Jak wyszukiwać wszystkie pliki na komputerze w menu Start systemu Windows 10

Aktualizacja systemu Windows 10 z maja 2019 r. wprowadza możliwość wyszukiwania wszystkich plików na komputerze bezpośrednio z menu Start. Jednak ta funkcja jest domyślnie wyłączona. Oto jak ją włączyć, aby przyspieszyć i ułatwić wyszukiwanie plików.

Domyślnie podczas przeszukiwania menu Start system Windows przeszukuje jedynie biblioteki i pulpit. Biblioteki obejmują foldery, takie jak Dokumenty, Obrazy, Muzyka i Wideo. Jeśli masz pliki w innym miejscu, menu Start ich nie znajdzie.

Aby zwiększyć niezawodność wyszukiwania plików w menu Start, przejdź do Ustawienia > Wyszukiwanie > Wyszukiwanie systemu Windows. Możesz także kliknąć przycisk menu „…” w prawym górnym rogu panelu wyszukiwania i wybrać „Opcje indeksowania”.

Jeśli nie widzisz tych opcji, oznacza to, że nie zainstalowałeś jeszcze aktualizacji systemu Windows 10 z maja 2019 r. (wersji 1903).

W tym miejscu możesz zarządzać indeksatorem wyszukiwania systemu Windows – procesem w tle, który tworzy listę plików przeszukiwanych przez system. Podczas wyszukiwania pliku system Windows sprawdza indeks, aby zobaczyć, co pasuje do twojego komputera. To przyspiesza proces wyszukiwania, ale oznacza, że indeksator musi stale działać w tle, szukając nowych plików w wybranych folderach.

Aby system Windows przeszukiwał wszystko na komputerze, wybierz opcję „Ulepszone”. Microsoft ostrzega, że może to zmniejszyć żywotność baterii i zwiększyć zużycie procesora, ponieważ indeksator musi szukać większej liczby plików. Po włączeniu tej opcji, aby zbudować indeks początkowy, musisz być podłączony do zasilania. Możesz sprawdzić stan indeksu w sekcji „Status indeksowania” – lista „Oczekujące” pokazuje liczbę elementów, które system Windows musi zbadać przed zakończeniem indeksowania.

Aby system Windows przeszukiwał dodatkowe foldery – ale nie wszystkie – kliknij „Dostosuj lokalizacje wyszukiwania tutaj”. Możesz dodać inne foldery, które chcesz przeszukać. Na przykład, jeśli masz folder D: Pliki, w którym przechowujesz ważne dokumenty, możesz dodać ten folder do listy przeszukiwanych lokalizacji.

Możesz także przewinąć w dół i dodać „wykluczone foldery”, które indeksator wyszukiwania systemu Windows zignoruje. Jeśli masz foldery z dużą liczbą plików, które często się zmieniają, lub po prostu wiele plików, na których nie zależy, dobrym pomysłem jest dodanie ich do listy wykluczonych folderów. To pozwoli zaoszczędzić energię baterii i zmniejszyć wykorzystanie procesora podczas czyszczenia wyników wyszukiwania.

Przed aktualizacją z maja 2019 r. menu Start systemu Windows 10 zawsze ignorowało indeksator wyszukiwania. Nawet jeśli kontrolujesz opcje indeksowania w Panelu sterowania w starszych wersjach systemu, nie wpłynie to na wyniki wyświetlane w menu Start. Wpłynie to jednak na wyniki w Eksploratorze plików.


newsblog.pl