Jak rozwiązać problemy z dźwiękiem Amazon Echo: przewodnik rozwiązywania problemów

  • Spróbuj ponownie nawiązać połączenie kablowe, odłączając i ponownie podłączając Echo od kabla zasilającego.
  • Zaktualizuj aplikację Alexa, aby rozwiązać wszelkie problemy ze zgodnością oprogramowania między aplikacją a głośnikiem.
  • Sprawdź i dostosuj ustawienia audio Alexa, aby poprawić lub zmodyfikować jakość dźwięku głośnika Echo.

Jak każdy głośnik, Amazon Echo może napotkać problemy z dźwiękiem, czy to z powodu wadliwego kabla, niestabilnego połączenia, czy ustawień aplikacji. Ale kiedy tak się stanie, jak możesz temu zaradzić? Ten przewodnik rozwiązywania problemów powinien pomóc w rozwiązaniu problemów z dźwiękiem w Echo.

1. Ponownie nawiąż połączenie kablowe echa

Klasyczny krok rozwiązywania problemów polegający na wyłączeniu i ponownym włączeniu urządzenia może rozwiązać problemy z dźwiękiem w Amazon Echo. Dlatego przed wykonaniem któregokolwiek z pozostałych kroków wymienionych tutaj, spróbuj najpierw odłączyć Echo od kabla zasilającego, a następnie ponownie nawiązać połączenie.

Chociaż „wyłączenie i ponowne włączenie” może nie zadziałać, istnieje powód, dla którego to zdanie przeszło do kultury popularnej.

2. Zaktualizuj aplikację Alexa

Jeśli nie zaktualizowałeś aplikację Alexa (dostępne na Android I iOS) za chwilę może wystąpić problem ze zgodnością oprogramowania między aplikacją a głośnikiem. Aktualizacje oprogramowania mogą być irytujące, ale aktualizacja aplikacji Alexa nie powinna zająć więcej niż minutę lub dwie przy przyzwoitym połączeniu internetowym.

Aby sprawdzić, czy aplikacja Alexa wymaga aktualizacji, przejdź do sklepu z aplikacjami na swoim urządzeniu i wyszukaj aplikację Alexa. Lub po prostu skorzystaj z powyższych linków. Jeśli opcja Otwórz po prawej stronie ikony aplikacji została zastąpiona opcją Aktualizuj, oznacza to, że aktualizacja oprogramowania oczekuje na zainstalowanie.

Alternatywnie, jeśli nie są dostępne żadne aktualizacje, możesz spróbować odinstalować i ponownie zainstalować aplikację Alexa.

3. Sprawdź ustawienia audio Alexy

Jeśli dźwięk Twojej Alexy działa, ale nie brzmi dobrze, możesz uzyskać dostęp do ustawień audio podłączonych urządzeń i zmienić je w aplikacji Alexa. W ustawieniach dźwięku możesz dostosować bas, tony średnie i tony wysokie swojego głośnika.

Możesz zachować aktywny dźwięk głośnika Echo podczas zabawy z ustawieniami, co pozwala na natychmiastowe sprawdzenie, jak zmiany wpływają na dźwięk. Twoje Echo będzie migać białym światłem przez kilka sekund, po czym należy zastosować nową regulację dźwięku.

Aby uzyskać dostęp do ustawień audio, przejdź do Urządzenia i wybierz urządzenie, które chcesz dostosować. Stuknij trybik ustawień w prawym górnym rogu ekranu, a następnie przejdź do Ustawień audio.

Pamiętaj, że ustawienia korektora głośnika mogą początkowo być ustawione w pozycji neutralnej (domyślnej), więc jeśli wolisz dźwięk otrzymany po pierwszej konfiguracji urządzenia, po prostu przesuń każdy kursor na środek każdej skali, gdzie będzie wyświetlany 0.

4. Nawiąż ponownie połączenie Wi-Fi lub Bluetooth

Konfigurując urządzenie Alexa za pomocą aplikacji na smartfonie, należy podłączyć smartfon do sieci Wi-Fi głośnika Alexa. Następnie będziesz mógł szybko podłączyć głośnik do telefonu, laptopa lub podobnego urządzenia za pomocą Bluetooth. Jeśli którekolwiek z tych połączeń bezprzewodowych ulegnie awarii lub nie będzie wystarczająco mocne, mogą wystąpić problemy z dźwiękiem.

Zaczynając od Wi-Fi, spróbuj dezaktywować Wi-Fi na urządzeniu, do którego podłączony jest głośnik Echo. Następnie włącz ponownie Wi-Fi, poczekaj, aż pojawi się sieć Wi-Fi Alexy i połącz się z nią.

Alternatywnie możesz spróbować ponownie nawiązać połączenie Bluetooth. Aby to zrobić, zapomnij o głośniku Echo w ustawieniach Bluetooth urządzenia.

Następnie wyszukaj nowe urządzenia, dotknij głośnika Echo, gdy zostanie znaleziony, i zgódź się na sparowanie go ze smartfonem.

5. Zresetuj urządzenie Amazon Echo

Jeśli wszystko inne zawiedzie, a po wypróbowaniu każdej z powyższych metod nadal masz problemy z dźwiękiem, być może nadszedł czas, aby zresetować urządzenie Echo.

Twoja aplikacja Alexa zapamięta i rozpozna podłączony głośnik, chyba że zresetujesz sam głośnik. Aby to zrobić, naciśnij i przytrzymaj przyciski zmniejszania głośności i wyłączania mikrofonu przez 15 do 20 sekund.

Lampka pierścieniowa Twojego Echo włączy się i wyłączy ponownie, co będzie oznaczać, że została zresetowana. Teraz Twoja aplikacja będzie traktować głośnik Echo jak zupełnie nowe urządzenie, umożliwiając ponowne przejście przez proces konfiguracji.

Gdy lampka głośnika zmieni kolor na fioletowy, oznacza to, że jest gotowy do konfiguracji.

Inne wskazówki dotyczące rozwiązywania problemów z dźwiękiem Amazon Echo

Jeśli wszystkie powyższe metody nie pomogą, możesz spróbować innych rzeczy:

  • Przesuń echo bliżej routera lub podłączonego urządzenia.
  • Uruchom ponownie router Wi-Fi.
  • Połącz się z kanałem 5 GHz routera.
  • Zmień słowo budzące Echo (Urządzenia > Ustawienia > Obudź słowo).

Jeśli nawet po wypróbowaniu wszystkich powyższych rozwiązań nadal występują problemy, sprzęt Echo może być uszkodzony lub uszkodzony. Jeśli masz Echo od dłuższego czasu, być może nadszedł czas na zakup nowego modelu, w zależności od powagi problemów, z którymi masz do czynienia.