Chromecast jest łatwy w konfiguracji i obsłudze z praktycznie każdego urządzenia. Możesz przesyłać do Chromecasta za pomocą samej przeglądarki, a jeśli wszystko pójdzie dobrze, nigdy nie doświadczysz żadnego zerwania z urządzeniem. Jeśli jednak masz problemy z przesyłaniem, pomoc dostępna od Google nie pomoże ci zbytnio, ponieważ zakłada ona po prostu, że nie skonfigurowałeś poprawnie urządzenia. W przypadku użytkowników, którzy mogą przesyłać wideo na swoje telewizory z przeglądarki Chrome, ale nie otrzymują dźwięku, problem nie dotyczy Chromecasta, ale przeglądarki Chrome. Oto jak to naprawić.
Twoje problemy są spowodowane przez Adobe Flash, najbardziej nieprawdopodobnego z winowajców. Aby dowiedzieć się, czy to rzeczywiście przeszkadza w przesyłaniu dźwięku do telewizora, przejdź do Chrome: // plugins. Kliknij przycisk „Szczegóły” w prawym górnym rogu, a następnie poszukaj wtyczki Adobe. Jeśli udało Ci się normalnie odtwarzać filmy w przeglądarce, na pewno znajdziesz tutaj wtyczkę. Wpływ na przesyłanie dźwięku ma ustawienie PPAPI / NPAPI.
Aby dźwięk był przesyłany, wtyczka powinna przeczytać następujące informacje w polu Lokalizacja;
C:Usersuser nameAppDataLocalGoogleChromeUser DataPepperFlash21.0.0.197pepflashplayer.dll
Pole Type powinno czytać PPAPI i oczywiście powinno być włączone. Jeśli zamiast tego typ czyta NPAPI lub druga wtyczka Adobe pojawia się na liście z NPAPI w polu Typ, to jest to problem. Po prostu wyłącz go, aby typ PPAPI był jedynym włączonym. Uruchom ponownie Chrome, a problem z dźwiękiem powinien zostać rozwiązany. Jeśli widzisz tylko wtyczkę NPAPI, a nie PPAPI, będziesz musiał ponownie zainstalować Flash w przeglądarce.
Są to obie wtyczki Flash firmy Adobe, ale ta PPAPI jest preinstalowana w Chrome. Mógł zostać przypadkowo odinstalowany lub wyłączony, co powoduje problemy z Chromecastem. Jeśli wiesz o innym rozwiązaniu przeglądarki Chrome, która nie przesyła dźwięku do Chromecasta, daj nam znać w komentarzach.