Jak skopiować foldery na Dysku Google

Jeśli chcesz skopiować folder Dysku Google z przeglądarki internetowej, Google nie ułatwia tego. Możesz jednak zastosować obejście lub pobrać aplikację komputerową, aby uzyskać bardziej usprawnione podejście.

Kopiuj foldery za pomocą Dysku Google (rodzaj)

Dysk Google nie umożliwia skopiowania folderu i całej jego zawartości podczas korzystania z aplikacji internetowej. Zamiast tego musisz skopiować zawartość folderu, utworzyć nowy folder, a następnie wkleić wszystko do folderu docelowego.

Aby obejść to wszystko, uruchom przeglądarkę, przejdź do dysk Googlei otwórz folder, który chcesz skopiować. Naciśnij Ctrl + A w systemie Windows lub Command + A na komputerze Mac, aby zaznaczyć wszystkie pliki, kliknij prawym przyciskiem myszy, a następnie kliknij „Utwórz kopię”.

Kliknij

Dysk Google tworzy kopię każdego wybranego pliku, umieszcza go w bieżącym folderze i dodaje „Kopia” przed nazwą każdego elementu.

Teraz wybierz wszystkie kopie plików, kliknij prawym przyciskiem myszy, a następnie kliknij „Przenieś do”.

Kliknij

Wybierz katalog, w którym chcesz przechowywać kopie, a następnie kliknij ikonę „Nowy folder” w lewym dolnym rogu.

Kliknij

Nadaj nazwę nowemu folderowi, a następnie kliknij ikonę znacznika wyboru.

Kliknij ikonę znacznika wyboru.

Na koniec kliknij „Przenieś tutaj”, aby przenieść wszystkie wybrane pliki do tego katalogu.

Kliknij

Wszystkie twoje pliki powinny zostać przeniesione do właśnie utworzonego folderu.

Skopiowane pliki w folderze Dysku Google.

To skomplikowana metoda i powinna być znacznie łatwiejsza.

Kopiuj foldery za pomocą Kopii zapasowej i synchronizacji

Alternatywnie, jeśli masz zainstalowaną Kopię zapasową i synchronizację na komputerze, możesz kopiować foldery Dysku Google bezpośrednio z aplikacji komputerowej bez konieczności otwierania przeglądarki internetowej. To podejście, w przeciwieństwie do obejścia w poprzedniej metodzie, jest proste. Po prostu kopiujesz folder i całą jego zawartość do innego miejsca docelowego – bez głupiego, okrężnego sposobu robienia rzeczy.

W tym przewodniku używamy Kopii zapasowej i synchronizacji dla systemu Windows, ale działa ona identycznie w systemie macOS.

Uruchom aplikację komputerową Kopia zapasowa i synchronizacja i pozwól, aby wszystkie pliki i foldery zsynchronizowały się z chmurą, zanim zaczniesz. Po zakończeniu ikona powinna wyglądać tak.

Ikona Kopia zapasowa i synchronizacja Google zakończyła synchronizację.

Po zakończeniu synchronizacji otwórz Eksplorator plików w systemie Windows lub Finder na komputerze Mac, otwórz folder Dysku Google, kliknij prawym przyciskiem myszy folder, który chcesz powielić, a następnie kliknij „Kopiuj”.

Kliknij prawym przyciskiem myszy folder, który chcesz skopiować, a następnie kliknij

Alternatywnie możesz kliknąć folder pojedynczo, a następnie nacisnąć Ctrl + C w systemie Windows lub Command + C na komputerze Mac, aby go skopiować.

Następnie przejdź do katalogu docelowego – lub w innym miejscu, do którego chcesz skopiować ten folder – kliknij prawym przyciskiem myszy, a następnie kliknij „Wklej” lub naciśnij Ctrl + V w systemie Windows lub Command + V na Macu.

Kliknij

W ten sposób folder jest kopiowany do bieżącego katalogu.

Skopiowany folder w nowym folderze docelowym w Eksploratorze plików Windows.

Kopia zapasowa i synchronizacja natychmiast synchronizuje folder z Dyskiem Google, dzięki czemu masz do niego dostęp z dowolnego miejsca.

Skopiowany folder na Dysku Google po zsynchronizowaniu.

Dopóki Google nie zintegruje poleceń kopiowania i wklejania z Dyskiem, dwie powyższe metody są jedynymi sposobami kopiowania folderu. Kopia zapasowa i synchronizacja to najprostsza i przyjazna dla użytkownika opcja, ale najpierw musisz zainstalować i poprawnie skonfigurować aplikację na komputerze.