Co to są treści „sugerowane dla Ciebie” na Facebooku i dlaczego nie można ich wyłączyć?

Czy nie lubisz widzieć nieistotnych sugerowanych treści w swoim kanale na Facebooku? Wolałbyś, żeby się tam nie pojawiał? Niestety nie można bezpośrednio wyłączyć sugestii treści, a Facebook nie pozwala na to.

Niemniej jednak możesz dostosować sekcję „Proponowane dla Ciebie” w swoim kanale wiadomości na Facebooku, aby wyświetlać treści, które są dla Ciebie istotne.

Poniżej przyjrzymy się, czym są treści „Sugerowane dla Ciebie”, dlaczego Facebook nie pozwala na ich trwałe wyłączenie i jakie masz opcje, aby otrzymywać tylko trafne sugestie.

Jak działa funkcja Facebooka „Sugerowane dla Ciebie”?

„Proponowane dla Ciebie” to funkcja Facebooka, która sugeruje odpowiednie treści na podstawie aktywności użytkownika. Użytkownicy mogą zobaczyć filmy podobne do tych, które skomentowali, zdjęcie, które właśnie pobrali lub artykuł, który czytali przez kilka minut.

Facebook sugeruje takie treści, aby użytkownicy przykleili się do aplikacji na dłużej, ale w jaki sposób określa, jakie treści sugerować? Według Centrum pomocy Metana sugerowane treści na Facebooku mają wpływ trzy główne czynniki: powiązane treści, powiązane tematy i lokalizacja.

Dlatego treść, którą widzisz jako sugestie, jest oparta na następujących elementach:

  • Tematy, którymi zajmowałeś się wcześniej.
  • Treści z większym zaangażowaniem innych członków strony lub grupy, z którymi często rozmawiasz.
  • Rodzaj treści osób w tej samej lokalizacji, w której jesteś obecnie zaangażowany.

Twórcy treści na Facebooku mogą znacznie skorzystać z tych sugestii, które zwiększają zasięg i zaangażowanie postów na Facebooku. Jednak czasami mogą one być irytujące dla użytkowników — zwłaszcza jeśli treść, którą widzą, jest nieistotna. Niestety, Facebook nie pozwala użytkownikom na wyłączenie tych sugestii. Pytanie brzmi: dlaczego?

Dlaczego nie możesz wyłączyć treści „Proponowanych dla Ciebie” na Facebooku?

Algorytm Facebooka ma na celu utrzymanie zaangażowania użytkowników tak długo, jak to możliwe. Im większe zaangażowanie, tym większy przychód biznes wygeneruje. Wprowadzono więc sugestie dotyczące treści, aby pomóc algorytmowi wyświetlać użytkownikom bardziej odpowiednie treści, zachęcając ich do spędzania większej ilości czasu na przewijaniu.

Ponieważ sugestie dotyczące treści mogą zaprowadzić użytkowników do króliczej nory, z której trudno jest uciec – coś, czego chce każda platforma mediów społecznościowych – dlaczego Facebook miałby pozwalać użytkownikom na ich wyłączanie? Zaprzeczyłoby to całemu celowi tej funkcji. W związku z tym Facebook umożliwia dostosowanie tych sugestii w oparciu o Twoje preferencje.

Mówiąc najprościej, Facebook nie chce, abyś zatrzymywał te sugestie, ale dostosował je do swoich upodobań. W ten sposób jego algorytm może zatrzymać Cię dłużej w aplikacji i możesz cieszyć się odpowiednimi treściami, których inaczej mógłbyś nie zauważyć. Przyjrzyjmy się, jak możesz dostosować te sugestie.

Jak dostosować treści „Sugerowane dla Ciebie” na Facebooku

Nie ma bezpośredniego sposobu dostosowania tego, co widzisz jako sugerowane treści na Facebooku. Zamiast tego będziesz musiał osobno ukryć lub odłożyć wszystkie posty zawierające nieistotne treści. Możesz powiadomić Facebooka, czego nie chcesz widzieć jako sugestii, aby sugerował tylko odpowiednie treści.

Facebook umożliwia wyłączenie określonych typów postów, które widziałeś w sugestiach, tymczasowe wyłączenie postów z określonej strony lub trwałe zaprzestanie ich wyświetlania. Aby zastosować te preferencje do nieistotnych treści, które pojawiają się w Twoich sugestiach na stronie Facebooka, wykonaj poniższe czynności:

  • Przejdź do sugerowanego posta, dla którego chcesz przesłać opinię.
  • Kliknij trzy poziome kropki w prawym górnym rogu sugerowanego posta.
  • Aby ukryć podobne posty przed sugestiami, kliknij Ukryj post.
  • Wybierz Odłóż na 30 dni lub Ukryj wszystko z , aby przestać widzieć posty z określonej strony odpowiednio na 30 dni lub na czas nieograniczony.
  • Kliknij Zgłoś post, jeśli znajdziesz post niezgodny z Twoimi standardami.
  • Użytkownicy aplikacji Facebooka mogą również dostosowywać sugestie treści w ten sam sposób na swoich urządzeniach z systemem iOS i Android. Znajdziesz tu te same opcje zarządzania sugestiami treści, co na stronie Facebooka.

    Wskazówki dotyczące przeglądania odpowiednich treści w sekcji „Proponowane dla Ciebie”.

    Mimo że możesz w pewnym stopniu dostosować sugerowane treści, wykonując powyższe czynności, nadal możesz czasami natknąć się na nieistotne treści w swoim kanale. Wynika to również z Twojej aktywności na Facebooku. Aby upewnić się, że sekcja „Proponowane dla Ciebie” jest pełna odpowiednich treści, oto kilka zaleceń i zakazów, o których należy pamiętać:

    • Nie angażuj się w treści na Facebooku, których nie chcesz traktować jako sugestii, nawet negatywnych. Na przykład, jeśli skomentujesz niepokojący post i wyrazisz przeciwną opinię, Facebook może nadal pokazywać Ci podobne treści na podstawie Twojego zaangażowania. To samo dotyczy reakcji, udostępnień i innych interakcji.
    • Jeśli nieistotne treści pojawiają się wielokrotnie w sugestiach, nawet po ich ukryciu, najlepiej przestać obserwować lub zablokować tę stronę na Facebooku. Aby przestać obserwować stronę na Facebooku, kliknij jej nazwę w sugerowanym poście i kliknij przycisk Obserwuj. Aby zablokować stronę na Facebooku, kliknij jej nazwę z sugerowanego posta, kliknij trzy poziome kropki, a następnie kliknij Zablokuj.
    • Opuść grupę, do której należysz, jeśli udostępnia ona treści sprzeczne z Twoimi wartościami. Aby opuścić grupę, kliknij Dołączono pod nazwą grupy, a następnie kliknij Opuść grupę.

    Przyjrzyj się kilku innym sposobom dostosowania swojego kanału na Facebooku. Gdy poinformujesz Facebooka, że ​​nie lubisz oglądać nieistotnych postów i angażujesz się tylko w pożądane, zawsze będzie on wyświetlał odpowiednie posty w sugestiach treści.

    Ale czy jest jakaś alternatywa, aby przestać widzieć wszystkie sugestie treści w kanale informacyjnym Facebooka i je wyczyścić? Jest i to jest korzystanie z rozszerzeń innych firm. Jednak biorąc pod uwagę ryzyko związane z bezpieczeństwem, zdecydowanie odradzamy to.

    Nie używaj rozszerzeń innych firm

    Wiele rozszerzeń innych firm może pomóc Ci kontrolować rodzaj treści wyświetlanych na Facebooku i usuwać niepotrzebne treści. Jednak zdecydowanie odradzamy korzystanie z niezaufanych rozszerzeń przeglądarki ze względów bezpieczeństwa. Oto kilka powodów:

    • Korzystanie z rozszerzeń innych firm narusza warunki korzystania z serwisu Facebook, a jeśli Twoje konto zostanie wykryte w związku z taką działalnością, Facebook może Cię zablokować.
    • Nawet jeśli rozszerzenia stron trzecich oświadczają, że nie gromadzą danych użytkownika, nie ma gwarancji, że będą przestrzegać ich zasad ochrony prywatności. Mogą zbierać od Ciebie poufne informacje, które mogłyby stanowić poważne zagrożenie bezpieczeństwa.
    • Korzystanie z rozszerzeń innych firm może zakłócać kod źródłowy Facebooka, co może powodować niezliczone problemy podczas korzystania z platformy.

    Dostosuj sugestie treści na Facebooku

    Postrzeganie nieistotnych treści jako sugestii na Facebooku może być irytujące. A jeśli jest to sprzeczne z naszymi wartościami, to jeszcze gorzej.

    Mamy nadzieję, że teraz lepiej rozumiesz, jak działają sugestie treści na Facebooku i jak je dostosować. Jeśli zastosujesz się do wskazówek omówionych powyżej, treści, które znajdziesz w swoich sugestiach, będą bardziej trafne.