Którego powinieneś użyć?

QuickBooks i FreshBooks dominują wśród programów do księgowości małych firm i nieustannie zajmują czołowe miejsca w rankingach.

Oba narzędzia księgowe mają dobre wyniki, oferują podobne podstawowe funkcje z kilkoma kluczowymi różnicami i są stworzone do określonych celów biznesowych.

Każdy nowy właściciel firmy, pracownik firmy księgowej lub freelancer zna wyzwanie związane z prowadzeniem małej firmy. Zakup surowców, śledzenie płatności i wydatków biznesowych, czy sprawdzanie wpływów i odpływów pieniędzy, to nic innego jak poważna codzienna walka, która wymaga ogromnego wysiłku.

Lepszym sposobem jest użycie oprogramowania do zarządzania księgowością, które pomaga zarządzać wszystkim, od szablonów faktur po śledzenie codziennych wydatków i zysków.

Oprócz usprawnienia całego procesu i pozostawienia czasu na pracę nad innymi zadaniami, korzystanie z oprogramowania księgowego w dzisiejszych czasach zdejmuje z twoich barków duży ciężar.

Podczas gdy większość ludzi zgadza się, że posiadanie oprogramowania księgowego jest koniecznością dla właścicieli małych firm i freelancerów w połączeniu z innymi narzędziami do zarządzania projektami, wybór między różnymi programami księgowymi staje się żmudnym i mylącym zadaniem.

Jeśli to Cię opisuje, pomożemy Ci porównać dwa wiodące programy księgowe: QuickBooks i FreshBooks, aby pomóc Ci wybrać najlepszą opcję dla Twojego projektu.

Co to jest Quickbooks?

QuickBooks to popularne oprogramowanie księgowe dla małych firm, które może zarządzać organizacją w dowolnym miejscu. Rozwiązanie oferuje innowacyjny i przyjazny dla użytkownika zestaw narzędzi księgowych, zapewniających firmom jasny wgląd w ich zyski bez konieczności ręcznego przypisania.

Quickbooks harmonizuje z kontami, spontanicznie kategoryzuje transakcje i oferuje zespołom księgowym bezproblemowy sposób zarządzania wydatkami, organizowania ksiąg, śledzenia zapasów, wysyłania faktur i prowadzenia list płac.

Firmy korzystające z QuickBooks mogą z łatwością dostosowywać różne narzędzia, takie jak księgowość w chmurze, śledzenie czasu i przetwarzanie płatności, aby przyspieszyć płatności do swoich konkretnych potrzeb. Dostęp do wszechstronnego oprogramowania i zarządzanie nim można uzyskać z komputerów, laptopów, tabletów lub smartfonów.

Kluczowe cechy Quickbooks

# 1. Współpraca

Księgowi, księgowi i inni upoważnieni pracownicy firm korzystający z QuickBooks mogą logować się jednocześnie i wprowadzać dane bezpośrednio online oraz śledzić wszystkie zmiany za pomocą szczegółowego dziennika aktywności.

#2. Zarządzanie podatkami od wynagrodzeń

QuickBooks automatycznie oblicza podatki związane z każdą wypłatą oprócz płacenia i aktualizowania podatków od wynagrodzeń. Oprogramowanie zapewnia również ochronę przed karami podatkowymi i może przekazać do 25 000 USD, jeśli organizacja zostanie ukarana.

#3. Śledzi wydatki biznesowe

Aplikacja mobilna QuickBooks umożliwia robienie i zapisywanie zdjęć paragonów, które może dopasować do istniejących transakcji.

QuickBooks może automatycznie importować, śledzić i kategoryzować wydatki po podłączeniu do konta bankowego użytkownika, karty kredytowej lub konta PayPal. Ta funkcja pomaga użytkownikom generować raporty pokazujące ich wydatki minutowe.

#4. Raporty

Użytkownicy mogą używać QuickBooks do tworzenia i udostępniania partnerom profesjonalnie podsumowanych danych finansowych i biznesowych, umożliwiając zespołom księgowym dostosowywanie raportów do najważniejszych informacji i informowanie księgowych w czasie rzeczywistym za pośrednictwem poczty elektronicznej.

Niektóre kluczowe informacje, które użytkownicy mogą odblokować z pulpitu nawigacyjnego, obejmują informacje o firmie, bilansach i sprawozdaniach finansowych oraz niestandardowe raporty i trendy sprzedaży.

Co to jest FreshBooks?

FreshBooks to oparte na chmurze rozwiązanie księgowe dla freelancerów oraz małych i średnich firm. Łatwe w użyciu oprogramowanie księgowe oferuje intuicyjne rozwiązanie do tworzenia raportów księgowych, organizowania wydatków, tworzenia faktur i otrzymywania płatności.

Użytkownicy mogą uzyskiwać dostęp do FreshBooks za pośrednictwem przeglądarki internetowej z dowolnego komputera lub wybrać wszechstronną aplikację FreshBooks do pracy w dowolnym miejscu za pomocą urządzeń iPhone, iPad lub Android, gdy są w ruchu. Wszystkie dane są bezpiecznie przechowywane w chmurze.

Użytkownicy FreshBooks mogą spędzać mniej czasu na papierkowej robocie, ponieważ ułatwia to fakturowanie i akceptuje płatności online. Możesz także śledzić godziny przepracowane przez użytkownika i zamieniać te godziny na fakturę za prawidłowe rozliczenie wykonanej pracy.

FreshBooks automatycznie śledzi wszystkie Twoje transakcje po połączeniu z kontem bankowym. Jednocześnie rejestruje i kategoryzuje transakcje w tym samym miejscu, co oznacza, że ​​czas podatkowy nie jest już wyzwaniem.

Kluczowe funkcje Freshbooks

# 1. Księgowość, fakturowanie i płatności

FreshBooks to bezproblemowe narzędzie do księgowania podwójnego zapisu, które gwarantuje dokładność i zgodność, pomagając użytkownikom identyfikować i wyodrębniać pozycje przychodów i powiązanych wydatków w celu dokładnego określenia zysków i strat. Funkcja automatycznych kontroli i sald oprogramowania pozwala zagwarantować kwoty debetowe i kredytowe.

Użytkownicy FreshBooks mogą zapewnić swoim księgowym wyłączny dostęp do informacji finansowych i sprawozdawczych, aby mogli lepiej wspierać swoją firmę, oprócz ułatwienia automatycznego uzgadniania rachunków bankowych, zarządzania kredytami i rachunków do zapłaty.

Funkcja szybkiego fakturowania umożliwia użytkownikom automatyzację przypomnień o płatnościach, żądanie częściowych wpłat, utrzymanie klientów i automatyczne przypomnienia o płatnościach.

#2. Śledzenie czasu i wydatków

FreshBooks integruje wbudowane narzędzie do śledzenia czasu i grafik zespołu, za pomocą którego freelancerzy mogą się logować i automatycznie wprowadzać swój czas do faktury.

Użytkownicy mogą również zalogować się do narzędzia do śledzenia wydatków, aby lepiej śledzić przepływy pieniężne, gdy łączą oprogramowanie ze swoimi kontami bankowymi, a także kategoryzować wydatki lub oznaczać je jako podlegające rozliczeniu podczas śledzenia wydatków projektowych do celów budżetowania.

#3. Scentralizowane projekty i raporty

Organizacje korzystające z FreshBooks mogą z łatwością współpracować ze swoimi partnerami biznesowymi i kontrahentami, korzystając ze scentralizowanego przechowywania plików, które zapewnia wbudowane uprawnienia, które zabezpieczają dostęp.

Narzędzia rentowności oprogramowania trafnie wyświetlają zestawienia, podsumowania i szczegółowe raporty, oprócz dostarczania gotowych propozycji i szacunków, sprawozdań finansowych, zarządzania klientami, aplikacji iOS i Android oraz automatycznego śledzenia przebiegu.

Quickbooki kontra Freshbooki

# 1. Fakturowanie

Konfigurowalne projekty faktur FreshBooks zawierają przycisk „kliknij, aby zapłacić”, który ułatwia bezstresowe płatności za faktury online, które mogą pobierać dane bezpośrednio z funkcji mierzenia czasu. Inne zautomatyzowane funkcje obejmują powtarzające się faktury za rozliczane godziny i e-maile uzupełniające dotyczące zaległych płatności. Odbiorcy mogą natychmiast opłacić swoje faktury za pośrednictwem Apple Pay i kart kredytowych ACH.

QuickBooks śledzi rozliczane godziny, integrując zewnętrzne aplikacje do śledzenia czasu, takie jak TSheets i Kalendarz Google, i uwzględnia je na fakturach. Konstruktor faktur oprogramowania obejmuje funkcje dostosowywania, takie jak zmiana kolorów lub dodawanie logo, z których użytkownicy mogą korzystać przed wysłaniem faktur. Opcje płatności obejmują przycisk „kliknij, aby zapłacić”, który umożliwia klientom wybór między płatnością Apple Pay, kartą kredytową lub płatnością ACH, oprócz wysyłania przypomnień o zaległych i powtarzających się platformach.

#2. Śledzenie czasu

Wbudowany moduł śledzenia czasu FreshBooks jest idealny dla firm opartych na sprawach i projektach, w których pracownicy śledzą rozliczane godziny i powiązane wydatki. Użytkownicy mogą przeglądać godziny pracy na pulpicie nawigacyjnym, śledzić poszczególnych pracowników i importować dane do systemu księgowego w czasie rzeczywistym.

QuickBooks ma dodatek o nazwie QuickBooks Time za dodatkową opłatą dla użytkowników zainteresowanych śledzeniem czasu przepracowanego przez pracowników zatrudnionych w pełnym lub niepełnym wymiarze godzin. Firmy, które nie płacą za dodatek, muszą wprowadzić listę płac jako wydatek i sklasyfikować oferowaną usługę. Wydaje się to kłopotliwym sposobem śledzenia czasu pracownika lub freelancera.

#3. Śledzenie wydatków

QuickBooks oferuje obsługę kart debetowych i kredytowych, regularnie informując użytkowników o marżach zysku w ramach miesięcznego cyklu rozliczeniowego. Jedynym minusem jest to, że wymaga ręcznego wprowadzania danych, ponieważ QuickBooks Online pokazuje tylko pozycje, a nie bardziej szczegółowe podziały. Użytkownicy mogą aktualizować miesięczne spłaty za pomocą aplikacji mobilnej QuickBooks, aby robić zdjęcia i przesyłać rachunki.

FreshBooks został zaprojektowany specjalnie do fakturowania i pobierania płatności, co oznacza, że ​​użytkownicy muszą zintegrować zewnętrzny system księgowy. Niemniej jednak oprogramowanie zapewnia wyjątkowe funkcje śledzenia wydatków, takie jak śledzenie czasu projektu, śledzenie paragonów i zarządzanie podatkami od sprzedaży, które są przydatne dla początkujących w branży.

#4. Łatwość użycia

QuickBooks i FreshBooks przedstawiają łatwe w obsłudze, wypełnione wykresami, intuicyjne pulpity nawigacyjne z pionowymi paskami bocznymi, za pośrednictwem których użytkownicy mogą uzyskać dostęp do różnych funkcji, w tym tych z niewielką lub żadną wiedzą księgową. Jednak QuickBooks wydaje się łatwiejszy w konfiguracji w porównaniu do FreshBooks. Użytkownicy mogą łatwo rejestrować i modyfikować wpisy do dziennika we FreshBooks, a także rozpoczynać bilansowanie i zarządzać kontami wykresów.

FreshBooks ułatwia wprowadzanie danych; jednak użytkownicy nie mogą zamknąć transakcji z poprzedniego okresu, co jest konieczne, aby zapobiec niezamówionym zmianom danych księgowych. Chociaż możliwe jest wprowadzanie początkowych sald i modyfikowanie zapisów księgowych we FreshBooks, musisz być użytkownikiem konta zarejestrowanym przy użyciu innego adresu e-mail, aby to zrobić.

#5. Obliczenia podatkowe

Intuit, twórca słynnych programów TurboTax i QuickBooks online, umieścił w oprogramowaniu wiele pomocnych funkcji podatkowych. Narzędzie zaprojektowano tak, aby generować tyle zeznań podatkowych na koniec roku, ilu pracowników posiada użytkownik. Ponadto właściciele firm mogą porządkować wydatki i podatki dochodowe według kategorii, aby obliczyć kwotę, którą są winni kwartalne podatki, poza śledzeniem podatku od sprzedaży i automatycznym dodawaniem podatków do zapłaty na fakturach.

FreshBooks oferuje funkcję planowania podatkowego, ale jest mniej wszechstronna niż ta oferowana przez głównego konkurenta, co może sprawić, że planowanie podatkowe będzie nieco trudne dla freelancerów i osób niebędących księgowymi. FreshBooks oferuje również pomoc podatkową, ale nie może śledzić wydatków poprzez skanowanie paragonów; zamiast tego użytkownicy mogą śledzić podatki tylko poprzez połączenie swoich kont bankowych. Chociaż powinno to być w porządku, brak wbudowanego skanera paragonów w zapracowanym biurze może być frustrujący.

#6. Rachunkowość

FreshBooks może pochwalić się funkcją podwójnego księgowania, która pomaga śledzić przychody w stosunku do wydatków. W rezultacie użytkownicy mają przybliżony obraz swoich zysków i strat z dużym wyprzedzeniem. Ta funkcja zapewnia również, że kwoty debetu i kredytu są równe i natychmiast wskazuje błędy, aby uniknąć wyzwań związanych z sezonem podatkowym.

Użytkownicy FreshBooks mogą importować i kategoryzować transakcje finansowe przy użyciu różnych kategorii transferów, kapitału własnego lub zwrotów, poza podsumowywaniem raportów, które można eksportować do programu Excel. Użytkownicy mogą również łatwo dodać swojego księgowego do konta FreshBooks, aby mieć wyłączny dostęp.

QuickBooks jest przeznaczony do śledzenia wszystkich wydatków poprzez sortowanie transakcji i rozdzielanie ich na kategorie podatkowe. Oprogramowanie łączy również zdjęcia paragonów z odpowiednimi transakcjami i wykorzystuje surowe dane do generowania różnego rodzaju raportów. Aplikacja mobilna QuickBooks wykorzystuje systemy GPS smartfonów do automatycznego śledzenia odległości, jaką użytkownik pokonuje w milach, i tworzy raport, który dokładnie rejestruje odliczenia podróży służbowych.

#7. Raportowanie i pulpity nawigacyjne

Oba programy księgowe zapewniają różne rodzaje raportów, przy czym FreshBooks tworzy określone raporty dotyczące zysków i strat, rachunków klientów, podsumowań podatku od sprzedaży, wydatków i pobranych płatności. Pulpit nawigacyjny narzędzia zawiera również najbardziej odpowiednie wykresy i wykresy obejmujące miesięczne przychody cykliczne, przychody zaległe, strumienie przychodów, łączny zysk, wydatki i czas nierozliczony.

Z drugiej strony pulpit nawigacyjny QuickBooks ma Centrum raportów w menu nawigacyjnym, które daje użytkownikom szybki sposób zlokalizowania standardowych wstępnie ustawionych szablonów raportów i możliwość dostosowania własnych. Sekcja „raporty zarządcze” umożliwia użytkownikom tworzenie profesjonalnych raportów ze stronami tytułowymi, stronami wstępnymi, spisami treści i przypisami końcowymi.

Przykłady raportów zawartych we wstępnie ustawionych szablonach obejmują bilanse, raporty podatkowe, dzienniki kontroli, zestawienia przepływów pieniężnych, otwarte faktury, zyski i straty, przeglądy budżetu i raporty klientów opracowane według klas, klientów, miesięcy i lat do roku -data.

#8. cennik

Zarówno QuickBooks, jak i FreshBooks oferują plany oparte na subskrypcji, ale jeśli chodzi o skalowalność, ten pierwszy zapewnia lepszy harmonogram cenowy niż drugi. Dzięki QuickBooks możesz połączyć swojego księgowego i zostać członkiem ponad 5-milionowej społeczności online.

Jeśli chodzi o FreshBooks, nie oferuje on rekoncyliacji bankowej dla użytkowników, którzy wybiorą plan Lite, a liczba użytkowników nadal musi być wyższa. Co najważniejsze, należy pamiętać, że skalowanie staje się coraz droższe.

Cennik QuickBooków

  • Prosty start: 1 użytkownik, 25 USD miesięcznie, 2 firmy księgowe
  • Essentials: 3 użytkowników, 50 USD miesięcznie, 2 firmy księgowe
  • Plus: 5 użytkowników, 80 USD miesięcznie, 2 firmy księgowe
  • Zaawansowany: 25 użytkowników, 180 USD miesięcznie, 3 firmy księgowe

Ceny FreshBooków

  • Lite: 180 USD rocznie lub 15 USD miesięcznie
  • Plus: 300 USD rocznie lub 25 USD miesięcznie
  • Premia: 600 USD rocznie lub 50 USD miesięcznie
  • Wybierz: Ceny niestandardowe

Wszystkie plany FreshBooks oprócz Select obejmują jednego użytkownika; użytkownicy płacą 10 USD za każdego dodatkowego członka zespołu.

#9. Wsparcie integracji/integracje

Istnieje co najmniej 400 natywnych integracji zawartych w QuickBooks. Obejmują one bankowość biznesową, oprogramowanie płatnicze, handel elektroniczny, CRM i kilka innych kategorii, które zapewniają kontrolę i widoczność danych finansowych użytkowników i procesów sprzedaży. Inne dodatki obejmują PayPal i ReceiptBank, które zapewniają aktualność transakcji.

FreshBooks integruje ponad 100 integracji skierowanych do właścicieli małych firm i freelancerów; ułatwiają połączenie aplikacji z narzędziami do składania zeznań podatkowych i zasobów ludzkich z kręgiem płacowo-podatkowo-fakturującym. Integracje takie jak Squarespace czy Zapier pomagają użytkownikom śledzić płatności oprócz przetwarzania i organizowania dziesiątek innych systemów.

#10. Lista płac

QuickBooks oferuje pełny plan płac z nieograniczoną liczbą wypłat i formularzami na koniec roku. Inne funkcje obejmują automatycznie obliczane podatki, portal internetowy, który umożliwia pracownikom przeglądanie ich danych podatkowych i odcinków wypłat, a także obsługę zajęcia i potrąceń oprócz raportów z danymi historycznymi do pobrania. Użytkownicy mogą również uzyskać dostęp do planu premium, który obsługuje bezpośrednią wpłatę tego samego dnia oraz administrację firmy pracowniczej i centrum wsparcia zasobów ludzkich.

FreshBooks obsługuje zewnętrzne zintegrowane listy płac pracowników, ponieważ nie ma natywnej funkcji listy płac. Oprogramowanie obsługuje Gusto, pobierając od 6 do 12 USD za użytkownika miesięcznie i wstępną opłatę miesięczną w wysokości 39 USD. Obsługuje również kanadyjską usługę płac PaymentEvolution na ograniczonym bezpłatnym poziomie lub poziomie 22 USD miesięcznie.

#11. Obsługa klienta

QuickBooks prowadzi obsługę klienta online, co oznacza, że ​​musisz być zalogowany, aby uzyskać dostęp. Dostępna jest również wbudowana baza wiedzy, w której użytkownicy mogą zadawać pytania i badać tematy, a także solidne forum społeczności, na którym mogą znaleźć odpowiedzi.

Obsługa klienta FreshBooks obsługuje opcję czatu na żywo wraz z telefoniczną obsługą klienta przez 12 godzin, pięć dni w tygodniu. Na stronie internetowej firmy znajduje się centrum pomocy z możliwością przeszukiwania, które dotyczy najczęstszych tematów związanych z obsługą klienta.

Quickbooks vs. Freshbooks: Podsumowanie różnic

FunkcjeQuickBooksFreshBooksPrzeglądZałożona w 1983 r.Założona w 2003 r.Rynki doceloweNajlepsze dla firm, które sprzedają produktyNajlepsze dla firm świadczących usługi, freelancerów i prowadzących jednoosobową działalnośćKluczowe funkcjeTworzy niestandardowe faktury ze zindywidualizowanymi logo i polami przed wygenerowaniem ich w podróży za pomocą aplikacji mobilnejŁatwe w użyciu narzędzia do podwójnego zapisu gwarantują dokładność i zgodności oraz ułatwiają przygotowywanie raportów finansowychCennikSimple Start: 25 USD/miesiąc Essentials: 50 USD/miesiąc Plus: 80 USD/miesiąc Advanced: 180 USD/miesiącLite: 15 USD/miesiąc lub 180 USD rocznie Plus: 25 USD miesięcznie lub 300 USD rocznie Premium: 50 USD miesięcznie lub 600 USD corocznieWsparcie przez telefon, e-mail lub wiadomości Polecane artykuły Pomoc w produkcie Opcje szkoleń produktowych Baza wiedzy z możliwością przeszukiwania Społeczność użytkowników.Wsparcie przez telefon i e-mail Pomoc w produkcie Wysyłanie wiadomości w produkcie Często zadawane pytania Przeszukiwalna baza wiedzy.Łatwość użytkowaniaŁatwy proces konfiguracji, który pozwala użytkownikom od razu przejść do działania. Oferuje podstawy i szczegóły dodawane w miarę postępów.Dobrze zaprezentowana strona powitalna e, który wyświetla postęp konfiguracji, z pionowym paskiem menu po lewej stronie ekranu.

Notka autora

Kiedy wybrać Quickbooks

QuickBooks jest idealny dla ludzi biznesu sprzedających produkty i zarządzających zapasami, ponieważ jego funkcja zarządzania zapasami umożliwia śledzenie codziennej sprzedaży towarów z różnych kanałów, w tym Shopify i PayPal. Jego wszechstronna funkcjonalność, która integruje inne produkty Intuit w miarę rozwoju punktu sprzedaży QuickBooks, pozwala rozwijać się wraz z działalnością użytkownika.

Jako bardziej popularne rozwiązanie, QuickBooks jest również popularny wśród księgowych i właścicieli firm, którzy chcą dostosować się do swoich księgowych, ponieważ skutecznie zarządza integracjami, kanałami bankowymi i zgodnością podatkową. Wybierz QuickBooks, jeśli potrzebujesz niedrogiego oprogramowania księgowego, które można skalować wraz z Twoją firmą.

Kiedy wybrać Freshbooks

FreshBooks jest popularny wśród jednoosobowych przedsiębiorców, freelancerów i właścicieli małych firm poszukujących najwyższej klasy oprogramowania księgowego bez skupiania się na księgowych.

Posiada funkcje śledzenia czasu i fakturowania, zarządzania projektami, fakturowania i integracji innych firm z popularnymi narzędziami płatniczymi, takimi jak Stripe, które są idealne dla małych firm lub początkujących.

Bezproblemowa funkcjonalność FreshBooks jest przeznaczona dla ogółu odbiorców i dlatego jest łatwa w konfiguracji i administrowaniu. Umożliwia także szybką i łatwą integrację z małymi popularnymi narzędziami biznesowymi.

Następnie możesz sprawdzić oprogramowanie płacowe dla startupów i średnich firm.