Jak rozwiązać problem z połączeniem podczas importowania w aplikacji Zdjęcia w systemie Windows 10

Aplikacja Zdjęcia umożliwia importowanie zdjęć z różnych typów urządzeń. Obejmuje to między innymi telefony, aparaty fotograficzne i dyski zewnętrzne. W rzeczywistości, jeśli podłączysz którekolwiek z tych urządzeń, importowanie zdjęć prawdopodobnie zostanie wymienione jako jedna z domyślnych akcji wykonywanych za każdym razem, gdy urządzenie jest podłączane. To powiedziawszy, czasami pojawia się komunikat „Problem z połączeniem” podczas importowania do Zdjęć. Oto kilka rzeczy, które możesz spróbować naprawić.

Poprawki będą zależeć od typu urządzenia, z którego importujesz zdjęcia, aw niektórych przypadkach kroki będą ogólne. Jeśli te poprawki nie działają dla Ciebie i nie jesteś specjalnie zainwestowany w aplikację Zdjęcia, istnieje kilka alternatyw, które możesz wypróbować.

Sprawdź uprawnienia i bezpieczeństwo

Urządzenia takie jak telefony i dyski mają zabezpieczenia, które uniemożliwiają nieautoryzowany dostęp. Na telefonach może być konieczne odblokowanie urządzenia, a na urządzeniach pamięci masowej może być konieczne przyznanie specjalnych uprawnień do odczytu / zapisu na dysku lub do folderu, z którego chcesz importować zdjęcia.

Jeśli próbujesz zaimportować zdjęcia z telefonu, odblokuj go przed podłączeniem do komputera. Jeśli urządzenie jest urządzeniem pamięci masowej, sprawdź jego uprawnienia i odblokuj do niego dostęp. Zamknij i ponownie otwórz aplikację Zdjęcia, a następnie spróbuj ją zaimportować.

Jeśli próbujesz zaimportować zdjęcia bezpośrednio z aparatu, możliwe, że najpierw musisz zmienić jego ustawienie. Niektóre aparaty nie mogą bezpośrednio eksportować zdjęć, a ich karta pamięci musi zostać wyjęta i włożona do czytnika kart, aby usunąć z niej zdjęcia. W innych przypadkach karty czasami wymagają odblokowania.

Sprawdź kabel połączeniowy

Niezależnie od typu urządzenia, z którego importujesz zdjęcia, będziesz musiał je podłączyć za pomocą jakiegoś kabla. Jeśli kabel jest w jakikolwiek sposób uszkodzony, może to uniemożliwić Zdjęciom komunikację i dostęp do danych. Nie wystarczy, że urządzenie zostało właśnie wykryte. Nie gwarantuje, że dane z niego zostaną odczytane. Upewnij się, że używasz kabla dobrej jakości i jeśli możesz, wypróbuj inny.

Sprawdź sterowniki

Chociaż większość urządzeń, z których można importować zdjęcia, jest generalnie typu Plug & Play, możliwe jest, że do połączenia z nim potrzebny będzie sterownik lub specjalne oprogramowanie. Najprawdopodobniej może to dotyczyć aparatów i niektórych rzadkich przypadków również telefonów. Zainstaluj wszelkie oprogramowanie zalecane dla Twojego urządzenia. Ogólnie rzecz biorąc, jeśli jest to problem ze sterownikiem, nie będziesz mógł również przeglądać zdjęć z Eksploratora plików.

Zmień porty USB

Każde urządzenie, które podłączasz do swojego komputera, prawdopodobnie robisz to przez port USB. Możliwe, że port nie działa poprawnie. Może być w stanie naładować urządzenie i urządzenie może zostać wykryte, ale nadal nie ma gwarancji, że działa poprawnie. Zmień porty USB i unikaj korzystania z koncentratorów lub przedłużaczy USB do łączenia się z komputerem.

Zrestartuj wszystko

Spróbuj ponownie uruchomić system Windows, a także zamknąć i ponownie uruchomić aplikację. Ponadto, jeśli opcja importu ze Zdjęć nie działa, podłącz urządzenie iz wyświetlonej listy działań wybierz Importuj. To może wystarczyć.