Jak naprawić błąd „Coś poszło nie tak” w programie Microsoft Outlook na systemie Windows

    

W przypadku próby skonfigurowania konta lub ogólnego korzystania z aplikacji może pojawić się dość niejednoznaczny komunikat o błędzie „Coś poszło nie tak” w programie Microsoft Outlook. Bez jasnego wskazania, co jest nie tak, naprawa takich błędów w Outlooku może być trudna.

Aby pomóc, wymieniliśmy wszystkie możliwe sposoby naprawy błędu „Coś poszło nie tak” w Outlooku dla systemu operacyjnego Windows.

1. Edytuj pliki rejestru

Autodiscover to praktyczna funkcja, która umożliwia automatyczną konfigurację ustawień konta e-mail w programie Outlook, bez wymagania manualnego wprowadzania danych przez użytkownika. Jeśli usługa ta otrzymuje nieoczekiwane wyniki z serwera internetowego stron trzecich, Outlook może wyświetlić komunikat o błędzie „Coś poszło nie tak”. Aby rozwiązać ten problem, będziesz musiał dokonać kilku zmian w plikach rejestru na swoim komputerze.

Jak być może wiesz, wprowadzenie nieprawidłowych zmian do plików rejestru może uniemożliwić działanie systemu. Dlatego zaleca się wykonanie kopii zapasowej wszystkich plików rejestru lub utworzenie punktu przywracania przed kontynuowaniem.

  • Naciśnij Win + R, aby otworzyć okno dialogowe Uruchom.
  • Wpisz regedit w polu i naciśnij Enter.
  • Wybierz Tak, gdy pojawi się monit Kontroli konta użytkownika (UAC).
  • Wklej podany poniżej adres w pasku adresu na górze i naciśnij Enter, aby szybko przejść do klucza AutoDiscover.
     Komputer \ HKEY_CURRENT_USER \ Software \ Microsoft \ Office \ XX.0 \ Outlook \ AutoDiscover 

    Zastąp XX.0 w powyższej ścieżce swoją wersją Office (16.0 = Office 365, Office 2019 i Office 2016, 15.0 = Office 2013).

  • Kliknij prawym przyciskiem myszy na kluczu AutoDiscover i wybierz Nowy > Wartość DWORD (32-bitowa).
  • Zmień nazwę DWORD na ExcludeHttpsRootDomain.
  • Dwukrotnie kliknij utworzony DWORD i ustaw jego wartość na 1.
  • Kliknij ponownie prawym przyciskiem myszy na kluczu AutoDiscover i wybierz Nowy > Wartość DWORD (32-bitowa). Nazwij wartość DWORD ExcludeHttpsAutoDiscoverDomain.
  • Dwukrotnie kliknij wartość DWORD ExcludeHttpsAutoDiscoverDomain i ustaw jej wartość na 1.
  • Utwórz jeszcze dwie wartości DWORD o nazwie ExcludeSrvRecord i ExcludeLastKnownGoodUrl i ustaw ich wartość na 1.
  • Po tym uruchom ponownie komputer i sprawdź, czy w programie Microsoft Outlook nadal pojawia się komunikat o błędzie „Coś poszło nie tak”.

    2. Otwórz Outlook w trybie awaryjnym

    Czasami dodatki stron trzecich w Outlooku mogą zakłócać procesy aplikacji i powodować takie błędy. Aby sprawdzić, czy właśnie tak jest, spróbuj uruchomić Outlook w trybie awaryjnym.

    Jeśli Outlook działa poprawnie, oznacza to, że jedno z twoich dodatków powoduje problem. Aby znaleźć winowajcę, będziesz musiał wyłączyć wszystkie dodatki i ponownie je włączać pojedynczo. Oto kroki do wykonania tego samego.

  • W aplikacji Outlook kliknij opcję Plik > Opcje.
  • W oknie Opcje programu Outlook wybierz kartę Dodatki w lewym panelu bocznym.
  • Kliknij przycisk Przejdź obok Dodatków COM.
  • Wyczyść wszystkie pola wyboru, aby wyłączyć dodatki, a następnie kliknij OK.
  • Uruchom aplikację Outlook i włączaj dodatki kolejno, aż ponownie pojawi się błąd. Gdy znajdziesz problematyczny dodatek, rozważ jego usunięcie, aby uniknąć takich problemów.

    3. Wyczyść pamięć podręczną programu Outlook

    Stare lub uszkodzone dane pamięci podręcznej mogą powodować nieprawidłowe zachowanie Outlooka i wyświetlanie nietypowych błędów. Jeśli to jest przyczyną Twoich problemów, wyczyszczenie pamięci podręcznej aplikacji Outlook powinno rozwiązać problem. Aby to zrobić, wykonaj te kroki:

  • Naciśnij Win + R, aby otworzyć polecenie Uruchom (zobacz, jak otworzyć okno dialogowe Uruchom systemu Windows dla więcej informacji).
  • Wpisz% localappdata% \ Microsoft \ Outlook w polu tekstowym i naciśnij Enter.
  • W folderze RoamCache, który się otwiera, naciśnij Ctrl + A, aby zaznaczyć wszystkie pliki, a następnie kliknij ikonę kosza na górze, aby je usunąć.
  • 4. Napraw profil Outlook

    Innym powodem, dla którego w programie Outlook może wystąpić błąd „Coś poszło nie tak”, jest problem z profilem programu Outlook. Możesz spróbować naprawić swój profil Outlook, aby przywrócić normalne działanie. Oto kroki do wykonania tego samego.

  • Otwórz aplikację Outlook i kliknij menu Plik na górze.
  • W karcie Informacje kliknij pozycję Ustawienia konta, a następnie wybierz Ustawienia konta.
  • Wybierz swój profil na karcie E-mail i kliknij przycisk Naprawa.
  • Pozwól Outlookowi naprawić Twój profil, a następnie uruchom aplikację ponownie.

    5. Usuń i ponownie dodaj swoje konto

    Jeśli naprawa profilu Outlook nie pomaga, twoją następną najlepszą opcją jest usunięcie konta e-mail z aplikacji Outlook i dodanie go ponownie. Oto jak to zrobić.

  • Otwórz aplikację Outlook.
  • Przejdź do pozycji Plik > Informacje > Ustawienia konta > Ustawienia konta.
  • Na karcie E-mail wybierz swoje konto i kliknij przycisk Usuń.
  • Wybierz Tak, aby kontynuować.
  • Po usunięciu kliknij opcję Nowa na karcie E-mail i ponownie skonfiguruj swoje konto.

    6. Usuń hasło Outlook z Menedżera poświadczeń

    Czy pojawia Ci się błąd „Coś poszło nie tak” przy dodawaniu konta w programie Outlook? Może to być spowodowane nieaktualnymi danymi w Menedżerze poświadczeń. Możesz spróbować usunąć z Menedżera poświadczeń wszystkie wpisy związane z Outlook, aby rozwiązać ten problem.

  • Kliknij ikonę lupy na pasku zadań.
  • Wpisz zarządzanie poświadczeniami w polu tekstowym i wybierz pierwszy wynik, który się pojawi.
  • Wybierz poświadczenia systemu Windows.
  • Wybierz wpis dotyczący Twojego konta i kliknij przycisk Usuń.
  • Uruchomienie narzędzia naprawczego Office firmy Microsoft jest skutecznym sposobem rozwiązania problemów z aplikacjami pakietu Office, takimi jak Outlook. Jeśli powyższe wskazówki nie pomogą, jako ostatnią deskę ratunku można uruchomić narzędzie naprawcze Office.

  • Naciśnij kombinację klawiszy Win + S, aby otworzyć menu wyszukiwania.
  • Wpisz Panel sterowania w polu tekstowym i naciśnij Enter.
  • Kliknij rozwijane menu w prawym górnym rogu, aby wybrać duże ikony.
  • Kliknij pozycję Programy i funkcje.
  • Wybierz pakiet Microsoft Office na liście i kliknij przycisk Zmień na górze.
  • Wybierz opcję Szybka naprawa.
  • Kliknij przycisk Naprawa.
  • Jeśli problem nadal występuje, powtórz powyższe kroki, aby wykonać naprawę online. Ten proces może zająć trochę więcej czasu, ale najprawdopodobniej rozwiąże problem.

    Naprawa błędu „Coś poszło nie tak” w Outlooku na systemie Windows

    Napotkanie takich błędów w aplikacji Outlook może wpływać na Twoją produktywność i wywoływać frustrację. Mamy nadzieję, że wymienione powyżej rozwiązania pomogą w rozwiązaniu błędu „Coś poszło nie tak” w programie Microsoft Outlook.

    Co więcej, jeśli wszystkie powyższe wskazówki okazują się nieskuteczne, zalecamy skontaktowanie się z oficjalnym zespołem pomocy technicznej Microsoftu w celu uzyskania dalszej pomocy.