Jak zbudować swoją pierwszą grę [9 Tools]

Tworzenie gier jest lukratywne i kłopotliwe dla większości aspirantów. Staramy się wyjaśnić tę domenę za pomocą tych najlepszych narzędzi do tworzenia gier.

Według raportu rynek gier wideo był wart ponad 190 miliardów dolarów w 2022 roku i przewiduje się, że będzie rósł o 13% rocznie, aby osiągnąć 650 miliardów dolarów w 2032 roku. W związku z tym branża ta jest nastawiona na wykładniczy wzrost i mnóstwo możliwości.

I choć każdy chce być twórcą gier, nie każdemu to odpowiada. Bez wskazówek ekspertów i doświadczenia z pierwszej ręki jest to głównie spekulacja bardziej niż cokolwiek innego.

Jeśli potrzebujesz wskazówek dotyczących kariery związanej z tym strumieniem, ten przewodnik Coursera przeprowadzi Cię przez to.

A internet jest pełen nudnych porad na temat umiejętności potrzebnych do rozpoczęcia pracy jako twórca gier. Przede wszystkim wszystko sprowadza się do dwóch: umiejętności korzystania z silnika gry i kodowania.

Kodowanie daje ci pełną swobodę w odniesieniu do twojej gry; jednak nie jest to konieczne dla początkujących. Możesz stworzyć porządną grę 2D bez programowania.

Inną częścią tej układanki, silnikiem gry, jest ogólnie oprogramowanie oferujące środowisko programistyczne do stworzenia gry przy minimalnym nakładzie pracy. Zajmuje się wszystkim: obrazami, filmami, animacjami, scenami, efektami dźwiękowymi, fizyką gier itp.

Ten post dotyczy kilku narzędzi, które pomogą Ci stworzyć pierwszą grę, która utoruje Ci drogę do tej lukratywnej branży gier.

Zaczynajmy.

Twórca gier

GameMaker pomaga tworzyć gry 2D, które można publikować na wielu platformach, w tym Android, iOS, PlayStation, Windows, macOS itp.

Jest dostarczany z własnym językiem GameMaker Language (GML). W związku z tym masz dwa tryby tworzenia gier: kod GML lub obraz GML. Nie trzeba dodawać, że tryb kodowania zapewni Ci najwyższą swobodę.

Jednak grafika GML jest również kompetentna w używaniu wstępnie zakodowanych elementów gier.

Każda scena, którą tworzysz, dzieje się w „pokoju”, w którym ustawiasz sterowanie kamerą, zmieniasz projekt, dodajesz więcej pokoi itp. Ponadto każdy tworzony obiekt można spersonalizować zgodnie z wymaganiami gry. Można również zaprojektować niestandardowe zasoby do gier lub zaimportować je w celu szybkiego odwrócenia.

Co więcej, możesz łatwo sprawdzić, czy nie ma błędów, aby uzyskać płynny wynik końcowy.

Możesz także wysyłać powiadomienia push bezpośrednio do swoich użytkowników i dodawać zakupy w grze, aby zwiększyć przychody.

Opierając się na zasobach i platformie publikacji, GameMaker oferuje cztery subskrypcje, w tym potężny darmowy plan na początek bez inwestowania ani grosza.

A YoYo Games, firma stojąca za GameMaker, wyjaśnia, że ​​wszystkie gry stworzone za pomocą tego narzędzia nie wiążą się z żadnymi dopłatami ani cięciami zysków i są absolutną własnością odpowiednich twórców gier.

GDevelop

GDevelop to najlepszy wybór dla początkujących twórców gier do tworzenia gier 2D bez kodu. Chociaż jest to głównie przeznaczone dla 2D, grałem w jedną wyścigówkę 3D stworzoną przy użyciu tego narzędzia, co wskazuje na ogromne możliwości tego silnika gry.

Wszystkie gry stworzone przy użyciu GDevelop są dostępne do wglądu na LiLuo. Wypróbowanie tego da ci dobre wyobrażenie o tym, czego się spodziewać.

Podobnie jak w przypadku poprzedniego narzędzia, możesz rozwijać swoje zasoby lub importować je, aby szybko tworzyć ciekawe sceny dla swojego niezależnego projektu.

Za pomocą kilku kliknięć można również zastosować efekty wizualne, aby zmienić atmosferę rozgrywki tak, aby jak najlepiej pasowała do fabuły.

Ponadto obsługuje dodawanie zachowań opracowanych przez społeczność do obiektów za pomocą jednego kliknięcia. Co więcej, edytor scen pozwala dostosować efekty wizualne, efekty dźwiękowe, dialogi, duszki itp., aby stworzyć interesującą rozgrywkę.

Zawiera również debugger do usuwania problemów i podgląd na żywo zmian w celu natychmiastowego sprawdzenia efektów. Dodatkowo można przetestować grę przez Wi-Fi / LAN bez eksportowania za pomocą Podglądu sieci.

Co więcej, gry stworzone za pomocą GDevelop są wyłączną własnością ich twórców. Ten kreator gier można pobrać bezpłatnie i ma płatne subskrypcje na dodatkowe funkcje.

Wreszcie, łatwość publikowania twojej gry na wielu platformach sprawia, że ​​GDevelop jest narzędziem do tworzenia gier, które powinieneś wypróbować.

Pudełko konstrukcyjne

Builbox występuje w dwóch wersjach: Buildbox 3 i Buildbox Classic, opartych na możliwości tworzenia gier 2D i/lub 3D.

Buildbox classic jest przeznaczony do tworzenia gier 2D, które zawierają konstruktory typu „przeciągnij i upuść” bez pisania ani jednej linijki kodu. Z kolei Buildbox 3 to znacznie bardziej zaawansowane narzędzie, które można zaimplementować do tworzenia gier 3D za pomocą jego narzędzi o niskim poziomie kodu lub całkowicie bez kodu, korzystając z Brainboxes i Smart Assets.

Ponadto subskrypcja oferuje dostęp do sklepu BuildBox w celu importowania zasobów do Twojej gry. Co ciekawe, możesz zarabiać, sprzedając aktywa innym twórcom gier, otwierając kolejny sposób na monetyzację.

Obie wersje Buildbox mają bezpłatne warstwy z ograniczonymi możliwościami, w tym bez eksportu. Płatne wersje są oparte na liczbie światów i scen, które chcesz stworzyć.

Gry Buildbox są bezpłatne i możesz zachować 100% zysków, z wyjątkiem monetyzacji Ad-box, która zapewnia udział w przychodach w wysokości 10% lub 30%, w zależności od subskrypcji. Jednak Buildbox nie rezygnuje z żadnej niestandardowej integracji reklam ani jeśli utrzymujesz grę bez reklam.

Zbudować

Construct umożliwia tworzenie gier 2D bez odrobiny programowania. Obsługuje jednak Javascript i pomaga stopniowo przechodzić do strony kodowania podczas tworzenia gier.

A ponieważ Javascript nie jest powiązany z żadnym pojedynczym silnikiem gry, wszystko, czego się nauczysz, staje się uniwersalną umiejętnością, którą możesz wykorzystać gdzie indziej.

Najlepszą rzeczą w Construct jest interfejs internetowy, który można uruchomić w dowolnej przeglądarce. Po załadowaniu działa nawet bez aktywnego połączenia z Internetem.

I chociaż Construct nazywa się najlepszym silnikiem gier 2D, ma kilka możliwości 3D, w tym obiekty wielowymiarowe i zniekształcenia siatki.

Co więcej, ten silnik gry pozwala z łatwością dodawać zaawansowane animacje. Dodatkowo, jego silnik fizyczny, wbudowany edytor obrazów, niestandardowe kolizje, doskonałe odnajdywanie ścieżek itp. sprawiają, że jest ulubionym narzędziem zarówno początkujących, jak i ekspertów.

Poza tym darmowe i płatne dodatki poprawiają wrażenia z tworzenia gier. Wszystko to połączone jest z natychmiastowymi podglądami bez długich opóźnień i zdalnymi podglądami, które można mieć na różnych urządzeniach, skanując kody QR.

Construct ma darmową wersję z poważnymi ograniczeniami, którą możesz wypróbować bez płacenia lub rejestracji. Wreszcie, wszystkie gry utworzone za pomocą Construct są w 100% wolne od opłat licencyjnych, bez żadnego systemu podziału dochodów.

Laboratorium przepływu

Flowlab to oparty na przeglądarce program do tworzenia gier, który nie wymaga kodowania. Jest to skierowane przede wszystkim do studentów próbujących swoich sił w tworzeniu gier.

Doskonałość Flowlab polega na jego prostocie i dogłębnej dokumentacji.

Edytor gry umożliwia łatwe dodawanie obiektów o różnych atrybutach, w tym ich grawitacji, efektu kolizji i rotacji, właściwości gęstości i odbicia itp. Podobnie jak inne narzędzia, Flowlab posiada bibliotekę obiektów do importowania i edytowania elementów.

Ponadto można dodawać zachowania do obiektów i łączyć wiele takich elementów, aby stworzyć zaawansowaną logikę gry. Podobnie Flowlab ma zdolny Edytor Sprite do edycji natywnych obiektów lub możesz importować z lokalnego urządzenia.

Flowlab to narzędzie freemium, za które trzeba zapłacić, aby wyeksportować swoje dzieła i mieć zaawansowane funkcje do pełnoprawnego tworzenia gier. Jednak darmowa wersja jest wystarczająco zdolna, aby wykorzystać swój potencjał.

Wreszcie, wszystko, co tworzysz za pomocą Flowlab, jest całkowicie twoje, bez opłat licencyjnych, i istnieje wiele opcji łatwego eksportu na wiele platform.

Studio GB

GB Studio jest przeznaczone dla fanów gier komputerowych, którzy chcą ożywić swoją wyobraźnię w stylu retro w przeglądarkach internetowych i urządzeniach Analogue Pocket.

Ten darmowy kreator gier typu open source nie wymaga nauki żadnego języka programowania. Chociaż zaawansowani programiści mogą modyfikować kod za pomocą wtyczek.

GB Studio jest zarządzane przez jednego programistę, Chrisa Maltby’ego. Mimo to jest aktywnie rozwijany i ma przyzwoitą dokumentację dla początkujących.

Edytor projektu jest niezwykle prosty, z opcją dodawania scen, wyzwalaczy, obiektów itp. Ponadto można importować zasoby, a GB Studio nie ma obecnie własnego wbudowanego edytora obrazów.

Poza tym obsługuje tworzenie wielu scen, strategiczne łączenie ich, dodawanie dialogów itp., Aby rozgrywka była interesująca.

Wreszcie, możesz zagrać w grę na dowolnym emulatorze GB i przesłać dopracowany produkt na Itch.io ze swoimi odbiorcami.

Arkada

Dział gier arkadowych w MakeCode to inicjatywa Microsoftu, która ma na celu rozpoczęcie przygody z nostalgicznymi grami arkadowymi.

Głównym celem jest nauczenie się, jak rzucić okiem na tworzenie gier arkadowych za pomocą samouczków wielkości bajtów.

Edytor MakeCode przedstawia kilka kompilacji do modyfikowania i doskonalenia umiejętności programowania w języku JavaScript. Interfejs zawiera również narzędzie do edycji oparte na blokach do budowania gier bez kodu, obok karty JavaScript, na której można zobaczyć kod pod spodem, aby przestudiować lub zastosować zmiany.

Siłą tego edytora jest prosty interfejs, od którego możesz zacząć bez rejestracji lub pobierania. Pozwala na zmianę plików i natychmiastowe ich pobranie.

Zostaniesz jednak poproszony o zalogowanie się, aby zapisać postęp.

Ogólnie rzecz biorąc, jest to zabawny i intuicyjny sposób tworzenia gier dla każdego, kto interesuje się grami zręcznościowymi.

Jedność

Unity jest przeznaczone dla ambitnych zespołów lub pojedynczych programistów, którzy próbują tworzyć tytuły 2D lub 3D z grafiką następnego poziomu, aby zapewnić wciągającą rozgrywkę.

Ten potężny silnik gier wymaga programowania w języku C# w celu tworzenia gier.

Jednak nowicjusze mogą pobrać darmową wersję z wbudowaną minigrą i spróbować swoich sił, zanim zaangażują się w większe projekty i oczywiście subskrypcję.

Oprócz dwóch bezpłatnych wersji dostępne są wersje próbne płatnych planów, jedna dla studentów (poniżej 16 roku życia), a druga dla osób, które w ciągu ostatniego roku miały mniej niż 100 000 dolarów dochodu lub finansowania.

Unity ma tętniącą życiem społeczność, w której możesz uzyskać wskazówki dotyczące rozwoju tego silnika gry i ogólnego tworzenia gry. Ponadto każda subskrypcja otwiera dostęp do sklepu z zasobami, którego możesz używać w swoich grach, oraz platformy Unity do nauki, aby opanować sztukę tworzenia gier.

Poza tym gry zbudowane w Unity są bezpłatne i obsługują wiele platform, w tym wirtualną rzeczywistość.

Możesz przejść do YouTube, aby sprawdzić niektóre gry zbudowane w Unity, aby dowiedzieć się o ich sile.

Ogólnie rzecz biorąc, pasuje to do większości przypadków użycia, niezależnie od rozmiaru, i polecę Unity każdemu poważnemu programiście, zarówno nowemu, jak i doświadczonemu.

Nierealny silnik

Unreal jest używany przez profesjonalistów z branży i zwykle jest mile widziany przez początkujących ze względu na nieco stromą krzywą uczenia się.

Jednak Unreal uruchomił Blueprints, wizualne narzędzie do tworzenia skryptów, które pomaga osobom niekodującym.

Mimo to Unreal jest przeznaczony głównie dla aspirantów, którzy dążą głównie do wizualizacji 3D na poziomie potrójnym A i chcą nauczyć się programować po drodze.

Ten edytor gier jest połączony z rynkiem zasobów freemium, obsługiwanym przez Epic Games (jego firmę macierzystą) i bazę użytkowników silnika Unreal. Oprócz możliwości, mocnymi stronami Unreal są dogłębna dokumentacja, ogromna społeczność i bezpłatne samouczki.

Unreal można pobrać i używać za darmo, dopóki Twoja konkretna gra nie zarobi ponad 1 miliona dolarów. Później wchodzi w grę 5% tantiem.

Unreal ma również program Enterprise, a także możesz znaleźć licencję na zamówienie, kontaktując się z nimi. Licencje niestandardowe mogą obejmować prywatne szkolenia, wsparcie premium, bezpłatną dystrybucję itp.

Ostatecznie jest to najpotężniejszy twórca gier na tej liście, który również wymaga maksymalnego wysiłku od swoich użytkowników.

Kod jest (ostatecznym) sposobem!

Taka jest gorzka prawda o tworzeniu gier, gdy osiągniesz określony poziom wiedzy lub poprosisz o najwyższą elastyczność.

Te narzędzia są jednak idealnym początkiem budowania pierwszej gry i powoli wprowadzają Cię w programowanie.

Większość z tych edytorów ma darmowe wersje, więc możesz odpowiednio sprawdzić ich przydatność.

PS: Przyznajmy! Tworzenie pierwszej gry jest trudne. Pomocne byłoby jednak sprawdzenie tych kursów tworzenia gier online, aby uczyć się od ekspertów.