Jak naprawić kod błędu powiększenia 5003

Zoom ogólnie działa dobrze i sprawia, że ​​wideokonferencje są wydajne i proste. Czasami jednak pojawiają się problemy.

Jeśli zobaczysz kod błędu 5003, oznacza to, że wystąpił problem z nawiązaniem połączenia z serwerami Zoom. Może być kilka powodów, dla których tak się dzieje.

Może to być problem z zaporą sieciową, blokadą oprogramowania antywirusowego lub uszkodzonym sterownikiem sieci bezprzewodowej. W tym artykule wyjaśnimy, jak rozwiązać te problemy.

Zapora sieciowa lub serwer proxy

Jeśli próbujesz połączyć się z Zoom, ale jesteś w sieci z zaporą lub serwerem proxy, może pojawić się kod błędu 5003. Może się tak zdarzyć, jeśli korzystasz z komputera lub urządzenia mobilnego na uniwersytecie lub w innej organizacji, która ma ograniczenia dostępu do sieci.

W takim przypadku należy skontaktować się z administratorem sieci, aby mógł sprawdzić ustawienia zapory i serwera proxy.

Jeśli potrzebujesz skonfigurować zaporę sieciową, Zoom ma tabelę protokołów i miejsc docelowych, które możesz wyświetlić na ich Strona internetowa. Zoom zaleca również umieszczenie strony zoom.us na białej liście ze wszystkich kontroli proxy lub SSL.

Problem AVG

Jeśli korzystasz z programu antywirusowego AVG na swoim urządzeniu, możesz zobaczyć kod błędu 5003 podczas próby połączenia z Zoom. W takim przypadku najlepszą opcją jest tymczasowe wyłączenie AVG. Po zakończeniu spotkania Zoom możesz przywrócić ustawienia AVG. Oto, co musisz zrobić:

  • Kliknij prawym przyciskiem myszy AVG na ekranie komputera.
  • Gdy pojawi się menu, wybierz zielony przycisk przełączania z napisem „Ochrona jest WŁĄCZONA”.
  • Po wyświetleniu monitu o potwierdzenie wyboru kliknij „Tak”.
  • Zobaczysz, że przycisk przełączania zmieni kolor na czerwony i powie „Wyłącz”. Oznacza to, że każda funkcja antywirusowa AVG jest wyłączona. Upewnij się więc, że nie narażasz komputera na zbyt długi czas. Ponadto po ponownym uruchomieniu komputera ochrona antywirusowa włączy się automatycznie.

    Uszkodzony sterownik sieci bezprzewodowej

    Istnieje trzeci potencjalny powód, dla którego otrzymujesz kod błędu 5003. Niektórzy użytkownicy Zoom zgłosili, że uszkodzony sterownik sieci bezprzewodowej uniemożliwiał im połączenie z Zoom. Jeśli tak jest, problem sam nie zniknie. Musisz ponownie zainstalować sterownik sieci bezprzewodowej na swoim komputerze.

    Pokażemy Ci, jak to zrobić w systemie operacyjnym Windows. Pierwszą rzeczą, którą powinieneś zrobić, to odinstalować sterownik karty Wi-Fi. Oto, co powinieneś zrobić:

  • Naciśnij klawisz Windows + X, a następnie wybierz „Menedżer urządzeń”.
  • Następnie znajdź kartę sieci bezprzewodowej i kliknij ją prawym przyciskiem myszy.
  • Wybierz „Odinstaluj urządzenie”.
  • Pamiętaj, aby zaznaczyć pole „Usuń oprogramowanie sterownika dla tego urządzenia”.
  • Ponownie wybierz „Odinstaluj”.
  • Następnie zobaczysz, że Twojej karty sieciowej nie ma już na liście. Oto jak zainstalować go ponownie.

  • Wróć do „Menedżera urządzeń”.
  • Następnie wybierz „Karty sieciowe”, a następnie „Akcja”.
  • Wybierz „Skanuj w poszukiwaniu zmian sprzętu”.
  • Ponownie kliknij „Karty sieciowe”.
  • W tym momencie twój adapter Wi-Fi powinien ponownie pojawić się na liście. A to oznacza, że ​​pomyślnie go ponownie zainstalowałeś.

    Inne kody błędów łączności Zoom

    Podobnie jak każda aplikacja internetowa, Zoom ma wiele kodów błędów. Możesz również zobaczyć kod błędu 5000 lub 5004. Oba mogą sugerować te same problemy związane z kodem błędu 5003.

    Możesz sprawdzić Centrum pomocy Zoom strona zawiera listę wszystkich potencjalnych kodów błędów związanych z problemami z połączeniem z serwerami Zoom. Inne błędy nie mają jednak nic wspólnego z łącznością.

    Na przykład kod błędu 2008 oznacza, że ​​licencja na webinar wygasła lub nie jest już ważna. Lub, jeśli podczas instalacji Zoom zobaczysz kod błędu 10002, oznacza to, że oprogramowanie antywirusowe przechwyciło pliki Zoom potrzebne do instalacji. Oznacza to, że prawdopodobnie będziesz musiał przejść przez proces instalacji ręcznie.

    Kod błędu 10006 może oznaczać to samo lub oznaczać, że dysk docelowy, na który pobierasz Zoom, jest pełny.

    Rozwiązywanie problemów z łącznością Zoom

    Może to być dość denerwujące, gdy zobaczysz kod błędu 5003 podczas próby dołączenia do spotkania Zoom. Ale są sposoby, aby to naprawić. Najpierw sprawdź sieć, z której korzystasz. Czy istnieje zapora sieciowa?

    Czy korzystasz z programu antywirusowego AVG na swoim urządzeniu? Na koniec spróbuj ponownie zainstalować sterowniki sieci bezprzewodowej, to nie zaszkodzi. Mamy nadzieję, że którekolwiek z tych rozwiązań pomoże Ci wrócić do Zoom.

    Czy kiedykolwiek otrzymałeś kod błędu 5003 na Zoom? Daj nam znać w sekcji komentarzy poniżej.