Inteligentna automatyzacja procesów (IPA): dlaczego jest ważna?

Gwałtowny rozkwit transformacji cyfrowej dał początek wielu technologiom, a jedną z nich jest inteligentna automatyzacja procesów (IPA).

Narodził się z pilnej potrzeby przedsiębiorstw, aby stawić czoła uwarunkowaniom makroekonomicznym, które utrudniały zyski w różnych sektorach.

Wiele firm szukało wydajnej technologii, która pomoże im zoptymalizować i przyspieszyć procesy biznesowe.

W tym pomaga IPA. Jego możliwości automatyzacji sprawiły, że stał się istotną częścią modeli operacyjnych i zadań wielu organizacji.

Oprócz automatyzacji powtarzalnych zadań, IPA może również pomóc skrócić czas przetwarzania i zwiększyć zwrot z inwestycji.

W tym artykule omówię IPA i zrozumiem jego znaczenie dla firm.

Co to jest IPA?

Inteligentna automatyzacja procesów (IPA) to konwergencja nowoczesnych technologii, które współpracują ze sobą, tworząc możliwości automatyzacji w celu zautomatyzowania różnych procesów cyfrowych.

Ponieważ automatyzacja przejmuje wiele procesów biznesowych, IPA stało się ważnym aspektem szybko zmieniającego się współczesnego świata. Zasadniczo IPA to zestaw technologii i aplikacji, które są wdrażane w procesach biznesowych w celu zwiększenia wydajności operacyjnej, wartości biznesowej i odpowiedzi na zapytania.

Łączy technologie takie jak robotyczna automatyzacja procesów (RPA), uczenie maszynowe (ML), cyfrowa automatyzacja procesów (DPA), wizja komputerowa, automatyzacja kognitywna i sztuczna inteligencja (AI).

Łącząc ML i AI z innymi technologiami, firmy mogą wykorzystać narzędzie lub oprogramowanie IPA do stworzenia inteligentnego procesu biznesowego, który może automatycznie myśleć, uczyć się i dostosowywać w celu poprawy wydajności. Z biegiem czasu stale ewoluuje, dzięki czemu automatyzacja może zostać podniesiona na zupełnie nowy poziom.

To połączenie technologii ma pomóc ludziom w automatyzacji rutynowych i powtarzalnych zadań oraz w tworzeniu efektywnego środowiska operacyjnego. Ponadto służy do poprawy doświadczenia klienta, uproszczenia procesu interakcji i tworzenia skutecznych rozwiązań w krótszym czasie.

Dziś IPA w różnych formach wkroczyło do różnych branż, a jedną z najpopularniejszych form są chatboty umożliwiające interakcję z klientem.

Korzyści z używania IPA

Inteligentna automatyzacja procesów (IPA), stosowana w nowoczesnych firmach, może przynieść im wiele korzyści. Niektórzy z nich są:

Skrócony czas pracy

IPA może zautomatyzować wiele powtarzalnych i pracochłonnych zadań w Twojej firmie, co pomaga skrócić czas przetwarzania. Według McKinsey’s wdrożenie IPA pomogło organizacjom nie tylko skrócić czas procesu o 50%, ale także ponad połowę zadań ręcznych.

Większe zaangażowanie pracowników

Powtarzalne zadania w większości organizacji powodują znudzenie pracowników, co ostatecznie prowadzi do mniejszego zaangażowania. Korzystanie z narzędzi IPA, które w łatwy sposób mogą zautomatyzować wiele zadań, zwiększa zaangażowanie pracowników. Powodem jest to, że zamiast spędzać czas na nudnej pracy, mogą skupić się na bardziej istotnych, ekscytujących zadaniach.

Niższe wskaźniki błędów

Nie uwierzyłbyś, ale w większości organizacji występuje około 1-5% błędów w danych biznesowych, chyba że podejmą one nadzwyczajny wysiłek.

Ponadto dość trudno jest się do nich odnieść, ponieważ pracownicy muszą ręcznie wprowadzać wiele danych. Wdrożenie IPA pomaga zwiększyć dokładność danych i zmniejszyć odsetek błędnych decyzji i straconych szans.

Głębszy wgląd w proces

Narzędzia IPA umożliwiają szybką i wydajną realizację różnych procesów, zapewniając głębszy wgląd w procesy. Otrzymasz raporty i cenne dane, które pomogą wykryć wszelkie wąskie gardła i natychmiast nad nimi pracować.

Ulepszona obsługa klienta

Wdrażając narzędzia IPA w operacjach biznesowych, możesz być świadkiem poprawy doświadczeń klientów. Automatyzuje zadania, dzięki czemu zapytania klientów są rozwiązywane szybko i dokładnie. Ponieważ większość kontaktów z klientami jest zautomatyzowana, firmy mogą spodziewać się wzrostu zaangażowania i lojalności klientów.

Zwiększona ostrość

Ponieważ narzędzia IPA radzą sobie z większością rutynowych i powtarzalnych zadań, pracownicy będą mieli więcej czasu na skupienie się na ważnych zadaniach, co zwiększy ich produktywność. Ostatecznie zwiększa to efektywność operacyjną firmy i prowadzi do lepszego zwrotu z inwestycji.

Wykorzystanie AI i ML w IPA

Sztuczna inteligencja i uczenie maszynowe mają ogromny wpływ na IPA, pomagając rozszerzyć możliwości automatyzacji poza zwykłe zadania biurowe. Zarówno AI, jak i ML służą jako ważne filary nowoczesnych platform IPA.

Platformy IPA, po zintegrowaniu z procesem, wykorzystują algorytmy ML do analizy danych w czasie rzeczywistym i historycznych. Narzędzia IPA mogą zoptymalizować proces w celu uzyskania lepszej wydajności i wyników. Narzędzia te mogą wykorzystywać ML do automatycznego przypisywania przepływów pracy w oparciu o rolę i wymagania projektu.

Podobnie sztuczna inteligencja umożliwia platformom IPA pracę na dużych zbiorach nieustrukturyzowanych i ustrukturyzowanych danych oraz ich ocenę w celu znalezienia wielu istotnych informacji. Narzędzia IPA wykorzystują te informacje do wykrywania intencji, znajdowania anomalii w infrastrukturze, przetwarzania języka naturalnego i innych procesów.

Co więcej, korzystając ze wszystkich tych zasobów, IPA może pomóc w tworzeniu chatbotów do interakcji z klientami, poznawania ich intencji i odpowiedniego reagowania. Wykorzystując dostępny zestaw modeli, AI wspomaga również narzędzia IPA w rozwiązywaniu problemów klientów bez konieczności ingerencji człowieka.

ML i AI pomogły IPA wyjść poza prostą automatyzację istniejących zadań i połączyć nowoczesne technologie, takie jak głębokie uczenie się, w celu stworzenia nowych procesów. Pomaga to optymalizować procesy, zwiększać wydajność biznesową i zapewnia lepszy zwrot z inwestycji.

Technologie zaangażowane w IPA

Inteligentna automatyzacja procesów (IPA) wykorzystuje liczne technologie do automatyzacji procesów biznesowych. To są:

  • Sztuczna inteligencja (AI): Jednym z najważniejszych elementów IPA jest sztuczna inteligencja. Pomaga użytkownikom tworzyć bazę wiedzy i optymalizować procesy biznesowe. W przypadku IPA sztuczna inteligencja służy jako centralny mózg odpowiedzialny za podejmowanie decyzji, umożliwiając użytkownikom dostosowywanie procesów i osiąganie jak najlepszych wyników.
  • Zrobotyzowana automatyzacja procesów (RPA): wraz z AI, RPA służy również jako istotna część IPA, która pomaga w rejestrowaniu i wykonywaniu powtarzalnych procesów w operacjach biznesowych za pomocą robotów programowych. Jest również znany jako robotyka programowa, która pomaga w wykonywaniu zadań opartych na regułach, wykorzystując moc sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego.

  • Uczenie maszynowe (ML): IPA wykorzystuje algorytmy ML do analizowania starych i bieżących zestawów danych w celu przewidywania nowych wartości wyjściowych i wprowadzania odpowiednich korekt. W ten sposób maszyny mogą uczyć się na podstawie starych procesów biznesowych i dostosowywać do aktualnych standardów branżowych, aby osiągać lepsze wyniki.
  • NLP: Przetwarzanie języka naturalnego (NLP) jest również częścią sztucznej inteligencji, którą IPA wykorzystuje do rozumienia języków, ich interpretacji i przedstawiania ich w formie tekstu. Dzięki zinterpretowanym informacjom NLP pomaga w interakcji za pomocą chatbotów, generowaniu wiadomości e-mail i robieniu wielu innych rzeczy
  • Cyfrowa automatyzacja procesów (DPA): Cyfrowa automatyzacja procesów obejmuje różne potężne narzędzia, które wzmacniają IPA, pomagając mu zautomatyzować lub częściowo zautomatyzować zadania. Odegrał ważną rolę w optymalizacji przepływu pracy i usprawnieniu zarządzania danymi. Aplikacje do rezerwacji przejazdów i robienia zakupów to najlepsze przykłady DPA.
  • Zarządzanie procesami biznesowymi (BPM): BPM to kolejna technologia związana z IPA, która pomaga zautomatyzować biznesowe przepływy pracy w celu zwiększenia spójności i elastyczności. Odegrał kluczową rolę w poprawie interakcji z klientami i usprawnieniu procesów biznesowych w celu zwiększenia wydajności.
  • Wizja komputerowa: Wizja komputerowa, jako składnik IPA, pozwala użytkownikom analizować i interpretować obrazy w celu uzyskania wglądu w dane. IPA aktywnie wykorzystuje komputery nie tylko do gromadzenia danych w celu usprawnienia procesów biznesowych, ale także do zrozumienia anomalii w ustawieniach bezpieczeństwa.

IPA kontra RPA

Chociaż inteligentna automatyzacja procesów i zrobotyzowana automatyzacja procesów wyglądają podobnie, różnią się od siebie pod wieloma względami. Wiele osób często myli IPA i RPA, ale ten drugi służy jako składnik zestawu narzędzi IPA.

Porównajmy IPA i RPA.

Inteligentna Automatyzacja Procesów (IPA)Robotyczna Automatyzacja Procesów (RPA)Inteligentna Automatyzacja Procesów to połączenie różnych technologii AI, w tym RPA, które pomaga w zarządzaniu i automatyzacji złożonych procesów biznesowych. , powtarzalnych i rutynowych zadań w biznesie. IPA jest używany głównie do optymalizacji i tworzenia nowych procesów, które zwiększają zwrot z inwestycji i efektywność biznesu. Z drugiej strony RPA jest używany głównie do wykonywania zadań opartych na regułach. IPA jest zdolne do obsługi złożonych operacji i operacji decyzyjnych. RPA może obsługiwać tylko zadania zdefiniowane przez użytkownika i nie może podejmować decyzji, ucząc się na podstawie danych. Obejmuje wiele nowych innowacyjnych technologii, takich jak NLP, wizja komputerowa, BPM, ekstrakcja danych itp. Ewoluował z trzech wiodących technologii – AI, automatyzacja przepływu pracy i screen scraping.IPA wymaga wielu umiejętności programistycznych i dużych inwestycji z góry.RPA można zaimplementować przy odrobinie programowania i inwestycji.Ma możliwość obsługi różnych typów formatów danych.Jest ograniczony przez określone dane formaty.

Wyzwania IPA

Podobnie jak inne, wdrożenie inteligentnej automatyzacji procesów również wiąże się z pewnymi wyzwaniami, takimi jak:

  • Brak możliwości wykorzystania IPA: Chociaż świat automatyki szybko się rozwija, nie każda firma wie, jak wykorzystać możliwości inteligentnej automatyzacji procesów. Wiele organizacji nie ma świadomości, w jaki sposób mogą zintegrować je ze swoją działalnością.
  • Ograniczona baza wiedzy: Inteligentna automatyzacja procesów wymaga wielu języków programowania do wdrożenia w modelu biznesowym. Jeśli Twoi pracownicy nie mają takiej wiedzy, zautomatyzowanie procesów lub zarządzanie nimi stałoby się dużym wyzwaniem.
  • Czasochłonne: wdrożenie inteligentnych projektów automatyzacji procesów jest dość trudne, ponieważ jest czasochłonne, poza wymaganiem dobrej bazy wiedzy, aby je odpowiednio zintegrować. Będziesz musiał przeszkolić swoich pracowników, a także przeprowadzić wiele prób, zanim perfekcyjnie zoptymalizujesz proces.
  • Opór wobec zmian: Duża część pracowników w różnych organizacjach jest niechętna wdrażaniu IPA w operacjach biznesowych. Chociaż kierownictwo firmy i panele przywódcze popierają motoryzację, większość pracowników nie popiera integracji IPA. Nadal preferują stare sposoby i systemy.
  • Koszt wdrożenia: Wdrożenie IPA w modelu biznesowym jest kosztowne, a każdy z elementów IPA wymaga dużych nakładów inwestycyjnych. Niezależnie od tego, czy chodzi o części sprzętowe, monitorowanie, zarządzanie, oprogramowanie czy szkolenie pracowników, każdy z tych aspektów wiąże się z dużymi inwestycjami z góry. Im większą efektywność starasz się osiągnąć w swoich procesach biznesowych, tym bardziej kosztowne będzie ich prowadzenie.

Przyszłe zakresy IPA

Przyszłość inteligentnej automatyzacji procesów rysuje się bez wątpienia w jasnych barwach, a coraz więcej organizacji zamierza zastosować IPA w swoich systemach. Wszystkie technologie ewoluują skokowo, a także ułatwiają późniejszą ewolucję IPA, co ostatecznie pomoże jej zapewnić lepsze wyniki i wydajność.

Co więcej, korelacja między biznesem a IT mnoży się, ponieważ organizacje odnoszą duże korzyści z tego wzrostu i mogą wykorzystywać swoje zasoby do innych zadań kognitywnych. Co najważniejsze, dzięki automatyzacji poprawiają się również relacje z klientami, ponieważ klienci oswajają się z chatbotami, które szybko i skutecznie rozwiązują ich zapytania.

Chociaż IPA jest nadal kosztowną i czasochłonną implementacją, masowe przyjęcie tych technologii i przystępnych cenowo alternatyw z pewnością zmniejszy początkowe inwestycje w przyszłości.

Zasoby edukacyjne online dotyczące IPA

Oto kilka książek i kursów, które pomogą ci zdobyć głębszą wiedzę na temat IPA.

# 1. Inteligentna automatyzacja procesów

Książka „Intelligent Process Automation A Complete Guide” autorstwa Gerardusa Blokdyka to wysoko oceniany przewodnik, który zawiera prawie wszystko, czego chcesz się dowiedzieć o IPA. Jest to 314-stronicowy przewodnik, który pomaga odkryć wiele rzeczy, jeśli pracujesz nad IPA.

Od nauki o podstawowej automatyzacji, metodologii RPA i podróży IPA do zagłębienia się w działanie narzędzi IPA, będziesz mieć pełne pokrycie. W przeciwieństwie do standardowych podręczników podkreśla wiele istotnych faktów na temat IPA wraz z wyzwaniami i rozwiązaniami tych wyzwań.

#2. Uproszczona inteligentna automatyzacja

Ta książka, której autorem jest Debanjana Dasgupta, jest dostępna zarówno w wersji Kindle, jak i Paperback, jest przeznaczona dla programistów i specjalistów technicznych. Poprzez tę książkę autor chce poprowadzić profesjonalistów, aby przyjęli proste i praktyczne podejście do tworzenia i używania inteligentnej automatyzacji procesów.

Jest korzystny dla profesjonalistów dostosowujących narzędzia IPA w swojej organizacji, ponieważ odpowiednio wyjaśnia podstawową koncepcję inteligentnej automatyzacji i sposób jej wdrożenia. Dowiesz się również o każdym etapie projektowania automatyki i o tym, jak możesz wykorzystać tę wiedzę do dobrego użytku.

#3. RPA i inteligentna automatyzacja przy użyciu Pythona

Stworzony przez SeaportAI, RPA i inteligentna automatyzacja przy użyciu Pythona to wysoko oceniany kurs w Udemy, z którego skorzystało wielu profesjonalistów. Jest to kompleksowy kurs, który obejmuje 3 godziny wideo na żądanie, 17 zasobów do pobrania i zadania.

Jeśli pracujesz na narzędziach IPA, będzie to dla Ciebie bardzo pomocne, ponieważ obejmuje RPA, programowanie w Pythonie, wyodrębnianie danych z tabeli i wiele innych aspektów. Wiele czołowych organizacji doceniło ten kurs i zaoferowało go swoim pracownikom.

Wniosek

Inteligentna automatyzacja procesów (IPA) stała się podstawową częścią modeli biznesowych nowej generacji. Ponieważ ludzie dokonują coraz większych postępów w dziedzinie sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego, pomaga to IPA ulepszać się z czasem, zwiększając jego skuteczność i wydajność.

W rezultacie wiele czołowych organizacji przyjęło go już w swoich przyszłych celach rozwojowych. Stopniowo zdają sobie sprawę z korzyści płynących z IPA w swojej działalności biznesowej i tego, jak wpłynie to na ich przyszłość. Chociaż IPA ma jeszcze długą drogę do przebycia, nadal służy jako skuteczne rozwiązanie inteligentnej automatyzacji w biznesie.

Możesz także zapoznać się z narzędziami Robotic Process Automation (RPA).