Jak naprawić błąd „Karta kredytowa/debetowa nie jest już ważna” na PS5

Podczas korzystania z konsoli PlayStation 5 może pojawić się błąd informujący, że Twoja karta debetowa lub kredytowa nie jest już ważna. Być może na karcie zabrakło środków lub wygasła ważność. Niestety, PS5 wrzuca problemy do jednego błędu. Oto lista rzeczy, które powinieneś spróbować, jeśli którekolwiek pomogą.

1. Wyjmij kartę, sprawdź informacje i dodaj ją ponownie

Małe odświeżenie karty może pomóc w tej sytuacji. Ponowne wykonanie czynności związanych z dodawaniem karty może pomóc w wykryciu błędów, które mogłeś popełnić podczas dodawania szczegółów za pierwszym razem.

Oto, co powinieneś zrobić:

  • Gdy pojawi się błąd, wybierz opcję Zmień metodę płatności.
  • Znajdź kartę na liście, umieść na niej kursor i naciśnij Opcje na kontrolerze.
  • Wybierz opcję Edytuj, aby otworzyć stronę edytora kart.
  • Potwierdź datę ważności i imię i nazwisko na karcie.
  • Wprowadź ponownie kod zabezpieczający i wybierz opcję Kontynuuj.
  • Jeśli nadal występują problemy, powtórz powyższe kroki, ale zamiast edytować, usuń kartę. Następnie wykonaj następujące kroki, aby dodać go ponownie:

  • Z listy wybierz opcję Karta kredytowa/debetowa.
  • Postępuj zgodnie z instrukcjami wyświetlanymi na ekranie, aby ponownie wprowadzić dane karty.
  • Zachowaj szczególną ostrożność, aby wprowadzić właściwe liczby i potwierdzić swoje dane.

    2. Zasil Kartę

    Być może po prostu nie masz wystarczającej ilości środków na karcie na zakup, którego chcesz dokonać. Metody potwierdzenia tej kwoty różnią się w zależności od banku i rodzaju dodanej karty.

    Wiele banków i instytucji kredytowych ma obecnie panel aplikacji, w którym można sprawdzić, ile środków pozostało na koncie powiązanym z kartą lub ile pozostało na karcie, jeśli jest to karta przedpłacona. Skontaktuj się ze swoim bankiem i potwierdź kroki niezbędne do zasilenia karty.

    Po dodaniu środków na kartę lub konto bankowe wróć do PS5 i spróbuj ponownie dokonać zakupu. Tym razem powinno się udać.

    3. Wymień swoją kartę

    Ostatecznie wszystkie karty tracą ważność, a w niektórych przypadkach dostawca karty kończy świadczenie usług przed wygaśnięciem. Należy wymienić kartę, usuwając starą kartę i dodając nową do konsoli PS5.

    Postępuj zgodnie z tymi instrukcjami:

  • Wybierz Zmień metodę płatności z opcji błędu.
  • Wybierz opcję Karta kredytowa/debetowa.
  • Po wejściu na stronę Dodaj kartę kredytową/debetową wybierz opcję Użyj zamiast tego kontrolera (możesz także zeskanować kod QR, aby skorzystać z telefonu).
  • Dodaj numer nowej karty, datę ważności, kod zabezpieczający i imię i nazwisko na karcie.
  • Wybierz Kontynuuj i wprowadź swój adres.
  • Możesz dodać dowolną liczbę kart do swojego PS5, ale powinieneś wybrać preferowaną jako domyślną metodę płatności (preferuj tę regularnie zasilaną).

    4. Zmień metodę płatności

    Karty są świetne, ale nie są jedynym sposobem dokonywania płatności na PS5. Istnieje kilka innych sposobów płatności:

    • Możesz kupić karty upominkowe PSN i wykorzystać kody, aby zasilić swój portfel.
    • Możesz dodać portfel PayPal i używać go do dokonywania płatności.

    Możesz dowiedzieć się, jak dodać te metody i ustawić je jako domyślne w naszym przewodniku dotyczącym dodawania środków do portfela PSN i kupowania gier.

    Problemy z kartami pochodzą głównie od wydawcy

    Większość problemów z kartą będzie wynikać z Twojej winy lub będzie to wina dostawcy karty. Sony nie zapewnia wsparcia poza podobnymi poradami, które tutaj udzieliliśmy. Dlatego skontaktowanie się z pomocą techniczną PlayStation może niekoniecznie pomóc bardziej niż to.

    Dobrym sposobem na rozwiązanie problemów z kartą jest skontaktowanie się z bankiem lub instytucją kredytową i złożenie skargi. Jeśli karta jest ważna, informacje, które wprowadzisz do PS5, zgadzają się na wszystkich kontach i masz na niej wystarczającą ilość gotówki, powinieneś móc z niej korzystać bez problemów.