Dodawanie animacji do aplikacji internetowej to jedno z najlepszych podejść do poprawy wyglądu i działania aplikacji.
Animacje to poruszające się obiekty, których projektanci stron internetowych/programiści używają do przyciągania uwagi użytkowników i kierowania ich do podjęcia określonych działań.
Pisanie kodu w celu dodania animacji może być bardzo pracochłonne. Na szczęście możesz skorzystać z biblioteki animacji.
Biblioteka animacji to zbiór gotowych plików animacji, które projektanci mogą dodawać do swoich witryn internetowych.
Spis treści:
Dlaczego warto korzystać z bibliotek animacji?
- Oszczędność czasu: biblioteka animacji zapewni szkielet, dając Ci więcej czasu na skupienie się na funkcjonalności aplikacji.
- Możliwość dostosowania: Biblioteki animacji zazwyczaj oferują kod wzorcowy, który można dostosować do własnych potrzeb.
- Łatwo uzyskać spójny projekt: jeśli masz animacje na różnych stronach internetowych, możesz użyć jednej biblioteki, aby zapewnić spójność mieszania kolorów i czcionek.
- Zapewnij szeroki zakres efektów: Niektóre biblioteki animacji mają wiele animacji do wyboru.
Przejrzałem niektóre z najlepszych bibliotek animacji JavaScript, których możesz użyć w następujący sposób;
Anime.js
Anime.js to lekka biblioteka JavaScript z potężnym interfejsem API. Możesz używać tej biblioteki z obiektami JavaScript, atrybutami DOM, SVG i właściwościami CSS.
Instalacja
npm zainstaluj animejs – zapisz
Stosowanie
importuj anime z „animejs/lib/anime.es.js”;
Kluczowe cechy:
- Łatwy w użyciu: uważam, że Anime.js jest łatwy w użyciu, nawet dla osób z ograniczoną znajomością JavaScript, ponieważ jest dobrze udokumentowany.
- Rozszerzalny: możesz dostosować bloki kodu z tej biblioteki do swoich potrzeb. Możesz także tworzyć wywołania zwrotne, osie czasu i funkcje łagodzenia.
- Elastyczność: Anime.js to nie tylko biblioteka animacji JavaScript; możesz go używać z właściwościami SVG i CSS.
- Obsługa wielu przeglądarek: animacje z Anime.js działają w różnych przeglądarkach, takich jak Chrome, Safari, IE/Edge, Firefox i Opera.
Anime.js to bezpłatna biblioteka typu open source.
Mo.js
Mo.js to biblioteka ruchomych grafik JavaScript. Biblioteka zapewnia całkowitą kontrolę nad animacjami za pośrednictwem deklaratywnego interfejsu API.
Instalacja
npm zainstaluj @mojs/core
Lub
przędza dodaj @mojs/core
Stosowanie;
importuj mojs z „@mojs/core”;
Kluczowe cechy:
- Modułowość: Komponenty w tej bibliotece są podzielone na małe bloki kodu wielokrotnego użytku. Podczas testowania tej biblioteki mogłem dodawać lub usuwać różne komponenty bez przepisywania całego kodu.
- Prosty: deklaratywny projekt interfejsu API ułatwia korzystanie z tej biblioteki i dostosowywanie jej składników.
- Responsywny: Mo.js jest gotowy na siatkówkę, dzięki czemu reaguje na różne rozmiary ekranów.
- Solidność: ta biblioteka została gruntownie przetestowana, aby upewnić się, że działa zgodnie z oczekiwaniami.
Mo.js to bezpłatna biblioteka typu open source.
Popmotion
Popmotion to prosta biblioteka animacji do tworzenia zachwycających interfejsów użytkownika. Uważam, że korzystanie z tej biblioteki z waniliowym JavaScriptem oraz większością bibliotek i frameworków JavaScript jest łatwe.
Instalacja
npm zainstaluj popmotion
Stosowanie
importuj {animate} z „popmotion”
Kluczowe cechy:
- Potężny: chociaż funkcja animacji zajmuje tylko 4,5 KB, obsługuje animacje sprężynowe, bezwładnościowe i klatki kluczowe dla kolorów, liczb i złożonych łańcuchów.
- Obsługa TypeScript: Popmotion jest napisany w TypeScript, indeksie górnym JavaScript. W ten sposób możesz używać typów, jeśli używasz TypeScript w swoim projekcie.
- Możliwość dostosowania: Komponenty z tej biblioteki można dostosować do potrzeb związanych z animacją.
- Stabilny: Wszystkie komponenty Popmotion zostały poddane gruntownym testom.
Korzystanie z Popmotion jest bezpłatne.
Theatre.js
Theatre.js to biblioteka z profesjonalnym zestawem narzędzi do projektowania ruchu. Dzięki niemu możesz projektować sceny filmowe i zachwycające interakcje interfejsu użytkownika.
Aby używać Theatre.js z HTML i zwykłym JavaScriptem, możesz dodać jego link CDN do sekcji head dokumentu HTML.
Kluczowe cechy:
- Działa z kilkoma frameworkami i bibliotekami JavaScript: Możesz używać Theatre.js z React Three Fibre i THREE.js.
- Możliwość dostosowania: ta biblioteka ma najnowocześniejszy edytor sekwencji, który pomaga blokować sekwencje w kilka sekund. Możesz również dostroić każdą klatkę w swojej aplikacji za pomocą edytora wykresów.
- Rozszerzalny: Theatre.js ma różne rozszerzenia, które zwiększają jego użyteczność. Możesz użyć swoich narzędzi lub dodać rozszerzenia do tej biblioteki.
Theatre.js to biblioteka typu open source.
ScrollReveal.js to biblioteka JavaScript, która umożliwia animowanie elementów podczas ich przewijania do widocznego obszaru.
Instalacja;
npm zainstaluj scrollreveal
Stosowanie;
const ScrollReveal = require(’scrollreveal’)
Kluczowe cechy:
- Łatwy w użyciu: Dodaj klasę scrollreveal do elementów, które chcesz animować, i możesz zacząć korzystać z tej biblioteki.
- Rozszerzalny: Możesz dodawać nowe elementy lub usuwać je z komponentów, które otrzymujesz z tej biblioteki.
- Elastyczność: możesz ustawić ScrollReveal.js tak, aby wyświetlał elementy po najechaniu, kliknięciu lub przewinięciu. Biblioteka pozwala również kontrolować łagodzenie, kierunek i szybkość boniowania.
ScrollReveal.js to płatna biblioteka z pakietami już od 30 USD.
GreenSock GSAP
GreenSock GSAP to biblioteka JavaScript do animowania komponentów SVG, UI, React lub Three.js. Biblioteka zawiera wszystko, czego potrzebujesz do tworzenia szybkich i atrakcyjnych animacji.
Kluczowe cechy:
- Wysoka kompatybilność: GSAP można używać z bibliotekami i frameworkami Canvas, CSS, HTML, SVG i JavaScript, takimi jak Angular, React, Vue i jQuery.
- Możliwość rozbudowy: modułowa architektura GSAP umożliwia dostosowanie komponentów do potrzeb związanych z animacją.
- Elastyczność: GSAP nie ma predefiniowanej listy elementów, które można animować. Możesz animować dowolną numeryczną właściwość obiektu.
- Solidny: dzięki GSAP możesz animować tablice, beziery, właściwości CSS, kolory i nie tylko. Ta biblioteka pozwala również budować sekwencje, powtarzać, jojo i definiować wywołania zwrotne.
GreenSock Animation Platform (GSAP) ma bezpłatny pakiet, a płatny zaczyna się od 88 GBP.
ProgressBar.js
ProgressBar.js to biblioteka animacji do tworzenia responsywnych i stylowych pasków postępu dla sieci.
Instalacja
Korzystanie z altanki
altana zainstaluj pasek postępu.js
Korzystanie z npm
npm zainstaluj pasek postępu.js
Kluczowe cechy:
- Różne wbudowane kształty: ProgressBar.js ma trzy wbudowane kształty: Półkole, Okrąg i Linia. Możesz także utworzyć niestandardowy kształt za pomocą tej biblioteki.
- Responsywny: Paski postępu z tej biblioteki działają doskonale na ekranach o różnych rozmiarach.
- Konfigurowalny: Możesz dostosować kolory komponentów, rozmiar i styl czcionki.
ProgressBar.js to biblioteka typu open source.
AnisJS
AniJS to biblioteka interakcji interfejsu użytkownika, która zapewnia szybki i łatwy sposób tworzenia i prototypowania interfejsów użytkownika. Ta biblioteka ma 9,0 kb po spakowaniu.
Instalacja;
altana zainstaluj anijs – zapisz
Stosowanie;
Kluczowe cechy:
- Prosty w użyciu: Aby korzystać z tej biblioteki, dodaj klasę AnisJS do elementu, który chcesz animować.
- Rozszerzalny: Możesz dostosować komponenty z AnisJS do swoich potrzeb.
- Elastyczność: możesz używać AnisJS z obiektami JavaScript, atrybutami SVG, właściwościami CSS i elementami DOM.
- Kompatybilny z głównymi przeglądarkami: Możesz AnisJS z Chrome, Firefox, Safari i Edge.
AnisJS to biblioteka typu open source, z której można korzystać bezpłatnie.
Three.js
Three.js to biblioteka 3D ogólnego przeznaczenia. Biblioteka korzysta z renderera WebGL, ale obsługuje również renderery SVG i CSS3D jako dodatki.
Instalacja;
npm install – zapisz trzy
Stosowanie;
importuj * jako TRZY z „trzech”;
Kluczowe cechy:
- Łatwość użycia: Three.js ma dobrze udokumentowany interfejs API, dzięki czemu jest łatwy w konfiguracji i obsłudze.
- Potężny: Za pomocą tej biblioteki możesz tworzyć złożone sceny 3D. Three.js obsługuje również różne funkcje, takie jak animacje, materiały i oświetlenie.
- Elastyczność: możesz tworzyć różne animacje 3D, od gier, wizualizacji po symulacje.
- Kompatybilny z różnymi frameworkami i bibliotekami: Możesz używać biblioteki Three.js z React Three Fibre, Egret, Aframe, PlayCanvas i Babylon.js.
Three.js to biblioteka JavaScript typu open source.
Vivus.js
vivus.js to lekka biblioteka JavaScript do animowania plików SVG. Gdy animujesz pliki SVG przy użyciu tej biblioteki, wyglądają one tak, jakby zostały narysowane.
Instalacja;
npm zainstaluj vivus
Lub
altana zainstaluj vivus
Kluczowe cechy:
- Różne typy animacji: Vivus.js umożliwia tworzenie animacji opóźnionych, jeden po drugim i synchronizacji. Opóźniony jest domyślnym typem animacji w tej bibliotece.
- Zezwala na niestandardowe skrypty: Zamiast korzystać z typów animacji dostępnych w tej bibliotece, możesz tworzyć niestandardowe skrypty do animowania plików SVG.
- Brak zależności: Możesz używać tej biblioteki w większości projektów internetowych, ponieważ jest ona wolna od zależności.
Vivus.js to darmowa biblioteka.
Tilt.js
Tilt.js to mała biblioteka JavaScript, która umożliwia programistom tworzenie efektów pochylenia 3D w DOM. Możesz używać Tilt.js z podstawowym JavaScriptem lub bibliotekami i frameworkami, takimi jak React, Preact, Angular i Polymer.
Instalacja;
npm install – zapisz plik tilt.js
Lub
przędza dodaj tilt.js
Stosowanie;
Dodaj ten skrypt tuż przed tagiem zamykającym