Jak napisać informację prasową [+ 4 Templates]

Szablony komunikatów prasowych są cennym narzędziem, które pomaga tworzyć i publikować piękne i profesjonalne komunikaty prasowe dla Twojej marki i zwracać na nią uwagę.

Pomoże Ci przyciągnąć uwagę mediów i dziennikarzy na Twoje wydarzenia, nowozatrudnione osoby, partnerstwa, fuzje i przejęcia oraz inne ważne ogłoszenia i wydarzenia.

W ten sposób możesz opowiedzieć światu o ekscytujących wydarzeniach w Twojej firmie, promować swoje wydarzenia, sprawić, by zbiórki funduszy odniosły ogromny sukces i czerpać inne korzyści.

Tak więc, kiedy zaczniesz tworzyć swój komunikat prasowy, będziesz musiał dużo o nim myśleć i planować, od projektu i kolorów po pola i teksty. Jest to czasochłonne, a jeśli wydarzenie jest bliżej, jeszcze trudniejsze staje się przygotowanie na czas wysokiej jakości informacji prasowej.

Ale jeśli użyjesz szablonu komunikatu prasowego, nie musisz się już zmagać.

Możesz po prostu wziąć szablon komunikatu prasowego odpowiedni dla Twojego wydarzenia, dostosować go i kliknąć publikuj.

Czy to nie jest proste?

Jestem pewien, że jest.

W tym artykule omówię kilka rzeczy dotyczących komunikatu prasowego, sposobu jego napisania oraz najlepszych szablonów komunikatów prasowych, z których możesz skorzystać.

Zaczynajmy!

Co to jest informacja prasowa?

Komunikat prasowy to oficjalne oświadczenie dostarczane do mediów w celu przekazania informacji o ważnym wydarzeniu. To fascynujące opowiadanie napisane, aby przyciągnąć uwagę publikacji, dziennikarzy lub mediów, aby mogli opowiedzieć światu historię wydarzenia.

Na przykład, firma może napisać informację prasową o swoich nowych pracownikach, premierze nowego produktu lub innych ważnych wydarzeniach biznesowych, o których chce, aby świat dowiedział się o nich.

Komunikaty prasowe są również pisane z myślą o innych wydarzeniach, takich jak muzyka, koncerty, zbiórki pieniędzy, organizacje non-profit, organizacje charytatywne, fuzje, przejęcia, premiery książek, nagrody, uruchomienia startupów i wiele innych.

Różne kategorie komunikatów prasowych to:

  • Ogólne ogłoszenie: Standardowa informacja prasowa dotyczy dyskretnych wydarzeń, na które mają wpływ czas, takich jak wprowadzenie produktu na rynek, raport o zarobkach, nowozatrudnieni itd. Skierowany jest do redaktorów, dziennikarzy, inwestorów i klientów.
  • Marketing treści: marketing treści może wykorzystywać komunikaty prasowe do bezpośredniego przekazywania ogłoszeń odbiorcom. Tworzony jest z uwzględnieniem zasad content marketingu, aby informować i edukować odbiorców oraz zachęcać ich do bycia Twoimi klientami. Może mieć formę opowieści, która na koniec przyciągnie uwagę publiczności za pomocą CTA.
  • Komunikat prasowy Evergreen: Żywotność tej kategorii komunikatu prasowego jest dłuższa w porównaniu do ogólnego ogłoszenia. Zwykle jest publikowany online i reprezentuje markę, a nie tylko raportuje wydarzenie. Pisanie tego wymaga skupienia się na mocniejszym i bardziej angażującym pisaniu, jednocześnie docierając do odbiorców.

Jak napisać informację prasową

Pisanie informacji prasowej staje się prostsze, jeśli znasz standardową strukturę i wykorzystujesz swoją strategię i badania, aby dotrzeć do odbiorców. Chociaż język, treść i ton informacji prasowej mogą się różnić w zależności od intencji i organizacji, standardowa struktura pozostaje taka sama.

Komunikat prasowy zawiera na ogół 300-800 słów, gdzie treść ma 4-5 akapitów wraz z limitem 400-500 słów. Jego elementami konstrukcyjnymi są:

  • Logo: Komunikat prasowy będzie zawierał logo Twojej firmy na górze, aby ułatwić czytelnikowi identyfikację autora i promowanie Twojej marki.
  • Informacje kontaktowe: Nazwa firmy, adres e-mail, numer telefonu, adres fizyczny i inne ważne informacje kontaktowe są dodawane, aby domy mediowe i pracownicy PR (PR) mogli skontaktować się z firmą.
  • Data wydania: jest to data, w której zaplanowana jest publikacja informacji prasowej. Przypisz „DO NATYCHMIASTOWEGO WYDANIA” do swoich komunikatów prasowych, chyba że chcesz, aby były publikowane w przyszłości.
  • Nagłówek i podtytuł: Aby przyciągnąć uwagę mediów, należy podać jasny, rzeczowy nagłówek. Musi być kreatywny i przemyślany oraz krótko podsumować Twoje wydarzenie w 1-6 słowach. Możesz również dodać podtytuł, aby podać dodatkowe informacje, które muszą dodać wartość do komunikatu prasowego.
  • Linia daty: Jest to tekst opisujący datę i miejsce wydarzenia. Standardowy format linii daty to – „Miasto, Stan, Data”.
  • Lede: Jest krótki, a pierwszy akapit odpowiada co, kto, kiedy, dlaczego, gdzie i jak zdarzeniu. W tym akapicie musisz zawrzeć istotne informacje o wydarzeniu, aby poinformować publiczność o istocie swojej historii.
  • Treść: Po lede musisz napisać treść komunikatu prasowego. Mogą to być 2-3 krótkie akapity, w tym informacje ogólne, wyjaśnienie wydarzenia, cytaty, statystyki, ważne źródła i inne przydatne informacje.
  • Boilerplate: To tekst wyjaśniający działania Twojej organizacji, znany również jako sekcja „o nas” Twojej firmy. Znajduje się w ostatnim akapicie. Może być wielokrotnego użytku w innych informacjach prasowych dla Twojej organizacji.
  • Wezwanie do działania (CTA): to bezpośredni, krótki tekst, który informuje odbiorców, co dalej lub jakie działanie podjąć. Przykład – „Weź 14-dniowy bezpłatny okres próbny”, „Zapisz się do newslettera” itp.
  • Notacja zamykająca/końcowa: Komunikat prasowy można zakończyć notacją – „###”. Sygnalizuje drukarce, że żadna kopia nie będzie już drukowana.

Omówmy teraz niektóre z bezpłatnych szablonów komunikatów prasowych z tych zasobów:

Smartsheet

W Smartsheet, możesz znaleźć szeroką gamę szablonów komunikatów prasowych ZA DARMO. Umożliwi to szybsze rozpoczęcie kampanii prasowej bez poświęcania godzin na tworzenie formatu od zera.

Wszystkie te bezpłatne szablony komunikatów prasowych zostały starannie opracowane przez ekspertów ds. marketingu. Otrzymasz szablony komunikatów prasowych dla mediów społecznościowych, wydarzeń, premier, wiadomości biznesowych, nagród, standardowych komunikatów prasowych i nie tylko.

Szablony te mają zdefiniowane, czytelne sekcje wraz z pomysłem, co w nich napisać. W ten sposób łatwiej będzie Ci podać wszystkie informacje, którymi chcesz się podzielić ze swoimi odbiorcami oraz zawrzeć co, kiedy, kto, dlaczego, gdzie i jak.

Oprócz tego możesz uwzględnić podstawowe dane biznesowe, takie jak logo firmy, data i godzina wydania, dane kontaktowe i inne. Ponadto szablon informacji prasowej o wydarzeniu Smartsheet jest przydatny w przypadku wszelkiego rodzaju wydarzeń, takich jak moda, film, sztuka, sport, otwarcie restauracji itp. Możesz nawet edytować przykładową kopię dostarczoną w celu edycji i prezentacji wydarzenia.

Te szablony są łatwe do dostosowania, a Ty możesz osadzać multimedia i dodawać odpowiednie linki do mediów społecznościowych, witryny internetowej itp.

Jotforma

Niezależnie od tego, czy chcesz ogłosić nowych pracowników, premiery produktów lub wydarzenia, Jotforma oferuje szereg gotowych szablonów komunikatów prasowych, które przyciągają wzrok i są profesjonalne, odpowiednie do różnych zastosowań. Wystarczy wybrać szablon do swoich potrzeb i zacząć go dostosowywać.

Dostosowanie tych szablonów jest łatwe dzięki edytorowi PDF, w którym można wprowadzić wszystkie szczegóły, a następnie natychmiast wygenerować komunikat prasowy. Możesz użyć ich edytora PDF typu „przeciągnij i upuść” i zmienić projekty szablonów, dodając więcej tekstu i pól, aby uzupełnić swoją markę, wygląd i styl. Pomoże Ci to lepiej reprezentować Twój biznes i firmę.

Po wypełnieniu formularza informacji prasowej z odpowiednimi szczegółami, wybrany przez Ciebie szablon niestandardowy automatycznie utworzy komunikat prasowy w formacie PDF. Możesz nawet pobrać ten plik PDF i udostępnić go w mediach społecznościowych lub e-mailem za pomocą kilku kliknięć lub opublikować bezpośrednio na swojej stronie internetowej.

Różne rodzaje szablonów komunikatów prasowych oferowanych przez Jotform to:

  • Komunikat prasowy o wprowadzeniu produktu, aby przyciągnąć uwagę mediów i opinii publicznej
  • Muzyczna informacja prasowa, która przyciągnie uwagę melomanów
  • Komunikat prasowy koncertu, aby przyciągnąć uwagę mediów i społeczności
  • Komunikat prasowy wydarzenia, aby ogłosić datę wydarzenia, ceny biletów, miejsce i inne szczegóły
  • Komunikat prasowy teatru w celu zwiększenia liczby widzów i sprzedaży
  • Komunikat prasowy w mediach społecznościowych, aby uczcić sukces Twojej strony w mediach społecznościowych
  • Komunikat prasowy e-mailem, aby przyciągnąć publiczność i klientów
  • Publikacja prasowa informująca o wprowadzeniu na rynek nowej książki i wzbudzająca zainteresowanie społeczności i mediów
  • Komunikat prasowy artysty promujący nowych artystów i grupy
  • Komunikat prasowy o nowym zatrudnieniu informujący, że Twoja firma poszukuje nowych pracowników
  • Komunikat prasowy organizacji non-profit informujący o czymś takim jak ratowanie gleby, ochrona przyrody, obozy z darowiznami itp.
  • Komunikat prasowy koronawirusa informujący o zakłóceniach spowodowanych pandemią, przeprowadzką do pracy z domu i innymi zmianami

Zacznij więc od Jotform i dostosuj szablony tak, jak chcesz.

Prowly

Prowly oferuje 13 szablonów komunikatów prasowych ZA DARMO, które są odpowiednie na każdą okazję. Możesz pobrać te szablony w formacie PDF i Microsoft Word i dostosować je według własnego uznania.

Wszystkie szablony stworzone w Press Release Creator od Prowly są łatwe do dostosowania. Otrzymasz szablony komunikatów prasowych dla:

  • Nowe Produkty
  • Aktualizacja produktu
  • Zapowiedź nowej książki
  • Wydarzenia
  • Muzyka
  • Nowe miejsca pracy
  • Ogłoszenie rezygnacji
  • Rebranding
  • Ogłoszenie nowego partnera
  • Ogłoszenie zwycięzcy nagrody
  • Otwarcie nowej lokalizacji
  • Oświadczenie lub oświadczenie
  • Ogłoszenie sportowe

Każda z wybranych przez Ciebie informacji prasowych będzie zawierać nagłówek, Leada, który odpowie co, dlaczego, kto, kiedy, gdzie itp., ciało wyjaśniające informacje, termin, dane kontaktowe do mediów, takie jak dane kontaktowe agencji lub autora, oraz informacje o firmie, które pomogą dziennikarzowi zrozumieć cel i napisać informację prasową.

Visme

Podziel się ze światem ważnymi ogłoszeniami i wiadomościami na temat Twojej firmy za pomocą znakomitej informacji prasowej, której nikt nie może zignorować. Wskoczyć na Visme i uzyskaj szablony komunikatów prasowych, aby przyciągnąć uwagę mediów, której Twoja marka wymaga ze wszystkich dobrych powodów.

Szablony otrzymane od Visme można łatwo dostosować i opublikować w ciągu kilku minut. Wyróżniają się one w tłumie innych komunikatów prasowych, ponieważ te szablony mają atrakcyjny i praktyczny wygląd i sprawiają, że są one potrzebne, aby wyróżnić się w centrum uwagi. Ponadto dopasuj motyw graficzny swojej marki do swoich usług i produktów, dostosowując szablony za pomocą edytora „przeciągnij i upuść”.

Ponadto spersonalizuj komunikaty prasowe, bawiąc się czcionkami i kolorami, edytując tekst, zastępując obrazy, przesyłając swoje logo i nie tylko dzięki wbudowanemu edytorowi Visme. Pomaga to w tworzeniu nieszablonowych informacji prasowych, które pasują do tożsamości Twojej marki i przykuwają uwagę mediów i dziennikarzy.

Rodzaje szablonów komunikatów prasowych, które można znaleźć w Visme, dotyczą:

  • Ogłoszenie wycieczki
  • Ogłoszenie nowego gracza
  • Ogłoszenie nowego CEO
  • Ogłoszenie partnerstwa
  • Przejęcia
  • Nieruchomość
  • Ogłoszenia polityczne
  • Jałmużna
  • Wielkie otwarcie
  • Nowe miejsca pracy
  • Promocja artysty
  • Sporty
  • Policja
  • Straż pożarna
  • Pomoc dla organizacji pozarządowych i zbiórki pieniędzy
  • Wydanie produktu Amazon
  • Uruchomienie grupy finansowej
  • Uruchomienie smartfona
  • Społeczna odpowiedzialność biznesu
  • Nagroda szpitala
  • Zatrudniamy agencje reklamowe
  • programy telewizyjne
  • Partnerstwo hotelowe
  • Zmiany w procesie twórczym i strategii marketingowej
  • Muzyka
  • Uruchomienie startowe
  • Wprowadzenie produktu na rynek
  • Promocja wydarzenia
  • Wydanie książki
  • Zbiórka funduszy non-profit
  • Fuzje
  • Podpisywanie etykiet

Możesz pobrać dowolny szablon informacji prasowej w wysokiej jakości w postaci pliku PDF lub obrazu. Następnie możesz opublikować szablon online po dostosowaniu i udostępnić go światu za pomocą linku. Możesz również dodać informację prasową do swojego bloga lub strony internetowej. Możesz wygenerować prosty kod do umieszczenia na stronie, a następnie dodać go bezpośrednio do docelowej strony internetowej.

Co więcej, Visme zapewnia kontrolę prywatności w celu ochrony informacji biznesowych, interaktywności, biblioteki slajdów oraz opcji dodawania multimediów i prezentowania ich w dowolnym miejscu.

Kilka wskazówek, jak napisać przekonujący komunikat prasowy

  • Poznaj swoich odbiorców: komunikat prasowy może pomóc Ci zdobyć klientów. Dzięki odpowiednim badaniom na temat grupy docelowej możesz wygenerować informację prasową, aby poinformować odbiorców o swojej marce i sprawić, by zabłysnęła wśród innych ogólnych ogłoszeń.
  • Bądź na temat: Ogólnie komunikaty prasowe mają długość 400-500 słów. Dlatego musisz uwzględnić tylko przydatne i przydatne treści na swoim wydarzeniu. Pomoże Ci to uniknąć utraty czytelników, zanim faktycznie dotrą do sekcji CTA.
  • Pisz jak dziennikarz: Jeśli piszesz tak, jak robi to dziennikarz, zaoszczędzisz czas domom mediowym, które mogą z łatwością korzystać z treści bez wielu zmian. To tylko ich uszczęśliwia, ale nadaje Twojemu komunikatowi prasowemu atrakcyjny wygląd. W ten sposób szanse na to, że Twoja informacja prasowa zostanie rozpowszechniona, znacznie wzrosną. Ponadto musisz unikać używania słów „my” lub „ja” w swojej informacji prasowej. Zamiast tego musisz napisać to w trzeciej osobie.
  • Czcionka standardowa: nie musisz używać stylowych czcionek tylko po to, aby Twoja prasa była atrakcyjna. Zamiast tego musisz skupić się na jasnym i zwięzłym przekazywaniu informacji. W tym celu używaj jasnego języka, standardowych czcionek i przejrzystego formatowania, aby ułatwić odbiorcom zrozumienie informacji.
  • Kreatywność: Będąc zwięzłym, musisz być kreatywny podczas tworzenia informacji prasowej. Musi nie tylko przedstawiać statystyki i fakty, ale także dawać widzom powód do ekstazy i zainteresowania utworem. Bądź więc kreatywny, niezależnie od tego, czy piszesz na premierę produktu, wydarzenia muzyczne, czy prezentujesz swoje zarobki. Baw się kolorami, zachowując profesjonalizm i używaj przekonującego tonu.
  • Marketing treści: Komunikat prasowy to nie tylko ogłoszenie lub wiadomość, ale okazja do marketingu treści. Dlatego powinna prezentować Twoją markę i jej wartości oraz dążyć do informowania i edukowania czytelników.
  • Unikaj żargonu: To opinia publiczna ostatecznie przeczyta twój komunikat prasowy. Unikaj więc używania żargonu organizacyjnego, który może spowodować utratę czytelników, którzy mogą być Twoimi potencjalnymi klientami, wynalazcami i innymi ważnymi podmiotami.

Usługi dystrybucji komunikatów prasowych

Twoja pięknie przygotowana informacja prasowa na nic się nie przyda, jeśli nie dotrze do właściwych witryn z wiadomościami we właściwym czasie. W tym właśnie pomagają usługi dystrybucji komunikatów prasowych. Usługi te ułatwiają rozpowszechnianie informacji na różnych platformach informacyjnych, w tym Bloomberg, Fox, NBC i Google News. EIN Presswire to jedna z takich platform, która automatyzuje Twoją dystrybucję na różnych platformach informacyjnych.

Wniosek

Komunikat prasowy to przydatne narzędzie, które przyciągnie uwagę mediów i klientów poprzez umieszczenie Twojej marki w centrum uwagi.

Dlatego zamiast spędzać godziny na zastanawianiu się nad formatem i innymi szczegółami podczas tworzenia komunikatu prasowego od podstaw, po prostu skorzystaj z dowolnego z wymienionych powyżej szablonów komunikatów prasowych. Możesz dostosować go do swoich potrzeb i pozwolić swojej marce zabłysnąć!