Jak zresetować hasło Apple ID: 5 prostych sposobów

  • Najłatwiejszym sposobem zresetowania Apple ID jest użycie zaufanych urządzeń Apple.
  • Jeśli nie masz dostępu do zaufanego urządzenia Apple, możesz skorzystać ze strony internetowej iForgot lub aplikacji Apple Support na pożyczonym urządzeniu.

Zapomnienie Apple ID oznacza utratę dostępu do urządzeń i usług Apple, takich jak Apple Music, iCloud, App Store i innych. Ale nie panikuj, jeśli zapomniałeś swojego, ponieważ resetowanie hasła Apple ID jest w większości przypadków dość proste.

1. Zresetuj swój Apple ID na zaufanym urządzeniu

Dzięki uwierzytelnianiu dwuskładnikowemu (2FA) możesz uzyskać dostęp do swojego konta tylko za pośrednictwem zaufanych urządzeń i przez Internet.

Gdy logujesz się na nowym urządzeniu po raz pierwszy, będziesz potrzebować hasła i sześciocyfrowego kodu weryfikacyjnego widocznego na pozostałych urządzeniach lub przesłanego na Twój numer telefonu. Nie będziesz już potrzebować tego kodu weryfikacyjnego, chyba że się wylogujesz, wymażesz urządzenie lub zmienisz hasło.

Jedyną inną opcją jest zalogowanie się przy użyciu kluczy Apple Passkey, co wymaga zaufanego iPhone’a lub iPada z systemem iOS 17 lub nowszym.

Jeśli masz włączoną funkcję 2FA, możesz zresetować swoje hasło Apple ID lub iCloud z dowolnego zaufanego urządzenia.

Na iPhonie lub iPadzie

Przejdź do aplikacji Ustawienia na iPhonie lub iPadzie. Uzyskiwać [Your Name] > Logowanie i bezpieczeństwo, a następnie Zmień hasło.

Następnie wpisz hasło, którego używasz do odblokowania urządzenia.

Na wyświetlonym ekranie Zmień hasło wprowadź nowe hasło w obu polach i dotknij Zmień. Teraz możesz wprowadzić nowe hasło Apple ID na wszystkich pozostałych urządzeniach.

Na komputerze Mac

W systemie macOS otwórz menu Apple i przejdź do Ustawień systemowych, a następnie kliknij [Your Name].

Kliknij opcję Logowanie i zabezpieczenia, a następnie kliknij opcję Zmień hasło obok opcji Hasło. Zostaniesz poproszony o podanie hasła administratora komputera Mac. Gdy już to zrobisz, kliknij Zezwalaj.

W wyświetlonym oknie dialogowym wprowadź nowe hasło i wpisz je ponownie w polu Zweryfikuj. Następnie kliknij Zmień. Twoje inne urządzenia poproszą Cię o wprowadzenie nowego hasła przy następnym użyciu.

2. Zresetuj hasło Apple ID za pośrednictwem witryny iForgot

Innym sposobem zresetowania hasła Apple ID jest skorzystanie z witryny Apple iForgot.

Na iPhonie lub iPadzie

Oto, co musisz zrobić, aby zresetować hasło do swojego Apple ID za pośrednictwem witryny iForgot na swoim iPhonie lub iPadzie:

  • Zmierzać do Witryna Apple iForgot.
  • Kliknij Resetuj hasło.
  • Teraz dotknij przycisku Resetuj moje hasło.
  • Wprowadź hasło do iPhone’a lub iPada, aby uwierzytelnić.
  • Po prostu wprowadź nowe hasło, wpisz je ponownie i naciśnij Kontynuuj.
  • Powyższe kroki mają zastosowanie tylko wtedy, gdy używasz zaufanego iPhone’a lub iPada. W przeciwnym razie witryna iForgot wyświetli monit o wprowadzenie zaufanego numeru telefonu zamiast hasła.

    Na komputerze Mac, PC lub urządzeniu z Androidem

    Odwiedzać Witryna Apple iForgot za pomocą przeglądarki internetowej i kliknij opcję Resetuj hasło. Wprowadź swój Apple ID i kliknij Kontynuuj.

    Zobaczysz numer telefonu powiązany z Twoim Apple ID (numery są ukryte i widoczne są tylko dwie ostatnie cyfry). Wprowadź cały numer telefonu, aby go zweryfikować i kliknij Kontynuuj.

    Podobnie jak w przypadku logowania 2FA, na zaufanych urządzeniach pojawia się okno dialogowe. Na stronie pojawi się także lista Twoich urządzeń Apple. Kliknij lub dotknij Zezwalaj w komunikacie Resetuj hasło.

    Wprowadź hasło urządzenia lub hasło administratora systemu macOS i kliknij Kontynuuj. Wprowadź nowe hasło, wprowadź je ponownie w polu Zweryfikuj i dotknij Dalej lub kliknij Zmień. Otóż ​​to! Pomyślnie zmieniłeś hasło Apple ID.

    3. Zresetuj hasło Apple ID na nowym urządzeniu

    Możesz także zresetować hasło Apple ID na nowym iPhonie lub iPadzie, wykonując poniższe czynności:

  • Jeśli dopiero konfigurujesz nowego iPhone’a lub iPada, po prostu stuknij opcję Nie pamiętasz hasła lub nie masz Apple ID? podczas konfiguracji. W przeciwnym razie otwórz aplikację Ustawienia.
  • Stuknij opcję Zaloguj się na swoim iPhonie, a następnie stuknij opcję Zaloguj się ręcznie.
  • Po wyświetleniu monitu o podanie adresu e-mail lub numeru telefonu powiązanego z Twoim Apple ID stuknij opcję Nie pamiętasz hasła lub nie masz Apple ID?. Następnie dotknij Nie pamiętam hasła lub Apple ID.
  • Wprowadź adres e-mail lub numer telefonu powiązany z Twoim Apple ID. Teraz potwierdź swój numer telefonu.
  • Kliknij Wyślij kod do [Your Number]. Wprowadź otrzymany kod weryfikacyjny, a następnie 28-znakowy klucz odzyskiwania (jeśli go włączyłeś) i dotknij Dalej.
  • Na koniec wpisz nowe hasło Apple ID i potwierdź je.
  • Podobnie, jeśli podczas konfiguracji logujesz się do swojego Apple ID na nowym Macu, kliknij Nie pamiętasz Apple ID lub hasła?.

    Wpisz adres e-mail lub numer telefonu powiązany z Twoim Apple ID, a następnie wprowadź zaufany numer telefonu i 28-znakowy klucz odzyskiwania.

    Jeśli etap konfiguracji już minął, przejdź do Ustawień systemowych i kliknij Zaloguj się przy użyciu swojego Apple ID. Kliknij opcję Nie pamiętam Apple ID lub hasła i wykonaj te same instrukcje, co powyżej, aby zresetować hasło do konta Apple.

    4. Zresetuj hasło Apple ID, korzystając z urządzenia innej osoby

    Jeśli nie możesz uzyskać dostępu do żadnego ze swoich urządzeń, możesz zresetować hasło Apple ID za pomocą iPhone’a lub iPada znajomego lub członka rodziny, korzystając z witryny iForgot lub aplikacji Wsparcie Apple.

    Poproś właściciela urządzenia o pobranie pliku Aplikacja wsparcia Apple Pierwszy. W obszarze Narzędzia wsparcia dotknij opcji Resetuj hasło. Teraz dotknij Pomóż komuś innemu.

    Wprowadź identyfikator Apple ID, dla którego chcesz zresetować hasło, następnie dotknij Dalej i postępuj zgodnie z instrukcjami wyświetlanymi na ekranie, aż otrzymasz potwierdzenie.

    Jeśli utraciłeś dostęp do konta Apple ID i nie masz dostępu do innych urządzeń Apple ani zaufanego numeru telefonu, nie wszystko stracone. Jeśli masz skonfigurowaną osobę kontaktową ds. odzyskiwania konta, może ona pomóc Ci odzyskać dostęp do konta w ciągu kilku minut.

    Oto, co musisz zrobić na swoim urządzeniu, aby osoba kontaktowa ds. odzyskiwania mogła Ci pomóc:

  • Iść do Witryna Apple iForgot w przeglądarce internetowej.
  • Stuknij opcję Resetuj moje hasło i wprowadź adres e-mail lub numer telefonu powiązany z Twoim Apple ID. Jeśli nie masz dostępu do swojego urządzenia i korzystasz z pożyczonego urządzenia, kliknij opcję Pomóż komuś innemu.
  • Po wyświetleniu monitu o użycie innych urządzeń Apple w celu zresetowania hasła Apple ID dotknij opcji Nie można uzyskać dostępu do urządzeń Apple.
  • Po wyświetleniu monitu o użycie zaufanego numeru telefonu dotknij Nie można użyć tego numeru.
  • Kliknij Uzyskaj pomoc teraz na następnym ekranie.
  • Musisz teraz skontaktować się ze swoją osobą kontaktową ds. odzyskiwania konta i poprosić ją o uzyskanie kodu odzyskiwania.

    Jeśli korzystają z iPhone’a lub iPada, muszą przejść do Ustawień > [Apple ID Name] > Logowanie i bezpieczeństwo > Odzyskiwanie konta. Następnie wybierz swoje imię i nazwisko w nagłówku Odzyskiwanie konta dla i dotknij Uzyskaj kod odzyskiwania.

    Jeśli korzystają z komputera Mac, muszą kliknąć logo Apple na pasku menu i przejść do opcji Ustawienia systemu > [Apple ID Name] > Logowanie i bezpieczeństwo > Odzyskiwanie konta. Następnie kliknij Szczegóły obok swojego imienia i nazwiska w obszarze Odzyskiwanie konta dla i kliknij Uzyskaj kod odzyskiwania.

    Gdy kontakt wykona instrukcje i otrzyma sześciocyfrowy kod odzyskiwania, dotknij opcji Mam kod odzyskiwania i wprowadź go na następnym ekranie.

    Po wprowadzeniu kodu odzyskiwania może zostać wyświetlony monit o wprowadzenie hasła innych urządzeń. Następnie wprowadź dwukrotnie nowe hasło i dotknij Kontynuuj.

    Jeśli nie masz dostępu do adresu e-mail lub numeru telefonu powiązanego z Twoim Apple ID i nie masz konta odzyskiwania ani skonfigurowanego kontaktu, jest mało prawdopodobne, że ponownie uzyskasz dostęp do swojego konta. Niestety w takich przypadkach jedyną opcją jest utworzenie nowego Apple ID.