Jak rozwiązać problemy z echem Zoom podczas połączenia?

Problemy z dźwiękiem są niezwykle powszechne w przypadku rozmów wideo. Pojawiają się w jednych z najlepszych aplikacji, w tym FaceTime. Problemy z dźwiękiem nie mają nic wspólnego z rozmiarem połączenia, tj. liczbą osób biorących udział w rozmowie. Zamiast tego są one spowodowane problemami z połączeniem, problemami z samą aplikacją i problemami z konfiguracją sprzętu audio.

Problemy z powiększeniem echa podczas połączenia

Echo podczas rozmowy audio lub wideo nie jest niczym niezwykłym. Wiele aplikacji ma ten problem i Zoom nie jest inny. Jeśli podczas rozmów Zoom stale słyszysz echo, wypróbuj poniższe rozwiązania.

Sprawdź konfigurację sprzętu

Sprawdź swoje urządzenie audio; echo jest często powodowane, gdy używany jest mikrofon zewnętrzny lub zestaw słuchawkowy z mikrofonem. Wejście audio (mikrofon) i wyjście audio (głośnik/słuchawki) są zbyt blisko i powodują echo. Przełącz się na wbudowane urządzenia audio i sprawdź, czy echo znika.

Jeśli korzystasz z wbudowanego mikrofonu i głośników, spróbuj przełączyć się na parę słuchawek z wbudowanym mikrofonem. Mogą one rozwiązać problemy z wbudowanym sprzętem.

Nie ma reguły, która jest lepsza; dźwięk wewnętrzny lub zewnętrzny. Konfiguracje różnią się w każdym systemie, dlatego jest to trochę prób i błędów.

Sprawdź połączenie internetowe

Upewnij się, że połączenie internetowe jest stabilne.

Wizyta Speedtest.net.
Kliknij Idź.
Sprawdź ping (powinna to być niska wartość).

Jeśli połączenie jest niestabilne, może pojawić się echo. Spróbuj zmniejszyć wykorzystanie przepustowości w trakcie rozmowy Zoom.

Sprawdź ustawienia dźwięku

Gdy dołączasz do spotkania Zoom, możesz wybrać swoje urządzenie audio. Wszyscy uczestnicy mają te same opcje, a dźwięk spotkania można przekierować zarówno na komputer, jak i na telefon.

Na spotkaniu Zoom kliknij przycisk strzałki obok mikrofonu.
Upewnij się, że w menu wybrano tylko jeden mikrofon i głośnik.
Poproś wszystkich pozostałych uczestników, aby sprawdzili to samo ustawienie.
Poproś uczestników, aby dołączyli do rozmowy z tylko jednego urządzenia zamiast z wielu urządzeń (jedno urządzenie na uczestnika).

Wniosek

Echo dźwiękowe może wystąpić w każdej rozmowie audio/wideo. Jeśli widzisz to w wielu aplikacjach i usługach, zwłaszcza w aplikacji do nagrywania na komputerze, takiej jak Audacity, prawdopodobnie winna jest konfiguracja dźwięku. Jeśli Twój mikrofon jest wyjątkowo czuły, akustyka pomieszczenia również może działać na Twoją niekorzyść. Spróbuj brać udział w spotkaniach w innym pomieszczeniu i dokładnie sprawdź ustawienia dźwięku. Zmniejsz głośność mikrofonu i głośników.