01/18/2022

Jak automatycznie wyłączyć zaplanowane zadanie w systemie Windows 10

Udostępnij teraz w social media:

Zaplanowane zadania są często najlepszym sposobem automatycznego uruchamiania skryptów, jeśli próbujesz zautomatyzować coś na komputerze z systemem Windows 10. Harmonogram zadań może przedstawiać nieco skomplikowany interfejs, ale dość łatwo jest skonfigurować podstawowe zadanie z wieloma wyzwalaczami i akcjami. Po skonfigurowaniu zadania należy je włączyć ręcznie, a jeśli trzeba, można automatycznie wyłączyć zaplanowane zadanie na karcie Wyzwalacze. Oto jak.

Automatycznie wyłącz zaplanowane zadanie

Otwórz Harmonogram zadań i kliknij Utwórz zadanie, aby utworzyć nowe zadanie lub, jeśli chcesz automatycznie wyłączyć zadanie, które zostało już utworzone, poszukaj go w bibliotece zadań i kliknij dwukrotnie, aby je edytować.

Sprawdź -   Jak wyłączyć dławienie iPhone'a w iOS 11.3

Niezależnie od tego, czy tworzysz nowe zadanie, czy edytujesz już istniejące, musisz przejść do zakładki Wyzwalacze, aby ustawić, kiedy zostanie automatycznie wyłączone.

Karta Wyzwalacze wyświetli listę wszystkich wyzwalaczy ustawionych dla zadania i może ich być więcej niż jeden. Wybierz wyzwalacz i kliknij go dwukrotnie, aby go edytować. U dołu zobaczysz opcję „Zatrzymaj zadanie, jeśli trwa dłużej niż” oraz menu rozwijane obok niego. To menu jest bardzo ograniczone pod względem opcji, ale przejrzyj je, aby sprawdzić, czy wykonują pracę. Jeśli nie, spójrz nieco dalej poniżej, a zobaczysz opcję „Wygasa”.

Opcja Wygasa jest specyficzna dla wyzwalacza, który aktualnie edytujesz i jest elastyczna nie tylko pod względem daty, ale także czasu. Otwórz kalendarz, aby wybrać, kiedy ten wyzwalacz wygaśnie, a następnie ustaw również czas. Powtórz to dla wszystkich wyzwalaczy ustawionych dla zadania, które chcesz wyłączyć. Kliknij OK i włącz zadanie.

Sprawdź -   Jak włączyć chronione odtwarzanie multimediów w Edge w systemie Windows 10

W wybranym dniu i godzinie zadanie nie będzie już uruchamiane.

Jak to działa

Z technicznego punktu widzenia zadanie jest nadal aktywne. Pomyśl o tym w ten sposób; ustawiłeś przełącznik na żarówkę, ale usunąłeś okablowanie, które zapewnia energię elektryczną. Zasadniczo chodzi o wyzwalacze i ich datę ważności. Po wygaśnięciu wyzwalaczy zadanie nie wie już, kiedy uruchomić. Nie zacznie po prostu wykonywać swoich działań, kiedy tylko zechce, więc w zasadzie go wyłącza.

Ta metoda ma wadę; zadanie nadal będzie wyświetlane jako „Gotowe” w Harmonogramie zadań. Jego opis automatycznie będzie zawierał stwierdzenie, które mówi, że zadanie ma wyzwalacz wygasający w określonym dniu. Jeśli jesteś wystarczająco czujny, aby to zauważyć, będziesz wiedział, dlaczego zadanie już nie działa.

Sprawdź -   Jak zablokować komuś możliwość oglądania historii na Instagramie

x