Jak zmniejszyć zadania SEO o połowę dzięki Semrush Automation

Poznaj narzędzia i procesy SEO w Semrush, które pomogą Ci stworzyć solidny, ale łatwy przepływ pracy automatyzacji SEO dla Twojej małej firmy, treści internetowych, PPC lub inicjatyw marketingowych.

Optymalizacja wyszukiwarek (SEO) polega na zrozumieniu, w jaki sposób duże wyszukiwarki, takie jak Google, Bing, Yandex, Yahoo i inne, wyszukują i prezentują treści publicznie.

Tutaj przeprowadzasz badania online, aby poznać popularne i skuteczne słowa kluczowe. Następnie przejdź do tworzenia treści, aktualizacji treści, generowania linków zwrotnych, zaangażowania w media społecznościowe i setek innych rzeczy.

Często eksperci SEO stwierdzają, że zanim dostaną treść na rynek, wartość słowa kluczowego znacznie spada. Dzieje się tak, ponieważ ręczna praca związana z SEO zajmuje dużo czasu, zanim będzie można wdrożyć strategię.

Co powiesz na w pełni zautomatyzowane rozwiązanie SEO, w którym za jednym kliknięciem wszystko odbywa się od stworzenia strategii do wdrożenia SEO?

Cóż, możesz nie być w stanie zautomatyzować wszystkiego jednym kliknięciem. Mimo to możesz zautomatyzować wiele w porównaniu z obecnym ręcznym przepływem pracy SEO, korzystając z zestawu narzędzi Semrush SEO dla małych firm i marketerów cyfrowych.

SEO jest powtarzalne, nudne i czasochłonne

W konwencjonalnym SEO, oto co robisz w ciągu dnia pracy:

  • Użyj aplikacji internetowej innej firmy, takiej jak Google Trend lub jakakolwiek inna, aby zbadać popularne słowa kluczowe.
  • Wyszukaj słowo kluczowe w Google lub Bing, aby znaleźć najlepsze wyniki wyszukiwania związane z treściami, takimi jak blogi, infografiki, komunikaty prasowe (PR), filmy, kursy online i nie tylko.
  • Teraz siedzisz z twórcą treści, aby stworzyć konspekt treści.
  • Wysyłasz konspekt do zatwierdzenia, a po zatwierdzeniu rozpoczynasz tworzenie treści, współpracując z twórcą treści.
  • Ponownie wysyłasz treści, takie jak blogi, filmy lub infografiki, do redaktora witryny lub klienta w celu zatwierdzenia.
  • Po zakończeniu publikujesz treść i zaczynasz ją promować w kanałach społecznościowych.
  • Ponadto podejmujesz misję stworzenia setek linków zwrotnych do oryginalnej treści, aby zwiększyć wydajność treści.
  • Nie wspominając już o codziennym monitorowaniu treści pod kątem wzrostu lub spadku rankingu i rób więcej SEO, aby podnieść zawartość, jeśli ranking spadnie.

To dużo pracy ręcznej, którą wykonujesz dla wszystkich słów kluczowych przez cały rok. To nie jest wydajny system. Potrzebujesz automatyzacji, aby usunąć pracę ręczną z SEO, sprawić, by SEO działało bezbłędnie i inwestować mniej w nudną pracę, a więcej w sprzedaż.

Czym jest automatyzacja w SEO?

Automatyzacja SEO to proces automatyzacji ręcznych i powtarzalnych zadań SEO. Można to inaczej nazwać składem fabrycznym lub usprawnionym przepływem pracy w ramach strategii marketingowej SEO.

Automatyzacja SEO jest bardzo korzystna dla agencji SEO, marketerów cyfrowych i firm, które same zajmują się SEO. Na przykład możesz analizować zbiorczo słowa kluczowe bezpośrednio z arkusza kalkulacyjnego lub dokumentu projektu, korzystając z integracji Zappier z Semrush.

Co więcej, możesz automatycznie tworzyć setki konspektów treści w kilka minut za pomocą aplikacji Semrush Content Outline Builder. A lista trwa!

Dzięki automatyzacji SEO możesz publikować treści szybciej niż konkurencyjne agencje i firmy. W ten sposób cieszysz się ruchem organicznym na swoim blogu, sklepie eCommerce, platformie dropshipping, rynku kursów online itp., wcześniej niż twoi konkurenci.

Które zadania SEO możesz zautomatyzować?

Prawie każde zadanie w potoku SEO, które nie wymaga wkładu kreatywności i podejmowania decyzji przez ludzi, można zautomatyzować za pomocą Semrush.

Jednak może być konieczne nauczenie się skryptowania zaawansowanej automatyzacji przy użyciu Semrush i Pythona. Alternatywnie istnieją narzędzia If This Then That (IFTTT) do programowania warunkowego, takie jak Zapier. Jednak poniżej znajdziesz zadania SEO, które możesz zautomatyzować już dziś:

  • Przegląd słów kluczowych i analiza wykrywania słów kluczowych
  • Pozycja słowa kluczowego lub analiza rankingowa
  • Wizyty lub indeksowanie witryny przez roboty wyszukiwarek
  • Zautomatyzowane monitorowanie linków zwrotnych, wzmianek o marce itp.
  • Audyt jakości profilu linków zwrotnych
  • Tworzenie raportów wydajności SEO
  • Analiza pliku dziennika
  • Masowe tworzenie tytułów SEO i metaopisów
  • Masowe tworzenie krótkich linków zwrotnych i publikowanie ich online
  • Analiza intencji słów kluczowych

Co to jest automatyzacja Semrush?

Semrush to znany zestaw narzędzi SEO. Zawiera wiele funkcji automatyzacji dla marketerów SEO.

Prawie wszystkie narzędzia SEO dostępne w pakiecie subskrypcji Semrush są kompatybilne z automatyzacją. Oznacza to, że możesz korzystać z wbudowanych funkcji narzędzi SEO Semrush do automatyzacji badań masowych.

Alternatywnie możesz zintegrować funkcje Semrush z innymi narzędziami biznesowymi za pomocą narzędzi integracyjnych innych firm, takich jak Zaprier lub IFTTT. Dlatego wystarczy przypisać kilku marketerów SEO do prowadzenia dużej agencji SEO lub projektu SEO w firmie w celu promowania marek i produktów.

Istnieje wiele możliwości automatyzacji na Semrush. Znajdź poniżej najczęściej używaną i bezproblemową automatyzację Semrush, z której możesz teraz korzystać:

# 1. Zautomatyzowany audyt witryny

Bycie na bieżąco ze wszystkimi technicznymi problemami SEO jest niezbędne. Czasami robot indeksujący wyszukiwarki Google może nieskutecznie zaindeksować Twój artykuł lub stronę z treścią, powodując wiele dalszych problemów. Dlatego musisz zainwestować w wielu marketerów SEO, aby znaleźć i rozwiązać takie problemy.

Jednak automatyzując proces audytu technicznego, możesz samodzielnie zidentyfikować problemy. I właśnie to robi narzędzie Semrush Site Audit.

Utwórz indeksowanie witryny lub strony za pomocą narzędzia. Narzędzie przedstawi Ci szereg spostrzeżeń. Obecnie sprawdza ponad 130 czynników. Znając problemy z indeksowaniem witryny, możesz natychmiast rozwiązać problemy z kodem strony lub indeksowaniem.

#2. Automatyczne śledzenie pozycji słowa kluczowego

Narzędzie do śledzenia pozycji Semrush pomaga monitorować pozycję i ranking słów kluczowych, na podstawie których zazwyczaj plasuje się Twoja witryna. Wszelkie oznaki obniżenia rankingu pomogą Ci stworzyć strategię jak najszybszej aktualizacji treści, aby wrócić na szczyt wyszukiwarki Google.

Źródło obrazu: Semrush

Specjaliści ds. marketingu SEO mogą również planować raporty śledzenia pozycji słów kluczowych, aby trafiały bezpośrednio do skrzynek e-mail menedżerów SEO co tydzień, co miesiąc i tak dalej.

Narzędzie Semrush Backlink Audit może automatycznie śledzić linki zwrotne do Twoich stron internetowych, stron docelowych, stron z treścią itp. ze stron internetowych osób trzecich. W narzędziu możesz ustawić różne wskaźniki jakości linków zwrotnych i rozpocząć projekt monitorowania.

Źródło obrazu: Semrush

Narzędzie będzie stale sprawdzać jakość łącza zwrotnego. Gdy liczba toksycznych linków zwrotnych przekroczy wcześniej ustalony próg, możesz otrzymać raport e-mail lub powiadomienie e-mail. W ten sposób możesz poinstruować swoich marketerów SEO, aby zaczęli usuwać toksyczne linki zwrotne.

#4. Automatycznie analizuj pliki dziennika

Analiza plików dziennika i zrozumienie problemów z witryną może poprawić wydajność witryny. Jest to jednak czynność powtarzalna i ręczna.

Źródło obrazu: Semrush

Dzięki narzędziu Log File Analyzer firmy Semrush możesz teraz całkowicie zautomatyzować powyższy proces, aby znaleźć natychmiastowe odpowiedzi na następujące pytania:

  • Jakie błędy witryny wykryło narzędzie do indeksowania?
  • Która strona Twojej witryny nie dostała się do robota Google po opublikowaniu treści?
  • Czy wydajesz budżet na indeksowanie w sposób oszczędny?
  • Które strony Twojej witryny były indeksowane najczęściej?
  • Jak wygląda proces zarządzania indeksowaniem przez Googlebota?

#5. Automatyzacja raportów SEO

Tworzenie miesięcznych lub tygodniowych raportów SEO dla klientów to prawdziwy ból dla agencji marketingu cyfrowego. Podobnie w biznesie może się okazać, że cały zespół SEO jest po raportach SEO na koniec miesiąca pod koniec miesiąca, kiedy powinni badać strategie rankingowe w wyszukiwarkach.

Dzięki narzędziu SEO Reports firmy Semrush, Twój zespół SEO może automatycznie tworzyć profesjonalne raporty SEO w ciągu kilku minut. Raport może zawierać następujące dane:

  • Organiczne pozycje wyszukiwania dla słów kluczowych
  • Miesięczne raporty SEO
  • Pełny raport dotyczący linków zwrotnych
  • Pełny raport z audytu witryny
  • Miesięczna analiza konkurencji i benchmarking
  • Kompletny raport problemów z witryną z audytu witryny

Podsumowanie

Możesz pomyśleć, że SEO nie nadaje się do automatyzacji, ale będziesz zaskoczony, gdy dowiesz się, że Semrush ma szereg narzędzi SEO, których celem jest automatyzacja.

Wszystko, co musisz zrobić, to użyć wyżej wymienionych narzędzi w pakiecie Semrush, aby zautomatyzować większość zadań, których odnoszące sukcesy i bardzo dochodowe agencje SEO nie wykonują ręcznie.

Możesz także chcieć wiedzieć o narzędziu Semrush SEO Writing Assistant, narzędziu Semrush .Trends do badań strategii marketingowych.