Jak zgłaszać wiadomości na Facebooku Messenger

Jeśli ktoś na Facebooku Ci przeszkadza, możesz go zgłosić i zablokować. Opcja jest dość łatwa do znalezienia, a blokowanie sprawia, że ​​nie mogą wysyłać Ci wiadomości na Facebooku Messenger. W większości przypadków zablokowanie kogoś rozwiązuje problem, jednak jeśli otrzymujesz niepokojące wiadomości, lepiej je zgłosić. Kiedy zgłaszasz wiadomości w Facebook Messenger, wysyłający je profil może zostać zbadany lub oznaczony. Jeśli inni nadal będą to zgłaszać, może to ostatecznie zostać dezaktywowane i zapobiec krzywdzeniu innych. Oto, jak możesz zgłaszać wiadomości na Facebooku Messenger.

Facebook Messenger Web

Odwiedź Facebook Messenger w przeglądarce i wybierz wątek rozmowy, który chcesz zgłosić. Kliknij małą ikonę koła zębatego pod nazwiskiem osoby w kolumnie po prawej stronie. Z menu, które się otworzy, wybierz „Zgłoś spam lub nadużycie”.

Facebook Messenger wyświetli listę problemów, które możesz chcieć zgłosić w związku z rozmową, która obejmuje linki spamowe, treści o charakterze jednoznacznie seksualnym, groźby skierowane przeciwko Tobie, sobie lub członkowi rodziny.

Wybierz opcję i kliknij Kontynuuj. Zawsze będziesz mieć możliwość zablokowania kogoś w Messengerze, niezależnie od wybranej opcji.

Aplikacje Facebook Messenger

Otwórz aplikację Facebook Messenger na swoim iPhonie lub telefonie z systemem Android. Kliknij wątek rozmowy, który chcesz zgłosić. Stuknij imię osoby na samej górze, aby przejść do jej ekranu szczegółów. Na ekranie Szczegóły kontaktu przewiń w dół i wybierz opcję Coś jest nie tak. Spowoduje to przejście do nowego ekranu, na którym możesz wybrać, na co chcesz zgłosić rozmowę.

Aplikacje Facebook Messenger oferują więcej opcji, jeśli chodzi o zgłaszanie wiadomości, w tym jedną dotyczącą nieautoryzowanej sprzedaży i opcję otwartą.

Zgłoszenie wiadomości lub profilu dla wiadomości, które wysyła, nie spowoduje natychmiastowego zablokowania. Gdy użytkownicy zgłaszają treści na Facebooku, firma zwykle je przegląda, a recenzja może zająć kilka godzin, a czasem kilka dni. To samo dotyczy wiadomości.

Facebook zbada profil, ale niekoniecznie musi go zawiesić, chyba że zgłoszony problem jest zarówno poważny, jak i profil uporczywie wysyła wiadomość. To powiedziawszy, prawdopodobnie istnieje limit tego, ile razy profil można zgłosić w przypadku nieodpowiednich wiadomości, zanim topór spadnie.

Powinniśmy przestrzec, aby nie nadużywać tej funkcji. Jest to narzędzie społecznościowe do zarządzania doświadczeniami wszystkich użytkowników z Facebook Messenger, więc używaj go tylko wtedy, gdy istnieje prawdziwa potrzeba i nie rozstrzygaj drobnych bójek.