Jak uzyskać dostęp i zmienić ustawienia Microsoft Teams

Photo of author

By maciekx

Microsoft Teams to aplikacja, której konfiguracja może być złożona. Choć interfejs oraz podstawowe elementy sterujące są intuicyjne dla użytkowników, proces zarządzania zespołem, konfigurowania aplikacji, dodawania nowych użytkowników oraz przydzielania ról i uprawnień staje się bardziej skomplikowany.

Ustawienia Microsoft Teams

Microsoft Teams oferuje dwa główne typy ustawień: ustawienia aplikacji oraz ustawienia administracyjne. Ustawienia aplikacji odpowiadają za wygląd, zachowanie i funkcjonalność programu, takie jak powiadomienia, wybór urządzenia do rozmowy oraz uruchamianie aplikacji przy starcie systemu.

Natomiast ustawienia administracyjne decydują o tym, które aplikacje mogą być dodawane do zespołu, jakie licencje są przypisywane użytkownikom, oraz o zasadach i rolach, które są dla nich ustalane. Ustawienia te są bardziej złożone i mogą się różnić w zależności od rodzaju licencji Microsoft Teams, jaką wykupiono dla danego zespołu.

1. Uzyskiwanie dostępu do ustawień Microsoft Teams – Aplikacja

Ustawienia aplikacji w Microsoft Teams można podzielić na trzy kategorie: ustawienia stanu, ustawienia aplikacji oraz ustawienia funkcji podglądu.

Aby skonfigurować ustawienia stanu w Microsoft Teams:

Uruchom Microsoft Teams.
Kliknij swoje zdjęcie profilowe w prawym górnym rogu.
Wybierz „Ustaw stan”, aby przejść do ustawień dotyczących stanu.

Aby uzyskać dostęp do ustawień aplikacji w Microsoft Teams:

Uruchom Microsoft Teams.
Kliknij ikonę więcej opcji obok swojego zdjęcia profilowego w prawym górnym rogu.
Wybierz „Ustawienia”.
Przejdź przez różne zakładki, takie jak „Ogólne”, „Powiadomienia”, „Prywatność” itd., aby dostosować działanie aplikacji.

Aby aktywować funkcje podglądu w Microsoft Teams:

Uruchom Microsoft Teams.
Kliknij ikonę więcej opcji obok swojego zdjęcia profilowego u góry.
W menu wybierz „Informacje”.
Podmenu wyświetli dostępne opcje włączenia funkcji podglądu.

2. Uzyskiwanie dostępu do ustawień Microsoft Teams – Administrator

Aby uzyskać dostęp do ustawień administracyjnych Microsoft Teams, musisz posiadać konto administratora oraz korzystać z przeglądarki internetowej. Nie ma możliwości zmiany tych ustawień bezpośrednio w aplikacji Microsoft Teams.

Otwórz przeglądarkę internetową.
Przejdź do tego linku, aby dotrzeć do centrum administracyjnego Microsoft Teams.
Zaloguj się na swoje konto administratora.
Z lewej strony znajdziesz różne dostępne ustawienia.

Uwaga: Centrum administracyjne Microsoft Teams oferuje szeroki wachlarz ustawień. Jeśli masz wątpliwości co do konkretnego ustawienia, przed dokonaniem jakichkolwiek zmian, zapoznaj się z dostępną dokumentacją, ponieważ wprowadzone zmiany będą miały wpływ na wszystkich członków zespołu.

Podsumowanie

Zarządzanie ustawieniami Microsoft Teams jest stosunkowo proste, gdy chodzi o aplikację, jednak w przypadku struktur, ról, uprawnień oraz licencji zespołów, panel administracyjny może wydawać się przytłaczający. Zawsze warto zapoznać się z dokumentacją przed wprowadzeniem jakichkolwiek zmian. W przypadku, gdy dane ustawienie nie jest dostępne w aplikacji Microsoft Teams, istnieje możliwość aktywacji go poprzez centrum administracyjne.


newsblog.pl