Jak sprawdzić, jak zajęty jest teraz sklep dzięki Mapom Google

Teraz bardziej niż kiedykolwiek wszyscy chcemy chodzić do sklepów spożywczych i innych ważnych firm, gdy nie są zatłoczone. Za pomocą kilku kliknięć Mapy Google pokażą Ci, jak zajęty jest obecnie sklep, restauracja, park lub inna lokalizacja.

Możesz znaleźć te informacje w witrynie Mapy Google w przeglądarce lub w aplikacji Mapy Google na iPhone’a, iPada i Androida. Wyszukaj nazwę sklepu, restauracji, firmy lub innej lokalizacji – działa to nawet w parkach.

Kliknij lub naciśnij nazwę lokalizacji, aby wyświetlić więcej informacji na jej temat. Poszukaj wykresu „Popularne godziny” w panelu – może być konieczne przewinięcie w dół, aby go zobaczyć. Poszukaj czasu „na żywo”, który pokaże Ci, jak zajęty jest teraz biznes.

Mapy Google pokazujące popularne godziny dla lokalizacji w jej witrynie internetowej

Możesz także kliknąć nazwę dnia tygodnia i wybrać inny dzień tygodnia, aby sprawdzić, kiedy lokalizacja jest zwykle najbardziej ruchliwa. Czy więcej osób robi zakupy w środę lub niedzielę? Czy sklep jest mniej zatłoczony wcześnie rano czy późno w nocy? Wykres ci powie.

Warto zauważyć, że te dane historyczne mogą obecnie nie być tak przewidywalne, jak zwykle. Wzorce zakupów (i godziny otwarcia sklepów) uległy zmianie. Jednak dane Live powinny być przydatne – jeśli mówi, że lokalizacja jest teraz zajęta, możesz poczekać, aż Google powie, że lokalizacja jest mniej zajęta, aby się tam udać.

Mapy Google pokazujące, jak zajęty jest teraz sklep w aplikacji mobilnej.

Te informacje nie są dostępne dla każdej lokalizacji. Nie będzie ona dostępna w niektórych lokalizacjach, w których „nie ma wystarczającej liczby wizyt” osób, które włączyły Historię lokalizacji Google Google.

Jak to działa?

Ta funkcja korzysta z danych o lokalizacji, które Google otrzymuje od osób, które zdecydują się włączyć Historię lokalizacji Google na swoich telefonach. Korzystając z tych danych, Google oszacuje, jak zajęty jest obecnie w danej lokalizacji.

Zapamiętuje również dane historyczne i może je uśredniać, aby pokazać, kiedy sklep jest zwykle najbardziej – i najmniej – zajęty każdego tygodnia.