Jak rozwiązać problemy z ładowaniem w iOS 15

iOS 15 wydany w zeszłym miesiącu. Podobnie jak większość aktualizacji iOS, użytkownicy masowo zainstalowali aktualizację. W przypadku większości użytkowników aktualizacja przebiegła płynnie, ale niektórzy użytkownicy mają problemy z ładowaniem swoich urządzeń. Ten błąd nęka zarówno użytkowników iOS, tj. użytkowników iPhone’a, jak i użytkowników iPada, tj. użytkowników iPada.

problemy z ładowaniem w iOS 15

Problemy z ładowaniem w iOS 15

Problemy z ładowaniem w iOS 15 przejawiają się w następujący sposób.

Urządzenie nie włącza się po godzinach ładowania
Urządzenie nie ładuje się za pomocą kabla
Słaba żywotność baterii

Urządzenie nie włącza się po godzinach ładowania

Jeśli urządzenie nie ładuje się po zaktualizowaniu urządzenia do iPadOS 15 lub iOS 15, wypróbuj poniższe rozwiązania.

Upewnij się, że używasz oryginalnego kabla i ładowarki Apple. Aktualizacja mogła spowodować problemy z kablami innych firm. Zawsze dobrze jest używać oryginalnego kabla i ładowarki.
Sprawdź źródło zasilania: jeśli korzystasz z bezpośredniego gniazdka elektrycznego, sprawdź, czy jest luźne i spróbuj przełączyć się na inne. Jeśli ładujesz urządzenie, podłączając je do portu USB w komputerze, przełącz się na inny port lub przełącz na bezpośrednie źródło zasilania.
Oczyść swój port; jeśli port jest brudny (może się zatkać kurzem), może zakłócać ładowanie. Oczyść go bardzo miękką szczoteczką.
Jeśli korzystasz z systemu Windows, otwórz iTunes, a następnie podłącz iPhone’a do systemu. W systemie macOS upewnij się, że masz otwarty Finder, a następnie podłącz iPhone’a do komputera Mac. Telefon się włączy.

Urządzenie się nie ładuje

Jeśli urządzenie nie ładuje się, ale nadal jest włączone, tzn. pozostało trochę ładunku, przejrzyj te poprawki.

Uruchom ponownie urządzenie; naciśnij przycisk zwiększania i zmniejszania głośności, a następnie przytrzymaj przycisk zasilania/uśpienia. Przesuń suwak zasilania, aby wyłączyć telefon. Podłącz telefon do źródła zasilania i pozwól mu się włączyć. Powinien zacząć się normalnie ładować.
Spróbuj przywrócić telefon do ustawień fabrycznych, ale najpierw upewnij się, że masz kopię zapasową wszystkiego. Przywrócenie ustawień fabrycznych spowoduje usunięcie wszystkich danych z telefonu. Otwórz aplikację Ustawienia. Przejdź do Ogólne> Przenieś lub zresetuj iPhone’a> Resetuj. Wybierz opcję Wymaż całą zawartość i ustawienia.
Upewnij się, że używasz oryginalnego kabla Apple i oryginalnej wtyczki do ładowania.

Słaba żywotność baterii

Wielu użytkowników skarżyło się na zbyt szybkie rozładowywanie baterii telefonu. Najłatwiejszą poprawką jest aktualizacja do najnowszej wersji iOS. iOS 15 miał problemy z rozładowywaniem baterii, ale iOS 15.1 nie ma tego problemu.

Otwórz aplikację Ustawienia na swoim iPhonie.
Przejdź do Ogólne>Aktualizacja oprogramowania.
Zainstaluj najnowszą aktualizację.

Wniosek

Problem drenażu baterii jest częstszym problemem. Wydaje się, że ma to wpływ na użytkowników starszych modeli iPhone’a. Ci, którzy mają iPhone’a 13, nie wydają się tego zbytnio doświadczać. Aktualizacja do najnowszej wersji iOS powinna rozwiązać większość problemów. Jeśli telefon się nie włącza, najlepiej oddać go do naprawy i sprawdzenia.