W systemie Windows 10 znajduje się wbudowany menedżer schowka, który wprowadza nowe możliwości zarządzania kopiowanymi elementami. To stosunkowo nowa funkcjonalność, zaprojektowana w celu rozszerzenia możliwości standardowego schowka.
Użytkownicy Windows od dawna korzystają z menedżerów schowka, aby przechowywać więcej niż jeden element. Korzystanie z aplikacji innych firm wiąże się z ryzykiem wycieku poufnych danych, dlatego lepiej jest używać wbudowanego rozwiązania, jakim jest Historia schowka w Windows 10.
Co zrobić, gdy historia schowka w Windows 10 nie działa
Aby korzystać z historii schowka, należy spełnić pewne wymagania:
- System Windows 10 w wersji z października 2018 lub nowszej
- Dodanie konta Microsoft Live do systemu Windows 10
Po upewnieniu się, że spełniasz powyższe warunki, możesz włączyć historię schowka, wykonując poniższe kroki:
Uruchom aplikację Ustawienia, używając kombinacji klawiszy Win + I.
Przejdź do sekcji System, a następnie kliknij na zakładkę Schowek.
Włącz opcję „Zapisz wiele elementów w schowku, aby móc je później wykorzystać”.
Aby skorzystać z historii schowka w Windows 10, postępuj według poniższych instrukcji:
Kopiuj elementy, używając standardowego skrótu klawiaturowego Ctrl + C.
Naciśnij Win + V, aby otworzyć historię schowka.
Wybierz element, który chcesz wkleić.
Po dokonaniu wyboru skorzystaj ze skrótu Ctrl + V, aby go wkleić.
Jak uzyskać dostęp do historii schowka
Jeśli skonfigurowałeś historię schowka, ale nadal nie działa, wypróbuj poniższe rozwiązania.
1. Restart Eksploratora Windows
Jeśli aktywowałeś historię schowka, ale nie działa ona poprawnie, spróbuj ponownie uruchomić Eksploratora Windows.
Kliknij prawym przyciskiem myszy na pasku zadań i wybierz Menedżer zadań z menu kontekstowego.
Przejdź do zakładki Procesy.
Znajdź Eksploratora Windows, zaznacz go i kliknij przycisk Uruchom ponownie w prawym dolnym rogu.
Uwaga: po włączeniu historii schowka warto rozważyć ponowne uruchomienie systemu.
2. Włącz historię schowka w rejestrze
W niektórych przypadkach historia schowka musi być aktywowana z poziomu rejestru Windows. Nie jest do końca jasne, dlaczego tak się dzieje, ale może to być związane z ustawieniami regionalnymi w systemie.
Otwórz okno Uruchom, naciskając Win + R.
Wpisz regedit i naciśnij Enter.
Przejdź do klucza: KEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Windows\System
Sprawdź, czy istnieje wartość AllowClipboardHistory. Jeśli jej nie ma, kliknij prawym przyciskiem myszy na wartość System i wybierz Nowy > Wartość DWORD (32-bitowa). Nazwij ją AllowClipboardHistory.
Kliknij dwukrotnie na AllowClipboardHistory i ustaw jej wartość na 1.
Zrestartuj Eksploratora Windows (patrz wcześniejsza sekcja).
3. Edytuj zasady grupy
W przypadku wersji Pro systemu Windows 10 dostępny jest edytor zasad grupy, który również może być użyty do włączenia historii schowka.
Otwórz okno Uruchom, naciskając Win + R.
Wpisz gpedit.msc i naciśnij Enter.
Przejdź do Konfiguracja komputera > Szablony administracyjne > System > Zasady systemu operacyjnego.
Znajdź i dwukrotnie kliknij na Zezwalaj na historię schowka.
W nowym oknie wybierz Włączone, a następnie kliknij OK.
Znajdź opcję Zezwalaj na synchronizację schowka między urządzeniami i również ją włącz.
Uwaga: po dokonaniu zmian warto ponownie uruchomić Eksploratora Windows.
Podsumowanie
Aby historia schowka działała, musisz mieć skonfigurowane konto Microsoft Live jako swoje konto użytkownika. Dla wielu osób jest to główny problem związany z tą funkcjonalnością. Jeśli nie korzystasz z konta Microsoft Live, jego dodanie może być najtrudniejszym krokiem w procesie włączania historii schowka. Po aktywacji funkcja działa od razu, bez dodatkowego czasu oczekiwania na jej uruchomienie.
newsblog.pl