8 konkurentów ServiceNow do wypróbowania dla małych i dużych firm

Photo of author

By maciekx

Systemy ITSM stanowią skuteczne wsparcie dla zespołów, które dążą do zapewnienia klientom wysokiej jakości usług informatycznych. Jednocześnie przyczyniają się do wzrostu wydajności, usprawnienia współpracy oraz efektywnego zarządzania zasobami.

Serwis dostępny od ręki to uznane narzędzie ITSM, oferujące szeroki wachlarz funkcji i możliwości.

Jednak potrzeby i preferencje każdego użytkownika są indywidualne. Mimo że wielu docenia ofertę ServiceNow, inni poszukują rozwiązań, które lepiej odpowiadają ich wymaganiom pod względem wydajności, interfejsu, wsparcia, kosztów i innych aspektów.

Doświadczenie użytkownika może różnić się w zależności od osoby czy specyfiki danej organizacji.

Z tego powodu pojawia się zapotrzebowanie na alternatywy dla ServiceNow, które skuteczniej zaspokoją konkretne potrzeby, ograniczenia budżetowe i indywidualne preferencje.

Jeśli również zaliczasz się do tego grona, ten artykuł o konkurencji dla ServiceNow pomoże ci wybrać lepsze rozwiązanie, abyś mógł w pełni wykorzystać potencjał swojego narzędzia ITSM.

Czym jest zarządzanie usługami IT (ITSM)?

Zarządzanie usługami informatycznymi (ITSM) to zestaw działań i procesów, które organizacja podejmuje w celu tworzenia, projektowania, obsługi, nadzorowania oraz dostarczania usług IT swoim klientom.

Mówiąc prościej, ITSM to sposób, w jaki zespół zarządza i realizuje usługi IT od momentu ich powstania aż po zakończenie cyklu życia. Kluczowe jest tutaj zaspokajanie potrzeb klienta oraz dążenie do ciągłego doskonalenia w celu zapewnienia najwyższej jakości usług i satysfakcji odbiorcy.

ITSM różni się od innych podejść do zarządzania IT, takich jak zarządzanie infrastrukturą czy sieciami. O ile ITSM skupia się na potrzebach użytkownika, pozostałe koncepcje koncentrują się na optymalizacji systemów informatycznych. Podobnie rzecz ma się z biblioteką ITIL, która stanowi ramy dla ITSM, określając niezbędne techniki i narzędzia, pomagające zespołom w efektywnym dostarczaniu usług IT.

Ideą ITSM jest traktowanie IT jako usługi, wykraczającej poza standardowe wsparcie techniczne. Ponadto, ITSM to system o szerokim zakresie, obejmujący wszystkie procesy, technologie i narzędzia używane przez zespoły IT do zarządzania usługami. Określa również role i obowiązki poszczególnych działów i osób zaangażowanych w świadczenie usług IT.

Dlaczego firmy potrzebują platform ITSM?

ITSM niesie korzyści dla całej organizacji. Jego celem jest poprawa obsługi klienta, zwiększenie produktywności zespołów oraz skupienie się na projektowaniu procesów i wykorzystaniu technologii.

Platformy ITSM to narzędzia lub oprogramowanie, które umożliwiają wdrożenie zasad ITSM. Na rynku dostępne jest wiele rozwiązań oferujących szereg korzyści w zakresie zarządzania usługami IT.

Oto kilka argumentów przemawiających za wdrożeniem platformy ITSM.

Ulepszanie doświadczeń klienta

Ponieważ ITSM koncentruje się na zaspokajaniu potrzeb klienta, zespoły IT nieustannie poszukują sposobów na ulepszenie sposobu dostarczania usług. Starają się zrozumieć problemy użytkowników i planować ich rozwiązania. Dzięki temu klienci czują się docenieni, a jakość świadczonych usług wzrasta. W efekcie następuje poprawa w obszarze obsługi klienta.

Wyższa efektywność działu IT

Narzędzia ITSM przyczyniają się do zwiększenia efektywności IT, pozwalając zespołom skutecznie zarządzać każdym etapem procesu, od tworzenia i dostarczania usługi po obsługę posprzedażową. Osiąga się to na różne sposoby.

System ITSM pozwala zespołom IT na optymalne wykorzystanie dostępnych zasobów. Automatyzuje też przepływ pracy, zapewniając wszystkim dostęp do aktualnych informacji, jednocześnie eliminując konieczność ręcznego wykonywania zadań. Usprawnia także realizację zadań, tak aby każdy członek zespołu wiedział, co ma robić i jaki jest stan poszczególnych procesów.

Dodatkowo, korzystanie z narzędzi ITSM ułatwia szybkie identyfikowanie problemów, co umożliwia ich błyskawiczne rozwiązywanie. Dzięki temu, dostępność i czas reakcji usług IT ulegają poprawie, a zasoby są dostępne zawsze, gdy są potrzebne.

Zwiększona produktywność

Dzięki narzędziom ITSM, które usprawniają zadania poprzez automatyzację i klarowne wytyczne, pracownicy mogą osiągać lepsze wyniki w krótszym czasie. Szybciej identyfikują i rozwiązują problemy, co przekłada się na większą satysfakcję klientów. Wszystko to prowadzi do wzrostu produktywności. Ponadto, łatwiej jest im zrozumieć potrzeby firmy, dostosować się do jej celów i dążyć do poprawy wyników.

Lepsza współpraca

Narzędzia ITSM usprawniają współpracę między członkami zespołów, udostępniając wizualizacje przepływów pracy i pozwalając im na dostęp do wspólnej bazy danych na temat bieżących problemów. W efekcie, zespoły mogą efektywnie współpracować nad rozwiązywaniem problemów, generowaniem innowacyjnych pomysłów oraz doskonaleniem procesów. To pozwala na sprawniejszą realizację projektów przy zachowaniu wysokiej jakości.

Redukcja kosztów

Dobrze zaprojektowane narzędzie ITSM oferuje zaawansowane funkcje raportowania i analizy, które umożliwiają monitorowanie kluczowych wskaźników. Pozwala to na identyfikację mocnych i słabych stron firmy, a w konsekwencji na wprowadzanie ulepszeń. Uwidaczniane są także problemy, liczba zgłoszeń, wskaźniki satysfakcji klienta, kwestie bezpieczeństwa i inne istotne aspekty.

Wczesne rozwiązywanie problemów pozwala na zapobieganie poważnym konsekwencjom, takim jak naruszenia bezpieczeństwa czy eskalacja niezadowolenia klientów.

Pomaga to w redukcji kosztów, które w innym przypadku trzeba by przeznaczyć na eliminowanie wspomnianych problemów. Ponadto, dzięki automatyzacji procesów, oszczędzane są zasoby wcześniej pochłaniane przez czasochłonne zadania manualne. W efekcie, mniejsza liczba pracowników zajmuje się powtarzalnymi, drobnymi zadaniami.

Czym jest ServiceNow i dlaczego jest popularny?

Serwis dostępny od ręki to jeden z czołowych dostawców platform ITSM o globalnej renomie. Nie bez powodu firma ta ósmy raz z rzędu znalazła się w raporcie Gartnera Magic Quadrant dla narzędzi ITSM w 2021 roku.

To innowacyjne narzędzie ITSM wspiera dostarczanie niezawodnych usług IT, koncentrując się na doświadczeniu klienta i jakości obsługi. Oferuje takie funkcje, jak efektywne zarządzanie incydentami i problemami, zarządzanie zmianami, zarządzanie zgłoszeniami, aplikację mobilną, wirtualnego asystenta, analitykę predykcyjną i wiele innych. Jest to także platforma chmurowa, która zabezpiecza infrastrukturę IT firmy na przyszłość.

Mimo licznych zalet ServiceNow, nie każdemu musi odpowiadać. Wynika to z faktu, że każda organizacja ma inne potrzeby i ograniczenia budżetowe.

Jeśli należysz do grona osób poszukujących alternatywy, to mam dobrą wiadomość!

Poniżej znajdziesz przegląd konkurentów ServiceNow, których warto wziąć pod uwagę.

Freshservice

Zmodernizuj swoje zarządzanie usługami IT dzięki Freshservice – szybkiemu, inteligentnemu, ekonomicznemu i intuicyjnemu rozwiązaniu. Pozwoli Ci ono na osiągnięcie wyższego zwrotu z inwestycji, wzrost wydajności i zapewnienie niezapomnianych wrażeń klientom.

Zwiększ wydajność usług, wykorzystując zaawansowaną automatyzację i przepływy pracy bez kodu. Otrzymasz zintegrowaną platformę dla swojego ITSM, która usprawni procesy i wyeliminuje silosy informacyjne. Pomoże Ci to zwiększyć przejrzystość przepływu pracy, obniżyć koszty i zyskać elastyczność biznesową.

Wdrożenie rozwiązania jest szybkie dzięki platformie Freshservice bez kodu, a dostępna migracja i profesjonalne wsparcie wdrożeniowe, dodatkowo ułatwiają ten proces. Dzięki gotowym funkcjom, przyswojenie wdrożonej usługi jest jeszcze prostsze.

Co więcej, zwiększ produktywność swoich pracowników i ujednolić doświadczenia klientów dzięki platformie korporacyjnej opartej na sztucznej inteligencji. Integracje typu „przeciągnij i upuść” zapewniają płynniejszą pracę i oszczędność czasu. Wyeliminuj lukę między operacjami i zarządzaniem usługami, aby poprawić niezawodność.

Freshservice umożliwia natychmiastową identyfikację alertów, dostarczanie kompleksowej obsługi klienta oraz współpracę opartą na kontekście, co pozwala zapobiegać różnorodnym problemom. Niezależnie od tego, czy jesteś rozwijającą się organizacją, czy dużym przedsiębiorstwem, ta alternatywa dla ServiceNow może przynieść Ci wiele korzyści.

Rozpocznij 21-dniowy bezpłatny okres próbny i wypróbuj wszystkie jego funkcje.

ManageEngine ServiceDesk Plus

Zbuduj swój sukces w ITSM, korzystając z ManageEngine ServiceDesk Plus w wersji lokalnej lub chmurowej. Ten konkurent ServiceNow pomoże Twoim zespołom IT przejść od codziennej walki do skupienia się na zapewnieniu najlepszej obsługi klienta.

ServiceDesk Plus oferuje centralną kontrolę i doskonałą przejrzystość, umożliwiając jednoczesne rozwiązywanie różnorodnych problemów IT. W ten sposób możesz zapobiec przestojom w firmie. Dodatkowo, będziesz w stanie zapewnić satysfakcję milionom użytkowników, specjalistom IT i interesariuszom.

Dzięki temu narzędziu możesz zarządzać pełnym cyklem życia zgłoszenia, zwiększyć produktywność agentów, zmniejszyć przestoje i dotrzymywać warunków umów SLA. Analizuj źródła problemów, klasyfikuj je i szybko je rozwiązuj. Narzędzie pomaga również ograniczyć liczbę powtarzających się incydentów i usprawniać operacje, takie jak planowanie, zatwierdzanie, wdrażanie i automatyzacja przepływu pracy.

Upewnij się, że w Twoich systemach nie dochodzi do nieudanych lub nieautoryzowanych zmian. Możesz identyfikować, zarządzać i śledzić zasoby sprzętowe w jednym miejscu. Zapewnij też zgodność licencji, unikaj luk w zabezpieczeniach i optymalizuj wykorzystanie zasobów dzięki ServiceDesk Plus. Możesz też stworzyć i opublikować swój katalog usług IT z wieloetapowym procesem zatwierdzania i umowami SLA.

Zarządzaj i monitoruj wszystkie elementy konfiguracji, aby odwzorować ich wzajemne relacje i zależności. Wykorzystaj niestandardowe i gotowe raporty do uzyskania wglądu i monitoruj wydajność za pomocą konfigurowalnych pulpitów nawigacyjnych w czasie rzeczywistym.

Rozpocznij bezpłatny okres próbny dla wybranego pakietu, który najlepiej pasuje do Twoich potrzeb. Płatne plany startują od 8 USD miesięcznie.

Jira

Zapewnij swoim zespołom IT, firmowym i programistycznym możliwość łatwej współpracy z dużą szybkością, dzięki Jira Service Management. To rozwiązanie umożliwia szybkie reagowanie na zmiany i zapewnia pozytywne doświadczenia zarówno pracownikom, jak i klientom.

Przyspiesz swój przepływ pracy dzięki Jira Service Management i dostosuj go do swoich indywidualnych potrzeb. Zapewnij każdej osobie w zespole narzędzia do efektywnej konfiguracji biura obsługi i skalowania działań. Pomoże Ci to w zapewnieniu lepszej obsługi, bez zbędnych komplikacji.

Dzięki współpracy i otwartej platformie, możesz śledzić pracę każdego członka zespołu w całym przedsiębiorstwie. Możesz też powiązać krytyczne problemy w Jira z danymi z innych narzędzi programistycznych. Dzięki temu, Twojemu zespołowi operacyjnemu i wsparcia łatwiej będzie reagować na zmiany, incydenty i prośby, korzystając z szerokiego zakresu informacji.

Zarządzaj ryzykiem, oferuj lepszy wpływ na klienta, przyspieszaj prace programistyczne, z łatwością wdrażaj zmiany i eliminuj przeszkody, dzięki pełnej ścieżce audytu dla każdej modyfikacji. Dodatkowo Jira wspiera Twój przepływ pracy za pomocą dodatkowych funkcji i procesów, umożliwiając pracę na jednym narzędziu. Otrzymasz również jedno miejsce, z którego możesz pobierać dane i generować raporty.

Uzyskaj lepszy wgląd w swoją firmę i zrozumienie jej procesów dzięki narzędziu ITSM. Znajdziesz tam ponad 1000 zaufanych integracji i aplikacji, dzięki czemu dostosujesz Jira Service Management do swoich potrzeb.

Jira oferuje bezpłatną subskrypcję dla 3 agentów. Dla firm, które potrzebują biura obsługi i ITSM, koszt wynosi 20 USD na agenta miesięcznie. Dostępna jest również opcja darmowego okresu próbnego.

BMC Helix ITSM

Zyskaj dostęp do zaawansowanego zarządzania usługami nowej generacji dzięki BMC Helix ITSM, by uzyskać lepszy zwrot z inwestycji w wybranej chmurze. To potężne rozwiązanie, zorientowane na ludzi, wykorzystuje najnowsze technologie, takie jak uczenie maszynowe i sztuczna inteligencja.

Otrzymujesz predykcyjne zarządzanie usługami poprzez przydzielanie, wyznaczanie tras i automatyczną klasyfikację incydentów. Korzystaj z możliwości obsługi wielu chmur, by współdzielić informacje o wydaniach, zmianach i incydentach między dostawcami chmury. Narzędzie integruje się z wiodącymi narzędziami DevOps, takimi jak Jira.

Otrzymasz automatyczne działania i kognitywną analizę wiadomości e-mail w imieniu użytkowników. Poza tym, zauważysz wzrost efektywności wdrażania i działania, dzięki konteneryzacji. Zrozumiesz, jak to narzędzie działa i zapewnia najlepszą obsługę w celu szybszego wprowadzania innowacji.

Ponadto, możesz skutecznie rozwiązywać incydenty dzięki proaktywnemu, kontekstowemu i inteligentnemu dopasowywaniu incydentów. Kluczowe informacje dostarczane są personelowi wsparcia i klientom dokładnie tam, gdzie są im potrzebne. Otrzymasz też możliwość zarządzania cyklem życia artykułów merytorycznych, aby mieć dostęp do aktualnych danych i skutecznych rozwiązań.

Zarządzanie usługami w wielu chmurach BMC Helix umożliwia dostarczanie unikalnych usług w różnych środowiskach chmurowych. Możesz łatwo i szybko przekształcić szczegółowe raporty w czytelne panele. Od centrów danych po komputery stacjonarne, dokumentuj wszystkie działania i koordynuj je w ramach żądań zmian w całym środowisku IT.

To rozwiązanie ITSM oferuje wiele funkcji, takich jak zarządzanie wydaniami, cyfrowe miejsce pracy, zarządzanie zasobami, konfiguracją, zgłoszeniami serwisowymi i poziomem usług.

Rozpocznij korzystanie z BMC Helix, testując go w ramach bezpłatnego okresu próbnego.

SolarWinds

Wyeliminuj bariery dla usług wsparcia pracowniczego dzięki SolarWinds, który oferuje nowoczesne rozwiązanie ITSM. Dzięki unikalnym cechom i funkcjom, możesz zarządzać wszystkim jak profesjonalista.

Automatycznie aktualizuj technologię i inwentaryzację zasobów. Otrzymasz też aktualizacje stanu zapasów, co pozwoli Ci lepiej przygotować się do audytu licencji Microsoft i ułatwi pracę. Ponadto, możesz stale doskonalić działania operacyjne, skupiając się na kluczowych wskaźnikach oferowanych przez to narzędzie.

Zyskaj pełny wgląd w infrastrukturę technologiczną, dzięki oprogramowaniu do zarządzania konfiguracją. Za pomocą czytelnego pulpitu, możesz przeglądać wszystkie statystyki działu obsługi. Dodatkowo, portal obsługi pracowniczej to punkt kompleksowej obsługi, w którym pracownik może zgłosić problem, wyszukać rozwiązanie lub połączyć się z agentem.

SolarWinds oferuje rozwiązania klasy korporacyjnej dla środowisk firmowych. Dzięki zarządzaniu zasobami sprzętowymi, możesz monitorować lokalizację, użycie i konfigurację urządzeń. Obsługuje ponad 40 języków i dostosowuje się do lokalizacji, co pozwala na monitorowanie trendów na całym świecie.

Wybierz odpowiedni plan dla swojego zespołu, który zaczyna się od 19 USD miesięcznie za technika. Skorzystaj z 30-dniowego, w pełni funkcjonalnego, darmowego okresu próbnego.

Micro Focus

Prowadź swoją firmę w cyfrowej erze, wykorzystując narzędzie ITSM od Micro Focus, które może być dobrą alternatywą dla ServiceNow. Ponieważ sukces biznesowy zależy od zdolności Twojego zespołu do jednoczesnej transformacji i zarządzania IT, Micro Focus oferuje Twojemu zespołowi sprawne i wydajne rozwiązanie ITSM, dzięki któremu możesz skupić się na sukcesie.

Wyeliminuj złożoność, wykorzystując najnowocześniejsze technologie i unikaj luk w zabezpieczeniach oraz przekroczeń budżetu. W skład oferty wchodzi Digital Factory – model dostarczania różnorodnych ofert cyfrowych, który zapewnia nowe podejście do wzmocnienia transformacji cyfrowej.

Zespoły IT uzyskują dostęp do powtarzalnych procesów i narzędzi do tworzenia doświadczeń, rozwiązań i nowych usług. Wraz z tworzeniem fabryki cyfrowej, rośnie wiedza specjalistyczna w obszarze domeny, znikają zduplikowane zestawy narzędzi i pojawia się spójne zarządzanie.

Aby uprościć i ujednolicić operacje IT, możesz skorzystać z platformy OPTIC. Pomoże Ci ona przekształcić IT w nowoczesne centrum analizy, wykorzystać inteligentne narzędzia i rozszerzyć najlepsze praktyki w branży, przy zachowaniu elastyczności chmury.

Zaspokój swoje potrzeby w zakresie cyfrowych operacji IT, dzięki spersonalizowanemu i intuicyjnemu portalowi usług, testując je w ramach bezpłatnej wersji próbnej.

SysAid ITSM

Daj swojemu zespołowi IT większą kontrolę i siłę działania, dzięki SysAid ITSM. Pozwala to pożegnać się z poważnymi problemami, dzięki zaawansowanej automatyzacji działu obsługi. Oferuje imponujące rozwiązania i funkcje do zarządzania zasobami, spełniania wymagań i obsługi biura pomocy technicznej bez paniki.

SysAid ITSM zapewnia właściwe narzędzie dla właściwej operacji, by zapewnić wydajność i skuteczność działania. Oferuje też automatyzację, która pozwoli Ci skupić się na ważnych zadaniach. Zwiększ swoją produktywność dzięki automatyzacji i mniejszej liczbie powtórzeń.

Dzięki prostemu i szybkiemu wdrożeniu, możesz szybko zacząć działać i spełniać swoje specyficzne potrzeby, konfigurując SysAid. Możesz też poprawić doświadczenia pracowników i agentów, zapewniając im lepsze narzędzia i wsparcie, co umożliwia szybsze rozwiązywanie problemów. ITSM obejmuje pakiet ITIL, automatyzację przepływu pracy, integracje z innymi systemami, zaawansowane opcje dostosowywania, zarządzanie poziomem usług i inne funkcje.

Spraw, aby świadczenie usług było bardziej płynne, mądrze zarządzaj czasem i rozwiązuj problemy szybciej dzięki SysAid ITSM. Zobacz SysAid w akcji, korzystając z bezpłatnej wersji próbnej za pośrednictwem służbowego adresu e-mail.

Ivanti Neurons

Zmodernizuj sposób dostarczania usług dla działu IT, dzięki Ivanti Neurons, który oferuje pełną elastyczność wdrażania w modelu lokalnym, hybrydowym lub chmurowym. Dzięki lepszym doświadczeniom uzyskasz lepsze wyniki i zapewnisz światowej klasy usługi w całym przedsiębiorstwie.

Wyeliminuj manualne procesy i zautomatyzuj przepływy pracy, aby Twoja firma była bardziej wydajna, bezpieczna i zgodna z przepisami. Ivanti Neurons może łatwo skalować się i dostosowywać do środowiska organizacyjnego, w celu zaspokojenia określonych potrzeb. Niezależnie od tego, czy potrzebujesz rozwiązania helpdesk/biletowego, czy też zaawansowanego procesu zarządzania usługami ITIL, Ivanti Neurons ma dla Ciebie odpowiednią ofertę.

Korzystaj z lepszego wsparcia, dzięki chatbotom automatyzującym opartym na chmurze firmy Ivanti. Rozwiązuj problemy zgłaszane przez pracowników, które wcześniej były pomijane lub nieznane. Ponadto daj większe uprawnienia swoim zespołom, aby mogły rozwiązywać wiele problemów za pomocą jednego połączenia. Zyskaj pełną widoczność, aby poprawić wydajność, komfort użytkownika, jakość usług i pozostań w kontakcie z dowolnego miejsca.

Rozpocznij bezpłatny okres próbny już dziś i zmodernizuj swój system ITSM, aby zapewnić lepszą obsługę. Możesz też zarezerwować bezpłatne demo rozwiązań ITSM firmy Ivanti Neurons.

Podsumowanie

Narzędzia ITSM są niezwykle przydatne dla organizacji, które chcą skutecznie zarządzać dostarczaniem usług IT. Oferują wzrost produktywności pracowników, poprawę obsługi klienta oraz redukcję kosztów. Jeśli więc szukasz alternatywy dla ServiceNow, wybierz jedną z powyższych platform ITSM, która najlepiej pasuje do Twoich wymagań, budżetu i preferencji.


newsblog.pl