Personalizacja e-mail marketingu może zwiększyć zasięg Twojej marki i konwersje, ale musisz to robić poprawnie.
E-maile są nadal jedną z najskuteczniejszych strategii marketingowych, dlatego wiele firm dąży do dotarcia do grupy docelowej za pośrednictwem swojej skrzynki odbiorczej.
Jednak naukowiec nie musi zrozumieć, że użytkownik będzie bardziej zainteresowany otwarciem spersonalizowanej wiadomości e-mail spośród setek ogólnych wiadomości promocyjnych.
Przyjrzyjmy się bliżej spersonalizowanemu marketingowi e-mail, omawiając jego znaczenie, różne techniki, najlepsze praktyki oraz nakazy i zakazy.
Spis treści:
Co to jest personalizacja poczty e-mail?
Personalizacja e-mail marketingu odnosi się do prowadzenia spersonalizowanych kampanii w oparciu o dane, które mają na ich temat firmy. Personalizacja może odbywać się na wielu poziomach — nazwa, temat, lokalizacja, treść wiadomości e-mail, sugestie produktów, oferty i wiele innych.
Teraz spersonalizowane kampanie e-mailowe stały się sprawdzonym sposobem na zwiększenie szansy na otwarcie wiadomości e-mail przez odbiorcę. Oto kilka interesujących statystyk dotyczących personalizacji poczty e-mail:
- Spersonalizowana wiadomość e-mail ma wskaźnik otwarcia 18,8% w porównaniu do 13,1% w przypadku ogólnych wiadomości e-mail.
- Dzięki spersonalizowanej linii tematu marketerzy mogą zwiększyć szansę na otwarcie e-maili o 26%.
- 75% marketerów twierdzi, że spersonalizowane e-maile zapewniają firmie lepszy CTR.
Można więc powiedzieć, że personalizacja ma pozytywny wpływ na kampanie e-mail marketingowe poprzez mierzalne i niemierzalne wskaźniki. Powód jest również prosty. Użytkownicy uważają, że spersonalizowane wiadomości e-mail są dla nich bardziej odpowiednie.
Chociaż mają tendencję do pomijania ogólnych e-maili marketingowych, osobiście ukierunkowane e-maile przekonują ich lepiej do otwarcia wiadomości e-mail i podjęcia działań.
Znaczenie personalizacji poczty e-mail
#1. Lepsze wskaźniki otwarć i konwersji
W przypadku każdej kampanii e-mail marketingowej personalizacja jest kluczem do jej sukcesu. Powód jest prosty — kiedy wysyłasz spersonalizowaną wiadomość e-mail, więcej osób otwiera ją i klika CTA.
#2. Lepsze wrażenia użytkownika
Ponieważ firmy mogą zrozumieć osobowość użytkownika, mogą to zaimplementować w swoich e-mailach. Takie e-maile są niewątpliwie przyjemnością do czytania dla subskrybentów. Usuwają one wszelkie podrażnienia i wywołują pozytywne emocje związane z firmą.
#3. Ulepszony związek
Personalizacja oznacza humanitarny charakter wiadomości e-mail. Ludzie codziennie otrzymują wiele e-maili marketingowych i są zmęczeni czytaniem wiadomości pisanych przez boty. Spersonalizowane e-maile reprezentują wartość marki, osobiste wybory klientów i to, jak naprawdę to doceniają.
#4. Uzyskanie przewagi konkurencyjnej
Nie tylko Ty używasz e-maili w celach marketingowych. Korzystanie z personalizacji może pomóc Ci wygrać z konkurencją z dużym marginesem. Gdy ktoś zobaczy Twoje spersonalizowane wiadomości e-mail w porównaniu z ogólnymi wiadomościami e-mail wysyłanymi przez konkurencję, będzie bardziej zainteresowany przeglądaniem Twojej witryny.
#5. Wykorzystanie potencjału poczty e-mail
E-mail to narzędzie marketingowe pełne możliwości. Wysyłanie ogólnych wiadomości e-mail opartych na szablonach tylko w pewnym stopniu wykorzysta jego potencjał. Firmy mogą w pełni wykorzystać wiadomości e-mail i uzyskać pożądane rezultaty tylko dzięki personalizacji.
#6. Postępuj zgodnie ze standardem
W obecnych czasach personalizacja poczty elektronicznej stała się standardem. Jeśli nadal to pominiesz, pozostaniesz w tyle za innymi.
Rodzaje technik personalizacji poczty e-mail
#1. Dodawanie podstawowej właściwości kontaktu w wierszu tematu
Najlepszym sposobem na przyciągnięcie natychmiastowej uwagi jest chwytliwy temat. Odrobina personalizacji powinna załatwić sprawę w mgnieniu oka.
Użycie nazwy potencjalnego klienta i odpowiednich informacji w wierszu tematu pokaże, że wiadomość e-mail została dla niego dostosowana. Według MailChimp, krótki i bezpośredni wiersz tematu zadecyduje o powodzeniu wiadomości e-mail.
#2. Segmentacja na podstawie ścieżki użytkownika
Każda firma chce wyników swoich kampanii, a spersonalizowany marketing e-mailowy nie jest inny. Marketerzy mogą segmentować użytkowników na podstawie ich pozycji w lejku sprzedażowym i wysyłać im spersonalizowane e-maile, aby przenieść ich na wyższy poziom.
Jeśli ktoś odwiedzi Twoją stronę produktu i nie doda niczego do koszyka, możesz zaoferować mu zniżkę na te produkty. Lub, jeśli ktoś porzucił koszyk na etapie wysyłki, możesz zaoferować mu bezpłatną wysyłkę.
#3. Rekomendacje produktów na podstawie historii przeglądania
Użytkownicy sprawdzający laptopy do gier w Twojej witrynie mogą być zmuszeni do zakupu klawiatur i myszy do gier. W ten sposób możesz dowiedzieć się, jakie produkty mogą wkrótce kupić i zasugerować je w spersonalizowanych wiadomościach e-mail.
#4. Spersonalizowany rabat na podstawie historii przeglądania
Podczas wysyłania wiadomości e-mail dotyczących odzyskiwania koszyka ta konkretna technika przynosi wielki sukces. Pliki cookie pomagają gromadzić dane przeglądania klientów na Twojej stronie internetowej, a tym samym umożliwiają oferowanie spersonalizowanych rabatów na te produkty.
Ponieważ ludzie są już zainteresowani ich zakupem, ale z jakiegoś powodu tego nie zrobili, takie rabaty często sprowadzają ich z powrotem do Twojej witryny, aby kupić produkty.
#5. Kampanie dotyczące kamieni milowych
Spersonalizowany e-mail marketing jest ważny dla pielęgnowania relacji z odbiorcami. Wysyłanie im niestandardowych wiadomości e-mail o różnych kamieniach milowych pokazuje, że Ci na nich zależy i często wzbudza zaangażowanie.
Życzenie im z okazji urodzin i oferowanie w tym dniu terminowej oferty to miły gest ze strony każdej firmy. Klienci cenią to i uważają, że jest to powód do pozostania lojalnym wobec firmy.
#6. Wyzwalacze behawioralne
Według współczesnych marketerów wyzwalanie behawioralne jest bardzo skuteczne w kampaniach e-mail marketingowych. Choć brzmi to skomplikowanie, jest to automatyczna reakcja na e-mail, a nie interakcja ludzi z Twoimi produktami. Oprócz e-maili powitalnych, mogą one pomóc w sprzedaży dodatkowej i krzyżowej.
7. Personalizacja na podstawie strefy czasowej i lokalizacji geograficznej
Lokalizacja klienta i strefy czasowe to dwa ważne czynniki, które marketerzy biorą pod uwagę podczas spersonalizowanych kampanii. Wykonaj testy A/B, aby dowiedzieć się, kiedy ktoś chce otrzymywać Twoje e-maile. Co więcej, wysyłanie e-maili do wszystkich subskrybentów z danego kraju w dni narodowe to kolejny świetny sposób na personalizację.
#8. Porzucenie koszyka
Wielu klientów dodaje produkty do koszyka, ale ich nie kupuje. Potrzebują trochę nacisku, aby kliknąć przycisk Kup. W takich przypadkach wyślij im spersonalizowane e-maile, w tym zdjęcia produktów i ostateczną cenę do kasy. W większości przypadków pomaga również oferowanie im ograniczonej czasowo zniżki.
Personalizacja e-mail marketingu: najlepsze praktyki
#1. Tworzenie person klienta
Jako marketer, który prowadzi spersonalizowane kampanie e-mailowe, musisz stworzyć persony dla każdego typu klienta. Przeanalizuj swoją grupę docelową i poznaj persony, które możesz wykorzystać w swoich działaniach e-mail marketingowych.
Podczas gdy większość marek jest kierowana do 1-3 osób, utworzenie co najmniej jednej jest obowiązkowe. Gdy zrozumiesz, czego chcą osoby i jak się zachowują, personalizacja e-mail marketingu staje się łatwiejsza.
#2. Zbieranie właściwych danych
Chociaż personalizacja poczty e-mail nie może się powieść bez danych klientów, zbieranie zbyt dużej ilości danych wprowadzi Cię w zakłopotanie. Dlatego dobrym pomysłem jest rozpoczęcie od niewielkiej liczby podstawowych danych (wiek, lokalizacja, płeć).
Gdy już wiesz, jak wykorzystać je do personalizacji wiadomości e-mail, możesz przejść do korzystania z danych psychograficznych, takich jak zachowanie klientów, historia przeglądania i interakcje w mediach społecznościowych.
#3. Segmentacja listy e-mail
Możesz segmentować lub kategoryzować swoją listę e-mailową na podstawie person lub innych kryteriów. Ale trzymaj się z dala od hipersegmentacji, która sprawi, że stworzysz setki segmentów. Celem segmentacji jest łatwe tworzenie ukierunkowanych ofert. Dlatego skup się na szerszych kategoriach, takich jak lokalizacja.
#4. Korzystanie z oprogramowania do automatyzacji poczty e-mail
Obsługa spersonalizowanych kampanii e-mailowych może wydawać się gorączkowa dla większości marketerów. Zamiast tego mogą wybrać narzędzia do automatyzacji poczty e-mail, aby wysłać odpowiednią wiadomość do właściwych odbiorców we właściwym czasie.
Narzędzia te pozwalają również na automatyzację wiadomości e-mail na podstawie różnych parametrów. Możesz nawet otrzymywać powiadomienia za każdym razem, gdy ktoś otwiera wiadomości e-mail za pomocą tych narzędzi.
#5. Testy A/B
W przypadku spersonalizowanych wiadomości e-mail testowanie czyni Cię doskonałym. Testowanie kampanii e-mailowych jest bardzo ważne, tym bardziej w przypadku automatycznych kampanii z personalizacją lub wyzwalaczami e-mailowymi.
Zamiast testować e-maile na komputerach, wyślij je do siebie, aby sprawdzić, czy wszystko jest w porządku. Wraz z rosnącą liczbą użytkowników smartfonów upewnij się, że Twoje e-maile są kompatybilne z urządzeniami mobilnymi.
#6. Personalizacja rekomendacji produktów
Klienci, którzy otrzymują wiadomość e-mail ze spersonalizowanymi propozycjami produktów, wiedzą, że rozumiesz ich wybór. Firmy mogą łatwo generować spersonalizowane rekomendacje na podstawie historii zakupów i przeglądania przez klienta.
Możesz także zasugerować odpowiednie blogi dotyczące zakupionych produktów. Dzięki temu nie będziesz zmuszać klientów do ciągłego kupowania.
Co robić i czego nie robić w spersonalizowanym e-mail marketingu
Co robić
#1. Uzyskaj zgodę na udostępnianie danych klienta innym osobom
Żaden klient nie doceniłby sytuacji, w której osoba trzecia wysyła mu e-maile zawierające dane, na udostępnienie których nigdy nie wyraził zgody.
Niektóre osoby mogą nawet podjąć kroki prawne przeciwko Twojej firmie za udostępnianie swoich danych innym. Dlatego zachowaj ostrożność i uzyskaj zgodę na wykorzystywanie i udostępnianie wszelkich danych, które zbierasz za pomocą spersonalizowanego e-maila.
#2. Wysyłaj e-maile we właściwym czasie
Czas odgrywa kluczową rolę nawet w spersonalizowanych kampaniach e-mailowych. Nie każdy klient należy do tej samej strefy czasowej. Dlatego musisz dostarczać e-maile, gdy są gotowe do ich przeczytania.
Upewnij się, że znasz najlepszy czas na otwarcie e-maili z kampanii. Możesz zbierać dane o tym, kiedy jest najlepszy czas, aby ktoś otworzył wiadomość e-mail i wysłać wiadomości e-mail w odpowiednim czasie.
#3. Dodaj odpowiednie linki do strony
E-mail marketing ma na celu skierowanie odbiorców we właściwym kierunku. Dołącz link do dowolnej strony internetowej, która jest związana z historią Twojego e-maila. Jeśli e-mail mówi o wyprzedażach letnich, zawarty w nim link powinien prowadzić do strony internetowej lub strony docelowej letnich wyprzedaży.
#4. Dołącz wezwanie do działania
Marketerzy muszą mierzyć sukces swoich kampanii e-mailowych, dlatego muszą zawierać wezwanie do działania w każdym e-mailu. W tym czasie muszą mieć na uwadze pożądane działanie. Włączenie CTA za pomocą przycisku zapewni więcej konwersji niż hiperłącze.
#5. Użyj zawartości dynamicznej
Dotyk personalizacji powinien być wszędzie w Twojej kampanii e-mail marketingowej. Używanie tej samej treści wiadomości e-mail dla każdego użytkownika nie zwiększy współczynnika konwersji. Zamiast tego możesz używać treści dynamicznych w swoich e-mailach i zaobserwować znaczny wzrost ROI.
Nie!
#1. Bombardowanie klientów e-mailami
Tylko dlatego, że wysyłasz spersonalizowane e-maile do swoich subskrybentów, nie zalewaj ich skrzynek odbiorczych wiadomościami. Nawet najbardziej lojalny klient Twojej marki nie chciałby być spamowany przez Twoje promocyjne e-maile. Lepiej jest uzyskać informację zwrotną od użytkowników, ile e-maili chcą otrzymywać każdego miesiąca.
#2. Nie zbieraj niepotrzebnych danych
Podczas kampanii e-mailowych firmy często gromadzą dużo danych. Mając na uwadze naruszenia bezpieczeństwa danych, nie należy zbierać i przechowywać niepotrzebnych danych, które w razie potrzeby można wykorzystać później. Co więcej, musisz zachować szczególną ostrożność podczas zbierania danych osobowych lub informacji poufnych.
#3. Nie bądź przerażający
Nadmierna personalizacja lub zbyt duża ilość danych osobowych może zmienić Twoje e-maile w coś przerażającego. Zaufaj nam, nikt nie chciałby się przekonać, że firma biznesowa wie o nich wszystko. Dlatego używaj danych bez przekraczania linii „pełzania”, aby nie czuli, że ich szpiegujesz.
#4. Nie personalizuj bez sensu
Niektórzy z nas zapominają o znaczeniu personalizacji i tworzą e-maile zawierające ogólną personalizację.
Marketerzy mogą uznać je za spersonalizowane, ale subskrybenci nie. Unikaj ogólnej personalizacji (dodawanie tylko nazwy klienta w treści wiadomości e-mail, podczas gdy reszta zawiera ogólną wiadomość). Zamiast tego spersonalizuj określone obszary i zbadaj, jak przyciągnąć odbiorców w tych obszarach.
#5. Nie personalizuj każdego e-maila
Marketerzy mogą odczuwać potrzebę spersonalizowania każdego nagranego e-maila. Nie jest to jednak idealne rozwiązanie z punktu widzenia użytkownika. Posiadanie danych dotyczących jakiegoś aspektu nie oznacza, że musisz je umieszczać w wiadomościach e-mail. Musisz zrozumieć, które e-maile spersonalizować, aby generować konwersje.
Ostatnie słowa
Personalizacja e-mail marketingu to nie tylko pisanie spersonalizowanej wiadomości e-mail; proces wraca do budowania listy, analizy behawioralnej i segmentacji.
Jak widać z powyższej dyskusji, jest to czasochłonny proces, który wymaga Twojej uwagi i wysiłku. Jeśli jednak zastosujesz wymienione tutaj techniki i najlepsze praktyki, rzeczywiście odniesiesz sukces dzięki spersonalizowanym kampaniom.
Tworząc strategie, firmy mogą używać Pipedrive do tworzenia polityk e-mail marketingu.