Jak wykluczyć plik z programu Windows Defender w systemie Windows 10

Program Windows Defender działa w tle, aby chronić system przed złośliwymi aplikacjami i procesami. Będzie rutynowo wysyłać alerty, aby poinformować Cię, że przeprowadził skanowanie i nic nie znalazł. Informuje również o znalezieniu potencjalnego zagrożenia, chociaż czasami identyfikuje niewłaściwy plik jako złośliwy. Dzieje się tak zwykle w przypadku aplikacji i usług antywirusowych. VirusTotal czasami otrzymuje fałszywy alarm, a nawet Chrome nieprawidłowo blokuje określone pliki. Czasami program Windows Defender oznaczy bezpieczny plik jako złośliwy. W takim przypadku możesz wykluczyć plik z programu Windows Defender.

OSTRZEŻENIE SPOILERA: Przewiń w dół i obejrzyj samouczek wideo na końcu tego artykułu.

Słowo ostrzeżenia

Chociaż jest całkowicie możliwe, że program Windows Defender oflaguje niewłaściwy plik, powinniśmy jednak ostrzec przed dodaniem pliku jako wyjątku. Jeśli plik jest plikiem EXE aplikacji i został nagle oznaczony jako złośliwy po aktualizacji, może to oznaczać problem. Czasami, w rzadkich przypadkach, po aktualizacji coś złośliwego staje się częścią inaczej bezpiecznej aplikacji, więc powinieneś spróbować przeskanować aplikację za pomocą innego antywirusa.

Jeśli pobrałeś aplikację z niewiarygodnego źródła, warto zasięgnąć drugiej opinii na jej temat. Czasami aplikacje, które w inny sposób są bezpieczne, są dołączane do złośliwego kodu i udostępniane do pobrania w repozytoriach online. Upewnij się, że pobierasz plik z wiarygodnego źródła.

Wyklucz plik z usługi Windows Defender

Możesz wykluczyć plik, folder, proces lub określony typ pliku z programu Windows Defender. Aby dodać wyjątek do programu Windows Defender, będziesz potrzebować uprawnień administratora.

Otwórz program Windows Defender i kliknij przycisk „Ustawienia” w lewej kolumnie u dołu.

Na ekranie Ustawienia przewiń w dół do sekcji Powiadomienia dotyczące ochrony przed wirusami i zagrożeniami, kliknij opcję Ustawienia ochrony przed wirusami i zagrożeniami.

Przewiń w dół do sekcji Wykluczenia i kliknij „Dodaj lub usuń wykluczenia”.

Na ekranie Wykluczenia kliknij przycisk „Dodaj wykluczenie” i wybierz elementy, które chcesz wykluczyć ze skanowania przez usługę Windows Defender.

W tym momencie będziesz musiał uwierzytelnić się przy użyciu nazwy użytkownika i hasła administratora, aby umożliwić dodanie wykluczenia. W tym miejscu możesz również usunąć wszelkie dodane przez siebie wykluczenia, które również będą wymagały uprawnień administracyjnych.

Zwykle te uprawnienia nigdy nie są resetowane, ale jeśli zdarzy ci się zaktualizować plik aplikacji, który dodałeś do listy wykluczonych plików, możesz sprawdzić i upewnić się, że nie został usunięty. Powinieneś również wiedzieć, że jest to specyficzne dla plików. Jeśli wykluczysz plik, usuniesz go później i pobierzesz jego kopię, nie zostanie on automatycznie wykluczony z programu Windows Defender.

Jeśli program Windows Defender stwarza chwilowe problemy, np. Nie pozwala na zainstalowanie pliku, powinieneś spróbować go wyłączyć na chwilę zamiast dodawać wyjątek dotyczący pliku.