Jak wstawiać punktory w arkuszu kalkulacyjnym programu Excel

Dodanie listy punktowanej w arkuszu programu Excel nie jest proste, ale jest możliwe. W przeciwieństwie do programu Microsoft Word – czy nawet PowerPoint – nie ma zbyt wielu wizualnych wskazówek, które poprowadziłyby Cię podczas dodawania tych list. Zamiast tego spróbujemy ręcznych sztuczek, aby wykonać zadanie.

Wstaw punktory z menu symboli

Najpierw wybierz dowolną pustą komórkę w skoroszycie programu Excel.

pusta komórka excel

Upewnij się, że masz otwartą kartę „Wstaw” i kliknij „Symbol” pod ikoną „Symbole”.

menu symboli excel

W oknie dialogowym wpisz 2022 w polu „Kod znaku”.

symbol Unicode excel

Kliknij „Wstaw”, a następnie „Zamknij”.

wstaw i zamknij w programie Excel

Jeśli chcesz dodać więcej punktorów do wierszy poniżej, naciśnij klawisze ALT + Enter na klawiaturze i powtórz poprzednie kroki.

Wstaw punktory w polu tekstowym

Jeśli chcesz pominąć funkcjonalność arkusza i po prostu ułożyć na wierzchu pole tekstowe, jest to prostszy proces niż powyższy – chociaż stracisz część funkcjonalności arkusza, ponieważ działa on bardziej jak dokument Word.

Przejdź do zakładki „Wstaw” i kliknij „Pole tekstowe” w menu „Tekst”.

pole tekstowe menu tekstowego

Kliknij w dowolnym miejscu arkusza, aby dodać pole tekstowe. Aby zmienić rozmiar, chwyć dowolny z rogów, przeciągnij go do żądanego rozmiaru, a następnie zwolnij przycisk myszy.

przeciągnij, aby zmienić rozmiar

Wpisz elementy listy w polu tekstowym.

lista elementów w polu tekstowym

Zaznacz elementy, do których chcesz dodać punktory. Aby dodać punktory, kliknij listę prawym przyciskiem myszy, a następnie kliknij „Punktory” na liście opcji.

menu prawym przyciskiem myszy, punktory

Wybierz swój styl pocisku.

style punktorów

Wstaw punktory za pomocą skrótów klawiaturowych

Kliknij komórkę, w której chcesz rozpocząć listę punktowaną.

pusta komórka

Aby uzyskać standardowy punktor, naciśnij Alt + 7 na klawiaturze. Możesz także użyć Alt + 9, jeśli wolisz pusty pocisk.

skróty klawiaturowe punktorów

Aby dodać więcej punktorów, po prostu kliknij kwadrat w prawym dolnym rogu, przytrzymaj przycisk myszy i przeciągnij myszą w dół (lub w lewo lub w prawo), aby wypełnić dodatkowe komórki.

przeciągnij, aby skopiować punktory

Lub, jeśli chcesz dodać swoje punktory do nieprzylegającej komórki, po prostu zaznacz je i naciśnij Ctrl + C, aby skopiować, a następnie Ctrl + P, aby wkleić je w nowym obszarze.

skopiuj punktory do nieprzylegającej komórki

Excel, podobnie jak większość produktów Microsoft Office, ma wiele sposobów na zrobienie tego samego. Po prostu wybierz sposób, który najlepiej Ci odpowiada i co próbujesz osiągnąć.