Najlepsze narzędzie do transformacji procesów obsługi klienta

Wyobraź sobie, że zamieniasz swoje proste konto Gmail w obszar roboczy zespołu, pulpit nawigacyjny, CRM i dział pomocy. Dzięki aplikacji Drag możesz zrobić to wszystko i jeszcze więcej.

Wiesz to 1 na 6 kupujący odchodzą od marki z powodu słabej obsługi klienta? Najwyższy czas, aby marki poszukały sposobów na przekształcenie procesów obsługi klienta.

Istnieje jednak wąskie gardło. Wiele małych i średnich firm nie ustanawia w swoich biurach pracochłonnych procesów obsługi klienta.

Większości nie stać nawet na wyczerpujące budżet subskrypcje różnych systemów CRM, narzędzi do współpracy i zarządzania. Produkty takie jak G Suite czy proste konto Gmail to wszystko, na co niektóre firmy mogą sobie pozwolić, aby zarządzać swoją firmą.

Czytaj dalej, aby dowiedzieć się, czym jest aplikacja Drag, jak przekształca Gmaila w obszar roboczy, a także przewodnik krok po kroku dotyczący konfigurowania aplikacji Drag w Gmailu.

Co to jest aplikacja Przeciągnij?

Drag to natywne narzędzie pomocy technicznej Gmaila, które przekształca Twoją skrzynkę odbiorczą w uniwersalny obszar roboczy. Narzędzie działa z poziomu Gmaila, przekształcając statyczne dzienniki poczty e-mail w pulpity robocze, które można udostępniać i współpracować.

Za pomocą tablic Kanban i współdzielonych skrzynek odbiorczych typu „przeciągnij i upuść” możesz organizować i przypisywać zgłoszenia (e-maile), tworzyć listy kontrolne, rejestrować działania i nie tylko.

Co więcej, pulpity robocze są wyposażone w funkcje zwiększające produktywność, automatyzację i współpracę. Oszczędzanie czasu pracy zespołu sprzedaży między Gmailem, CRM, narzędziami do zarządzania zadaniami i czatem zespołowym.

Pomysł już się skończył 80% firm korzysta z poczty e-mail jako głównego kanału komunikacji z klientami. Dlaczego nie przenieść całej konfiguracji do Gmaila, zamiast łączyć wiele aplikacji?

Dla osób, które miały już wcześniej do czynienia z narzędziami do zarządzania, nauka Drag nie będzie wyzwaniem. W rzeczywistości jego interfejs był całkiem czysty i łatwy w nawigacji.

Zabrany klucz

Aplikacja Drag to łatwa w użyciu aplikacja zwiększająca produktywność zespołową, która przekształca Gmaila w przestrzeń do współpracy przy użyciu tablic Kanban i innych funkcji współpracy.

Kluczowe cechy

Aplikacja do przeciągania oferuje kilka funkcji. Niezależnie od tego, czy chodzi o produktywność, współpracę, czy podejmowanie decyzji w oparciu o dane – poniżej znajdują się najlepsze funkcje, jakie znaleźliśmy w aplikacji Drag.

#1. Ujednolicona skrzynka odbiorcza

Dzięki funkcji Przeciągnij możesz tworzyć udostępnione skrzynki odbiorcze lub grupy Google. Grupy te umożliwiają dodawanie osób z odpowiednich działów, dzięki czemu wszyscy są na bieżąco i na tej samej stronie.

Możesz na przykład utworzyć oddzielną tablicę Drag dla działu obsługi klienta i dołączyć do niej swój zespół serwisowy. Następnie możesz przypisać im karty (bilety), odpowiadać w ich imieniu i rozmawiać w czasie rzeczywistym.

Aby zapewnić swojemu zespołowi dane o klientach i mieć cały kontekst wokół rozmowy z klientem w jednym miejscu, dodaj niestandardowe pola w każdej wiadomości e-mail z karty, informacje kontaktowe, listy zadań, notatki, pliki i historię rozmów.

#2. Współpraca

Drag jest wyposażony w wewnętrzny system czatu osadzony w Gmailu. Możesz go używać, aby otrzymywać aktualizacje zadań, pingować członków zespołu lub poprosić o pomoc@wzmiankę o nich na czacie zespołu.

Co więcej, funkcja wykrywania kolizji Drag uniemożliwia członkom zespołu odpowiadanie na tę samą wiadomość e-mail.

#3. Zarządzanie biletami

Aplikacja Drag uprościła zarządzanie biletami za pośrednictwem tablic Kanban. Po prostu przeciągnij i upuść bilety (e-maile) na tablicę, aby utworzyć karty.

Ponadto jednym kliknięciem możesz przypisywać bilety pracownikom. Dopilnowanie, aby każdy bilet miał odpowiedzialnego właściciela, powoduje, że ludzie są odpowiedzialni za swoją pracę.

Możesz też skonfigurować przepływy pracy, aby automatycznie przypisywać przychodzące wiadomości e-mail na podstawie słów kluczowych, nadawcy lub odbiorcy wiadomości e-mail. Później możesz dostosować karty za pomocą tagów, etykiet, kolorów i terminów, aby usprawnić proces zarządzania biletami.

Nie zapomnij o prywatnych notatkach, które możesz zapisywać na kartkach, aby komunikować się wewnętrznie. Użyj go, aby zapisać osobiste poglądy na temat zadania.

#4. Szablony wiadomości

Nierzadko zdarza się, że działy obsługi klienta zajmują się monotonnymi zapytaniami. Przeciągnij umożliwia tworzenie i zapisywanie szablonów wiadomości e-mail dla tych odpowiedzi. Co więcej, możesz udostępnić dostęp swojemu zespołowi, aby mógł ulepszyć takie wskaźniki, jak czas reakcji i rozdzielczość pierwszego połączenia.

#5. Śledzenie poczty e-mail

Funkcja śledzenia poczty e-mail Drag to rzadki klejnot. Działa jak niebieskie znaczniki WhatsApp – dzięki podwójnym znacznikom będziesz wiedzieć, czy odbiorca przeglądał Twoje e-maile w czasie rzeczywistym.

#6. Automatyzacja i przepływy pracy

Możliwości automatyzacji „ustaw i zapomnij” firmy Drag pomagają usprawnić przepływy pracy związane z obsługą klienta. Można go używać do różnych zastosowań, takich jak:

  • Wysyłaj kolejne e-maile w zaplanowanych terminach
  • Wysyłaj masowe wiadomości e-mail bez utraty personalizacji
  • Automatyzuj powtarzalne zadania i odpowiedzi

W przypadku masowego kontaktu z wieloma klientami Drag automatycznie wstawia niestandardowe pola, aby dodać do odbiorcy wiadomości e-mail unikalne informacje, takie jak imię, nazwisko i firma. Nie musisz więc za każdym razem wypełniać ich ręcznie.

Poniższe obrazy pokazują, jak DragApp pomaga szybko zautomatyzować przepływy pracy związane z obsługą klienta.

W tym przypadku, gdy karta zostanie odebrana na tablicy obsługi klienta, jeśli e-mail nadawcy zawiera @support, następnie przypisz ją do [email protected].

#7. Funkcjonalność międzyplatformowa

Gdy zacząłeś kochać Drag jako rozszerzenie do Chrome, jest ono również dostępne jako aplikacja mobilna. Można ją pobrać na urządzenia z systemem iOS i Android. Dzięki aplikacji możesz:

  • Wyświetl wszystkie tablice, karty, zadania i terminy.
  • Dodawaj, przypisuj, usuwaj lub przesuwaj karty pomiędzy planszami
  • Zmień układ plansz
  • Przeglądaj listy kontrolne i notatki w trybie tylko do odczytu
  • Komentuj na czatach wewnętrznych
  • Odpowiadaj na e-maile jako indywidualny użytkownik lub za pośrednictwem udostępnionej skrzynki odbiorczej

A co najważniejsze, nigdy nie przegap pomocy klientom, niezależnie od tego, gdzie jesteś – na plaży czy w górach.

Pobierać: Rozszerzenie Chrome, aplikacja na iOS, Aplikacja na Androida

  • Działa na:

  • Okna

  • iOS

  • Android

  • System operacyjny Mac

#8. Analityka w czasie rzeczywistym

Plany wyższego poziomu Drag umożliwiają śledzenie analiz i generowanie raportów. Możesz analizować karty, aktywność na tablicach, zakładki rankingów oraz porównywać przeszłe i obecne trendy.

Jeśli korzystasz z wersji bezpłatnej, nadal masz dostęp do niektórych analiz, takich jak analiza liczby zapytań lub obciążenia pracą przypadającą na osobę przypisaną.

Dla lepszego widoku możesz filtrować raporty według tablicy, użytkownika i daty.

Na karcie Karty możesz przeglądać statystyki dotyczące liczby i rodzaju kart, którymi Twój zespół operuje na różnych tablicach.

Karta Aktywność na tablicy pokazuje statystyki wszystkich działań wykonanych na konkretnej tablicy, w tym przeciąganie i upuszczanie, odpowiedzi, wzmianki, archiwa, zadania i komentarze.

#9. Integracje

Oprócz Gmaila DragApp integruje się z ekosystemem Google, w tym Google Workspace, Grupami dyskusyjnymi i Kalendarzem. Ale aplikacja nie ogranicza Cię do nich.

Nawet jeśli chcesz zintegrować narzędzie innej firmy, integracja Drag z Zapier umożliwia połączenie z ponad 5000 aplikacji.

Przeciągnij Cennik aplikacji

Aplikacja Drag oferuje przystępne ceny, idealne dla małych i średnich firm. Możesz rozpocząć od 7-dniowego bezpłatnego okresu próbnego, a następnie zdecydować się na zakup planu płatnego lub zamiast tego kontynuować korzystanie z bezpłatnego planu Drag.

Jak skonfigurować DragApp w Gmailu?

Aplikacja przeciągnij jest łatwa w konfiguracji, bez instalacji i dodatkowych kosztów. Oto, jak w ciągu kilku minut możesz przekształcić przepływ pracy w obsłudze klienta.

Krok 1: Dodaj aplikację przeciągnij do Gmaila

Aby rozpocząć, dodaj rozszerzenie aplikacji Drag z pliku Sklep internetowy Chrome.

Po dodaniu w przeglądarce Chrome zostaniesz przekierowany do Gmaila. Tam wybierz konto Gmail, które chcesz powiązać z aplikacją.

Następnie kliknij ikonę DragApp w prawym rogu, aby włączyć ją na wybranym koncie Gmail.

Krok 2: Utwórz obszar roboczy

Kliknij znak „+” po opcji Przeciągnij tablice, aby utworzyć nową tablicę.

Możesz utworzyć tablicę przeciągania dla udostępnionej skrzynki odbiorczej, poczty e-mail grupy Google lub zacząć od pustej tablicy. W naszym przykładzie użyjemy pustej tablicy przeciągania.

Następnie dodaj członków zespołu do tablicy, po prostu wpisując ich adresy e-mail.

Tablica pojawi się na lewym pasku bocznym Twojego konta Gmail. Za każdym razem, gdy tworzysz nową tablicę przeciągania dla innego działu, np. marketingu, możesz je znaleźć tutaj.

Krok 3: Dodawanie kart do planszy

Przeciągnij i upuść e-maile ze swojej skrzynki odbiorczej na odpowiednie tablice. Aplikacja przeciągnij automatycznie przekształca e-maile w karty.

Gdy skończysz tworzyć karty, tak będzie wyglądać najlepsza plansza do przeciągania.

Zastanawiałbyś się, dlaczego te karty mają różne znaczniki, kolory i etykiety – cóż, omówiliśmy to w następnym kroku.

Krok 4: Dostosowywanie kart

Wybierz dowolną kartę na planszy i jednym kliknięciem otworzysz kartę. Na górnym pasku narzędzi znajdziesz opcje umożliwiające dostosowanie karty. Możesz na przykład:

  • Dodaj etykiety, znaczniki i kolory
  • Przydzielaj karty członkom drużyny
  • Ustaw terminy realizacji zadań
  • Wyślij karty na inną tablicę
  • Dodaj niestandardowe pola, w tym numer telefonu, identyfikator dokumentu, walutę itp.

Następnie masz opcje:

  • Dodaj zadania do każdej karty
  • Zapisuj prywatne notatki
  • Nadzoruj działania na karcie za pośrednictwem dziennika aktywności
  • Dodaj pliki lub dokumenty do karty

I to wszystko! Po rozpatrzeniu zgłoszenia lub ukończeniu wszystkich zadań wystarczy przeciągnąć i upuścić zgłoszenia do odpowiednich kolumn, aby śledzić postęp.

Alternatywa dla aplikacji Przeciągnij

#1. Wyścig pomocy

Wyścig pomocy oferuje dostosowany system zgłoszeń, który usprawnia przepływ pracy w zakresie obsługi klienta. Za pomocą aplikacji możesz przekształcać zgłoszenia w wykonalne zadania, tworzyć persony klientów, automatyzować powtarzalne procesy, generować spostrzeżenia i nie tylko.

Kluczowe cechy:

  • Deleguj lub automatycznie przypisuj zgłoszenia do zespołów z regułami dotyczącymi spraw (warunkowanie „jeśli-inne”). Skorzystaj z automatycznego routingu biletów, aby automatycznie przydzielać bilety najmniej zajętym agentom.
  • Funkcja wykrywania kolizji uruchamia alerty, gdy inni zobaczą lub odpowiedzą na to samo zgłoszenie co Twoje.
  • Umożliwia otrzymywanie informacji zwrotnych od klientów w czasie rzeczywistym, prosząc ich o ocenę poziomu zadowolenia po każdej odpowiedzi lub rozwiązaniu zapytania.
  • Uzyskaj edytowalne i automatycznie wypełniane profile klientów, korzystając z publicznie dostępnych danych. Użyj go, aby scentralizować informacje o klientach, takie jak dane kontaktowe, wyniki zadowolenia, wcześniejsze rozmowy i inne.
  • Zawiera edytor wizualny z wieloma symbolami zastępczymi do projektowania przestrzeni roboczej. Możesz włączyć dostęp oparty na rolach, aby określić, kto może przeglądać/edytować jakie zgłoszenia.
  • Otrzymuj gotowe do odczytania raporty dotyczące Twoich operacji i wydajności zespołu. Raport zawiera ważne wskaźniki KPI obsługi klienta, takie jak czas rozwiązania, czas pierwszej reakcji, wskaźnik zadowolenia i inne.

Poza tym Helprace oferuje inne przydatne funkcje, takie jak dzienniki aktywności, tagi, filtry spamu, automatyczna odpowiedź i inne. Narzędzie można również zintegrować z Twoją witryną lub aplikacją za pomocą interfejsów API REST.

#2. Przód

Przód to platforma obsługi klienta i operacji opracowana dla zespołów zorientowanych na klienta. Platforma umożliwia zarządzanie, współpracę i automatyzację procesów wsparcia, aby szybko i sprawnie obsługiwać klientów.

Kluczowe cechy:

  • Oferuje wsparcie omnikanałowe. E-mail, media społecznościowe, czat — obsługuj całą komunikację z klientami w skrzynkach odbiorczych zespołu.
  • Automatycznie kieruj rozmowy klientów ze swoich kanałów, mając pewność, że każda wiadomość trafi do właściwej osoby.
  • Łatwa w obsłudze automatyzacja, którą można skonfigurować w zależności od zmieniających się potrzeb biznesowych lub klientów
  • Komentuj bezpośrednio w wątkach wiadomości, aby zachować kontekst w jednym miejscu. Każda rozmowa jest otoczona historią klienta i odpowiednimi danymi, dzięki czemu zespoły mogą pracować za kulisami, aby szybciej tworzyć lepsze odpowiedzi.
  • Analityka poczty e-mail w czasie rzeczywistym umożliwiająca śledzenie i mierzenie czasu reakcji, przestrzegania umów SLA i wydajności zespołu, dzięki czemu Twoja usługa na najwyższym poziomie staje się coraz lepsza.
  • Zapisz najczęściej używane odpowiedzi jako szablony, aby móc je personalizować.

Ponad 8000 zespołów z najlepszych firm, takich jak DropBox, GoDaddy i HootSuite, korzysta z Front w celu zwiększenia produktywności i przepływu pracy. Poza tym platforma oferuje gotową integrację z innymi aplikacjami, takimi jak dialery, CRM, oprogramowanie do zarządzania projektami i nie tylko.

#3. Awiofon

Awiofon to potężne oprogramowanie do obsługi klienta, zaprojektowane w celu usprawnienia komunikacji między firmami a ich klientami. Platformie zaufały firmy z listy Fortune 100, takie jak Amazon, Meta, Microsoft i inne.

Kluczowe cechy:

  • Spersonalizowane rozmowy z klientami w czasie rzeczywistym we wszystkich Twoich kanałach — e-mail, WhatsApp, Instagram i nie tylko.
  • Ponad 350 integracji z Twoim ulubionym CRM, pocztą elektroniczną, sprzedażą biletów, kanałami społecznościowymi, narzędziami do raportowania i wewnętrznymi bazami danych — dzięki czemu jest to bezbolesne zwiększenie Twoich możliwości.
  • Używaj botów AI, aby odpowiadać na częste zapytania i automatyzować rutynowe zadania. Pomaga w budowaniu samoobsługowej bazy wiedzy, aby klienci mogli samodzielnie znajdować odpowiedzi.
  • Ma ujednoliconą skrzynkę odbiorczą, która ułatwia lepszą współpracę, usprawnia przepływ pracy i automatyzuje z poziomu jednego panelu.
  • Uzyskaj wgląd w czasie rzeczywistym w interakcje z klientami i wpływ swojego zespołu na ulepszanie strategii obsługi klienta.

Dzięki swoim wszechstronnym funkcjom oprogramowanie obsługi klienta Intercom jest cennym nabytkiem dla firm, które chcą doskonalić się w obsłudze klienta i wsparciu.

Podsumowanie

Przeciągnij to pierwsze na świecie rozwiązanie w zakresie przestrzeni roboczej w Gmailu. A dzięki zakresowi funkcji istnieje duże prawdopodobieństwo, że Twoja firma nie będzie potrzebować subskrypcji różnych aplikacji.

Mówiąc prościej, aplikacja Drag może pomóc:

  • Szybciej zarządzaj, śledź i rozwiązuj zgłoszenia do pomocy technicznej
  • Scentralizuj działania związane z obsługą klienta
  • Współpracuj z zespołem bez opuszczania Gmaila i udostępniania mu CC
  • Automatyzuj przepływy pracy
  • Mierz i analizuj wydajność zespołu

I wiele więcej! Tak więc, jeśli korzystasz z konta Gmail, nie możesz w pełni go wykorzystać bez Drag!

Następnie dowiesz się, dlaczego warto wybrać Google Workspace do obsługi poczty e-mail i współpracy!