencje dźwięku systemu macOS. Wybierz Preferencje systemowe> Dźwięk. Kliknij kartę „Wyjście” i przyjrzyj się, dokąd jest kierowany dźwięk. Zaznacz suwak głośności na dole i odznacz pole „Wycisz”, jeśli to konieczne.

Powinieneś zobaczyć listę urządzeń, których możesz używać jako wyjść dźwiękowych, z domyślną opcją (na większości komputerów Mac) są głośniki wewnętrzne. Jeśli wybrano coś innego niż głośniki wewnętrzne (i nie masz powodu, aby tak było), kliknij opcję Głośniki wewnętrzne, aby przekierować dźwięk.

Preferencje wyjścia dźwięku w systemie macOS

Teraz ponownie przetestuj ustawienia wyjściowe, odtwarzając muzykę lub plik audio. Jeśli wolisz przesyłać dane do innego urządzenia, takiego jak interfejs audio, słuchawki lub urządzenie zbiorcze, możesz to określić w tych ustawieniach. Niektóre problemy z dźwiękiem można nawet naprawić, wybierając inne wyjście, a następnie oryginalne wyjście.

Jeśli w ogóle nie widzisz żadnych urządzeń wyjściowych, być może napotkałeś problem podczas aktualizacji lub uaktualniania systemu macOS. Możesz spróbować zresetować pamięć NVRAM / PRAM, aby rozwiązać ten problem, w przeciwnym razie utwórz kopię zapasową za pomocą Time Machine, a następnie zainstaluj ponownie system macOS i spróbuj ponownie.

Ponowne uruchomienie rozwiązuje wiele problemów

Jeśli próbowałeś bezskutecznie dostosować ustawienia dźwięku, ponowne uruchomienie komputera Mac jest prawdopodobnie warte spróbowania. Wydaje się, że jest to ciężka naprawa, ale czasami naprawdę musisz wyłącz go i włącz ponownie.

Ponowne uruchomienie komputera prawdopodobnie rozwiąże wiele problemów, w tym trzaski lub zacinanie się dźwięku. Niestety jest to dość niewygodne, ale nie jest to jedyny sposób rozwiązania niektórych problemów.

Napraw trzaski lub zniekształcony dźwięk, zabijając Core Audio

Trzeszczący lub zacinający się dźwięk to problem, który nękał wiele osób wokół premiery systemu OS X 10.9 „Mavericks” pod koniec 2013 r. Jeśli masz problemy z dźwiękiem, a nadal używasz Mavericks, uaktualnij komputer Mac do nowszej wersji systemu operacyjnego to dobry pomysł.

Chociaż możesz ponownie uruchomić komputer, aby rozwiązać ten problem, inną opcją jest zabicie usługi Core Audio, która jest odpowiedzialna za przetwarzanie dźwięku w systemie macOS. Możesz to zrobić za pomocą prostego polecenia terminala. Najpierw uruchom „Terminal”, wyszukując za pomocą Spotlight lub w obszarze Aplikacje> Narzędzia.

Aby to zadziałało, będziesz potrzebować uprawnień administratora. Przy otwartym terminalu wprowadź następujące informacje:

sudo killall coreaudiod

Teraz wprowadź hasło użytkownika (zakładając, że masz uprawnienia administratora), aby autoryzować polecenie. Proces coreaudiod zostanie zakończony i powinien zostać automatycznie uruchomiony ponownie. Spróbuj odtworzyć muzykę lub inny dźwięk, aby sprawdzić, czy problem nadal występuje.

Jeśli w ogóle nie masz dźwięku, może być konieczne ręczne ponowne uruchomienie Core Audio za pomocą następującego polecenia terminala:

sudo launchctl stop com.apple.audio.coreaudiod && sudo launchctl start com.apple.audio.coreaudiod

Możesz użyć tych poleceń, aby naprawić trzaskający dźwięk za każdym razem, gdy go napotkasz, ale trwała poprawka prawdopodobnie będzie wymagać aktualizacji systemu, uaktualnienia systemu operacyjnego lub nowej instalacji systemu macOS.

Pamiętaj, że uruchomienie tego polecenia może również przerwać wszelkie procesy wymagające dźwięku, takie jak czatowanie przez FaceTime lub Skype, nagrywanie notatek głosowych lub słuchanie muzyki.

Zresetowanie pamięci NVRAM / PRAM jest warte zdjęcia

PRAM to skrót od Parameter Random Access Memory, a NVRAM od Non-Volatile Access Memory. Ten typ pamięci jest używany przez komputer Mac do przechowywania informacji konfiguracyjnych, gdy komputer jest wyłączony. Obejmuje to informacje, takie jak data i godzina, ale także ustawienia głośności.

Ponieważ PRAM / NVRAM są odpowiedzialne za zachowanie preferencji dźwięku, zresetowanie tej pamięci może pomóc rozwiązać niektóre problemy. Jeśli masz stałe problemy, reset nie zaszkodzi. Jeśli wybierzesz tę trasę, może być konieczne ustawienie daty i godziny oraz kilku innych ustawień systemu macOS.

Sposób resetowania pamięci PRAM / NVRAM zależy od posiadanego modelu komputera Mac. Dowiedz się, który masz komputer Mac i jak zresetować pamięć PRAM / NVRAM dla konkretnego komputera.

Przełącz wyjście podczas podłączania urządzeń HDMI

Czasami po podłączeniu zewnętrznego monitora lub telewizora przez HDMI dźwięk nadal wydobywa się z głośników laptopa. To jest łatwe do naprawienia. Przejdź do Preferencji systemowych> Dźwięk i kliknij kartę Wyjście.

Powinieneś zobaczyć swoje urządzenie HDMI na liście dostępnych wyjść dźwiękowych. Kliknij go, a dźwięk zostanie przekierowany. Możesz także wyznaczyć inne urządzenie dźwiękowe (np. Słuchawki), jeśli chcesz odtwarzać dźwięk w ten sposób.

Jeśli nie widzisz swojego urządzenia HDMI na liście i jest ono zdecydowanie podłączone i działa, spróbuj je odłączyć i ponownie podłączyć. Twój Mac powinien zapamiętać, które ustawienia wyjścia urządzenia preferujesz w przyszłości.

Niektóre problemy z dźwiękiem są specyficzne dla aplikacji

Nie wszystkie problemy z dźwiękiem są związane z systemem macOS. Niektóre aplikacje mają własne preferencje dźwiękowe, którymi należy zarządzać ręcznie. Obejmuje to oprogramowanie DAW, takie jak Ableton, edytory wideo, takie jak Adobe Premiere, i oprogramowanie do edycji dźwięku, takie jak Audacity.

Aby rozwiązać te problemy, musisz zagłębić się w preferencjach aplikacji. Jeśli w ogóle nie masz dźwięku, prawdopodobnie musisz określić urządzenie wyjściowe (np. „Głośniki wewnętrzne” lub „Słuchawki”). To samo można powiedzieć o mikrofonie, który nie działa, gdy powinien.

Preferencje Audacity w systemie macOS

Różni się to w zależności od aplikacji, ale większość preferencji aplikacji można znaleźć, klikając nazwę aplikacji na pasku menu u góry ekranu, a następnie klikając „Preferencje”. W razie wątpliwości szybko wyszukaj coś w rodzaju „brak dźwięku [app name] mac ”powinno dać kilka rad.

Problemy z mikrofonem? Powrót do preferencji dźwięku

Zmiana urządzenia wejściowego jest tak łatwa, jak zmiana urządzenia wyjściowego. Jeśli masz problemy z rozpoznaniem mikrofonu przez aplikację lub jeśli Twój Mac używa niewłaściwego mikrofonu, przejdź do Preferencje systemowe> Dźwięk i kliknij kartę „Wejście”.

Preferencje wejścia dźwięku w systemie macOS

Niezależnie od tego, które urządzenie jest tutaj wybrane, komputer będzie używał jako mikrofonu. Jeśli podłączyłeś mikrofon USB, musisz go wybrać tutaj, aby komputer Mac mógł go używać zamiast mikrofonu wewnętrznego.