Funkcja „Cofnij wysyłanie” Gmaila cieszy się dużą popularnością w serwisie newsblog.pl, ale podobną opcję można uzyskać również w Outlook.com oraz w aplikacji komputerowej Microsoft Outlook. Poniżej przedstawiamy, jak ją skonfigurować.
Opcja w Outlook.com i Microsoft Outlook działa na zasadzie analogicznej do tej w Gmailu: po jej włączeniu Outlook odczekuje kilka sekund przed wysłaniem wiadomości e-mail. Po kliknięciu przycisku „Wyślij” masz kilka sekund na kliknięcie przycisku „Cofnij”. W ten sposób zatrzymasz wysyłanie wiadomości e-mail. Jeśli nie klikniesz przycisku, program Outlook wyśle wiadomość e-mail jak zwykle. Należy pamiętać, że nie można cofnąć wysłania wiadomości, jeśli została już wysłana.
Jak włączyć „Cofnij wysyłanie” w Outlook.com
Outlook.com, znana również jako aplikacja internetowa Outlook, oferuje nowoczesną oraz klasyczną wersję. Większość użytkowników powinna obecnie korzystać z nowoczesnego interfejsu, który domyślnie wyświetla niebieski pasek.
Dla użytkowników korzystających z wersji klasycznej, która jest nadal popularna w wersjach korporacyjnych, domyślnie wyświetlany jest głównie czarny pasek.
Proces włączenia funkcji „Cofnij wysyłanie” jest podobny w obu wersjach, chociaż lokalizacja ustawień może się różnić. Niezależnie od używanej wersji, funkcja działa w ten sam sposób. Oznacza to, że w czasie oczekiwania na wysłanie wiadomości e-mail musisz mieć otwartą przeglądarkę i aktywny komputer; w przeciwnym razie wiadomość nie zostanie wysłana.
W nowoczesnym widoku kliknij ikonę koła zębatego (Ustawienia), a następnie wybierz „Wyświetl wszystkie ustawienia programu Outlook”.
Przejdź do sekcji „E-mail”, a następnie kliknij „Utwórz i odpowiedz”.
W sekcji „Cofnij wysyłanie” przesuń suwak, aby włączyć tę funkcję. Możesz ustawić czas do 10 sekund.
Po dokonaniu wyboru kliknij przycisk „Zapisz” i gotowe.
Dla użytkowników korzystających z klasycznego Outlook.com, kliknij ikonę koła zębatego (Ustawienia), a następnie wybierz „Poczta”.
Przejdź do opcji „Poczta”, a następnie kliknij „Cofnij wysyłanie”.
Włącz opcję „Pozwól mi anulować wiadomości, które wysłałem”, a następnie wybierz czas z menu rozwijanego.
Po dokonaniu wyboru kliknij przycisk „Zapisz”.
Należy zauważyć, że w klasycznej wersji można ustawić czas do 30 sekund, podczas gdy w nowoczesnej wersji maksymalny czas wynosi 10 sekund. Użytkownicy mogą również zobaczyć przycisk „Wypróbuj nowy Outlook” w prawym górnym rogu, który po kliknięciu zmienia interfejs na nowoczesny.
Limit 30 sekund jest nadal dostępny w klasycznej wersji, ale w nowoczesnej nie ma możliwości przywrócenia tego czasu do 30 sekund po jego zmianie. Nie wiadomo, kiedy Microsoft wprowadzi zmiany w tej kwestii, ale w przyszłości wszyscy użytkownicy zostaną przeniesieni do nowoczesnej wersji, gdzie maksymalny czas „cofnięcia wysyłania” wyniesie 10 sekund.
Jak włączyć „Cofnij wysyłanie” w programie Microsoft Outlook
Proces ten jest bardziej skomplikowany w tradycyjnym kliencie Microsoft Outlook, ale oferuje znacznie większą elastyczność. Możesz nie tylko ustawić dowolny okres, ale również zastosować go do pojedynczych e-maili, wszystkich wiadomości lub określonych wiadomości na podstawie filtrów. Oto jak odroczyć wysyłanie wiadomości w Outlooku. Po skonfigurowaniu masz określony czas na anulowanie wysyłania wiadomości.
W środowisku Microsoft Exchange można również skorzystać z funkcji przywracania programu Outlook, aby przywołać wysłaną wiadomość e-mail.
Czy możesz cofnąć wysyłanie w aplikacji mobilnej Outlook?
Od czerwca 2019 roku aplikacja mobilna Microsoft Outlook nie oferuje funkcji Cofnij wysyłanie, podczas gdy Gmail dostępny jest zarówno na Androidzie, jak i iOS. Biorąc pod uwagę silną konkurencję między głównymi dostawcami aplikacji pocztowych, można się spodziewać, że Microsoft wkrótce doda tę funkcję również do swojej aplikacji.
newsblog.pl
Maciej – redaktor, pasjonat technologii i samozwańczy pogromca błędów w systemie Windows. Zna Linuxa lepiej niż własną lodówkę, a kawa to jego główne źródło zasilania. Pisze, testuje, naprawia – i czasem nawet wyłącza i włącza ponownie. W wolnych chwilach udaje, że odpoczywa, ale i tak kończy z laptopem na kolanach.