Jak publikować filmy i filmy Short w YouTube bez powiadamiania subskrybentów

Czasami możesz chcieć publicznie przesłać do YouTube film, którego niektórzy widzowie po prostu nie będą chcieli oglądać na swoich kanałach subskrypcji. W takim przypadku, szczególnie w przypadku YouTube Shorts, nie powinieneś powiadamiać o nich swoich subskrybentów! W tym artykule dowiesz się, jak to zrobić i dlaczego jest to takie ważne.

Jak publikować filmy na YouTube bez powiadamiania subskrybentów

Przesyłając film do YouTube za pomocą YouTube Studio, najpierw sprawdź sekcję „Szczegóły” swojego filmu, aby upewnić się, że wszystko jest tak, jak chcesz. Następnie przewiń w dół i kliknij Pokaż więcej poniżej ustawień Ograniczenia wiekowe.

Przewiń w dół do Licencja i dystrybucja. Odznacz pole obok opcji Publikuj w kanale subskrypcji i powiadom subskrybentów.

Otóż ​​to! Te kroki są takie same w przypadku każdego filmu w YouTube, zarówno długiego, jak i krótkiego.

Pamiętaj, że ten proces różni się od ustawienia prywatności filmu na Niepubliczny lub Prywatny. Niepubliczne filmy wideo są dostępne publicznie, ale tylko osoby posiadające link lub znające publiczną playlistę zawierającą je mogą je znaleźć i wyświetlić. Prywatne filmy wideo są, jak sama nazwa wskazuje, prywatne i widoczne tylko dla osób, którym udostępniono film za pośrednictwem poczty elektronicznej.

Te opcje najlepiej sprawdzają się, gdy film wideo ma być oglądany tylko przez określone osoby, podczas gdy publiczny film opublikowany bez powiadamiania subskrybentów jest nadal widoczny dla wszystkich.

Dlaczego nie powinieneś powiadamiać swoich subskrybentów o przesyłaniu filmu do YouTube?

Dla wielu zbyt wiele przesłanych plików może zatkać kanał subskrypcji i zalać powiadomienia subskrybenta. Dotyczy to szerokiej gamy scenariuszy, począwszy od wydarzeń e-sportowych, w których każdy mecz jest przesyłany zbiorczo, twórców publikujących w YouTube Shorts wycięte z dłuższych filmów, a także innych masowych publikacji treści z wydarzeń.

Zasadniczo, jeśli chcesz, aby film był publicznie dostępny w dyskretny sposób, aby zapobiec wpływowi na wskaźniki YouTube lub psychologię subskrybentów, nie udostępniaj go w kanale podrzędnym. Dzięki temu widzowie zostaną powiadomieni tylko wtedy, gdy Twoja najlepsza praca zostanie udostępniona publicznie. Jest to najbardziej przydatne dla twórców rozpoczynających przygodę z YouTube, którzy konwertują swoje treści na filmy Short w celu wykorzystania ich ponownie.

Dla twórców filmów Short ma to mniejsze znaczenie niż w przeszłości, ponieważ YouTube ma osobną sekcję Shorts na karcie subskrypcji, nawet na komputerze. Dzięki temu twórca publikujący wiele filmów Short nie zaśmieci kanału przeciętnego subskrybenta zwykłymi filmami.

Nawet jeśli kanał subskrypcji nie stanowi problemu, możesz nie chcieć wysyłać powiadomień push do subskrybentów, jeśli film Short zawiera treści, których przeznaczenie zostało zmienione – może to spowodować, że widzowie przestaną otrzymywać powiadomienia o Twoim kanale. Dotyczy to przede wszystkim sytuacji, w której zmieniłeś przeznaczenie istniejącego, już opublikowanego, długiego filmu na film Short. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że Twoi subskrybenci widzieli już oryginał.

Wielu twórców tworzy osobne kanały do ​​publikowania filmów Short, ale ta metoda publikowania filmów Short bez powiadamiania subskrybentów sprawia, że ​​jest to niepotrzebne. Dlatego w przypadku filmów Short zaznacz pole „Opublikuj w subskrypcjach” i powiadom subskrybentów tylko wtedy, gdy treści są oryginalne lub nie ma ich na Twoim kanale YouTube.

Twój film będzie nadal oglądany

Nie przy każdym filmie trzeba powiadamiać subskrybentów, zwłaszcza w przypadku filmów Short. Większość osób zamiast oglądać je na karcie subskrypcji, natrafia na filmy Short w YouTube. Nawet jeśli nie powiadomisz subskrybentów i nie opublikujesz Shorta na ich kanale, nadal będzie on miał widzów! Nowi widzowie mogą to zobaczyć podczas przewijania swoich filmów Short.

Zmiana przeznaczenia treści może czasami przypominać spamowanie obserwujących, dzięki czemu możesz czerpać korzyści z publikowania krótkich wersji treści bez wysyłania nadmiernych powiadomień do obecnych fanów. Nowi widzowie będą mieli więcej możliwości znalezienia Cię, a Twoi subskrybenci będą otrzymywać powiadomienia tylko o filmach, które się liczą.