Który kreator witryn eCommerce jest lepszy?

Handel elektroniczny stał się trendem we współczesnym świecie. Pod tym względem Wix i Shopify należą do najczęściej używanych narzędzi do tworzenia witryn eCommerce. Wix kontra Shopify – na którego kreatora powinieneś się zdecydować?

Dzięki kreatorowi eCommerce nie musisz tworzyć wszystkiego od zera. Możesz użyć konfigurowalnych motywów/szablonów i różnych integracji, aby zbudować funkcjonalny sklep. Kreatory stron internetowych mają na celu pomóc użytkownikom w uruchamianiu sklepów i innych stron internetowych bez kodowania.

Wybór odpowiedniego kreatora eCommerce pozwoli Ci zaoszczędzić wiele kłopotów podczas tworzenia kolejnego sklepu internetowego. Idealna platforma powinna umożliwiać łatwe zarządzanie zamówieniami i przetwarzanie płatności. Elastyczność i skalowalność platformy to kolejne funkcje, które należy wziąć pod uwagę przed wybraniem narzędzia do tworzenia witryn eCommerce.

W tym artykule porównam Wix i Shopify, ich funkcje, zalety i wady, aby pomóc Ci podjąć świadomą decyzję.

Co to jest Wix?

Wix to oparty na chmurze narzędzie do tworzenia witryn internetowych, które umożliwia użytkownikom tworzenie i uruchamianie witryn internetowych za pomocą łatwego w użyciu edytora. Platforma zawiera ponad 900 profesjonalnie zaprojektowanych szablonów, które można wykorzystać w różnych branżach i niszach. Korzystając z tego kreatora stron internetowych, możesz wybrać puste płótno i zaprojektować wszystko od zera.

Platforma zawiera kompleksowe narzędzia do tworzenia stron internetowych, które można wykorzystać do stworzenia w pełni funkcjonalnej witryny internetowej. Wix umożliwia importowanie niestandardowych logo i tworzenie niestandardowej domeny odzwierciedlającej tożsamość Twojej marki.

Jakie są zalety korzystania z Wix?

  • Platforma „wszystko w jednym”: Wix umożliwia zbudowanie strony internetowej oraz zakup nazwy domeny i hostingu na jej platformie. Dzięki temu nie musisz zajmować się wieloma konfiguracjami, aby uruchomić platformę eCommerce.
  • Przyjazny dla użytkownika interfejs: Edytor typu „przeciągnij i upuść” zajmuje się większością rzeczy potrzebnych do zbudowania sklepu. Nie musisz pisać kodu, aby włączyć różne funkcjonalności w swoim sklepie eCommerce.
  • Rozbudowany rynek aplikacji: Rynek aplikacji Wix umożliwia użytkownikom dodawanie funkcji, takich jak funkcje eCommerce i linki do aplikacji pocztowych.
  • Funkcje SEO: Wix ma wbudowane funkcje SEO, które zapewniają, że Twój eCommerce będzie wykrywalny i możliwy do indeksowania przez wyszukiwarki.

Do czego służy Wix?

Mimo że porównujemy Wix i Shopify w oparciu o funkcje eCommerce, możesz także używać Wix do tworzenia innych stron internetowych. W rzeczywistości Wix i WordPress mają różne funkcje i są konkurentami od wielu lat. Możesz go użyć do zbudowania:

  • Blogi
  • Strony z portfolio
  • Platformy społecznościowe
  • Fora
  • Witryny członkowskie
  • Platformy rezerwacyjne
  • Strony internetowe wydarzeń

Co to jest Shopify?

Shopify to platforma eCommerce, która umożliwia użytkownikom tworzenie, uruchamianie i zarządzanie sklepami internetowymi. Platforma umożliwia właścicielom sklepów sprzedaż w różnych miejscach, takich jak sklepy mobilne, internetowe, sklepy stacjonarne, a nawet sklepy typu pop-up. Shopify nie ogranicza sposobu sprzedaży swoich produktów, ponieważ możesz promować swoje produkty na rynkach internetowych, a nawet na platformach mediów społecznościowych.

Jakie są zalety korzystania z Shopify?

  • Przyjazny dla użytkownika interfejs: Ta platforma ma niesamowity kreator, którego możesz użyć do szybkiego skonfigurowania swojego sklepu. Shopify ma również świetne zasoby, do których zawsze możesz się odwołać, gdy utkniesz.
  • Obsługuje całą społeczność eCommerce: Shopify może być używany przez przedsiębiorców działających offline i online.
  • Miejsce z dużymi aplikacjami: możesz rozszerzyć funkcjonalność swojego sklepu Shopify, korzystając z aplikacji innych firm hostowanych na rynku.
  • Skalowalność: Shopify został zaprojektowany tak, aby rozwijać się wraz z rozwojem Twojej aplikacji. Platforma jest również elastyczna, dzięki czemu możesz dodawać lub usuwać pozycje bez wpływu na funkcjonalność Twojego sklepu.
  • Wysoce konfigurowalne: Shopify umożliwia dostosowanie sklepu do unikalnych potrzeb i głosu Twojej marki. Możesz zaimportować logo i zmienić czcionki według własnych upodobań.

Wix kontra Shopify: szczegółowe porównanie

#1. Łatwość użycia

Narzędzia do tworzenia witryn internetowych zostały zaprojektowane tak, aby pomóc nawet osobom niebędącym programistami w tworzeniu witryn. Platformy te oferują:

Wix jest przeznaczony dla osób z ograniczonymi umiejętnościami projektowania i kodowania, ale nadal potrzebuje profesjonalnych stron internetowych. Zauważyłem, że edytor „przeciągnij i upuść” jest łatwy w użyciu podczas tworzenia różnych sekcji strony.

Korzystając z Wix, możesz dodawać nowe strony jednym kliknięciem. Uznaliśmy również, że kreator „To, co widzisz, jest tym, co dostajesz” (WYSIWYG) na tej platformie jest ekscytujący, ponieważ pozwala zobaczyć zmiany podczas tworzenia sklepu w czasie rzeczywistym.

Shopify został zaprojektowany specjalnie do tworzenia sklepów internetowych. W związku z tym platforma ta ma różne wbudowane narzędzia, które pomagają szybko uruchomić sklep. Utworzenie sklepu internetowego może być zadaniem wymagającym, ponieważ musisz zająć się odmianami produktów, zarządzaniem koszykiem, ustalaniem cen, realizacją zamówień… itd. Odkryliśmy jednak, że dodanie wszystkich tych funkcji w Shopify jest proste.

Zwycięzca

Trudno nam było wyłonić zwycięzcę, ponieważ edytor Wix jest łatwy w obsłudze. Z drugiej strony edytor Shopify ma niesamowite funkcje, dzięki którym tworzenie sklepu internetowego jest proste.

#2. Motywy i szablony

Kreator handlu elektronicznego będzie zawierał różne motywy i szablony, które możesz dostosować do potrzeb swojej marki.

Wix ma ponad 800 szablonów, ale tylko około 120 z nich jest skierowanych do użytkowników e-commerce. Edytor typu „upuść i przeciągnij” zapewnił nam elastyczność w dostosowywaniu. Platforma ta umożliwia także skorzystanie z edytora Wix Artificial Design Intelligence (ADI), w którym odpowiadasz na kilka pytań, a edytor tworzy dla Ciebie projekt. Eksperymentowaliśmy z tym i byliśmy pod wrażeniem wyników.

Shopify ma ponad 100 motywów dla Twojego sklepu internetowego. Platforma zawiera również ponad 10 szablonów projektów z więcej niż jedną odmianą. Możesz także wybrać płatne szablony w cenie od 180 do 360 USD. Platforma ta posiada edytor oparty na blokach i sekcjach, który uznaliśmy za nieco skomplikowany w porównaniu z edytorem typu „przeciągnij i upuść”.

Zwycięzca

Shopify wygrywa w zakresie motywów i szablonów, ponieważ nadają się one do handlu elektronicznego. Wix ma wiele szablonów, ale nasza analiza pokazuje, że funkcja eCommerce została przemyślana.

#3. cennik

Ważnym czynnikiem jest to, ile prawdopodobnie wydasz na założenie i prowadzenie sklepu. Idealna platforma powinna oferować konkurencyjne ceny w oparciu o funkcje.

Wix ma bezpłatny plan. Jednakże ten plan zapewnia Twojemu sklepowi rozszerzenie wix.com w nazwie domeny. Założenie sklepu eCommerce na Wix będzie kosztować 17 USD miesięcznie. Platforma ma również niestandardowe plany dla tych, którzy chcą uruchomić duże sklepy. Dzięki planom biznesowym możesz przyjmować płatności online i realizować zamówienia.

Shopify ma różne plany, aby zaspokoić różne potrzeby. Jeśli zdecydujesz się na płatność roczną, działanie na tej platformie będzie kosztować od 24 USD miesięcznie. Jest jeszcze lepiej, ponieważ możesz uzyskać pierwsze 3 miesiące za 1 USD miesięcznie w ramach planów rocznych. Ceny mogą wzrosnąć, jeśli zdecydujesz się na motywy premium.

Zwycięzca

Taniej jest założyć sklep eCommerce na Wix niż na Shopify. Jednak pierwsze 3 miesiące za 1 USD miesięcznie w ofercie planów rocznych w Shopify okazały się dobrą ofertą.

#4. Integracje

Integracje i wtyczki pozwalają użytkownikom łączyć swoje sklepy z narzędziami firm trzecich. Możesz używać takich narzędzi do takich funkcji, jak przetwarzanie zamówień, zarządzanie i komunikacja.

Wix ma na swoim rynku ponad 300 aplikacji. Odkryliśmy, że większość aplikacji jest bezpłatna, inne zaś płatne. Możesz zawęzić wyszukiwanie aplikacji, korzystając z przycisku wyszukiwania. Za pomocą tych aplikacji możesz robić różne rzeczy, od analizowania ruchu po przetwarzanie zamówień.

Shopify posiada ponad 6000 aplikacji, których możesz używać do prowadzenia i obsługi sklepu internetowego. Większość aplikacji jest bezpłatna, inne oferują kombinację planów bezpłatnych i płatnych. Wybór aplikacji będzie zależał od charakteru sklepu, który chcesz prowadzić.

Zwycięzca

Shopify był naszym ostatecznym zwycięzcą w zakresie integracji. Obecność ponad 6000 aplikacji oferuje wszystko, czego potrzebujesz do zarządzania sklepem internetowym.

#5. Marketing

Marketing jest integralną częścią kierowania ruchu do sklepu internetowego. Obie platformy mają następujące unikalne funkcje/narzędzia:

Wix ma różne funkcje, takie jak marketing e-mailowy, kampanie reklamowe, sekcję blogów i integrację z mediami społecznościowymi w celach marketingowych. Uwielbialiśmy wbudowane narzędzia SEO, takie jak konfigurowalne adresy URL, renderowanie po stronie serwera i dane strukturalne.

Użytkownicy Shopify mogą korzystać z wbudowanej sekcji blogów, marketingu e-mailowego i integracji z mediami społecznościowymi, aby promować swoje sklepy. Sprawdziliśmy także sklep z aplikacjami Shopify, w którym znajdują się setki aplikacji, których użytkownicy mogą używać do promowania swoich marek i produktów. Możesz także postawić na ruch organiczny, ponieważ Shopify umożliwia edycję tagów nagłówków, tagów alt i metaopisów w celu zwiększenia SEO.

Zwycięzca

Z naszej analizy wynika, że ​​obaj twórcy e-commerce mają powiązania marketingowe. Obie platformy mają niesamowite funkcje marketingowe.

#6. Wysyłka

Wix i Shopify umożliwiają właścicielom sklepów wystawianie produktów fizycznych i cyfrowych. Jeśli masz do czynienia z produktami fizycznymi, potrzebujesz sposobu wysyłki, aby dostarczyć towary do klientów.

Wix oferuje różne opcje wysyłki w zależności od lokalizacji i rodzaju produktu. Na przykład możesz mieć dostawę lokalną, wysyłkę standardową, wysyłkę ekspresową lub wysyłkę krawężnikową. Platforma umożliwia wysyłkę do różnych krajów po różnych stawkach.

Shopify ma wbudowane wszystkie funkcje wysyłki, aby ułatwić realizację zamówień. Szczególnie podobała nam się funkcja umożliwiająca kupowanie i drukowanie etykiet wysyłkowych w celu dodania ich do produktów. Możesz ustawić różne stawki dla swoich produktów w zależności od regionu lub wagi.

Zwycięzca

Etykiety wysyłkowe sprawiły, że oceniliśmy Shopify jako zwycięzcę na tym froncie.

#7. Przetwarzanie płatności

Dobra witryna eCommerce powinna umożliwiać przetwarzanie płatności od klientów. Te dwie platformy oferują podobne opcje, ale różnią się pod pewnymi względami:

Wix przetwarza płatności klientów za pomocą ponad 70 platform, takich jak PayPal, Stripe i Square. Jednakże dostępność procesora płatności różni się w zależności od lokalizacji. Większość tych platform płaci ze swojego salda konta lub dołączonej karty. Znaleźliśmy także Kup teraz Zapłać później wybierz opcję zmieniającą zasady gry, jeśli chcesz, aby klienci płacili w ratach.

Shopify ma szerszą gamę procesorów płatności niż Wix. Platforma ma ponad 100 procesorów płatności, które można filtrować na podstawie lokalizacji. Te procesory płatności dzielą się na hostowane, hostowane samodzielnie i niehostowane.

Zwycięzca

Shopify jest naszym ostatecznym zwycięzcą, ponieważ ma więcej procesorów płatności niż Wix.

Oto krótkie podsumowanie porównań Wix i Shopify.

FunkcjaWixShopifyNacisk na eCommercePodstawowe funkcje eCommerceZaprojektowany dla handlu elektronicznegoOdzyskiwanie porzuconych koszykówDostępne, ale z ograniczonymi możliwościamiZaawansowaneAnalizy i raportyPodstawowe raporty i analizy sprzedażyZaawansowane raportowanieBezpłatny planTakNie, ale ma bezpłatną wersję próbnąPrzeciągnij i upuśćTakTakIntegracje300+6000+Opcje wysyłkiOgraniczone ZaawansowaneZarządzanie produktamiOgraniczone Zaawansowane

Ograniczenia Wix

Mimo że Wix oferuje niesamowite funkcje eCommerce, odkryliśmy, że ma on również wady w następujących obszarach:

  • Opłaty transakcyjne: Niższe plany na Wix pobierają prowizję od każdej dokonanej sprzedaży.
  • Ograniczona skalowalność: Wix najlepiej nadaje się dla małych sklepów.
  • Ograniczeni procesorzy płatności: chociaż ta platforma obsługuje kilka bramek płatniczych, może nie być ich tak wiele, jak chciałaby większość kupujących.
  • Ograniczone integracje z firmami zewnętrznymi: Wix ma rynek aplikacji, ale może nie zapewniać wszystkiego, czego potrzebujesz do prowadzenia udanego sklepu internetowego.

Ograniczenia Shopify

Shopify został stworzony specjalnie dla handlu elektronicznego. Jednak nasza analiza pokazuje, że zawodzi on na następujących frontach:

  • Koszty powtarzające się: Shopify ma schemat miesięcznych płatności, który może być kosztowny dla właścicieli małych firm, którzy jeszcze nie osiągnęli progu rentowności.
  • Złożoność dostosowywania: dostosowanie Shopify może być trudne, jeśli potrzebujesz skomplikowanych funkcjonalności. Może się okazać, że będziesz musiał zatrudnić ekspertów od kodowania do wdrożenia niektórych funkcji.
  • Koszty motywów: Shopify ma bezpłatne motywy. Mają jednak ograniczone funkcje i możesz wybrać motywy premium.
  • Ograniczenia zapasów: Ta platforma ogranicza liczbę wariantów pojedynczego produktu w Twoim sklepie.

Kiedy używać Wix

  • Jeśli szukasz łatwego w użyciu narzędzia do tworzenia stron internetowych.
  • Gdy chcesz prowadzić mały sklep z ograniczonym budżetem.
  • Gdy chcesz zbudować witrynę zorientowaną na treść z funkcjonalnościami eCommerce.
  • Jeśli chcesz cieszyć się wysokim poziomem personalizacji podczas tworzenia swojego sklepu.

Kiedy korzystać z Shopify

  • Gdy chcesz uruchomić duży sklep ze wszystkimi funkcjami eCommerce.
  • Jeśli szukasz skalowalnej platformy, która pozwoli na rozwój Twojego sklepu.
  • Szukasz platformy, która da Ci całkowitą kontrolę nad Twoim sklepem i umożliwi niestandardowy kod.
  • Jeśli szukasz platformy, która ma tysiące integracji innych firm.

Wniosek

Ostateczny wybór pomiędzy Wix i Shopify będzie zależał od charakteru sklepu, który chcesz zbudować, i Twojej wiedzy. Uważam, że Wix jest idealnym rozwiązaniem dla tych, którzy chcą szybko założyć swój sklep. Z drugiej strony Shopify jest odpowiedni dla użytkowników poszukujących większej kontroli nad swoimi sklepami i tych, którzy chcą zwiększyć skalę.

Sprawdź nasz artykuł na temat narzędzi do tworzenia witryn Wix i GoDaddy.